@acespace. Du skrev "Jeg hører ofte rare lyder når det er helt stille som på natta." --
Akkurat dette har nok de fleste erfaringer med ja: Gamle hus knirker, fugler sitter og "har seg" på taket, naboen også, og naturen har jo mye rart på lager som egentlig er det: Naturlig, mener jeg.
Når det gjelder det å høre stemmer inne i hodet sitt er det verre å finne på morsomheter eller naturlige forklaringer:
Det er faktisk sånn at mrs.mystic her ovenfor har rett når h*n sier:"..De som sliter med f.eks at de hører stemmer, blir jo sjelden kurert for dette...."
Lar det seg egentlig kurere, og\eller er det egentlig automatisk farlig? Hvem kan bevise det ene her - eller - det andre?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ HVISKESTEMMER PÅ ROMMET PÅ NATTA trenger hjelp fort
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Det vet vi neimen ikke.tmtl84 skrev:Hmm er stor forskjell på å være psykisk syk og det å se,høre eller oppleve overnaturlige ting.Dan skrev:Det er greit å høre stemmer inne i hodet sitt så lenge de snakker en om gangen ...
Mvh Dan
Hvor mange sitter ikke innelåst på forskjellige sykehus og er overbeviste om at noen snakker til dem inne i hodene deres. Hva hvis de har rett?
Mvh Dan
Antall ord: 75
Google er din venn
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Aug 2007 19:46
- 17
- Kjønn (valgfri): kar
- Blitt takket: 2 ganger
Jaså, så når jeg stapper høreapparatene min lengt oppi øra så hører jeg det jo fortsattZyqt skrev:@acespace. Du skrev "Jeg hører ofte rare lyder når det er helt stille som på natta." --
Akkurat dette har nok de fleste erfaringer med ja: Gamle hus knirker, fugler sitter og "har seg" på taket, naboen også, og naturen har jo mye rart på lager som egentlig er det: Naturlig, mener jeg.
Når det gjelder det å høre stemmer inne i hodet sitt er det verre å finne på morsomheter eller naturlige forklaringer:
Det er faktisk sånn at mrs.mystic her ovenfor har rett når h*n sier:"..De som sliter med f.eks at de hører stemmer, blir jo sjelden kurert for dette...."
Lar det seg egentlig kurere, og\eller er det egentlig automatisk farlig? Hvem kan bevise det ene her - eller - det andre?
Antall ord: 151
God gave rock 'n' roll to YOU
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Aug 2006 14:19
- 18
- Lokalisering: telemark
Dan skrev:Det vet vi neimen ikke.tmtl84 skrev:Hmm er stor forskjell på å være psykisk syk og det å se,høre eller oppleve overnaturlige ting.Dan skrev:Det er greit å høre stemmer inne i hodet sitt så lenge de snakker en om gangen ...
Mvh Dan
Hvor mange sitter ikke innelåst på forskjellige sykehus og er overbeviste om at noen snakker til dem inne i hodene deres. Hva hvis de har rett?
Mvh Dan
Forskjellen er at de er en fare for seg selv eller samfunnet og mange av de ber om hjelp selv.
Og er ikke alle av de som bare "Hører" stemmer,de ser også folk som kommer ut av veggene for å ta de.
Også har de funnet en sammenheng med alle de som har disse psykologiske problemene,slik at de får den samme dianosen på problemet.tror ikke at en og samme "Gjenferd" besøker og plager disse samtidig.
Så disse menneskene har det utrolig vondt med seg selv.
Spøkelser,gjenferd kall det hva du vil,kommer ikke for å plage deg.Noen,men ikke alle.De fleste har med seg en advarsel,vil si noe,vise,har tilknytning til stedet eller det er en slektning som passer på eller vil si noe.
Men jeg er enig med deg,det er folk som har møtt,sett eller hørt spøkelser og har sliti med det etterpå.
Men uansett,du kan ikke sammenligne psykologiske problemer og det å se eller høre spøkelser.
Antall ord: 252
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
@tmtl84
.. jeg tror at du tar feil her. Det at folk hører stemmer inni hodet gjør dem ikke automatisk til: "en fare for seg selv eller samfunnet".. som du anfører. Derimot KAN dette føre til ubalanse i psyken og dermed plager som søvnløshet og verre ting.
Om: "Spøkelser,gjenferd kall det hva du vil,kommer ikke for å plage deg.Noen,men ikke alle." .. er det også bare en ting å si: Du tror kanskje dette er sant, men det vet du ikke - og dermed er dette kun en påstand.
Tvil og tro kan brukes til mere enn religion.
.. jeg tror at du tar feil her. Det at folk hører stemmer inni hodet gjør dem ikke automatisk til: "en fare for seg selv eller samfunnet".. som du anfører. Derimot KAN dette føre til ubalanse i psyken og dermed plager som søvnløshet og verre ting.
Om: "Spøkelser,gjenferd kall det hva du vil,kommer ikke for å plage deg.Noen,men ikke alle." .. er det også bare en ting å si: Du tror kanskje dette er sant, men det vet du ikke - og dermed er dette kun en påstand.
Tvil og tro kan brukes til mere enn religion.
Antall ord: 105
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Sep 2007 13:50
- 17
Det de sier om at det faktisk kan forbindes med psykose, kan jo forsåvidt stemme. Men da er det noe jeg lurer på..
Jeg har også opplevd den hviske-greia. Da jeg var liten, våknet jeg om natta av at noen hvisket meg i øret, og hviskingen ble mer intens. Jeg trodde det var mamma eller pappa som kom inn og sjekka at jeg sov, men da jeg snudde meg og så meg rundt i rommet, var det ingen der. Hviskingen hadde vært i venstre øre, og etter det sov jeg alltid med venstre øre ned i puta for å stoppe hviskingen. Det hjalp en stund, men så våknet jeg en annen gang av samme hviskingen i høyre øre.
pasienter med psykose hører stemmer i våken tilstand. Jeg hørte stemmene mens jeg sov og ble vekket av dem - og de fortsatte en kort stund når jeg våknet. Hvordan kan man våkne av "fantasi" stemmer?
Jeg skriver dette for å gi deg noe å tenke på, IKKE for å snu saken over til min side!
Det er mulig at hviskingen er "ekte".. Om det finnes slikt som ånder og gjenferd, jeg vet ikke hva jeg tror, men så kanskje de har forsøkt å si deg noe? Vennlig eller truende, alt ettersom. Hva tror du hviskingen du hørte kan bety..?
Båndopptaker kan virke som en god ide, men jeg tviler faktisk. Du sa moren din ikke hørte noe, men du gjorde det?
...Telepati, anyone?
Bare ikke la deg skremme av det. Det er viktig.
Jeg har også opplevd den hviske-greia. Da jeg var liten, våknet jeg om natta av at noen hvisket meg i øret, og hviskingen ble mer intens. Jeg trodde det var mamma eller pappa som kom inn og sjekka at jeg sov, men da jeg snudde meg og så meg rundt i rommet, var det ingen der. Hviskingen hadde vært i venstre øre, og etter det sov jeg alltid med venstre øre ned i puta for å stoppe hviskingen. Det hjalp en stund, men så våknet jeg en annen gang av samme hviskingen i høyre øre.
pasienter med psykose hører stemmer i våken tilstand. Jeg hørte stemmene mens jeg sov og ble vekket av dem - og de fortsatte en kort stund når jeg våknet. Hvordan kan man våkne av "fantasi" stemmer?
Jeg skriver dette for å gi deg noe å tenke på, IKKE for å snu saken over til min side!
Det er mulig at hviskingen er "ekte".. Om det finnes slikt som ånder og gjenferd, jeg vet ikke hva jeg tror, men så kanskje de har forsøkt å si deg noe? Vennlig eller truende, alt ettersom. Hva tror du hviskingen du hørte kan bety..?
Båndopptaker kan virke som en god ide, men jeg tviler faktisk. Du sa moren din ikke hørte noe, men du gjorde det?
...Telepati, anyone?
Bare ikke la deg skremme av det. Det er viktig.
Antall ord: 262
"In a mad world, only the mad are sane.."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Selvfølgelig kan jeg det. Det er når du sammenligner du ser forskjellene ...tmtl84 skrev:Dan skrev:Det vet vi neimen ikke.tmtl84 skrev:Hmm er stor forskjell på å være psykisk syk og det å se,høre eller oppleve overnaturlige ting.Dan skrev:Det er greit å høre stemmer inne i hodet sitt så lenge de snakker en om gangen ...
Mvh Dan
Mvh Dan
Forskjellen er at de er en fare for seg selv eller samfunnet og mange av de ber om hjelp selv.
Og er ikke alle av de som bare "Hører" stemmer,de ser også folk som kommer ut av veggene for å ta de.
Også har de funnet en sammenheng med alle de som har disse psykologiske problemene,slik at de får den samme dianosen på problemet.tror ikke at en og samme "Gjenferd" besøker og plager disse samtidig.
Spøkelser,gjenferd kall det hva du vil,kommer ikke for å plage deg.Noen,men ikke alle.De fleste har med seg en advarsel,vil si noe,vise,har tilknytning til stedet eller det er en slektning som passer på eller vil si noe.
Men jeg er enig med deg,det er folk som har møtt,sett eller hørt spøkelser og har sliti med det etterpå.
Men uansett,du kan ikke sammenligne psykologiske problemer og det å se eller høre spøkelser.
Mvh Dan
Antall ord: 270
Google er din venn
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Aug 2006 14:19
- 18
- Lokalisering: telemark
Jepp er det :mozilla_wink:Dan skrev:Selvfølgelig kan jeg det. Det er når du sammenligner du ser forskjellene ...tmtl84 skrev:Dan skrev:Det vet vi neimen ikke.tmtl84 skrev:Hmm er stor forskjell på å være psykisk syk og det å se,høre eller oppleve overnaturlige ting.Dan skrev:Det er greit å høre stemmer inne i hodet sitt så lenge de snakker en om gangen ...
Mvh Dan
Mvh Dan
Mvh Dan
Antall ord: 277
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Aug 2007 19:46
- 17
- Kjønn (valgfri): kar
- Blitt takket: 2 ganger
Nei, sier du det.Sol@ngelica skrev:Mye fælt som har skjedd i Blystadlia.
Antall ord: 15
God gave rock 'n' roll to YOU
Hide post links |