Fakta, teori & skepsisGi ditt bidrag til synestesiforskningen!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Gi ditt bidrag til synestesiforskningen!

Innlegg av Hecate »

I følge denne testen er jeg ikke synestetiker....så enten klarer jeg å krølle øyelinsa eller så er det aura jeg ser....
http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/ ... hesia/see/
Antall ord: 32
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Jeg assosierer alltid noen nummer og dager med farger, men fikk det ikke til her, så det ikke klart... Artig at noen forsker på det.
Antall ord: 25
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Kult å være med på det her :) Det er var vanskelig, for jeg forbinder aldri tall eller ukedager med farger... Kan ikke noe av grunnen til dette være at vi underbevisst husker farger fra tellebøker o.l fra vi var barn da? Jeg vet ikke hvorvidt dette er et fenomen som er kjent hovedsaklig i vesten, eller om det er over alt?
Ser bare for meg disse barnebøkene med et tall på hver side, i hver sin farge... hehe. Det ville kanskje vært en litt vel lett løsning, men det er artig at de forsker videre på det her. Skal bli spennende å se hvordan ting slår ut
Antall ord: 113
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Vilma skrev:Jeg assosierer alltid noen nummer og dager med farger, men fikk det ikke til her, så det ikke klart... Artig at noen forsker på det.
Sånn er det med meg og, mandag er blå, søndag rød,( og det har hendt at enkelte lørdager har blitt svart ut på kvelden/natta..), tallet 8 forbinner jeg av en eller annen merkelig grunn med svart..., men denne testen fikk jeg heller ikke til!

Amfelia
Antall ord: 77
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Amfelia skrev:
Vilma skrev:Jeg assosierer alltid noen nummer og dager med farger, men fikk det ikke til her, så det ikke klart... Artig at noen forsker på det.
Sånn er det med meg og, mandag er blå, søndag rød,( og det har hendt at enkelte lørdager har blitt svart ut på kvelden/natta..), tallet 8 forbinner jeg av en eller annen merkelig grunn med svart..., men denne testen fikk jeg heller ikke til!

Amfelia
Jeg ble helt "må finne en fage må finne en farge".. men gikk ikke.

Søndag er gul
Mandag lyseblå
Tirsdag lysegul, tynn
Onsdag mørkeblå, nesten svart. Som et skille i uke-streken
Torsdag . Brun-rød, mørk
Fredag Mørk, får ikke helt frem fargen nå
Lørdag mørkegul, nesten som gull

Hm... gul og blå for det meste. Svensk uke. Veldig vanskelig å få frem fargene når man skal gjøre det, for på meg sitter det øverst, som en veldig tynn tanke som lett kan blåses bort. Det kommer så naturlig at det ikke har festet seg virker det som.

Uken min er en strek, fra venstre til høyre
Året er en bue, men men den møtes alltid. Buen begynner mot høyre
Tallene er også en strek, mot venstre til høyre. Men mot de store tallene, 90 og oppover, begynner de å klumpe seg litt.

Ja det var det, spennende. Kanskje jeg skal forsøke å være litt produktiv i dag, for engags skyld.
Antall ord: 254
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links