Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSigrid som går igjen i gammelt småbruk.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
bjolseth
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Apr 2006 03:11
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oppland

Sigrid som går igjen i gammelt småbruk.

Innlegg av bjolseth »

Hei=)

Bor på et gammelt småbruk oppi en lita avsidesliggende bygd i Valdres. Her finnes det ingen naboer eller hus i nærheten. Fra jeg flyttet inn her har jeg merket at ting ikke er som det skal. En gang sto det en mørk skikkelse i trappen opp, flere ganger i mørket har jeg sett en lys skikkelse som "vandrer" i mellom trærne oppe i skogen. Mye elektriske ting som blir ødelagt her, særlig når det kommer noe nytt til gårds, noe som det ofte gjør. Jeg driver litt med å kjøpe gamle campingvogner, pusse dem opp å selge dem igjen. 3 ganger har jeg opplevd at natta etter vognene kommer til gårds, er det sprekker i vinduene morgenen etter. Jeg er ikke redd dette, og ønsker å finne ut mer. Jeg har fått inntrykk av at det er en dame som er her. Jeg har lett i gammel historie, og funnet ut at det har bodd folk her siden tidlig 1700tall. Det var en dame som utmerket seg, Sigrid Olsdatter. Hun bodde alene her på gården, født 1825, og hun døde her i 1912. Jeg har en følelse av at det er hun som er her. Før jeg kom hit, trodde jeg ikke på slikt i det hele tatt, men har blitt overbevist nå. Når det gjelder andre etasje i huset, kan man lokke alle dørene om kvelden, og de er oppe igjen dagen etter... Er det noen som har noen idè om hva det kan være her? Og hvorfor det vil ødelegge så mye?

Mvh Anders
Antall ord: 274
bjolseth...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Helt uten å ta stilling til hva det er du opplever så kan jeg bekrefte att det er klassiske gjenganger symptomer sånn som de ofte blir fortalt.
I henhold til medium på Tn norge er det typisk att de lærer seg og tukkle med elektriske ting f.eks.
Det att du fornemmer personer av ett bestemt kjønn osv, er også noe som er typisk att setter seg etter hvert.
Tror ingen vil deg noe ondt i allefall. Kansje det er noen der som vil være med og styre ?
Er ikke det typisk kvinnfolk da? :D
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjolseth
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av bjolseth »

Ja, men er utrolig ergelig når det blir ødelagt. Særlig vinduene på vognen, da de er superdyre!
Antall ord: 19
bjolseth...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

bjolseth skrev:Ja, men er utrolig ergelig når det blir ødelagt. Særlig vinduene på vognen, da de er superdyre!
Ja, det er rart.
Kansje spøkelset ikke liker campingvognene dine?
Går det og sette opp kamera eller noe tror du ?
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjolseth
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av bjolseth »

Det kan hende, men det må hun finne seg i, for her blir det mange etterhvert=) Skal å hente en ny vogn til helga, hadde vært moro å sette opp et kamera, men synes det på film da?
Antall ord: 37
bjolseth...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fatboy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Sep 2007 12:01
17
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Fatboy »

Jeg ville begynt med å enten ha et kamera til å filme hele natta, eller sitti skjult ved et vindu hele natta.

Det første som jeg ville utelukka er faenskap og hærverk påført av mennesker. Da det er på det reine, så har du jo egentlig fått svaret.

Du sier du bor avsides osv., men det hindrer ikke misunnelige folk, eller folk som føler for å ødelegge for andre, i å ødelegge.

Ønsker deg lykke til, og jeg håper forsåvidt at det ikke er folk som er så fulle av faen, men på den andre siden så er jo det enklere å få gjort noe med :mozilla_wink:
Antall ord: 111
Det finnes mer mellom himmel og jord, enn jeg kan forklare

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjolseth
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av bjolseth »

Er veldig skjelden det er folk her oppe. Men det som er rart, er at man kan ikke se at sprekkene er påført, de er liksom bare der. Vinduet er ikke knust, bare sprekker javnt over hele vinduet. Og dessuten er det jo doble vinduer, og begge lagene pleier å være sprekket! Da må man jo inn i vogna, og ingen av dem har hatt spor etter å ha vært brutt opp. Alle står låst om natten.
Antall ord: 81
bjolseth...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Dette er et sånnt tilfelle der jeg blir litt stuss!

Det er jo mest nærliggende å tenke på det Fatboy skriver da. Menneskers rare påfunn med de rareste drivkrefter er nokså utrolig. Ungdommens påhitt er jo også nærliggende å tenke på..

Men, - så er det dette du skriver om disse dobble vinduene her da. Hvis det ikke er NOE hull i det ytre laget - bare sprekker - og det innerste laget der også er sprukket, - ja da er de fleste naturlige forklaringer silt vekk da.

Du må nok finne en smart måte til å passe på disse vognene dine, ellers blir det dyrt ja. :mozilla_wink:
Antall ord: 108
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2006 12:59
18

Innlegg av Tjohei »

Kan du ikke ta bilder av vinduer, vogner, osv. så vi får se?
Og du må jo bare filme, og selvfølgelig legge det ut her, hvis det er noe spookey over det da. Er det mennesker er det bare å levere filmen til politiet :o)
Antall ord: 45
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...

Innlegg av Amfelia »

Siden jeg er sterkt troende, og du ikke føler redsel for dette som skjer, så kan du be henne om å la vær å ødelegge for deg, for nå er du sjefen på gården! Si at hun er velkommen til å bli der, hvis det er ønsket, men at du ikke setter pris på det som skjer nå.
Føler du deg dum ved å si det, så bare tenk tanken, det holder!

Men man skal heller ikke utelukke at det kan være mennesker av kjøtt og blod som er på ferde, de som er kjøtt og blodfyllte er ofte til mye mer besvær enn de som er en energi...
Men ideen om å sette opp et kamera støtter jeg, det kan vise seg seg noe der, ja...
Antall ord: 131
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...

Innlegg av Amfelia »

Tjohei skrev:Kan du ikke ta bilder av vinduer, vogner, osv. så vi får se?
Og du må jo bare filme, og selvfølgelig legge det ut her, hvis det er noe spookey over det da. Er det mennesker er det bare å levere filmen til politiet :o)
Det ser ut som om "smilemannen" din allerede har tatt opp telefonen for å ringe politiet..
artig! Kanskje det betyr at det er menneskeskapt..
Antall ord: 70
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjolseth
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av bjolseth »

Ja, kan prøve å legge ut bilde...tror jeg har kasta de fleste vinduene, men om jeg ikke husker feil, satt jeg et på låven=)
Antall ord: 26
bjolseth...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Uansett spøkelse eller ikke.
Sprekkene må jo oppstyå på ett eller annet tidspunkt. Hadde du klart og få festet det tidspunktet til film, hadde du sett hva det var. Kommer sprekkene uten att noe synes, ja så er det nesten like interessant og få bekreftet for da har du minimert mulighetene for hva det kan være kraftig.
Man får kjøpt ulike bevegelses sensorer m.m til vanlige kameraer som startet og stopper dem.
Jeg skal ikke lokke deg til å invistere stort men det er mye man kan gjøre.
Har du iikke en sint doberman du kan ha i innhegning med vognene?
Den har effekt på vanlige tobente...om det skulle være det.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links