Fakta, teori & skepsis ⇒ De paranormale reglene på para
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Mai 2006 08:04
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
De paranormale reglene på para
Dette skrev jeg for en tid tilbake, og jeg synes det hadde vært litt synd å ikke legge det ut. Det er de paranormale reglene på para - reglene som ikke står i reglene men likevel eksisterer. Jeg har lyst til å oppfordre de som eventuelt føler seg truffet eller er nevnt å ha litt selvironi. Dette er ment humoristisk, selv om det er litt alvor i noe av det også, og er ikke ment for å rakke ned på noens syn på verden eller andre ting, så ta det med en klype salt. På forhånd takk.
Paranormale regler:
1. Parapsykologi finnes ikke, men Margit Sandemo er en troverdig kilde når det gjelder hva som er mulig paranormalt.
2. Det går ikke an å kommunisere med noen uten bruk av de fem sansene, med mindre den det gjelder er død.
3. I det åndelige gjelder ikke forskning eller empiriske data. Hvis du føler at noe er riktig, så er det sant.
4. Hvis en annen åndelig person i det alternative miljøet påstår noe som høres fint ut, så er det riktig, og behøves ikke å kryssjekkes med andre personer.
5. Man skiller mellom vitenskap og det åndelige. Det man lærer på skolen er vitenskap, mens det man lærer av folk som Sylvia Brown er det åndelige. Begge deler er like riktig, men på hver sin måte. Man vet ikke hva som er åndelig, man føler det ved å lukke øynene og si "mmmmm".
6. Alt du gjør slår tilbake på deg 49*49 ganger pluss 5.023 med 3 i mente, minus 36 pluss kvadratroten av pi. Går du på do etter å ha lest dette tør jeg ikke tenke på hva som vil skje.
7. Olav Moldestad kan se vetter når han drikker seg full.
8. Alt Asbjørn sier om orber er riktig.
9. Man får ikke opp mer enn det som er meningen at man skal få opp når man bruker klarsyn.
10. Skal du pendle og har tenkt å bruke en ring, så MÅ DU bruke en gullring. Gull er magisk og leder deg til det riktige svaret. Husk det. Hvorfor det er sånn? Se punkt 4.
11. Hvis du er i tvil, snakk med hjelperene dine.
Legg gjerne til flere om du har noen.
Paranormale regler:
1. Parapsykologi finnes ikke, men Margit Sandemo er en troverdig kilde når det gjelder hva som er mulig paranormalt.
2. Det går ikke an å kommunisere med noen uten bruk av de fem sansene, med mindre den det gjelder er død.
3. I det åndelige gjelder ikke forskning eller empiriske data. Hvis du føler at noe er riktig, så er det sant.
4. Hvis en annen åndelig person i det alternative miljøet påstår noe som høres fint ut, så er det riktig, og behøves ikke å kryssjekkes med andre personer.
5. Man skiller mellom vitenskap og det åndelige. Det man lærer på skolen er vitenskap, mens det man lærer av folk som Sylvia Brown er det åndelige. Begge deler er like riktig, men på hver sin måte. Man vet ikke hva som er åndelig, man føler det ved å lukke øynene og si "mmmmm".
6. Alt du gjør slår tilbake på deg 49*49 ganger pluss 5.023 med 3 i mente, minus 36 pluss kvadratroten av pi. Går du på do etter å ha lest dette tør jeg ikke tenke på hva som vil skje.
7. Olav Moldestad kan se vetter når han drikker seg full.
8. Alt Asbjørn sier om orber er riktig.
9. Man får ikke opp mer enn det som er meningen at man skal få opp når man bruker klarsyn.
10. Skal du pendle og har tenkt å bruke en ring, så MÅ DU bruke en gullring. Gull er magisk og leder deg til det riktige svaret. Husk det. Hvorfor det er sånn? Se punkt 4.
11. Hvis du er i tvil, snakk med hjelperene dine.
Legg gjerne til flere om du har noen.
Antall ord: 394
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Punkt 8, korrekt. Asbjørn er min orbe-guru. Akkurat på det punktet følte jeg meg meget truffet haha
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
Flott Treo :mozilla_smile:
Antall ord: 4
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Feb 2007 11:17
- 17
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 51 ganger
hehe,
Veldig bra observert Du gav en munter start på dagen
StormS;)
Veldig bra observert Du gav en munter start på dagen
StormS;)
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Des 2004 21:29
- 19
- Lokalisering: Oslo
Det var et par meget gode punkter der! hååh
Antall ord: 10
Ain't that the way it goes
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
Morsomt skulle ha lagt til noen punkter til selv.. men hehe.. tror jeg lar være
Antall ord: 16
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
#12.. Ånder lar seg lettest kommunisere med om man betaler litt for det hele, om ikke annet så ihvertfall til driftsutgifter.
Antall ord: 21
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Veldig bra
(13. Viktig: Som nytt medlem på paranormal skal man helst ikke spørre om noe, i hvertfall ikke noe man ikke vet svaret på. Da bør man helst bruke søke-funksjonen de første ukene, så man i allefall er litt opplyst før man begynner å plage de gamle, overbelastede guruene.)
(13. Viktig: Som nytt medlem på paranormal skal man helst ikke spørre om noe, i hvertfall ikke noe man ikke vet svaret på. Da bør man helst bruke søke-funksjonen de første ukene, så man i allefall er litt opplyst før man begynner å plage de gamle, overbelastede guruene.)
Antall ord: 55
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Lokalisering: Finnmark
Hahahaha! Dæven.. Den var bra!zind skrev:Veldig bra
Antall ord: 63
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 18
zind skrev:Veldig bra
Hahahaha!!! Så sant så sant!
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Lokalisering: Oppe på loftet...
Tror nok vi alle finner noe "familiært" her, ja , morsom sak!
Amfelia
Amfelia
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Mye som stemmer der, litt flaut at noen tror på Margit eller Sylvia, men for all del....det er jo som du sier i #3....
Antall ord: 25
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
Får jeg spørre hva som er så flaut med Margit (eller Sylvia hvem hun nå enn er)???Hecate skrev:Mye som stemmer der, litt flaut at noen tror på Margit eller Sylvia, men for all del....det er jo som du sier i #3....
Altså, hvorfor er det flaut at noen tror på henne?
Antall ord: 56
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Sikkert bare mine fordommer
Antall ord: 4
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 18
Mine og...Hecate skrev:Sikkert bare mine fordommer
Antall ord: 8
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |