Dette er en histore fortalt meg av den som opplevde det.
En person har opplevd det vedkommende sier er "det onde". I etterkant av at samboeren til denne tok sitt liv har flere ting dukket opp.Samboeren døde for * år siden og ca 1 mnd etter ulykken ryddet NN ut av boligen. Her dukket det opp en person på datarommet som NN følte presset vedkommende ut av rommet, senere har 2-3 helsearbeidere dukket opp på dagtid. NN har følt deres nærvær som noe vondt, noe som ønsket NN vekk. NN har også benyttet ouija-brett flere ganger, ofte sammen med den avdøde. NN forteller at de på forrige bosted kom i kontakt med en hyggelig og mosom ånd. Nå ønsker NN å kvitte seg med brettet da NN føler dette brettet vil noe NN ikke er i stand til å takle. NN har også fortalt meg at NN har vært på Välgunaho hvor NN satt på muren. Er noen i stand til å kunne tolke dette? Er det en sammenheng mellom Välgunaho, bruk av ouija-brett, samboerens død, det "onde" synet samt følelsen av at brettet nå vil noe?
Kan noen gi et tips på hvordan en kan kvitte seg med dette brettet?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Kan dette komme fra Välgunaho?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 15 Mai 2007 22:08
- 17
- Kjønn (valgfri): Male
- Lokalisering: I en koffert
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Lørenskog
Det jeg har blitt fortalt, er at hvis brettet (spesielt om det er brukt galt) har skapt tilsynelatende "mere problemer" /hendelser enn føre, så bør brettet rett og slett brennes!
Er brettet blitt brukt feil, ikke fåtta avslutta seanse skikkelig, kan det åpne opp portaler, og slippe "ondskapen" løs, så mitt råd BRENN brettet hvis "NN" mener dette har skapt mye negativt i etterkant han brukte det!
Er brettet blitt brukt feil, ikke fåtta avslutta seanse skikkelig, kan det åpne opp portaler, og slippe "ondskapen" løs, så mitt råd BRENN brettet hvis "NN" mener dette har skapt mye negativt i etterkant han brukte det!
Antall ord: 72
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Kan dette komme fra Välgunaho?
Noen som har noe info om hvor ruinene på Välgunaho er?
Så ei som kalte seg finnskogjinta hadde noe info, men fant henne ikke når jeg søkte etter brukernavn, det jeg trenger er et kart!!!!
Så ei som kalte seg finnskogjinta hadde noe info, men fant henne ikke når jeg søkte etter brukernavn, det jeg trenger er et kart!!!!
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
DiMalo skrev:Her dukket det opp en person på datarommet som NN følte presset vedkommende ut av rommet, senere har 2-3 helsearbeidere dukket opp på dagtid. NN har følt deres nærvær som noe vondt, noe som ønsket NN vekk.
Dette er en klassisk felle å gå i når man gjenforteller historier man har hørt - man går ut ifra at det historiefortelleren konkluderer med er riktig. NN så det "dukke opp en person" på datarommet, og senere "dukket 2-3 helsearbeidere opp"...Da må man stille spørsmål ved om det var faktiske entiteter som kunne sees fysisk, eller om det bare var en følelse hos NN av at de var der.
Hvis det kun var en følelse av et nærvær, kan det (lett) forklares med psykologi. Siden NN tydeligvis var opptatt av "det åndelige" (ved at NN brukte Ouija-brett), er det sannsynlig å tenke seg at h*n også lett kan forestille seg saker og ting som samsvarer med denne troen. Spesielt med tanke på at h*n nylig hadde opplevd det å miste en nær person.
Det er en kjent sak at Ouija-brett ikke er noe annet enn et leketøy hvor man selv styrer glasset. Et brett kan ikke ville noe, da det ikke er levende/har personlighet. Dette er nok bare noe vedkommende har fått for seg.NN har også benyttet ouija-brett flere ganger, ofte sammen med den avdøde. NN forteller at de på forrige bosted kom i kontakt med en hyggelig og mosom ånd. Nå ønsker NN å kvitte seg med brettet da NN føler dette brettet vil noe NN ikke er i stand til å takle.
Hva er det som er "ondt" med noe av dette?NN har også fortalt meg at NN har vært på Välgunaho hvor NN satt på muren. Er noen i stand til å kunne tolke dette? Er det en sammenheng mellom Välgunaho, bruk av ouija-brett, samboerens død, det "onde" synet samt følelsen av at brettet nå vil noe?
Kast det i søppelet - akkurat som man kvitter seg med andre ting (?).Kan noen gi et tips på hvordan en kan kvitte seg med dette brettet?
Det jeg vil frem til, før noen kritiserer meg for å være respektløs og kverulant og gudvethva igjen, er at slike opplevelser lett kan knyttes til tanke- og følelseslivet til den som mener å oppleve det. Det fremstår for meg litt lite gjennomtenkt å søke forklaringer i "den åndelige verden", når man først og fremst bør ta en god runde med seg selv, ens tro og ens psyke.
Få naturlige forklaringer ut av veien før man begynner å se etter fantastiske forklaringer.
Antall ord: 463
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Jeg skjønte lite av hva dette dreide seg om og.
Hva/hvem dukket om egentlig hvor? "helse arbeidere"?? Hjemmetjenesten fra kommunen eller ?
Hva/hvem dukket om egentlig hvor? "helse arbeidere"?? Hjemmetjenesten fra kommunen eller ?
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Antall ord: 8
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
Jeg fant ikke noe der,er nok lenger unna enn Nugurn.
Men takk.
Men takk.
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Trykk på kart og google, da kommer det oppSol@ngelica skrev:Jeg fant ikke noe der,er nok lenger unna enn Nugurn.
Men takk.
Antall ord: 25
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2009 14:05
- 15
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Østfold
Er like i nærheten av korset... Flere år siden jeg var der, men husker at det på bilveien til korset var en liten suvenirbutikk på høyre side. Da var stien til Välgunaho på andre siden av veien. Stod et lite skilt dit og.Sol@ngelica skrev:Jeg fant ikke noe der,er nok lenger unna enn Nugurn.
Men takk.
Antall ord: 62
Størst av alt er kjærligheten
Hide post links |