Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEkkel opplevelse til hest.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Nienna Serègon

Ekkel opplevelse til hest.

Innlegg av Nienna Serègon »

Heisann folkens. Mitt første Innlegg...
Jeg vil gjerne dele en guffen opplevelse som skjedde med meg og hesten min en tid tilbake da vi var ute og red ved gimle skytebane. Jeg var ferdig på skolen for dagen og gikk rett til stallen, gjorde meg ferdig med stallarbeide og tok hesten inn. stelte Vinni og gjorde ho klar for en fin ridetur i den varme sola. Dette var litt sånn midt på formiddagen. 11 halv 12 på dagen, så det var ikke så mange som var ute i løypa.
Vi passerte Ponniparken barnehage og gikk nedover mot Gill vann. Da hørte jeg plutselig travende hester og vogn, men jeg så ingen før den kom rundt neste sving. Det er ingen andre hester rundt på Gill område utenom på Hestehagen og der har de bare Islandshester, så jeg syntes dette var pussig. Jeg er godt kjent rundt dette område og jeg har aldri sett hverken hesten eller kusken. Mannen som satt i vogna var gammeldags kledd...Jeg ante ikke hva jeg skulle tro jeg syntes bare det var veldig pussig...Jaja. da vi kom til skytebanen (der er det et vann) så gikk jeg ned til vannkanten. der så jeg en gammel mann som sto og fiska. Han så skikkelig sint ut. Jeg fikk hesten opp på grusen igjen. Han mannen var ekkel. Jeg tenkte ikke mer på det enn at han sikkert ikke likte hester. Plutselig så hørte jeg den vogna igjen. Men ved skytebanen, så er det ganske steinete og smalt og det egnet seg ikke for hest og vogn. Men jeg så ikke vogna eller hesten...men jeg hørte det komme nermere og nermere. Vinni begynte og trippe. Dette er en Kaldblodshest det er snakk om. Og min er ganske robust og ikke redd noen ting. jeg hørte piskeslag. jeg så bort mot der jeg hadde sett han sinte mannen men han var ikke der. Nå begynte jeg og bli skikkelig redd selv. Vinni små steila og jeg fikk ho ned på den lille stranda igjen. det hørtes ut som vogna passerte. Vinni roa seg like fort som ho hadde blitt urolig. Jeg skrittet rolig hjem og undret meg mye om hendelsen.

Er det noen som har opplevd noe lignende ved Gimle skytebane før? Jeg vil gjerne komme dypere i dette.
Antall ord: 395

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det var nok ikke noe mer mystisk enn at du bare så noe du ikke pleier å se i området. Det er ikke akkurat uvanlig med hest og kjerre og menn som står og fisker.

Det eneste som kunne virke litt rart er at du hørte hest og kjerre som kjørte forbi uten at det var noe der. Men da må vi også huske på at det noen ganger er vanskelig å bestemme akkurat hvor kilden til lyden er. Lyd spres i alle rettninger, og reflekteres av alle overflater som står i veien for den. Det vil si at hesten og kjerra nok befant seg et annet sted i nærheten, men at lyden fra dem virket som om den kom fra der du befant deg.
Antall ord: 129
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Takk for historien :)

Det at dyr blir opprørt eller oppfører seg merkelig når det er åndelig aktivitet i nærheten er jo helt vanlig. Ikke rart at hesten din reagerte på energien av en kusk med piske heller. Og det at du hørte piskeslag er jo bare nok et tegn på at dette var et energiavtrykk fra fortiden.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nienna Serègon

Innlegg av Nienna Serègon »

Men vi var langt inni skogen akkurat da. når jeg hørte den kjerra uten og se dem. løypa er en 3timers tur inni skogen...ingen hus eller parkerings plasser i nærheten.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links