Drømmer, NDO & ut av kroppenhvorfor UKO ved NDO?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

hvorfor UKO ved NDO?

Innlegg av livingdeaddoll »

hvorfor opplever vi UKO ved nær døden opplevelser? jeg har lest en teori om at sjelen samler mer energi i en tilstand hvor den er ute av kroppen. så når kroppen er i en situasjon hvor den trenger mer energi for å overleve blir sjelen spontant dratt ut av kroppen.

når jeg skrev noe om denne teorien i en annen tråd fikk jeg beskjed om at dette var en teori jeg måtte ha funnet opp selv (!!??), så da lurer jeg på hvilke andre teorier som finnes der ute, eller hva tror dere er årsaken?
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Re: hvorfor UKO ved NDO?

Innlegg av Asbjørn »

livingdeaddoll skrev:hvorfor opplever vi UKO ved nær døden opplevelser? jeg har lest en teori om at sjelen samler mer energi i en tilstand hvor den er ute av kroppen. så når kroppen er i en situasjon hvor den trenger mer energi for å overleve blir sjelen spontant dratt ut av kroppen.

når jeg skrev noe om denne teorien i en annen tråd fikk jeg beskjed om at dette var en teori jeg måtte ha funnet opp selv (!!??), så da lurer jeg på hvilke andre teorier som finnes der ute, eller hva tror dere er årsaken?
Jeg tror at i situasjoner hvor "krisa" er så stor at en person holder på å dø, så "løsner" bindingen til kroppen.
Dette medfører at sjelen kan bevege seg ut av kroppen.
Noen mener at dette og skjer hver natt, under vanlig søvn.
Men mens sjelen er ute av kroppen, så går det en "sølvtråd", en forankring tilbake til kroppen, som og "rykker sjelen tilbake i kroppen" dersom man "bråvåkner".
Da kan man være ganske så fortumlet og omtåket - fordi det tar litt tid før alt er på plass igjen.

Jeg tror ikke at energinivået endrer seg i kroppen fordi om sjelen "tar en tur ut". Derimot kan kansje sjelen HENTE energi fra lyset, dersom den "tar en snartur over" . . .

UKO er jo at sjelen ender opp på utsiden av kroppen, og at bevisstheten derfor også flytter seg ut, og ikke lenger er bundet av kroppens funksjoner.
Bindingen henger jo "i sølvtråden" - blir den brutt, forsvinner forbindelsen, og kroppen dør.

Sålenge sjelen er inne i kroppen, vil bedøvelse i forbindelse med operasjon f.ex også påvirke bevisstheten, men når den er ute av kroppen, vil ikke bedøvelse ( eller smerter ) lenger påvirke bevisstheten på samme måte.

At sjelen er utenfor kroppen, kan og være en beskyttelsesreaksjon fra bevissthetens side, dersom smerter overstiger en viss terskel, kan sjelen gå ut av kroppen, for å ikke bli pint for mye, - kroppen "besvimer" . . .

men det er bare teorier, iallfall for de som ikke har opplevet dette selv.
Men de forklaringer som har dukket opp i årenes løp, spesielt fra sykehus, tyder på at det faktisk skjer.

mvh Asbjørn
Antall ord: 388

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06