Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Å tjene Egoet eller Universet
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
Den som skravler mest har minst å komme med.. den kloke tier... æh.. visdommen er av få ord.. ???
men det fins ingen unntak uten regel eller hva det heter.. det komme da an på hvordan det lange innlegget er og om det innholder spørsmål og ydmykhet og frir til undring hos leser, at det ikke kun er masse vedtatte setninger og boklig lærdom pugget og omformulert til det som populært blir kalt: sjelens visdom hos mange...
som ikke er visdom for straks en møter et problem i livet forsvinner all visdom og klokskap som dugg for solen og man er bare et lite dumt menneske hehe....
men det fins ingen unntak uten regel eller hva det heter.. det komme da an på hvordan det lange innlegget er og om det innholder spørsmål og ydmykhet og frir til undring hos leser, at det ikke kun er masse vedtatte setninger og boklig lærdom pugget og omformulert til det som populært blir kalt: sjelens visdom hos mange...
som ikke er visdom for straks en møter et problem i livet forsvinner all visdom og klokskap som dugg for solen og man er bare et lite dumt menneske hehe....
Antall ord: 110
Vær snille mot dyrene
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Des 2006 22:35
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 3 ganger
Nei, det gjør man overhodet ikke. Finnes det sjamaner f.eks på det amerikanske kontinentet som bruker alkohol i sine ritualer for å komme mer i dialog med det spirituelle - gudommelige? Nei, det eksisterer ikke og det er jo for meg et enormt stort tegn på manglende erfaringsmateriale og kunnskap når man kan sammenlikne alkohol og kraftplanter. At samfunnet har satt merkelapp på kraftplanter som rusmidler er et tegn på at det samfunnet mangler forståelse og innsikt i hva disse plantene er. Samfunn preget av endel ego-dominator kultur. Ikke så overraskende egentlig at slike samfunn mangler kunnskap og forståelse og at noen mennesker kopierer samfunnets manglende forståelse for disse plantene.Skal man følge din livsfilosofi til punkt og prikke så skal man kunne komme i like god kontakt med den åndelige siden ved å ruse seg på alkohol.
Under romerrikets herijinger så var alkoholen en sterk medhjelper i den enorme maskuline misbruket av energi. Og enormt mye undertrykkelse av det feminine i slik kultur og alkoholen var en sterk alliert venn for de som regjerte. Mye alkohol i omløp og enormt mye ødeleggelser og kyniske ting som ble gjennomført. Et samfunn preget av enormt mye alkoholisme under Romerriket. Og det er også lignende samfunn i fortiden. Vårt samfunn er preget av mye alkohol og det er ikke mye positivt som kommer ut av drikkekulturen spesielt ang unge mennesker. Mye destruktivitet. Men en velger jo selv hva man vil drikke og spise - så det respekterer jeg - men jeg forklarer litt destruktive sider ved alkohol f.eks. Alkoholen skaper avstand til ens spirituelle selv og stimulerer egoet på forskjellige måter. Ikke noe healing og renselse i bildet når man drikker seg full...ikke noe kraftplantelærer heller.......
Og om noen av dere egentlig er nysgjerrige av natur og ønsker å lese mer f.eks kraftsopp så er sistnevntes bok som om jeg skulle ha skrevet den selv - veldig bra bok og en som har erfaringsmateriale i ryggen og ikke minst forstår hva disse kraftplantene egentlig er og hva vi kan lære av dem. Og om en forstår hva Martin W. Ball skriver i sin bok så forstår man også visse spirituelle dimensjoner - multidimensjonale selv hos mennesket.....
Kunnskapet om disse kraftplantene er på barnehagenivå generelt sett i samfunnet. Jeg foretrekker å lære direkte av plantene - og i sjamanistisk setting - som har eksistert f.eks på det amerikanske kontinentet i årtusener. Og her i Europa har den blitt ekstremt undertrykket i årtusener. Mens sjamaner på det amerikanske kontinentet har klart å bevare kunnskapen på en veldig bra måte.
En tiltrekker seg de lærerene en ønsker seg - men plantelærere/kraftplanter er veldig direkte og ærlige lærere - ikke noe tull og ikke noe illusjon og falskhet med dem. Ikke ego-pregete lærere heller. Det som kreves er hardt arbeid og villigheten til å jobbe med sine positive og ikke minst negative sider. Mørke sider av seg selv. De som erfarer kraftplanter uten å ha spirituelle intensjoner i arbeidet og tenker bare på tripp i egeots navn vil få problemer med å takle det pga møte med disse "lærerene" åpner opp for å jobbe med tunge og mørke sider av seg selv. Det er veldig tøffe transformasjonsprosesser i ens bevissthet. De som vet hva de går til vil skape en solid åndelig allianse med urgamle lærere som aldri går av på datoen.
Å arbeide med det åndelige er å balansere ens lyse og mørke sider...en kommer ALDRI utenom dette. Isåfall lever man på en illusjon. Man kan ikke utvikle seg i sin bevissthet om man ikke balanserer de lyse og mørke sidene av seg selv. Og det er her kraftplantene er eksperter på å gjøre og så er det opp til oss selv å bruke dem som verktøy og lærere eller man velger andre metoder og verktøy.
FOOD OF THE GODS av Terrence McKenna er en klassiker.
SACRED MUSHROOM OF VISIONS - TEONANACATL av Ralph Metzner er også en solid bok om emnet.
Og begge kan fåes kjøpt via Amazon.com blant annet.
Jeg leser boka MUSHROOM WISDOM - HOW SHAMANS CULTIVATE SPIRITUAL CONSCIOUSNESS av Martin W. Ball
Her er litt utdrag av boka, som jeg synes er veldig bra - jeg kjenner meg mye igjen i det han sier om erfaringer med soppen Teonanacatl og liker måten han skriver på:
Luis Eduardo Luna(har 30 års erfaring med ayahuasca og er seremonileder rundt omkring i Europa og er også vitenskapsmann) sier dette om boka:
"An excellent guide to the use of sacred mushrooms as tools in the quest for knowledge of the true self."
Martin Ball:
"Mushroom wisdom is a guide to shamanic techniques for cultivating practical spirituality. In indigenous contexts,sacred plants are understood to have the power to teach essential knowledge and to bring seekers to states of divine consciousness."
MUSHROOM SPACE IS A DIVINE SPACE
"Anyone can eat mushroom and experience the profound mindmanifesting powers of the sacred plant,but actually using them with intent and purpose for spiritual development requires certain techniques."
A SPACE OF SPIRIT,MIND AND MEANING
"When using mushrooms as spiritual tools,they become plant teachers. Seekers(spiritual) only need learn to listen to how they communicate and how they impart their lessons."
A SPACE OF BEAUTY AND WONDER
"What do the mushrooms teach?Primarily,mushrooms teach about the self. They open seekers up to the processs of their own mind and their means of reality construction. They teach seekers about who and what they are."
IT IS TOTALLY OTHER AND UNKNOWN
"When approached as teachers,the mushroom experience,while profoundly joyful, is primarily work. Learning is work. Understanding our true self is work. Understanding the nature of the mind and our construction of reality is work. But it is work with profound rewards."
YET,IMMEDIATELY FAMILIAR AND INTIMATE
"Mushroom wisdom offers guidance through this potentially difficult and harrowing process. The starting point of any genuine spiritual quest is with the self. When we begin to understand self,then we can begin to know the Universe in which we find ourselves."
Martin W.Ball holds a doctorate in Religious Studies with an emphasis on Native American religions and spiritual traditions,comparative mysticism,and shamanism. He studied ritual and traditional healing with the Mescalero Apache medicine people in New Mexico. Martin is avid musician/composer and plays didjeridu,percussion, and Native American flute. He lives in the Santa Ynez Valley in Southern California with his wife and daughter.
Sist redigert av David Skywalker på 18 Sep 2007 12:24, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 1093
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
Aha!PlantSpirit skrev:Nei, det gjør man overhodet ikke. Finnes det sjamaner f.eks på det amerikanske kontinentet som bruker alkohol i sine ritualer for å komme mer i dialog med det spirituelle - gudommelige? Nei, det eksisterer ikke og det er jo for meg et enormt stort tegn på manglende erfaringsmateriale og kunnskap når man kan sammenlikne alkohol og kraftplanter. At samfunnet har satt merkelapp på kraftplanter som rusmidler er et tegn på at det samfunnet mangler forståelse og innsikt i hva disse plantene er. Samfunn preget av endel ego-dominator kultur. Ikke så overraskende egentlig.Skal man følge din livsfilosofi til punkt og prikke så skal man kunne komme i like god kontakt med den åndelige siden ved å ruse seg på alkohol.
Og om noen av dere egentlig er nysgjerrige av natur og ønsker å lese mer f.eks kraftsopp så er sistnevntes bok som om jeg skulle ha skrevet den selv - veldig bra bok og en som har erfaringsmateriale i ryggen og ikke minst forstår hva disse kraftplantene egentlig er og hva vi kan lære av dem. Og om en forstår hva Martin W. Ball skriver i sin bok så forstår man også visse spirituelle dimensjoner - multidimensjonale selv hos mennesket.....
Kunnskapet om disse kraftplantene er på barnehagenivå generelt sett i samfunnet. Jeg foretrekker å lære direkte av plantene - og i sjamanistisk setting - som har eksistert f.eks på det amerikanske kontinentet i årtusener. Og her i Europa har den blitt ekstremt undertrykket i årtusener. Mens sjamaner på det amerikanske kontinentet har klart å bevare kunnskapen på en veldig bra måte.
En tiltrekker seg de lærerene en ønsker seg - men plantelærere/kraftplanter er veldig direkte og ærlige lærere - ikke noe tull og ikke noe illusjon og falskhet med dem. Ikke ego-pregete lærere heller. Det som kreves er hardt arbeid og villigheten til å jobbe med sine positive og ikke minst negative sider. Mørke sider av seg selv. De som erfarer kraftplanter uten å ha spirituelle intensjoner i arbeidet og tenker bare på tripp i egeots navn vil få problemer med å takle det pga møte med disse "lærerene" åpner opp for å jobbe med tunge og mørke sider av seg selv. Det er veldig tøffe transformasjonsprosesser i ens bevissthet. De som vet hva de går til vil skape en solid åndelig allianse med urgamle lærere som aldri går av på datoen.
FOOD OF THE GODS av Terrence McKenna er en klassiker.
SACRED MUSHROOM OF VISIONS - TEONANACATL av Ralph Metzner er også en solid bok om emnet.
Og begge kan fåes kjøpt via Amazon.com blant annet.
Jeg leser boka MUSHROOM WISDOM - HOW SHAMANS CULTIVATE SPIRITUAL CONSCIOUSNESS av Martin W. Ball
Her er litt utdrag av boka, som jeg synes er veldig bra - jeg kjenner meg mye igjen i det han sier om erfaringer med soppen Teonanacatl og liker måten han skriver på:
Luis Eduardo Luna(har 30 års erfaring med ayahuasca og er seremonileder rundt omkring i Europa og er også vitenskapsmann) sier dette om boka:
"An excellent guide to the use of sacred mushrooms as tools in the quest for knowledge of the true self."
Martin Ball:
"Mushroom wisdom is a guide to shamanic techniques for cultivating practical spirituality. In indigenous contexts,sacred plants are understood to have the power to teach essential knowledge and to bring seekers to states of divine consciousness."
MUSHROOM SPACE IS A DIVINE SPACE
"Anyone can eat mushroom and experience the profound mindmanifesting powers of the sacred plant,but actually using them with intent and purpose for spiritual development requires certain techniques."
A SPACE OF SPIRIT,MIND AND MEANING
"When using mushrooms as spiritual tools,they become plant teachers. Seekers(spiritual) only need learn to listen to how they communicate and how they impart their lessons."
A SPACE OF BEAUTY AND WONDER
"What do the mushrooms teach?Primarily,mushrooms teach about the self. They open seekers up to the processs of their own mind and their means of reality construction. They teach seekers about who and what they are."
IT IS TOTALLY OTHER AND UNKNOWN
"When approached as teachers,the mushroom experience,while profoundly joyful, is primarily work. Learning is work. Understanding our true self is work. Understanding the nature of the mind and our construction of reality is work. But it is work with profound rewards."
YET,IMMEDIATELY FAMILIAR AND INTIMATE
"Mushroom wisdom offers guidance through this potentially difficult and harrowing process. The starting point of any genuine spiritual quest is with the self. When we begin to understand self,then we can begin to know the Universe in which we find ourselves."
Martin W.Ball holds a doctorate in Religious Studies with an emphasis on Native American religions and spiritual traditions,comparative mysticism,and shamanism. He studied ritual and traditional healing with the Mescalero Apache medicine people in New Mexico. Martin is avid musician/composer and plays didjeridu,percussion, and Native American flute. He lives in the Santa Ynez Valley in Southern California with his wife and daughter.
Nå har jeg endelig forstått det: Disse "mursteinene" dine er egentlig godnatthistorier som man kan bruke til å få ungene til å sovne inn fortere med.
Er visst ikke så dum som det kan se ut som allikevel du.. :mozilla_wink:
Antall ord: 885
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
Nå er ikke jeg noe oraklet i Delfi :mozilla_cool: Men min erfaringJeg skjønner hva du sier, men tenk litt nærmere etter; hvis disse menneskene utelukkende er ute etter å "finne seg selv" (for det er det du snakker om her)...hvorfor utbasunerer de da om det på et diskusjonsforum, for så å klage på at de får svar? Hvis de vil ha utelukkende positive tilbakemeldinger på slikt, så er det langt bedre å skrive blogg eller noe, hvor de kan slette eventuelle negative kommentarer.
med dette er at de tar det på den måten forde de ikke helt gjenkjenner
hvor de selv står. De utvikler seg fortsatt mest for egen del, noe de aller fleste gjør.
De går i den fella de selv snakker varmt om å unngå.
Først når du slutter å utvikle deg for å få det bedre selv, og snur
fokus til å kun ønske å tjene helheten kan vi begynne å snakke
om egoløst. En slutter rett og slett å søke, en bare er i livet uten
noen ønsker og ser storheten i alt.
Det er langt mellom de som er kommet dit, de er garantert ikke her inne,
men på veien kan en få glimt av hvordan dette oppleves og dermed tro
at en har funnet stedet.
Vi mennesker er og vil være i uoverkuelige tider fulle av illusjoner og
ønsker hele tiden å være mer enn vi er.
Forde det er langt mellom liv og lære for mange av oss.Og hvorfor så frø i noen når man er av den oppfattelsen at man skal "tenke utenfor boksen" og "finne veien sjæl"? Da skal man ikke ta imot hjelp utenifra, for det er å rette blikket utover. Det blir jo feil...det skal rettes innover.
Og forde vi mennesker ikke er tolmodige nok til å leve
denne visdommen fullt ut.
Og værsåsnill å ikke kom med det tafatte gamle forsøket på å speile alt vi som har en litt mer skeptisk natur skriver over på oss selv. Det blir litt for dumt.
Det er da vel ikke bare de som er skeptiske som speiler seg i andre?
Når vi snakker om speiling da er vi over i den mer vedtatte psykologien
og den må vi jo stole på? Den er tross alt forsket frem av godt betalte,
belærte mennesker vi stoler på :mozilla_wink:
Antall ord: 398
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Visdom er ikke eteriske oljer og røyk. Visdom er etterrettelig!kaja43 skrev:Nå er ikke jeg noe oraklet i Delfi :mozilla_cool: Men min erfaringJeg skjønner hva du sier, men tenk litt nærmere etter; hvis disse menneskene utelukkende er ute etter å "finne seg selv" (for det er det du snakker om her)...hvorfor utbasunerer de da om det på et diskusjonsforum, for så å klage på at de får svar? Hvis de vil ha utelukkende positive tilbakemeldinger på slikt, så er det langt bedre å skrive blogg eller noe, hvor de kan slette eventuelle negative kommentarer.
med dette er at de tar det på den måten forde de ikke helt gjenkjenner
hvor de selv står. De utvikler seg fortsatt mest for egen del, noe de aller fleste gjør.
De går i den fella de selv snakker varmt om å unngå.
Først når du slutter å utvikle deg for å få det bedre selv, og snur
at en har funnet stedet.
Forde det er langt mellom liv og lære for mange av oss.Og hvorfor så frø i noen når man er av den oppfattelsen at man skal "tenke utenfor boksen" og "finne veien sjæl"? Da skal man ikke ta imot hjelp utenifra, for det er å rette blikket utover. Det blir jo feil...det skal rettes innover.
Og forde vi mennesker ikke er tolmodige nok til å leve
denne visdommen fullt ut.
Og værsåsnill å ikke kom med det tafatte gamle forsøket på å speile alt vi som har en litt mer skeptisk natur skriver over på oss selv. Det blir litt for dumt.Det er da vel ikke bare de som er skeptiske som speiler seg i andre?
Når vi snakker om speiling da er vi over i den mer vedtatte psykologien
og den må vi jo stole på? Den er tross alt forsket frem av godt betalte,
belærte mennesker vi stoler på :mozilla_wink:
Antall ord: 411
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
I min verden er visdom noe en lever, ikke noe en
lærer i en bok. Det er erfaring, levd gjennom hjertet.
Antall ord: 22
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Du har nok delvis rett i det. Men ser det ut som du har lært mye hittil? Hmm.. jeg ser mye skrål og lite ull!kaja43 skrev:I min verden er visdom noe en lever, ikke noe en
Snakk tydeligere, jeg er bare en enkel menneskesjel, uten guddommelig forstand som enkrelte andre prøver å innbille andre at de har.
Antall ord: 72
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Kaja:
Plant Spirit:
Hovedpoenget i sammenlikningen av alkohol og planter med psykedelisk virkning var å poengtere at de begge er naturlige, i motsetning til det du påstod.
Resten av det du skriver er bare gjentakelser egentlig, så jeg får bare vise til tidligere svar til deg.
Jeg kan garantere deg at det ikke eksisterer ett eneste menneske i verden som lever slik. Det er rett og slett ikke mulig. Det å ikke ha noen ønsker betyr at du ikke er i stand til å tenke.Først når du slutter å utvikle deg for å få det bedre selv, og snur
at en har funnet stedet.
Plant Spirit:
Hovedpoenget i sammenlikningen av alkohol og planter med psykedelisk virkning var å poengtere at de begge er naturlige, i motsetning til det du påstod.
Resten av det du skriver er bare gjentakelser egentlig, så jeg får bare vise til tidligere svar til deg.
Antall ord: 189
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Er det noen her som har klaget da? Jeg har ingenting imot negative kommentarer, tvert imot. Synes det er artig og givende jegKimbara skrev: Jeg skjønner hva du sier, men tenk litt nærmere etter; hvis disse menneskene utelukkende er ute etter å "finne seg selv" (for det er det du snakker om her)...hvorfor utbasunerer de da om det på et diskusjonsforum, for så å klage på at de får svar? Hvis de vil ha utelukkende positive tilbakemeldinger på slikt, så er det langt bedre å skrive blogg eller noe, hvor de kan slette eventuelle negative kommentarer.
Dette tråden er en påminnelse om at veien til oversikt i livet er innover. Med innsikt i sitt indre, får man innsikt i det ytre - fordi vårt indre er forbundet til alt som er. Som PlantSpirit ville få frem med denne tråden... : når vi tjener egoet ved å ta valg i frykt, hat, tvil osv, blir avstanden til vårt indre/sjelen/den vi er - større. Å ta valg i kjærlighet og tillit fører oss nærmere sjelen og vår sanne natur.Og hvorfor så frø i noen når man er av den oppfattelsen at man skal "tenke utenfor boksen" og "finne veien sjæl"? Da skal man ikke ta imot hjelp utenifra, for det er å rette blikket utover. Det blir jo feil...det skal rettes innover.
Det er ikke noe galt i å bli kjent med seg selv nei, det er det som er veien å gå for å forstå andre. Men å søke svarene i seg selv handler om mer enn å bare forstå andre. Når man blir selvstendig og kun følger sin indre stemme uansett hva andre mener er riktig, så forsterkes kontakten med sjelen. Og det er jo derfor vi lever...for å finne tilbake til den vi er som spirituelt vesen ved å tjene universet/sjelen/det guddommelige i oss, fremfor egoet (frykt, bekymring, hat, tvil, grådighet). Når vi har funnet tilbake til kilden i oss, så vet vi at vi alle er ett, at det ikke finnes noe som helst i utenfor oss å kjempe imot eller å strebe etter for å oppnå lykke. Vi vet at dersom vi møter motstand i livet, så handler det alltid om en motstand vi selv har inne i oss. Dersom verden går imot oss så bunner dette alltid i illusjonen av at omgivelsene ikke er en del av oss - det er de nemlig. Alt vi opplever er en perfekt refleksjon av den vi er i øyeblikket...på godt og vondt. Så når vi har gjenopprettet kontakten med vårt innerste jeg - sjelen, så vet vi som sagt at vi alle er forbundet til hverandre og at verden er perfekt utifra hvordan vi har det innvendig. Da slutter vi å kjempe imot hverandre, eller å fordømme ytre hendelser eller situasjoner fordi vi ikke forstår at alt dette bare er et resultat av vår egen virkelighetsoppfattelse som ikke er i tråd med vårt guddommelige jeg.Nå var jeg litt spydig her, og ikke misforstå meg. Det er ikke noe galt i at folk retter blikket innover og blir kjent med seg selv, men det var i første omgang Plant Spirits innlegg som ble diskutert her. Gaute kom på banen og følte seg truffet.
Plant Spirit har et langt mer radikalt syn enn Gaute, slik jeg har oppfattet det, og jeg reagerer på måten de fremstiller troen sin. Enkelte ting er revnende feil, og andre ting både selvmotsigende og naivt...og særlig i Plant Spirits tilfelle; skadelig.
Du kan kalle dette revnende feil eller naivt om det føles slik for deg. Du kan aldri reagere "feil" på noe, for uansett hvordan du reagerer så er det riktig for deg - og det er det som betyr noe. Høres det merkelig ut? Så naivt enkelt er det faktisk. Og jeg føler meg ikke "truffet" i den forstand, jeg blir kun motivert
Vi speiler vårt indre i andre mennesker og hendelser hele tida, hver eneste dag. Møter vi motstand i det ytre, kommer det av at vi har motstand i vårt indre. Vi skyver unna alt som vi ikke vil erkjenne at vi er en del av. Livet flyter egentlig helt uhindret....når vi ikke hindrer oss selv i å leve ut den vi er som sjel.Og værsåsnill å ikke kom med det tafatte gamle forsøket på å speile alt vi som har en litt mer skeptisk natur skriver over på oss selv. Det blir litt for dumt.
Antall ord: 766
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Hun har helt rett i det. Man opparbeider seg visdom ved å gjøre erfaringer basert på sin indre stemme. Du kan aldri bli sikker på noe som andre forteller deg før du har gjort egne erfaringer. Og den indre vissheten blir forsterket for hvert eneste valg du tar som er i tråd med sjelen og din indre stemme. Man blir ikke vis ved å lese bøker...samme hvor høy doktorgrad forfatteren har. Visdom får man når man har fått tilbake tilliten til seg selv og sin indre visshet ved å følge sjelens stemme uavhengig av hva andre sier og mener er riktig. Da får man oversikt over den evige kilden som vi alle er en del av, og slik får man innsikt og forståelse for livet og skapelsen. Slik kan man skille tankeskapte ideer som bunner i frykt og tvil, fra den evige sannheten som vi alle deler i hjertet.Zyq skrev:Du har nok delvis rett i det. Men ser det ut som du har lært mye hittil? Hmm.. jeg ser mye skrål og lite ull!kaja43 skrev:I min verden er visdom noe en lever, ikke noe en
Snakk tydeligere, jeg er bare en enkel menneskesjel, uten guddommelig forstand som enkrelte andre prøver å innbille andre at de har.
Vi forsøker bare å innbille DEG og andre at dere er alt dette. Det har aldri handlet om meg, PlantSpirit eller kaja43 alene. Om det oppfattes slik, så er det bare fordi du fornekter ditt sanne jeg....som er en del av meg, PlantSpirit, kaja43 og alt annet.
Antall ord: 281
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Leves erfaring gjennom hjertet? Hmm.. interressant..Gaute skrev:Hun har helt rett i det. Man opparbeider seg visdom ved å gjøre erfaringer basert på sin indre stemme. Du kan aldri bli sikker på noe som andre forteller deg før du har gjort egne erfaringer. Og den indre vissheten blir forsterket for hvert eneste valg du tar som er i tråd med sjelen og din indre stemme. Man blir ikke vis ved å lese bøker...samme hvor høy doktorgrad forfatteren har. Visdom får man når man har fått tilbake tilliten til seg selv og sin indre visshet ved å følge sjelens stemme uavhengig av hva andre sier og mener er riktig. Da får man oversikt over den evige kilden som vi alle er en del av, og slik får man innsikt og forståelse for livet og skapelsen. Slik kan man skille tankeskapte ideer som bunner i frykt og tvil, fra den evige sannheten som vi alle deler i hjertet.Zyq skrev:Du har nok delvis rett i det. Men ser det ut som du har lært mye hittil? Hmm.. jeg ser mye skrål og lite ull!kaja43 skrev:I min verden er visdom noe en lever, ikke noe en
Vi forsøker bare å innbille DEG og andre at dere er alt dette. Det har aldri handlet om meg, PlantSpirit eller kaja43 alene. Om det oppfattes slik, så er det bare fordi du fornekter ditt sanne jeg....som er en del av meg, PlantSpirit, kaja43 og alt annet.
Man kan si hva man vil om deg Gaute, men på tross av at du er en drømmer, så mister du ikke fatningen og våkner opp iblandt, - slik de fleste..
Hvor man henter visdom fra, er vel egentlig et litt for snevert nedslagsfelt i denne tråden, syns du ikke?
Det denne tråden handler om er egentlig tøv fra ende til annen og det vet du godt. At du (og to andre her) beveger dere som om det ikke finnes fakta og etablert viten - bare sannheter som SKAL gjøre vondt - får bli som det er..
Denne tråden er vevd på et lignende sukkerspinn som ungene får kjøpt på tivoli!
Men, - det smaker python
Antall ord: 411
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Kanskje smakssansen din forandrer seg med tiden da. Det er ihvertfall min erfaringZyq skrev:Denne tråden er vevd på et lignende sukkerspinn som ungene får kjøpt på tivoli!
Men, - det smaker python
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jeg er fascinert over lyrikken til Enigma - i album nr 2 som heter The Cross of Changes så er det en låt som heter THE EYES OF TRUTH is always watching. Og det stemmer for min del - i mitt perspektiv. Når man jobber med å tune seg bedre til kilden til alt - Universet - gudommelige - essensen av ens indre natur så kan man også kalle det for THE EYES OF TRUTH IS ALWAYS WATCHING. Vi kan ikke lure den - den leser oss som en åpen bok. Den leser alle mennesker som en åpen bok. Og jeg liker å kanalisere noe mer dypere angående den teksten der,som er noe av det mektigste i Universet.
Noen velger å erfare endel død og gjenfødselsesprosesser i livet og andre venter til de blir gamle når de dør før de går igjennom slike prosesser. Det er som sagt valgfritt hva en vil foksuere på i livet.
THE EYES OF TRUTH vet alt om deg - 100 % ren og ærlig kilde som eksisterer og vi kan få tilgang til denne frekvensen gjennom vår indre natur. Og det handler om å finne tilbake veien til sin indre natur. Og da vil THE EYES OF TRUTH lære oss mange ting og gi oss det vi er modne for her og nå. Eventyr og fantasier det jeg kanaliserer nå? THE EYES OF TRUTH kan skjelne mellom virkelighet og illusjoner. Hardt arbeid med seg selv tuner oss på kilden til alt som er,Gud,gudommelige,multidimensjonale potensialet vårt. Er du tunet på frekvensen THE EYES OF TRUTH? Hvorfor ikke?Hvorfor redd for å møte din sanne natur? Naturen og Universet leder oss på den spirituelle vei. Det handler om å være bevisst i vår organiske computer programmeringen - i vårt sinn. Vi velger selv å samarbeide med THE EYES OF TRUTH - en av Universets mektigste allierte i å få ut det multidimensjonale potensialet vi har i oss selv.
Vi kan tjene Universet - multidimensjonale potensialet - THE EYES OF TRUTH ved å være kreativ - synge,danse,chante og hjelpe andre til å finne tilbake til deres indre natur. Til deres multidimensjonale potensialet. Ingen har rett til å dømme hva jeg skriver nå. Den som egentlig vet er EYES OF TRUTH - always watching. Den VET hva som er virkelighet og illusjoner. Den vet alt om deg. Tør du å jobbe for å tjene EYES OF TRUTH? Jeg elsker å spille på lag med slike frekvenser i Universet. Ingen VET at jeg gjør det - det er bare EYES OF TRUTH som VET at jeg jobber for å tune meg bedre inn på dens frekvens - og få ut mitt multidimensjonale potensialet.
Det er en mektig energikilde i Universet - EYES OF TRUTH. Den kan lære oss mange ting. Det kreves endel hardt arbeid med oss selv og metoder som spiller på lag med EYES OF TRUTH er mange. Meditative og transcenderende metoder som innebærer endel døds- og gjenfødselsprosesser i vår bevissthet. Det kreves endel ofring av tung energi. Og møte mørke sider for å balansere oss - for å komme i dialog med vår naturlige essens. Hvem vi egentlig er. EYES OF TRUTH-kilden vet hvem vi er - det handler om å lære seg å tune seg inn. Jeg vet ikke hvem jeg er - men å spille på lag - samarbeide med kilden EYES OF TRUTH så vet jeg mer og mer hvem jeg er - hva vi mennesker er. En kraftfull alliert som ingen kan ta fra meg.
Kraftplanter er en av de mektigste allierte til EYES OF TRUTH. Det er ikke noe quick fix. Det er rimelig hardt arbeide med seg selv og sine prosesser for å tune seg bedre inn på kanalen EYES OF TRUTH. En kan tjene Universet - EYES OF TRUTH ved å heale andre på forskjellige måter,være artist på forskjellige måter o.l. Det handler om å programmere seg på Naturens frekvenser - dypere essens av den - EYES OF TRUTH leser oss som en åpen bok. Kraftplantene røsker tak i vår kontakt med EYES OF TRUTH - det er organisk cde fra Naturen som er kompatibel med EYES OF TRUTH.
Fantasier og vås det jeg kommer med? Dere vet ikke det - det vet EYES OF TRUTH. Den som kan lese andre som åpen bok VET. EYES OF TRUTH IS ALWAYS WATCHING. Du kan ikke lure Universet - kilden til alt som er - multidimensjonale selv. Den vet alt om deg. Våger du å samarbeide med disse kreftene i deg? Valget er ditt. Er dette illusjoner og fantasier i din bevissthet - så er det i din bevissthet. EYES OF TRUTH viser oss veien til å skjelne mellom virkelighet og illusjoner. Det finnes virkeligheter mer virkelig enn det vi alle kan "se" og erfare. Det VET EYES OF TRUTH. Jeg er en kanal for EYES OF TRUTH - Universet - Kilden til alt som er - jeg har fått sett bruddstykker og jobber med å bli klarere kanal til mitt multidimensjonale potensialet. Og EYES OF TRUTH er en av mine samarbeidskrefter i mitt indre. Jeg eier det ikke - den ønsker å jobbe igjennom meg,fordi jeg VELGER det selv. Loven om tiltrekningskraften gjelder i aller høyeste grad.
Når man jobber med frekvensen EYES OF TRUTH i Universet så åpner det seg opp enorme muligheter for kommunikasjon med diverse ånder i åndeverdenen inkl planteånder,dyreånder,mestre,engler,forfedrekrefter mm.
EYES OF TRUTH IS ALWAYS WATCHING YOU. Vi speiler det vi ønsker å se - i livet. Det vi ønsker å se. Det vi ikke ønsker å møte i vårt indre naturlige essens vil stoppe oss fra å se hvem vi egentlig er. EYES OF TRUTH vet hvem vi er. I et egostyrt verden som denne så er det ikke lett å samarbeide med EYES OF TRUTH fordi det er krefter der ute som også ønsker å ødelegge og rakke ned på den tilgangen til dens kanaler via ord,musikk osv. Men de som samarbeider med EYES OF TRUTH vil leve ut sitt multidimensjonale potensialet og ikke ta hensyn til egobasert fordømnings informasjon som ønsker å holde mennesker fastlåst i tankesystemer i ens sinn og bevissthet - som stopper ens multidimensjonale utviklingspotensialet.
Å balansere lyse sider med mørke sider er en uungåelig vei om man skal samarbeide med EYES OF TRUTH. En åndelig kriger - Spirit Warrioregenskaper kreves. Døds- og gjenfødselsesprosesser i ens bevissthet kan være så kraftfulle at det kreves mot og indre styrke for å lykkes. Men så lenge man samarbeider med EYES OF TRUTH så går man på en vei som er spesielt designet for DEG - som handler om å tjene Universet. Og man blir en lysarbeider. Man får den beskyttelse man trenger. Man er immun mot egofordømmende energier i samfunnet. Man går sin egen vei. Man tjener Universet - EYES OF TRUTH. Det høres ikke lett ut - en må gå igjennom tøffe prosesser som sagt. Og det er veldig individuelle prosesser. Ingen har patent på sannheten - det har EYES OF TRUTH. Den VET - vi kan tjene det - men det krever å løse oss fra egobasert selvkontroll i vårt sinn. Jobbe med bevissthetsendringsprosesser. EYES OF TRUTH har talt via meg som kanal. Jeg jobber med å bli en renere kanal. Jeg er underveis. Er du underveis for å tjene EYES OF TRUTH? Da kan du vente deg en magisk reise i ditt liv - med mye tøffe utfordringer såvel som spennende ting i vente som Universet gir deg som gave og læringer. En får lov til å feile - en kan rette opp igjen. En har tid til det. EYES OF TRUTH ønsker å nå alle mennesker på Jorden.
Noen velger å erfare endel død og gjenfødselsesprosesser i livet og andre venter til de blir gamle når de dør før de går igjennom slike prosesser. Det er som sagt valgfritt hva en vil foksuere på i livet.
THE EYES OF TRUTH vet alt om deg - 100 % ren og ærlig kilde som eksisterer og vi kan få tilgang til denne frekvensen gjennom vår indre natur. Og det handler om å finne tilbake veien til sin indre natur. Og da vil THE EYES OF TRUTH lære oss mange ting og gi oss det vi er modne for her og nå. Eventyr og fantasier det jeg kanaliserer nå? THE EYES OF TRUTH kan skjelne mellom virkelighet og illusjoner. Hardt arbeid med seg selv tuner oss på kilden til alt som er,Gud,gudommelige,multidimensjonale potensialet vårt. Er du tunet på frekvensen THE EYES OF TRUTH? Hvorfor ikke?Hvorfor redd for å møte din sanne natur? Naturen og Universet leder oss på den spirituelle vei. Det handler om å være bevisst i vår organiske computer programmeringen - i vårt sinn. Vi velger selv å samarbeide med THE EYES OF TRUTH - en av Universets mektigste allierte i å få ut det multidimensjonale potensialet vi har i oss selv.
Vi kan tjene Universet - multidimensjonale potensialet - THE EYES OF TRUTH ved å være kreativ - synge,danse,chante og hjelpe andre til å finne tilbake til deres indre natur. Til deres multidimensjonale potensialet. Ingen har rett til å dømme hva jeg skriver nå. Den som egentlig vet er EYES OF TRUTH - always watching. Den VET hva som er virkelighet og illusjoner. Den vet alt om deg. Tør du å jobbe for å tjene EYES OF TRUTH? Jeg elsker å spille på lag med slike frekvenser i Universet. Ingen VET at jeg gjør det - det er bare EYES OF TRUTH som VET at jeg jobber for å tune meg bedre inn på dens frekvens - og få ut mitt multidimensjonale potensialet.
Det er en mektig energikilde i Universet - EYES OF TRUTH. Den kan lære oss mange ting. Det kreves endel hardt arbeid med oss selv og metoder som spiller på lag med EYES OF TRUTH er mange. Meditative og transcenderende metoder som innebærer endel døds- og gjenfødselsprosesser i vår bevissthet. Det kreves endel ofring av tung energi. Og møte mørke sider for å balansere oss - for å komme i dialog med vår naturlige essens. Hvem vi egentlig er. EYES OF TRUTH-kilden vet hvem vi er - det handler om å lære seg å tune seg inn. Jeg vet ikke hvem jeg er - men å spille på lag - samarbeide med kilden EYES OF TRUTH så vet jeg mer og mer hvem jeg er - hva vi mennesker er. En kraftfull alliert som ingen kan ta fra meg.
Kraftplanter er en av de mektigste allierte til EYES OF TRUTH. Det er ikke noe quick fix. Det er rimelig hardt arbeide med seg selv og sine prosesser for å tune seg bedre inn på kanalen EYES OF TRUTH. En kan tjene Universet - EYES OF TRUTH ved å heale andre på forskjellige måter,være artist på forskjellige måter o.l. Det handler om å programmere seg på Naturens frekvenser - dypere essens av den - EYES OF TRUTH leser oss som en åpen bok. Kraftplantene røsker tak i vår kontakt med EYES OF TRUTH - det er organisk cde fra Naturen som er kompatibel med EYES OF TRUTH.
Fantasier og vås det jeg kommer med? Dere vet ikke det - det vet EYES OF TRUTH. Den som kan lese andre som åpen bok VET. EYES OF TRUTH IS ALWAYS WATCHING. Du kan ikke lure Universet - kilden til alt som er - multidimensjonale selv. Den vet alt om deg. Våger du å samarbeide med disse kreftene i deg? Valget er ditt. Er dette illusjoner og fantasier i din bevissthet - så er det i din bevissthet. EYES OF TRUTH viser oss veien til å skjelne mellom virkelighet og illusjoner. Det finnes virkeligheter mer virkelig enn det vi alle kan "se" og erfare. Det VET EYES OF TRUTH. Jeg er en kanal for EYES OF TRUTH - Universet - Kilden til alt som er - jeg har fått sett bruddstykker og jobber med å bli klarere kanal til mitt multidimensjonale potensialet. Og EYES OF TRUTH er en av mine samarbeidskrefter i mitt indre. Jeg eier det ikke - den ønsker å jobbe igjennom meg,fordi jeg VELGER det selv. Loven om tiltrekningskraften gjelder i aller høyeste grad.
Når man jobber med frekvensen EYES OF TRUTH i Universet så åpner det seg opp enorme muligheter for kommunikasjon med diverse ånder i åndeverdenen inkl planteånder,dyreånder,mestre,engler,forfedrekrefter mm.
EYES OF TRUTH IS ALWAYS WATCHING YOU. Vi speiler det vi ønsker å se - i livet. Det vi ønsker å se. Det vi ikke ønsker å møte i vårt indre naturlige essens vil stoppe oss fra å se hvem vi egentlig er. EYES OF TRUTH vet hvem vi er. I et egostyrt verden som denne så er det ikke lett å samarbeide med EYES OF TRUTH fordi det er krefter der ute som også ønsker å ødelegge og rakke ned på den tilgangen til dens kanaler via ord,musikk osv. Men de som samarbeider med EYES OF TRUTH vil leve ut sitt multidimensjonale potensialet og ikke ta hensyn til egobasert fordømnings informasjon som ønsker å holde mennesker fastlåst i tankesystemer i ens sinn og bevissthet - som stopper ens multidimensjonale utviklingspotensialet.
Å balansere lyse sider med mørke sider er en uungåelig vei om man skal samarbeide med EYES OF TRUTH. En åndelig kriger - Spirit Warrioregenskaper kreves. Døds- og gjenfødselsesprosesser i ens bevissthet kan være så kraftfulle at det kreves mot og indre styrke for å lykkes. Men så lenge man samarbeider med EYES OF TRUTH så går man på en vei som er spesielt designet for DEG - som handler om å tjene Universet. Og man blir en lysarbeider. Man får den beskyttelse man trenger. Man er immun mot egofordømmende energier i samfunnet. Man går sin egen vei. Man tjener Universet - EYES OF TRUTH. Det høres ikke lett ut - en må gå igjennom tøffe prosesser som sagt. Og det er veldig individuelle prosesser. Ingen har patent på sannheten - det har EYES OF TRUTH. Den VET - vi kan tjene det - men det krever å løse oss fra egobasert selvkontroll i vårt sinn. Jobbe med bevissthetsendringsprosesser. EYES OF TRUTH har talt via meg som kanal. Jeg jobber med å bli en renere kanal. Jeg er underveis. Er du underveis for å tjene EYES OF TRUTH? Da kan du vente deg en magisk reise i ditt liv - med mye tøffe utfordringer såvel som spennende ting i vente som Universet gir deg som gave og læringer. En får lov til å feile - en kan rette opp igjen. En har tid til det. EYES OF TRUTH ønsker å nå alle mennesker på Jorden.
Antall ord: 1260
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Earths living Library - EYES OF TRUTH :mozilla_cool: En levende og organisk bok med uendelig mange kapitler og det handler om å gå igjennom endel prosesser i sitt sinn og bevissthet for å nå sitt multidimensjonale potensialet. Levende biblioteket er overalt i Naturen - over alt på Jorden. Det handler om å tune seg inn på de riktige frekvenser. Å samarbeide med EYES OF TRUTH - kilden til alt som er - gudommelige krefter - Naturen - multidimensjonale selvet er det det handler om. Og det finnes mange måter å jobbe på.kaja43 skrev:I min verden er visdom noe en lever, ikke noe en
Antall ord: 107
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
unnskyld meg, men det kan se ut til at det har vært en god soppsesong i høst, og du momler om utvikling og sitter selv så fast at det er helt ufattelig at du ikke søker hjelp før det bikker..
Antall ord: 44
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Hide post links |