Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHar mennesker energi?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Gjest

Har mennesker energi?

Innlegg av Gjest »

Hei! Mener og ha hørt at vi mennesker har energi, kan jeg liksom flytte ting fra et sted til et anna med tankene forex? Please forklar!
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Re: Har mennesker energi?

Innlegg av Mysticool »

kimmag skrev:Hei! Mener og ha hørt at vi mennesker har energi, kan jeg liksom flytte ting fra et sted til et anna med tankene forex? Please forklar!
Jeg har enda til gode å se "bevis" for telekinese (som det heter), altså bruke tankene til å flytte på ting/gjenstander, evn forandre former på ting!!
Kan ikke si jeg egentlig tror på det!
Antall ord: 62
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Alt er energi :mozilla_smile:
Antall ord: 5
Livet er herlig!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Går det ann og lære og flytte ting med tankene??? noen som vil lære meg det ? lol
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Flyttet akkurat mobilen din med tankene mine, finner du den igjen?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Jeg har ved flere anledninger lest om de som ser med det tredje øyet, de som kan lage ild-flammende psi-baller og de som kan portere blant annet mobiltelefonen.... Felles for alle er at ingen har bevist det, kun hevdet at de kan....

Når det kommer til mennesket og energi, så er energi avgjørende for livet. Mennesket forbruker og produserer store mengder energi.

En rekke alternative behandlingsformer som blant annet akkupunktur med mer tar utgangspunkt i at det er blokkasje av energistrømmer som skaper problemer.

Dersom du kan kontrollere deler av den energi du besitter tror jeg mye er mulig. Men så var det hvordan? Jeg tror ikke du kan forvente å finne det ut her til tross for at mange vil hevde at de kan det. Men er du heldig kan du bli ledet litt på vei.

StormS;)
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
marikken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Apr 2007 22:41
17
Kjønn (valgfri): jiiinte
Lokalisering: rygge

Innlegg av marikken »

kimmag skrev:Hei! Mener og ha hørt at vi mennesker har energi, kan jeg liksom flytte ting fra et sted til et anna med tankene forex? Please forklar!
Hvis du er veldig intressert i dette,så er det bare å begynne å trene.Det kommer ikke over natten,men vær tolmodig.Det ligger i alle :mozilla_wink:
Antall ord: 57
:-)smil til verden,og den smiler tilbake:-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Fatboy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Sep 2007 12:01
17
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Fatboy »

Hm, er det ingen som har sett "Fenomenet" med John Travolta da :mozilla_surprised:

Neida fra spøk til revolver...jeg tror mye kan være mulig hvis vi hadde lært å bruke hjernen og kroppen fullt ut. Videre trur jeg ingen kan lære det av andre. Jeg trur det må være i oss, og at vi finner ut av det sjøl for at det skal funke.

Men alt det jeg sier her nå er basert på mine egne antagelser, og ikke fakta.
Antall ord: 86
Det finnes mer mellom himmel og jord, enn jeg kan forklare

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Fatboy skrev:Hm, er det ingen som har sett "Fenomenet" med John Travolta da :mozilla_surprised:

Neida fra spøk til revolver...jeg tror mye kan være mulig hvis vi hadde lært å bruke hjernen og kroppen fullt ut. Videre trur jeg ingen kan lære det av andre. Jeg trur det må være i oss, og at vi finner ut av det sjøl for at det skal funke.

Men alt det jeg sier her nå er basert på mine egne antagelser, og ikke fakta.
Sant som du sier. Man kan gå kurs o.l. for å utvikle og lære seg øvelser innen åndeverdenen, men til 7 og sist er det en sjølv som må "gjøre det".
Slippe frykten HELT for åndeverdenen er veldig viktig, altså få bort de sperrer som kan forhindre deg i din utvikling!
Antall ord: 142
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

marikken skrev:
Hvis du er veldig intressert i dette,så er det bare å begynne å trene.Det kommer ikke over natten,men vær tolmodig.Det ligger i alle :mozilla_wink:
Høæh? Er det en "Basic" tutorial eller noe :P ?Hvordan skal jeg trene på noe jeg ikke vet en hwrit om? Vet da ikke hva jeg skal fokusere på engang!
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Borte..

Innlegg av Borte.. »

kimmag skrev:
marikken skrev:
Høæh? Er det en "Basic" tutorial eller noe :P ?Hvordan skal jeg trene på noe jeg ikke vet en hwrit om? Vet da ikke hva jeg skal fokusere på engang!

Hvis du i det hele tatt tar det seriøst, så ville det å lese en del bøker som omfatter temaet, ha vært en begynnelse. Da får du ikke bare mer innblikk i hva det dreier seg om, men du kan kanskje til og med ende opp med en viss forståelse for det.

Men....nå det er sagt...så vil jeg også bare tilføye at jeg har aldri i min levetid hørt om at noen kan flytte på ting med tankene sine. Så hvis du skulle få det til, er jeg svært interessert i å få sett det med egne øyne!!
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Jeg tok dette fra et annet emne jeg hadde, der personen sa:
Det er faktisk mulig at gjenstander som beveger seg eller plutselig uten noen tilsynelatende grunn faller ned o.l, kan være forårsaket av en selv. Det høres kanskje noe søkt ut, men jeg har i allefall opplevd dette. Vi er enrgier vi også, og noen ganger når jeg har samlet opp mye energi, har det hendt at jeg, bare ved mitt nærver, har knust ting, sprengt lyspærer og kortsluttet tv og lignende apparater. Da kan man jo også tro at det er noen tilstede som man ikke ser, mens det kankje egentlig er deg selv. Dette med poltergeist kan være slik.

Husker for mange år siden, jeg var ikke så gammel, men fikk en gang et raserianfall(som småunger kan få), fordi jeg følte meg så urettferdig behandlet. Min bror hadde gjort noe som min min mor ga meg skylden for. Jeg fikk starff, og gjett om jeg ble forbannet! Først på min mor og så rettet jeg sinnet mot min bror. Husker godt jeg kjente noen voldsomme energier samlet seg i meg, og det værste av alt var at jeg var så pass liten at jeg ikke kunne gjøre noe annet en å bli illsint! Jeg var ca seks år den gang. Dette raseriet skjedde på kjøkkenet og min bror sto bak skjørtet på min mor og rakte tunge til meg mens han godtet seg fordi jeg fikk straff. På veggene hang det mye rart, blant annet pyntegjenstander, potteplanter, bilder og mye mer. Da mitt raseri var på sitt værste, begynte alt på veggene å riste. Jeg lagde ikke noe bråk, hverken skrek eller kjeftet, for da hadde jeg kommet til å få juling(som forøvrig var ganske vanlig i vårt hjem) og det ønsket jeg ikke.

Jeg bare sto der på gulvet og kjente det flammende raseriet steg opp. Kan hende jeg skalv litt, men det var også alt. Som sagt, begynte alle ting på veggene å dirre, og uten forvarsel falt både potteplanter, pyntegjenstander og bilder ned og knuste. Min bror ble svært skremt og fikk plutselig voldsomme smerter i magen, mens min mor sto med foldede hender og ba til Gud i fortvilelse. Hun var overbevist om at jeg der og da var besatt av en demon, og ba høyt for demonbarnet sitt. Mitt raseri gikk over til redsel, for jeg syntes mor oppførte seg skremmende der hun sto og ba høyt om demoner og djævler.
Hun kom mot meg og skulle til å ta tak i meg, antagelig for å riste meg kraftig, fikk hun voldsomme støt og gnistrene sto mellom oss.
Den opplevelsen kommer jeg ikke til å glemme, og flere år senere fortalte min mor meg at jeg så demonisk ut. Øynene mine var kullsvarte med små gylne flammer, og hun så at en skygge vokste over meg. For henne var det skremmende, og hun trodde oppriktig at jeg nærmest var besatt. Hun fortalte også at min bror den gang hadde fortalt at det føltes som om noen slo ham kraftigt i magen

Senere har jeg klart å utløse så kraftige energier at ting har beveget på seg og jeg har knust lyspærer o.l. Har også opplevd at det har smelt kraftig i luften i nærheten av meg. Som om noen smeller med en pisk i løse luften. Sist gang dette skjedde med meg, var i midten av juni dette året. Da hadde jeg tilbrakt mange timer på et healerkurs der jeg sannsynligvis hadde samlet opp store mengder energier som fikk sitt utløp senere på kvelden. Men det har ikke vært pga sinne.

Vi besitter noen mektige energier som kan gjøre skade, og det hender nok at slike ting skjer rundt om og er således ikke nødvendigvis pga ånder.

Vil ikke si hvem som sa det, hvis personen ikke vil det. Men hovrdan kan personen ha utløse så kraftige energier da?! "Senere har jeg klart å utløse så kraftige energier at ting har beveget på seg og jeg har knust lyspærer o.l."

Kunne tenkt meg og lære det her!
Antall ord: 712

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det du først og fremst må ha i bakhodet er at slike historier, og da særlig slike som dukker opp på nettet, som oftest er pølsevev og søken etter oppmerksomhet. I andre tilfeller kan det være en overdrivelse av sannheten pga. et sterkt ønske om at det virkelig skjedde slik. Det er ikke grenser for hva en kan få seg selv til å tro bare en virkelig vil det. Spør du meg er menneskets kraftigste egenskap hvordan vi kan manipulere oss selv med psyken vår. Ubevisst eller ei.

Når det gjelder telekinese og liknende er det interessant nok, men har neppe noen bunn i virkeligheten. Hele temaet er hauset opp voldsomt gjennom media og røverhistorier, og aldri blitt observert slik at det kan bevises på noe som helst måte.

Jeg så et TV-program som handlet om en fyr som mente han kunne se igjennom andres øyne, gjerne på andre siden av kloden. De skulle prøve å la ham bevise dette, ved at han skulle "se" gjennom øynene til en person som befant seg et sted i en by. Akkurat som ventet var han smart nok til å skissere opp tegninger som var akkurat vage nok til at de som ønsket det kunne kjenne igjen omgivelsene denne personen befant seg i, mens skeptikere mente det ikke liknet i det hele tatt. Dette var altså en mann som visste å benytte seg av menneskers fantasi og ønsketenkning. Dette er tilfellet i de fleste slike historier, for ikke å si alle.
Antall ord: 255
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Alt er energi ja. Men det er forskjeller på energier. Jeg har erfart noe av det mest reneste lysenergi i sjamanseremonier. Og husk at Jorden er ikke en gang en bitte liten prikk på Universets kart...men svært bitte bitte liten prikk. Bitte bitte bitte liten energi-prikk.

Problemet med den generelle vitenskapen er at den fornekter den åndelige energien. Denne energien som healere,sjamaner,mystikere mm har erfart og er naturlig for dem å erfare gjennom historien. Og det er en type energi som ikke kan la seg falsifere eller kontrolleres i laboratorier. Egoet sier så mangt og den tror at all energi lar seg kontrollere via såkalte vitenskapelige briller som vi ser i verdenen i dag.

Det finnes magi i Naturen - over hele verden. Det finnes magi om man har det i sin bevissthet og om man er tiltrukket av det åndelige så vil kombinasjonen av energier som er tilknyttet både natur og åndeverdenen være solide samarbeidspartnere. Alt handler om bevissthetstilstander. Sjel er bevissthet. Alt har energi - og alt har bevissthet. Alt kan endres - det samme med bevissthet. Alle i denne verdenen aksepterer bevissthetstilstander som vanlig våken tilstand og søvn tilstand. Men ikke alle tar på alvor drømmetilstander og trancetilstander som går dypt dypt i vår bevissthet. Og der finnes det uendelig mange frekvenser.

Vi har et enormt multidimensjonalt potensiale. Problemet ligger i bevisstheten. Egoet i vårt verdenssamfunn er ganske sterkt og det er endel MIND CONTROL som styrker egoet ,som spiller på frykt spesielt. Produkt av egoet.Å våge å gå mot strømmen og følge en naturlig vei som handler om at vi mennesker egentlig består av veldig ren lysenergi. Men tettheten i den dimensjonsbevisstheten vi generelt lever i er ganske tett og materialistisk.

Tro er viktig. Å ha tro på seg selv også. Egoet kan skape hindringer angående ekspansjon i sinnet - i ens bevissthet. Sjel er bevissthet og der har vi lagret endel materiale og info fra fortiden.

Vi er superorganiske computere som er programmert til ditt og datt. Vi kan styre programmeringen selv. Hva velger du å ha tro på og som tiltrekker deg i tiltrekningslovens navn? Det finnes utallige planeter og galakser der ute som har kommet far far beyond det vi er nå og historikere har glemt å ta viktige åndelige detaljer om vårt multidimensjonelle potensialet i mange sammenhenger. Vi lever i informasjonsalderen. Det er ikke mulig å kontrollere - nå kan vi hente informasjon og skape det livet vi vil uten å bli brent på bålet og forfulgt. Men det kreves mot for å stå imot skeptikerens ego-sentriske fangarmer som er overalt i samfunnet, som disse svarte skikkelsene i Harry Potter-serien som er fangevoktere eller hva de er for noe......frykt og skremselspropaganda er vanlig i media. Men vi lever i et samfunn hvor vi kan være selektive og finne ut av ting selv.

Det er en utrolig spennende tid for dem som jobber med det åndelige og er tiltrukket til de multidimensjonelle sidene av oss mennesker har vært generelt i for mye i dvale i noen årtusener. Men vekkes til live hver dag som går en etter en.

May the force be with you - always.... Det er skremmende hvor mye virkelighet det er i Science fiction serien Star Wars blant annet....hologrammer - space travel - levitering - telepati osv osv...det er vanlig i andre dimensoner,solsystemer,galakser osv....og vil være vanlig når Jorden også kommer "hjem" og nærmere Universet og den galaktiske familien som venter på oss. Valgene er ditt - du kan skape det du vil og det du føler deg tiltrukket til.
Antall ord: 608
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

PlantSpirit skrev:
May the force be with you - always.... Det er skremmende hvor mye virkelighet det er i Science fiction serien Star Wars blant annet....hologrammer - space travel - levitering - telepati osv osv...det er vanlig i andre dimensoner,solsystemer,galakser osv....og vil være vanlig når Jorden også kommer "hjem" og nærmere Universet og den galaktiske familien som venter på oss. Valgene er ditt - du kan skape det du vil og det du føler deg tiltrukket til.
Litt skum å si det, for det kan slå tilbake rett i fleisen: det er nemlig skremmende hvor likt newage-teorier er et 30 år gammelt sci-fi eventyr..ikke sant? Hva kom først her?

;)
Antall ord: 116
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links