Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerTror du på skjebnen?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Metal maniac
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 11 Sep 2007 15:14
17
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trondheim

Tror du på skjebnen?

Innlegg av Metal maniac »

Hva er dine meninger om troen på skjebnen?
Antall ord: 8
En dag vil du innse at verden er mye mer enn dine fem sanser.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

At vi selv skaper vår egen skjebne. At ingenting er skrevet i stein, men tror likevel at enkelte ting er mindre tilfeldige enn andre. At det muligens sitter noen å trekker i et par tråder, eller at det finnes avtaler gjort før dette livet.

Jeg sier jo ofte "det må være skjebnen..", men jeg mener nok at vi selv skaper disse mulighetene og møtene med mennesker vi kaller skjebnen.
Antall ord: 73
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metal maniac
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 11 Sep 2007 15:14
17
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Metal maniac »

jeg er litt skeptisk når det gjelder dette. Troen på skjebnen kan være en trygghetsfølelse for enkelte. At når alt er forutsbestemt og det er en mening med alt, så føler de at de kan ikke gjøre feil, for det var jo "ment to be". En slags falsk trygghetsfølelse for å si det grovt.
Antall ord: 60
En dag vil du innse at verden er mye mer enn dine fem sanser.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 343
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Det er vi selve som styrer livet vårt der vi vil det skal styres...og det er kun vi selv som har ansvar for egne liv..når det skjer ting i livet, er det fori vi skal lære noe av det og det er uansett hva det er og gjelder..
Antall ord: 53
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Jeg tror at alt har sin mening og at alt som skjer, er ment for å skje. Selv om man kan velge ulike veier osv, tror jeg likevel at det allerede er ment at du skal ende opp med det valget du tar.

Det er hva JEG tror, sier ikke at sånn er det....bare så det er sagt.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Vi blir alltid ledet på vår livsvei i den retningen vi som sjel forhåndsbestemte før vi inkarnerte. Men vi har alltid det frie valg, så vi kan velge i lys og sannhet - for å gå den veien vi er ment å gå, eller vi kan ta valg i frykt og tvil - og dermed ta omveier....med de følger det måtte ha. Jeg har selv blitt ledet til situasjoner hvor jeg har måttet ta bevisste valg for å unngå døden, mer enn en gang. Dette har vært skjebnebestemte situasjoner som blir gitt meg som gaver for at jeg skal bli enda mer sikker på meg selv og min indre stemme. Så hva vi velger...om valget er fryktbasert eller i tråd med vår egen indre visshet - kan være livsviktig. Så skjebnen skaper vi selv, men retningen og livsoppgaven blir bestemt av vår egen sjel i det vi "skriver kontrakten" før vi inkarnerer.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Gaute skrev:Vi blir alltid ledet på vår livsvei i den retningen vi som sjel forhåndsbestemte før vi inkarnerte. Men vi har alltid det frie valg, så vi kan velge i lys og sannhet - for å gå den veien vi er ment å gå, eller vi kan ta valg i frykt og tvil - og dermed ta omveier....med de følger det måtte ha. Jeg har selv blitt ledet til situasjoner hvor jeg har måttet ta bevisste valg for å unngå døden, mer enn en gang. Dette har vært skjebnebestemte situasjoner som blir gitt meg som gaver for at jeg skal bli enda mer sikker på meg selv og min indre stemme. Så hva vi velger...om valget er fryktbasert eller i tråd med vår egen indre visshet - kan være livsviktig. Så skjebnen skaper vi selv, men retningen og livsoppgaven blir bestemt av vår egen sjel i det vi "skriver kontrakten" før vi inkarnerer.
Dei som tviler på deg tek alså ein omveg?...og med følger??
Antall ord: 176
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Metal maniac skrev:jeg er litt skeptisk når det gjelder dette. Troen på skjebnen kan være en trygghetsfølelse for enkelte. At når alt er forutsbestemt og det er en mening med alt, så føler de at de kan ikke gjøre feil, for det var jo "ment to be". En slags falsk trygghetsfølelse for å si det grovt.
Trur ikkje på skjebne...skjebne er ynskjetenking når noko går godt og ansvarsfråskriving når noko går dårleg...skjebne er å skjule egne feil...
Antall ord: 91
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jo, mer uvel jeg blir av "det alternative", jo mindre vil jeg tenke på skjebne og sånt....jeg står i sentrum i mitt eget liv og velger deretter. Alle konsekvenser er resultat av mine valg. Noen ganger synes de å passe meg dårlig, men det er ikke skjebnen sin skyld. Det er bare en annerledes vurdering som lå til grunn og en helsikes dårlig måte å takle mine egne svakheter på.
En annen måte å definere det på er ansvarsfraskrivelse. En er ikke tilstede i sitt eget liv og i de beslutninger der angår. Makan, assa.....Og de gangene det går bra, så er det lov å ta æren for det. Det er ingenting som er så falskt beskjedent som å ikke ha selvtillit nok til å vite at det er ens egen fortjeneste. Makan igjen, assa!
Antall ord: 139
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

My GOD, vi er så tunet inn på hverandre i dag madjava.....du skriver det jeg tenker før jeg klarer å skrive det selv. Hvordan skal vi forklare denne forbindelsen? Er det noe paranormalt? :lol:
Antall ord: 34
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Ting som skjer bare skjer.
ikke no å gjøre med det. Det å tillegge det skjebnen og andre ting er fordi man trenger å hekte det på noe...legge en grunn for at ting skjer.

Jeg mener at ting skjer, trenger ikke no spes grunn for det eller at det er en mening med det!

Livet er ikke lettere fordi man har noe å tro på, bare for å kunne gi en slags forklaring
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

.. og jeg derimot, tror at svært få ting skjer uten mål og mening noen gang noe sted..

Det ville være å dra ting i langdrag å forklare min første setning i særlig mere detaljer. Jeg bare minner om at det norske ordet fatal stammer fra det engelske fate, som på norsk betyr skjebne. Fatal error på engelsk er f.eks. i PC-sammenheng noe "hærk" å komme borti, - og i den reelle virkeligheten er en skjebnesvanger feil ikke morsom for den som rammes!

Men for å si det litt konsist:
Ikke en gang universets tilsynelatende kaos (kan noen her si meg flertallsformen for et kaos?) er tilfeldig. Det meste som er tilfeldig her i verden, er menneskeskapt..
Antall ord: 119
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

madjava skrev:
Gaute skrev:Vi blir alltid ledet på vår livsvei i den retningen vi som sjel forhåndsbestemte før vi inkarnerte. Men vi har alltid det frie valg, så vi kan velge i lys og sannhet - for å gå den veien vi er ment å gå, eller vi kan ta valg i frykt og tvil - og dermed ta omveier....med de følger det måtte ha. Jeg har selv blitt ledet til situasjoner hvor jeg har måttet ta bevisste valg for å unngå døden, mer enn en gang. Dette har vært skjebnebestemte situasjoner som blir gitt meg som gaver for at jeg skal bli enda mer sikker på meg selv og min indre stemme. Så hva vi velger...om valget er fryktbasert eller i tråd med vår egen indre visshet - kan være livsviktig. Så skjebnen skaper vi selv, men retningen og livsoppgaven blir bestemt av vår egen sjel i det vi "skriver kontrakten" før vi inkarnerer.
Dei som tviler på deg tek alså ein omveg?...og med følger??
Meg? :D Nei, dette gjelder alle mennesker. De som tviler på seg selv tar en omvei. Alt handler om å finne tilbake til kraften og tilliten til seg selv. Når vi har gjort det, så vil vi alltid handle utifra sjelens vilje.

F.eks.: Legen din vil deg cellegift for noe du vet at du vil bli kvitt på egen hånd. Da har du valget om å la legens uvitenhet skade kroppen din, eller å la din indre visshet skåne deg for skader og evnt. død. Dette er faktisk en reell problemstilling.
Antall ord: 270

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Hecate skrev:My GOD, vi er så tunet inn på hverandre i dag madjava.....du skriver det jeg tenker før jeg klarer å skrive det selv. Hvordan skal vi forklare denne forbindelsen? Er det noe paranormalt? :lol:
Hehe...er sikkert eit resultat av skjeptiske fangarmer osv...paranormalt vert det ikkje før vi er riktig tuna ved hjelp av psykoplanter og kanaliseringer...
Antall ord: 61
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Gaute skrev:Vi blir alltid ledet på vår livsvei i den retningen vi som sjel forhåndsbestemte før vi inkarnerte. Men vi har alltid det frie valg, så vi kan velge i lys og sannhet - for å gå den veien vi er ment å gå, eller vi kan ta valg i frykt og tvil - og dermed ta omveier....med de følger det måtte ha. Jeg har selv blitt ledet til situasjoner hvor jeg har måttet ta bevisste valg for å unngå døden, mer enn en gang. Dette har vært skjebnebestemte situasjoner som blir gitt meg som gaver for at jeg skal bli enda mer sikker på meg selv og min indre stemme. Så hva vi velger...om valget er fryktbasert eller i tråd med vår egen indre visshet - kan være livsviktig. Så skjebnen skaper vi selv, men retningen og livsoppgaven blir bestemt av vår egen sjel i det vi "skriver kontrakten" før vi inkarnerer.
En som er bevisst på sitt multidimensjonale potensialet sier noe slikt - skriver under på denne. :mozilla_cool: Mange som undervurderer ens bevissthet og dette med å skape det en vil i livet og følge sine drømmer. Og være bevisst så betyr det også at en vil få veiledning av Universet på forskjellige måter.
Antall ord: 219
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !