Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅ tjene Egoet eller Universet

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Egoet så klart, drit i universet.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Sol@ngelica skrev:Egoet så klart, drit i universet.
Nå lo jeg på ordentlig. Det var dønn ærlig sagt og om det kommer fra egoet ditt eller fra sjelen din spiller ingen rolle. "You walk your talk" og det er en verdi som jeg setter mye høyere enn all verdens prekner om noe så dualistisk som egoet...å rope høyt om egoet er det samme som å fyre oppunder sitt eget, selvforherligelse og selvopphøyelse....i det minste er det noen som ikke er redde for sin menneskelighet. Takk for oppmuntringen, sunshine :)
Antall ord: 93
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Hecate skrev:
Sol@ngelica skrev:Egoet så klart, drit i universet.
Nå lo jeg på ordentlig. Det var dønn ærlig sagt og om det kommer fra egoet ditt eller fra sjelen din spiller ingen rolle. "You walk your talk" og det er en verdi som jeg setter mye høyere enn all verdens prekner om noe så dualistisk som egoet...å rope høyt om egoet er det samme som å fyre oppunder sitt eget, selvforherligelse og selvopphøyelse....i det minste er det noen som ikke er redde for sin menneskelighet. Takk for oppmuntringen, sunshine :)
He he bare hyggelig :D
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Kimbara skrev:
PlantSpirit skrev:Om man stimulerer sitt multidimensjonale potensialet via diverse teknikker,metoder og verktøy som programmerer en i riktig retning i sin bevissthet ang det å følge en naturlig vei i livet så vil må oppdage endel nye ting hele tiden ved seg selv og andre mennesker. Og Naturen rundt en. Det er mye programmering av egoet ang selvkontroll - noen er bevisste på det og lar seg ikke lure og andre er det ikke. Det får en bare respektere. Egoet har fått lov å herje vilt på vår planet i folks bevissthet - men det løser seg mer og mer opp hos mennesker verden over. Har vi et multidimensjonalt potensialet?Javisst, man er bevisst på det så lenge man ikke lar egoet styre for mye og at en ikke har for mye selvkontroll blant annet. Det jeg sier provoserer egoet ekstremt mye og de som også er programmert her og nå til å fornekte det jeg kommer med. Det er speilbilde og proijsering av deres ego - som har kontroll i deres bevissthet og deres multidimensjonale potensialet er på stedet hvil. De går sin vei.Det er helt greit. Veldig fint å provosere egoets fangarmer. Det er min spesiialitet.
Men du syns ikke du gjør deg selv til dommer og bøddel nå da? At du er litt vel skråsikker på troen din?
Jeg mener; det du tror på er i høyeste grad basert på synsing og egne konklusjoner ut ifra noe som må beskrives som fantasi, med eller uten stimulans. Hva er det som gjør at du, ut ifra overnevnte, velger å se bort ifra muligheten for at det kun er et produkt av psykoaktive stoffers kjemiske virkning på hjernen, lett naivitet overfor urgammel filosofi og liknende?

Og er det ikke litt vel lettvint å bare avfeie all kritikk med "du er for egosentrisk" eller "du har ikke kontakt med ditt multidimensjonale potensiale"? Du er jo utvilsomt ikke dum, så hvorfor skulle du behøve å forsøke å stille deg selv så mye høyere enn andre mennesker? Er ikke det ganske egosentrisk?
Hvorfor lar du deg provosere når han kun skildrer samfunnet og mennesker generelt?

"Du er" og "du har" har han jo ikke nevnt et kvekk om. Så dette hadde du aldri tatt personlig dersom du ikke hadde følt for det. ;)
Antall ord: 390

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Om det ble tatt personlig eller ikke får være opp til meg å avgjøre.

Det kan være det samme om Plant Spirit snakker direkte til og om meg, eller om han tar for seg hele universet i ett åndedrag...poenget er at jeg er uenig, og siden dette er et diskusjonsforum velger jeg å gå til diskusjon. Det som irriterte meg er måten ting blir lagt fram på, og som skeptiker, for å sette meg selv litt på spissen her, tar jeg meg nær av hvordan dette blir vurdert så ukritisk.

That's all.

Uansett så blir vel alle diskusjoner en personlig sak for diskutantene. Særlig her på paranormal, hvor det diskuteres ganske tunge saker innimellom.
Antall ord: 120
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Men du vet jo ingenting om PlantSpirit's eller mitt liv. Vi har gode grunner til at vi er så sikre som vi er på det vi snakker om. For alt du vet så har vi vært hardcore skeptikere vi også, så derfor kan du ikke vite om vi ukritisk ikke har vurdert det vi skriver her. Det som skjer når man i hele sitt liv har tatt egne selvstendige valg, er at man gjør seg egne erfaringer. Og det er kun gjennom egne erfaringer at vi med god sikkerhet kan si at vi vet. Når man velger å stole på alle andre enn seg selv, så mister man kraft og blir usikker. Men for hver gang man tar selvstendige valg, jo mer sikker blir man på seg selv og sin indre visshet, og desto nærmere kommer man den visdommen som sjelen besitter. Denne visdommen er urokkelig. Den er evig, og den vil alltid være der. Denne kilden har alle tilgang til, og den blir gjenkjent av alle som har gjenopprettet kontakten med sitt indre. Det er i sjelen at vi alle er enige og forbundet til hverandre. Jeg gjenkjenner alt som PlantSpirit skriver, ikke fordi jeg har lest det noe sted, men fordi det kommer fra samme kilde.
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Gaute skrev:Men du vet jo ingenting om PlantSpirit's eller mitt liv. Vi har gode grunner til at vi er så sikre som vi er på det vi snakker om. For alt du vet så har vi vært hardcore skeptikere vi også, så derfor kan du ikke vite om vi ukritisk ikke har vurdert det vi skriver her. Det som skjer når man i hele sitt liv har tatt egne selvstendige valg, er at man gjør seg egne erfaringer. Og det er kun gjennom egne erfaringer at vi med god sikkerhet kan si at vi vet. Når man velger å stole på alle andre enn seg selv, så mister man kraft og blir usikker. Men for hver gang man tar selvstendige valg, jo mer sikker blir man på seg selv og sin indre visshet, og desto nærmere kommer man den visdommen som sjelen besitter. Denne visdommen er urokkelig. Den er evig, og den vil alltid være der. Denne kilden har alle tilgang til, og den blir gjenkjent av alle som har gjenopprettet kontakten med sitt indre. Det er i sjelen at vi alle er enige og forbundet til hverandre. Jeg gjenkjenner alt som PlantSpirit skriver, ikke fordi jeg har lest det noe sted, men fordi det kommer fra samme kilde.
Jeg vet ingenting om ditt liv, men Plant Spirit har skrevet så lange og utfyllende innlegg om seg selv, at jeg har fått med meg en god del om ham.

Egne opplevelser betyr egne tolkninger. Jeg har ikke protestert mot at det dere tror virker ekte for dere selv, men jeg prøver å forklare at det kan være noe annet som ligger bak, og at det "annet" er psykologisk, sosialt og samfunnsmessig betinget. Det at en person spiser flein og "ser" sjelen eller andre dimensjoner, betyr ikke at dette finnes, bare at han har hatt en hallusinasjon. Det han "ser" kan dog virke helt ekte for hem selv. Det er det jeg prøver å få frem. Det er typisk syrehuer å "være i et med universet" eller hva det skal være, og selv om ikke det er vanlig med akkurat LSD i disse miljøene Plant Spirit predikerer så kraftig om, så er det andre psykoaktive stoffer med mye de samme virkningene.

Man blir ikke usikker av å stole på andre, man blir usikker av å ikke kunne stole på andre, vil jeg si. Dette er jo individuelt.
Men det er et faktum at ved å være kritisk i forhold til det man selv velger å tro, er en viktig ting.
Jeg tror også at veldig mange som har et radikalt "annerledes" livssyn, er mennesker som ofte startet som veldig usikre, og siden fikk et behov for å skille seg ut og ha kraftige meninger og "svar" på ting som umulig kan besvares i dag. Dette er sett ut ifra et rent psykologisk perspektiv, og jeg sier ikke med det at dette gjelder deg eller Plant Spirit, bare så det er sagt. Ønsker ikke å tråkke på noen tær, bare stille litt kritiske spørsmål til dere uten å bli avfeid med "sånn er det" eller "du er for trangsynt".

Så jeg vil spørre deg, siden du hoppet inn i diskusjonen her; hva er din definisjon av "sjelen", og hvordan vet du at din definisjon er den korrekte? Hvordan er alle menneskers sjeler lenket sammen?

Ikke for å være frekk, men jeg tror ikke du klarer å svare på det, for du har laget din egen konklusjon utifra dine egne tanker, og blitt for opptatt av at det er en sannhet. Kanskje vi kan si det sånn at du og Plant Spirit er blitt litt for sikre?
Antall ord: 615
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Hver gang det er snakk om planteånder, planteentogener og forskjellen mellom disse og rusmidler, blir det alltid snakket om å forhøye sitt guddommelige selv med planteentogener. Samtidig nevnes bl.a. alkohol som en "ego-dominator".

Hvordan kan man vite at man kommer i kontakt med "sitt guddommelige jeg" og ikke bare egoet sitt med planteentogener? Mange som snakker om å komme i kontakt med sitt guddommelige jeg, virker mer opptatt av å øke egoet sitt gjennom å fremstille seg som åndelig og i ett med universet og alle dets sannheter, så hvor går egentlig grensen?

Bare noen filosofiske spørsmål som meldte seg i natten...
Antall ord: 105
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Når man går igjennom endel prosesser i livet og alltid har vært åpen for det åndelige dimensjonene - multidimensjonale potensialet så kan man gjenkjenne enkelt gudommelige sfærer o.l. Og når man også erfarer dype multidimensjonale - gudommelige - åndelige ting og er vant med det så vet hva man erfarer og jeg er jo vant med å tune meg innpå endel healingkraft i de siste 12-13 årene på forskjellige måter. Og Universet har ledet meg til disse kraftplantene og det en erfarer i kontakt med disse er av veldig dyp og intens art av vår gudommelige - multidimensjonale potensialet. Det er en veldig undertrykt verktøy her i Vesten.

En som har endel egoistiske erfaringer vil ikke snakke om å jobbe for det beste for menneskeenheten - Naturen og de vil for det meste snakke om materialistiske ting inkl penger.Og de snakker heller ikke noe særlig om healing og renselse i disse kraftplanteverktøyene. Noen stoler på det jeg sier og andre gjør det ikke. De som kjenner meg vet at jeg snakker 100 % sant - fordi jeg tuner meg ofte inn på TRUE IDENTITY-kilder og jeg tuner inn på veldig ren lysenergifrekvenser som disse kraftplantene stiller seg innpå. Jeg vet hva jeg snakker om av erfaring og det handler også om å hente tilbake og vekke gammel visdom,kunnskap og healingevner.

At noen blir provosert over at jeg har nevnt at alkohol er ego-dominator verktøy for det meste her i vårt samfunn så bør de vel se på sitt eget speilbilde og ego - fordi jeg har aldri hatt noe dragning mot alkohol fordi jeg vet at det styrker egoet og det er kultur for det her i vårt samfunn. Små mengder er medisin men utover det er det ego-dominator verktøy.

Husk at generelt i vår kultur så er forbindelsene til vår sanne natur ganske dårlig. Og når det snakkes om at disse kraftplantene styrker forbindelsene til vår sanne natur - gudommelige - multidimensjonale potensialet så er det ikke rart noen reagerer på det, men som sagt - jeg vet hva jeg snakker om. Og noen vet at jeg vet hva jeg snakker om her inne. Og jeg har fått veiledning av Universet på forskjellige måter. De som blir provosert av det jeg skriver og sier speiler sitt selvkontroll som egoet er med å skape......Ærlighet er en av mine sterkeste sider - og det er snakk om å følge sinn sanne natur - det har aldri vært noe problem. De som vil møte meg og ha kontakt med meg i virkeligheten og har evnen til å følge sin egen sanne natur - og ha bra forbindelser til sitt eget gudommelige potensialet vil merke at jeg snakker 100 % sant. Og at det er ikke noe falsk og fantasifullt i det jeg sier. Mennesker som lar seg styre av egoet - dominere av det vil bli provosert av det jeg sier - men forskjellen mellom meg og dem er at jeg har sterkere forbindelser med vår sanne natur - multidimensjonale potensialet - utover det er jeg et veldig vanlig menneske - ikke noe bedre enn andre - men mer "connected" enn noen og så kjenner jeg andre som er enda mer connected til sitt multidmensjonale potensialet enn det jeg er for øyeblikket siden jeg har flere venner som går i samme spor så er jeg vant med å omgås med mennesker som følger sin sanne natur og jobber med å utvikle sitt multidimensjonale potensialet.

Summasumarum kan en si at en av flere Universets samarbeidspartnere som tuner inn på rene energihealingfrekvenser er kraftplantene. Det handler om å binde seg til vår sanne natur - multidimensjonale potensialet. Noen(visse intelligenser) har gitt disse kraftplantene i gave til oss - de er på en måte slags programmeringsverktøy for at vi skal komme i kontakt med våre dypere sider som omhandler vår sanne natur og multidimensjonale potensialet. Eller gudommelig om man vil. Programmeringsverktøy som vi kan kalle for organiske cd som er rimelig kompatibel med vår harddisk om man vet hvordan man skal bruke det og i spesielle settinger. Tror du/dere meg ikke? Ikke ta det så tungt - det gjør ikke jeg heller - men en ting er sikkert - jeg er vant med å tune meg inn på rene og ærlige healingenergifrekvenser - reiser verden rundt for å jobbe i seremonier med kraftplanter. Jeg har kommet igjennom visse erkjennelsesprosesser for å akseptere forbindelser til multidimensjonale potensialet.

Sjamaner,medium,mystikere,tibetanske munker,healere mm er vant med å jobbe med vår sanne natur - multidimensjonale potensialet - gudommelige potensialet på forskjellige måter. Kraftplantene står sterkt hos sjamaner og healere på det Amerikanske kontinentet og om man føler seg tiltrukket til dette kontinentet så er det bare å reise utforske og lære fra diverse læremestre. Universet gir oss veiledning i livet om man er BEVISST på sin multidimensjonale potensialet - vår sanne natur - gudommelige vesen. Det er det det handler om - er du BEVISST eller ikke på dette? Om man er bevisst så går man på en veldig ren og ærlig vei - det reneste og ærligste man kan tenke seg. Og det er ingenting falskt med disse menneskene som er bevisst på dette. Og ikke minst så er kraftplantene noe av det mest naturlige verktøy og metoder for å programmere seg på sitt multidimensjonale potensialet - ens sanne natur. En får gjøre det en er tiltrukket til i livet og om det høres ut som fantasier det jeg kommer med så får det nå så være. Egoets selvkontrollmekanismer i ens bevissthet reagerer på det jeg sier - mennesker som følger sin sanne natur til det fulle og jobber med å utvikle sitt multdimensjonale potensialet vil merke en viss form for resonans i sin bevissthet fordi de er BEVISSTE og har gått igjennom diverse erkjennelsesprosesser i livet.
Antall ord: 976
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)

Innlegg av Qwizleiz »

Den med drengen og tausa likte jeg best, altså!

Da det endelig kom til det punktet i historien at man fattet det poenget med ausa og tausa..

.. jau, då lo eg! :D
Antall ord: 31
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
17

Sjamaner og de som følger diverse sjamantradisjoner er vant med å komme i kontakt med dimensoner av ekstase. Og dette blir mistolket som det noen erfarer i alkoholrus. Da er man ikke kommet i visse erkjennelsesprosesser i sin bevissthet om å skille mellom sjamanekstase og alkoholrus. Det er natt og dag i forskjell. Sjamanekstase styrker kontakten med det gudommelige - vår sanne natur forbindelser - multidmensjonale potensialet blir styrket. Alkohol- og narkotikarus gjør at en flykter mer og mer fra vår sanne natur og går på en destruktiv ego-dominator vei.
Ekstase er en form for rus som har forbindelser til vår sanne natur og det er himmelsk gudommelig å erfare det. Og det er også noe som varer evig disse ekstase forbindelsene til Universet. Alkohol-rus så får en hangover dagen etter og det er bare kortvarig, men styrker egoet og skaper mer avstand til vår sanne natur.

Kraft,ekstase og healing er vanlige erfaringer for de som går sjamanveien o.l. Det er mye visdom og kunnskap som ligger og venter på en når man får veiledning fra Universet og er bevisst på det. En kan oppnå ekstase f.eks via kraftplanteseremonier,chanting,tromming,kraftdans,Utesitting(vision quest),svettehytteseremonier mm......disse verktøyene og metodene styrker kontakten til vår sanne natur. Om man er nysgjerrig og ønsker å styrke kontakten og forbindelsene til Universet og vår sanne natur så har jeg nevnt flere verktøy og metoder. Og det inkluderer også meditasjon og yoga blant annet,som også programmerer sinnet og kroppen til å komme i bedre kontakt med vår sanne natur. Det finnes mange metoder og verktøy for å fintune og stille seg inn på frekvensene av vår gudommelige og multidimensjonale potensialet. Om en ikke tror på det jeg sier så får det nå så være som sagt - men det går an å prøve å erfare selv om man har en viss nysgjerrighet og tiltrekning til å få en sterkere forbindelse til vår sanne natur. Og jeg har erfart nesten alle disse metoder og verktøy - svettehytte og vision quest er noe jeg vil erfare etterhvert og som jeg enda ikke har erfart. Og mener at kraftplantenes metoder er det mest naturlige. Oh yeah..det provoserer nok de fleste her inne når jeg sier det - men jeg snakker av erfaring - og jeg vet hva jeg snakker om. Det vet åndene rundt meg og de som er enda bedre connected til Universet og vår sanne natur - venner og kjente. :mozilla_cool:
Antall ord: 425

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
17

En annen ting er at de som lar egoet sitt styre for mye i livet sitt vil ikke være åpen for andre dimensjoner enn det vi alle kan se,føle,lukte,smake og ta på. En som ikke lar egoet styre for mye i sine liv vil være åpen for dimensjoner utover vår såkalte DENSITY CONSCIOUSNESS som det blir kalt for. Egoet tror bare på denne dimensjonen og fornekter all form for kontakt med andre dimensjoner. Og egoet fornekter vår sanne natur som er av multidimensjonell art. Det handler så mye mer enn bare å tro på det - viktig å ha troen - i ens sinn og bevissthet. Men om man er vant med å erfare så vil det være en sterk allianse i ens bevissthet. Erkjennelsessprosesser i ens bevissthet om at vi er multidimensjonale vesener er tøffe prosesser - det er ikke noe kjære mor. En går ofte igjennom forskjellige typer død og gjenfødselsprosesser. Det er mye hardt arbeid med ens sinn og bevissthet. Ikke lett å gi slipp på selvkontroll og egoets fangarmer som får lett spillerom i vår kultur. Vi blir programmert til å ikke følge og ha forbindelser til vår sanne natur i starten av livet. Så det er endel omprogrammeringsprosesser i vår bevissthet som tar tid å integrere. Og det handler om å finne de metoder og verktøy man er tiltrukket til. Universet prøver å veilede alle mennesker, men som sagt alle er ikke bevisste på dette og må igjennom visse prosesser for å bli bevisst på det.

Om man er bevisst på dette så vil man merke at Universet gir en veiledning og at det skjer overraskende vendinger og ting i livet som man ikke har tenkt på forhånd til tider. Er man tiltrukket av dette og er bevisst på å utvikle sitt multidimensjonale potensialet så vil man erfare overraskelser på veien og erfare endel vakre ting - men det er klart også tøffe utfordringer som venter. En kan tiltrekke seg visse kurs,mennesker,steder,spirituelle retninger mm....vi velger hva vi vil selv i livene våre og for min del så er det å være bevisst på det multidimensjonale potensialet noe av det beste som eksisterer i livet. Mye vakre,magiske og spennende dører som vil åpne seg for en når en er moden og klar for det. Enjoy life! :mozilla_cool:
Antall ord: 400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)

Innlegg av Qwizleiz »

Det er bra at ikke enkelte i denne tråden skriver innleggene sine på dasspapir, for da hadde man ikke hatt noe igjen til å tørke seg bak med!

Ettersom det som står i denne tråden ikke på noen som helst måte har sammenheng med den forumdelen det er postet i, så må jeg ellers bare få benytte anledningen her til å takke for gaver og telegram på min gebursdag.
Tusen takk, og må du\dere leve lenge i landet!
Antall ord: 82
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
17

En skeptiker har stengt forbindelser til sitt multidimensjonale potensialet og må igjennom diverse prosesser i livet som gjør at han/hun kan få forbindelser til dette potensialet og ens sanne natur. Hvordan? Det kan være så mangt. Men tunge ting(inkl sykdom,tap av familiemedlemmer osv) - motgang i livet kan være med å få en person til å gå veldig dypt i ens sinn og bevissthet og kan være med å vekke tilbake disse forbindelsene om de følger en konstruktiv vei igjennom en personlig krise f.eks. Det kan skje andre uventede ting. Men som sagt - ingen har kontroll på hva som vil skje med han,hun,han,hun osv....det er lett å stenge ute forbindelser til sitt multidimensjonale potensialet når man knapt har erfart motgang i livet her og nå. Og kanskje er det ikke meningen at den personen skal gå igjennom visse erkjennelsesprosesser i livet her og nå for å erkjenne at den har et multidimensjonalt potensiale og følger den sanne natur veien i livet.

En skeptiker undervurderer krefter i bevisstheten.....den er ikke seg selv bevisst til å erkjenne at den har et multidimensjonalt potensialet. Men det kan skje ting i livet som gjør at den vekkes til live igjen. I motgang lærer vi best er et vanlig mantra.
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Wow, det var mange ord og lange utredninger for å svare på noen få enkle spørsmål... Dessverre følte jeg ikke at jeg fikk svar på det jeg lurte på, men greit. Jeg er en av dem som mener at egoet og "det guddommelige jeg" er tett sammenknyttet og to sider av samme sak.
Antall ord: 55
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links