Ja, og hvorfor blir folk redde? Fordi de er fastlåst i illusjonen om at dette er negativt. Det som er kjent blant folk flest er bibelens "dommedag", at det er Jordens undergang det er snakk om. Noe det IKKE er...og hva er negativt med å opplyse om det? Det er alt annet enn negativt.Hecate skrev:Jeg er helt enig med deg at det ikke skal være frykt som skal ligge til grunn. Derimot kan en ikke unngå at enkelte blir redde av slike dommedagsprofetier. Derfor er det bedre å ikke snakke om den biten, men å bygge opp forsvarsverket i form av verdier og nestekjærlighet.
Det som kommer, det kommer og imellomtiden får vi sørge for at vi har healet nok til at det kommer positive ting ut av det, ikke mer frykt og ego. Du vet hva jeg mener.
Du har dine kilder fra et annet planetsystem, jeg har mine i dette systemet. Riktignok er de mennesker med moderne teknologi, matematiske modeller og geniale formler. Jeg er redd mine kilder ville være mer skremmende enn dine, derfor sier jeg heller ingenting. Og jeg kan ikke si noe heller fordi ingen vet hva som kommer til å skje, ingen kan si at dette kommer vi til å overleve. Det er spennende tider vi lever i
90% av budskapet i kanaliseringene mine var at dette ikke er noe å frykte, hvorfor vi ikke skal frykte, og hva vi skal gjøre for å kvitte oss med denne irrasjonelle frykten. Hensikten er å forberede, og det er viktig. For det er ikke mye hjelp i en flokk lysarbeidere dersom de blir lammet av panikk og uvitenhet når jordendringene kommer som lyn fra klar himmel. Da trengs det sårt mennesker som kan berolige og fortelle hva, hvordan og hvorfor dette skjer. OG at dette ikke er slutten på menneskeheten, men at vi går en fantastisk tid i møte.
Det er kun EN måte å kvitte seg med denne redselen på, og dermed også unngå erfaringsbehovet for å møte naturelementene....og det er ved å i tillit godta muligheten for at de store jordendringene er på vei. ALT som vi i frykt eller mistillit skyver unna, kommer vår vei....enten vil det eller ei. Dette er Universell sannhet...slik er det bare.
Hvilke verdier og nestekjærlighet er det du mener er viktig å bygge opp? Det hjelper ikke å være god mot din neste så lenge du ikke er god mot deg selv. Du må først bli glad i deg selv før du kan gjøre en forskjell utad. Og det som skjer når du blir glad i deg selv....og ALT det du er....inkludert de vonde følelsene som du forsøker å skyve unna - er at du får tillit til livet. Du blir ikke lenger opphengt i tanken på ytre hendelser som skaper vonde følelser inne i deg, fordi du har akseptert hver eneste følelse i kroppen din....da flyter nemlig følelsene fritt. Du kan fortsatt gråte en skvett av det du opplever i verden, men du har ikke lenger blokkerte følelser i cellene som låser fast følelsesladede inntrykk og tanker til en forstenet cyste av energi.
Jo flere mennesker som forløser blokkerte følelser, jo mer energi blir frigjort. Menneskehetens kollektive bevissthet stiger, og færre mennesker trenger å måtte bli tiltrukket steder på Jorden hvor naturelementene herjer som verst. Det er DETTE som er jobben vi må gjøre. Vi må endre oss SELV og elske den vi er. Det hjelper ingenting samme hvor mye kjærlighet vi pøser ut når vi gjør dette fordi vi tror vi ikke er bra nok. For det er det som i bunn og grunn ligger bak. Når vi elsker oss selv og vet at vi er bra nok, så vet vi også at hele skapelsen er bra nok. At alt er perfekt. Vi forstår at vi ikke trenger å strebe etter å endre noe som helst i det ytre, at alt som foregår i det ytre kun er en refleksjon av den vi selv er. Da får vi tillit til alt. Vi ser at det ikke finnes noe som vi trenger å kjempe imot, forhindre eller omskape. For det er kun når vi selv har indre motstand at vi viser motstand i det ytre. Motstand skaper grenser. Men livet har ingen grenser. Livet bare flyter uhindret som en elv.
Jeg er ikke i tvil om at dine vitenskapelige kilder er mer skremmende enn mine. Og det er jo ikke rart. Vitenskapen vet ikke at alt er under guddommelig kontroll, de tror at alt er meningsløse tilfeldigheter og katastrofer....slik de tror livet er. Derfor vier vitenskapsmenn livet sitt til å strebe etter å forhindre kataklysmiske "katastrofer", av mangel på tillit til livet...kort og godt. Hadde de bare visst hvor enkelt og bekymringsløst livet er
Dette hørtes da skummelt ut. Usikkerhet er fryktbasert.Og jeg kan ikke si noe heller fordi ingen vet hva som kommer til å skje, ingen kan si at dette kommer vi til å overleve.
Da kan jeg berolige deg og andre med sannheten om at jordendringene kommer, og at jeg vet at menneskeheten kommer til å overleve dette.