Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderPendel

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Ember
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2007 21:50
17

Pendel

Innlegg av Ember »

hva er det jeg tar kontakt med, (visst eg tar kontakt med noen i det hele tatt?) når eg driver på med pendel,har hørt du kan tilkalle ånder, hjelperene dine eller at det er underbevissteheten din som svarer deg, kan lite om det, men har prøvd før, en venninne av meg gjorde det og hun fikk veldig tydelige svar, eller den svaiet i ja-nei retningene i store svingninger. kan noen forklare eller fortelle litt om pendelering?

:mozilla_smile:
Antall ord: 84
Death is certain, Life is not

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Ember
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Ember »

Merket nå at eg har lagt det ut på feil "side" :S sorry for det
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Det lille jeg har fått med meg om pendulering, er at det er underbevisstheten din som svarer deg. Hverken mer eller mindre.

Du kan jo prøve å søke litt rundt her (nå ble jeg en av dem ja), finnes nok endel tråder om dette emnet:)
Antall ord: 48
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

jeg beg alltid m å spørre om hva er ja, nei,vet ikke.....for meg er alltid ja framog tilbake, nei side til side og vet ikke rundt og rundt...men dette kan variere,så jeg spør bestandig for å være sikker. dette kan være helt anneledes hos deg. har vært dum nok til å spørre pendelen ang lotto, tipping osv...men det rare er at da står den stille! vil ikke flytte seg en mm en gang...skjønner jo at det ikke er meningen heller,men har prøvd for gøy. lykke til!
Antall ord: 100
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Det lille jeg har fått med meg om pendulering, er at det er underbevisstheten din som svarer deg. Hverken mer eller mindre.
jepp noe mer hokus pokus er det ikke..
Antall ord: 31
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Ember- For å besvare på sp.m dine...

Å spørre pendelen

Pendelen er høyst sannsynlig et av de aller eldste redskapene vi mennersker kan ta i bruk for å avdekke det som er skjult, og se inn i fremtiden. Hvis spørsmålene stilles riktig, får man svar gjennom at beslutninger blir synliggjort, beslutninger som allerede er tatt i underbevissheten, men må ennå ikke har nådd inn i bevissheten. Pendelen er som en forlengelse av det ubevisste. Den fanger opp underbevissthetens svingninger og oversetter dem til synlige bevegelser. Også kan du bruke pendelens kraft og la den berike ditt liv.
Pendulering har verken med spiritsme eller åndebesvergelser å gjøre. Det hører heller ikke inn under den svarte magien. Det er en enkel men svart allsidig og anvendbar mulighet til å aktivere ens egen oversanselige sjelekrefter. Med målrettet kunsentrasjon kan man ved hjelp av pendelen får svar på mange viktige spørsmåle om livet, oppdage skjulte ferdigheter og talenter og fastslå en persons sterke og svake sider.

Slik håndterer du pendelen.
Når det gleder pendelen, eksisterer det ingen enten - eller.
Den må ha helt nøyaktige spørsmål som det finnes ett svar på. Spør flere ganger for å forsikre deg om du har oppfattet svaret riktig. Vær klar over at alle som bruker pendel, har sitt eget pendelspråk.
Måten å håndtere pendelen på er i bunn og grunn svært enkel. Den kan bevege seg i sirkler, ellipser el i rette linjer.
Som sagt du må lære deg pendelens språk. Og det krever en del øvelse. Gjør deg kjent med pendelen din.

Vanlige pendelbevegelser og betydninger:

*Når pendelen svinger med solen i en vid sirkel, er det et positivt og bekreftende tegn. pendelen gir sitt bifall, nå er det enkelt å sette planer ut i livet. Med mot og tillit kan du nå slå inn på en ny livsvei.

*Hvis pendelen beveger seg mot solen i sirkel, er det god grunn til å være forsiktig. Nå bør du tenke gjennom planene dine på nytt. Dette innebærer et "ja! med reservasjoner.

*Hvis pendelen beveger seg i rett linje fra høyre mot venstre, er det - nøyaktig som hoderisting - et klart og entydelig "nei" på det spørsmålet som ble stilt.

*Hvis pendelen beveger seg i rett linje ut fra kroppen og inn mot kroppen igjen, må du spørre pendelen en gang til, på en annen måte, slik at du får et tydelig svar.

*Svinger pendelen i en ellipse, er spørsmålet ennå ikke modent for å besvares.

Når du har lært deg å tyde bevegelsene på riktig måte, vil pendelens bevegelser gi deg svar på mange spørsmål. Formuler spørsmålene dine slik at pendelen kan svare med "ja" el "nei".

Håper dette hjelper deg ;) Lykke til!!
Antall ord: 481
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

@ngel skrev:Ember- For å besvare på sp.m dine...

Å spørre pendelen

Pendelen er høyst sannsynlig et av de aller eldste redskapene vi mennersker kan ta i bruk for å avdekke det som er skjult, og se inn i fremtiden. Hvis spørsmålene stilles riktig, får man svar gjennom at beslutninger blir synliggjort, beslutninger som allerede er tatt i underbevissheten, men må ennå ikke har nådd inn i bevissheten. Pendelen er som en forlengelse av det ubevisste. Den fanger opp underbevissthetens svingninger og oversetter dem til synlige bevegelser. Også kan du bruke pendelens kraft og la den berike ditt liv.
Pendulering har verken med spiritsme eller åndebesvergelser å gjøre. Det hører heller ikke inn under den svarte magien. Det er en enkel men svart allsidig og anvendbar mulighet til å aktivere ens egen oversanselige sjelekrefter. Med målrettet kunsentrasjon kan man ved hjelp av pendelen får svar på mange viktige spørsmåle om livet, oppdage skjulte ferdigheter og talenter og fastslå en persons sterke og svake sider.

Den må ha helt nøyaktige spørsmål som det finnes ett svar på. Spør flere ganger for å forsikre deg om du har oppfattet svaret riktig. Vær klar over at alle som bruker pendel, har sitt eget pendelspråk.
Måten å håndtere pendelen på er i bunn og grunn svært enkel. Den kan bevege seg i sirkler, ellipser el i rette linjer.
Som sagt du må lære deg pendelens språk. Og det krever en del øvelse. Gjør deg kjent med pendelen din.

*Når pendelen svinger med solen i en vid sirkel, er det et positivt og bekreftende tegn. pendelen gir sitt bifall, nå er det enkelt å sette planer ut i livet. Med mot og tillit kan du nå slå inn på en ny livsvei.

*Hvis pendelen beveger seg mot solen i sirkel, er det god grunn til å være forsiktig. Nå bør du tenke gjennom planene dine på nytt. Dette innebærer et "ja! med reservasjoner.

*Hvis pendelen beveger seg i rett linje fra høyre mot venstre, er det - nøyaktig som hoderisting - et klart og entydelig "nei" på det spørsmålet som ble stilt.

*Hvis pendelen beveger seg i rett linje ut fra kroppen og inn mot kroppen igjen, må du spørre pendelen en gang til, på en annen måte, slik at du får et tydelig svar.

Når du har lært deg å tyde bevegelsene på riktig måte, vil pendelens bevegelser gi deg svar på mange spørsmål. Formuler spørsmålene dine slik at pendelen kan svare med "ja" el "nei".

Dette har eg lest før :)
Antall ord: 489
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av @ngel »

Mariann66 skrev:
@ngel skrev:Ember- For å besvare på sp.m dine...

Å spørre pendelen

Dette har eg lest før :)
Fint for deg ;) Men ikke sikker at alle har lest, men utgangspunkt var denne egentlig ment for å svare på Embers sp.m :P
Antall ord: 513
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2007 21:06
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av miss »

oki det va fint skevet om pendel.
ops: , men den fungerer og med at du selv finner ut hva nei ja svaretet er for etter mange erfaring skal pendelen falle naturligt dermed er det fosjellige måter den svarer på ved fosjellige personer..

elles er det et fint innlegg.
Antall ord: 49
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Katja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 13:01
17
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Katja »

Hva kan vi bruke som pendel da? Vanlig smykke? Eller trenger man en virkelig pendel?
Antall ord: 15
Ingen kjenner meg bedre enn alle andre ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av @ngel »

Du kan kjøpe pendel på butikk...
Hvis du ikke gidder å "sløse" penger på sånt så kan du bruke gullring med et hårstrå rundt.. Det er veldig effektiv... ;)
Antall ord: 31
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ember
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Ember »

Tusen takk for mange gode svar =)
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

murmel skrev:jeg beg alltid m å spørre om hva er ja, nei,vet ikke.....for meg er alltid ja framog tilbake, nei side til side og vet ikke rundt og rundt...men dette kan variere,så jeg spør bestandig for å være sikker. dette kan være helt anneledes hos deg. har vært dum nok til å spørre pendelen ang lotto, tipping osv...men det rare er at da står den stille! vil ikke flytte seg en mm en gang...skjønner jo at det ikke er meningen heller,men har prøvd for gøy. lykke til!
:D Joda, det har jeg også prøvd, uten hell :mozilla_tongue:
Antall ord: 111
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links