Globeline skrev:Gaute. Det er sant at du virret en del frem og tilbake i forhold til innestengte følelser og andres manglende evne til å være kommet langt nok til å forstå deg. Saken er nå likevel at du påsto dommedag - og det gjorde du nesten på dato. Det stemte ikke. Altså du sa noe som var aldeles feil. Det er ikke mer å si om det.
Jeg har aldri virret noen steder utenfor mitt standpunkt i forhold til innestengte følelser og resultatet av det, og kommer heller
aldri til å gjøre det. Den vi er i øyeblikket speiles i det ytre, slik er det bare. Dette er universell viten som alltid vil være og som forsterkes i takt med kontakten med ditt indre. Og denne grunnleggende sannheten går som en rød tråd gjennom hele denne tråden, fordi det er
dette som er nøkkelen til medgang i livet. Dersom man har motstand mot innholdet i kanaliseringene og velger å svartmale det hele til tross for at størsteparten omhandler universelle sannheter som kun hjelper oss til å komme nærmere vårt sanne fryktløse jeg, så bunner dette kun i motstanden vi har til vårt eget indre. Vårt indre er en evig flyt av fred og tillit til alt som er. Denne tilliten utstråler vi når vi har gjenopprettet kontakten med vårt innerste, da blir det ikke lenger noe å kjempe imot utenfor oss, vi møter ikke lenger motstand....vi føler enheten til alt som er, at også jordskjelvene er en del av oss. Ja, til og med at frykten som vi er så engstelig for er ett med oss og absolutt ikke noe vi må skyve unna. Når vi kan erkjenne frykten, så blir det ikke lenger noe vi frykter i det ytre. Da lar vi alle "vonde" følelser passere fritt gjennom oss, istedenfor å la dem låse seg fast til bevisstheten og tåkelegge vår oppfattelse av virkeligheten - som
aldri er fryktelig eller fiendtlig.
Ingen ånder vil hevde at paranormals befolkning har et behov for å høre at byen dere skal ligge under vann, når det ikke er tilfellet. I hvert fall ingen ånd som er til å stole på.
Nei, men nå er jo dette nettopp tilfellet. Og min egen ånd sier klart og tydelig at dette har vært nødvendig for å forberede lysarbeidere. Jeg trenger ikke engang kontakte Lucifer for å bekrefte det. Du trenger heller ingen kanaliserte bekreftelser fra en ytre spirit dersom du stoler på og er i kontakt med ditt eget indre.
Så kanskje du bør vurdere hvem du kanaliserer fra. Eller kanskje du bør vurdere dine egne tolkninger - eller kanskje, bare kanskje det hele er din egen fantasi,
Jeg vet ikke. Jeg vet bare hva jeg syns om akkurat denne tråden og bakgrunnen for den. Ikke bra. Og hvis vi skal snakke om innestengte følelser og frykt så vil jeg absolutt tro at kanaliseringen sier mye mer om dine innestengte følelser og frykt enn om dem som leser den.
Eller kanskje, bare kanskje er jeg den her inne med minst frykt til tema siden jeg ikke bare tør å stå for - men også tillater dette budskapet å komme uhindret gjennom. Har du noen gang tenkt på det? Jeg har ingen frykt i meg som hindrer energiene å flyte fritt.
Som lysarbeider må jeg absolutt hevde at din kanalisering ikke var nødvendig for å få meg til å lyse litt ekstra, tvert om hadde den motsatt virkning fordi den gjør at folk får mindre tro på det vi gjør, ikke mer.
Jeg har lagt merke til denne frykten din for å ikke bli trodd av skeptikere. At andre ikke tror, har du ingenting med. Folk må få gå den veien de gjør. Du må bare akseptere at ikke alle mennesker har gjort seg de samme erfaringene som deg. De er akkurat der de skal være i forhold til sin utvikling, det må du bare slå deg til ro med. Du får ikke fred før.
Men...."motsatt virkning" i forhold til å få noen til å
tro?
Igjen, dersom du virkelig hadde lest det jeg har skrevet i denne tråden så hadde du sett at jeg ALDRI har hatt som intensjon å overbevise noen. Fordi dette handler nemlig ikke om
tro. Det handler om å ta til seg det man
selv føler at man trenger. De som tok til seg de 80% av kanaliseringene som omhandler personlig utvikling, gjorde det. De som overså dette og heller lot sin indre motstand reagere på de "grusomme" jordskjelvene, gjorde det - og trengte det. Vi møter nemlig
alltid på det vi har motstand mot inntil vi har gått gjennom prosessen og forløst de innestengte følelsene som ligger til grunn for motstanden som kun er med på å opprettholde illusjonen om at vi er adskilt skapelsen.
Intensjonen med kanaliseringene og mine innlegg har alltid vært å opplyse om at det ikke finnes noe å kjempe imot i verden, fordi ALT er som det skal være. Motstand er illusjon. Livet har ingen motstand. Når vi vet dette så lar vi livet gå sin gang i tillit, helt uhindret.
Dessuten er det ikke riktig at det er umulig for oss å gi et tidsperspektiv som stemmer. Jeg kan helt klart gi et riktig tidsperspektiv, lysvesener er fullt i stand til å gjøre seg forstått. Uansett lineær eller sirkulær tid. Når du legger tarot for eksempel så kan det være vanskelig fordi du får et forløp. Men kanaliserer du kan jeg ikke forstå hvorfor du tror tiden er så umulig, den er så konkret at det kan tolkes på dagen.
En dårlig tolkning og man bommer på noen dager. Jeg må innrømme at jeg gjør det, men det er også fordi jeg er ikke synsk, ikke kanaliserer jeg svære kanaliseringer heller. Men sier jeg du får en telefon til helgen, så har du fått den senest til onsdagen. Sånn er det bare - blir det så den ikke kommer før om 3 måneder, da har je faktisk tatt feil. Og får du ikke det til, da er det bare ikke godt nok
Jeg har også kanalisert hva som skjer til "helgen", om "et par måneder" osv. Men alt dette er hendelser som ligger AN til å skje. Ofte skjer det til "rett" tid, andre ganger før eller senere, noen ganger skjer det ikke i det hele tatt. Alt kommer an på valgene jeg eller andre tar. Men dette vet du.
Det er ingen kanaliseringer som er feil, all informasjon kommer for en grunn. Jeg vet at alt som er kanalisert vil skje når energiene på Jorden har nådd et visst nivå. Hva andre tror er ikke viktig for meg. Jeg kanaliserte om jordskjelvet i Nordsjøen bare noen få timer før det faktisk
kom et skjelv i Nordsjøen, det største på over 25 år. Tilfeldig? Nei, det var et tegn. 7 dager etter kom enda et på nordvestlandet, og 7 dager etter det igjen kom et på sørvestlandet. Universet backet meg opp med alle disse forvarslene, pluss utallige andre "tilfeldigheter" som f.eks Jehovas vitner som kom på døra for å fortelle om at "naturkatastrofer er på vei". Dette var samme uka som jeg la ut den første kanaliseringen. Budskapet skulle ut, og jeg er en kanal med tillit oppover, til mitt indre, og til skapelsen. Og - Universet har tillit til meg. Jeg har blitt testet rikelig på tillit alle veier.
Som sagt og kanalisert;
når dette skjer er uvesentlig. Det viktige er at vi er forberedt. Og dersom man velger å se bort ifra hovedbudskapet i kanaliseringene som tar for seg omfattende veiledning for personlig utvikling fra ende til annen, så bunner dette alltid i motstand et eller annet sted i bevisstheten. I ditt tilfelle var denne motstanden bl.a frykten for hvordan andre ser på deg som medium/tarotist.
Selv bryr jeg meg fint lite om hva andre tar meg for å være. Faktisk så er det kun fascinerende å observere andres kritikk. Og det er jo fordi jeg vet hvor jeg står, jeg har tillit til meg selv og den jeg er som sjel.
Du fremstiller deg som en lysarbeider, noe jeg ikke tviler på sånn sett. Men komme her å sette en norm for lysarbeidere og samtidig hevde hva som er rett og galt - spesielt når du prater til en gammal, jordnær type som meg - det virker bare helt feil vei. For det du sier, det stemmer ikke.
Jo, det jeg sier stemmer det.
Hvis du blar tilbake til den tråden hvor du la et tarot-legg for Paranormals fremtid i 2007...så omtalte du en person som var irriterende sikker, men som faktisk visste hva han snakket om, og som kom til å ta en lengre pause fra forumet. Jeg roste deg i den tråden, fordi jeg følte at tarotlegget stemte bra.
Du er flink skjønner du. Så du trenger ikke å tvile mer på deg selv. Tvilen din kommer til uttrykk når du kjemper for å bli ansett som troverdig.