Drømmer, NDO & ut av kroppenUt av kroppen opplevelser

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

Dere får tro hva dere vil.. men jeg har fått vite fra folk som kan om dette at det er ut av kroppen opplevelse det jeg driver med.. så bare spør viss du vil lære.. men la være å negativitere dette er dere snille!! jeg har ikke sagt noen som har gjort dette.. men husk "ingen nemt ingnen glemt" ;)
Antall ord: 63
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
The_Spirit
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Mai 2007 15:44
17
Lokalisering: Bergen

Innlegg av The_Spirit »

PearlDrop89 skrev:Dere får tro hva dere vil.. men jeg har fått vite fra folk som kan om dette at det er ut av kroppen opplevelse det jeg driver med.. så bare spør viss du vil lære.. men la være å negativitere dette er dere snille!! jeg har ikke sagt noen som har gjort dette.. men husk "ingen nemt ingnen glemt" ;)
Hadde vært interessant å lære ;)
Antall ord: 71
Det er enkelt å være modig på avstand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Kimbara skrev:
Metodisten skrev:
Kimbara skrev:
ludoburgero skrev:
PearlDrop89 skrev: kanskje det :)

jeg kan jo gjøre dette når eg vil da :) ganske morsomt egentlig.. jeg styrer det med tankene og må ha helt ro rundt meg. :)
Da er du heldig. Jeg vet ikke om jeg hadde turt før, men jeg føler meg klar for å prøve snart. Jeg er litt redd for å miste "tråden" bare...
Jeg har moret meg med å leke med psykologiske "effekter" selv. Ved å ligge i fred og ro kan jeg få kroppen til å "sveve" over senga, eller bølge og vende på seg. Jeg kan få deler av kroppen til å føles som de krymper, og jeg kan se "kraftfelt" sveve rundt meg. Ganske moro hvis man ikke får sove, men det er ikke noe åndelig ved det, bare tricks of the mind.
Om du leker deg med ditt skrudde hode, har ikke det noe med tunge NDO`er eller fenomener verdt og etterforske.
Nå er det ting som tyder på att du bidrar best på kjøkkenet.
http://www.abcnyheter.no/node/50945
Jeg skjønner fremdeles ikke hva du har her inne å gjøre, Metodisten.

Du mangler tydeligvis evnen til å tenke før du skriver. La meg spørre deg om en ting; hvis jeg, med mitt "skrudde hode", klarer å frembringe ganske påfallende hallusinasjoner og eiendommelige følelser av å sveve, på kommando...hva er det da som tilsier at de samme mekanismene i hjernen ikke spiller inn ved såkalte NDO og ut-av-kroppen-opplevelser?
Jo, takk for att jeg mangler evne til og tenke før jeg skriver.
Det er ikke nytt fra deg og ta en belærende og arrogant tone helt uten og ha noe å bidra med.
Att du kan få følelsen og sveve utenfor kroppen eller "påfallende hallusinasjoner", er ikke det det samme som NDO`er vi snakker om.
Det er godt mulig stimulanser som elektrisitet eller sentrifuger og annet kan fremkalle sånne følelser men det er ikke hva vi snakker om. Det har og vert kjent lenge att medikamenter kan fremkalle mye rart.
Derimot kan det være att disse fenomenene som over nevnt er koblet til de ekte NDO`ene Det er godt mulig att man er på vei til og se en sammenheng mellom hjernens reaksjoner og det som kan være en startvei for hjernen til og utløse denne energien vi må erkjenne vi ikke vet mye om.
Ekte NDO`er er f.eks vietnam krigere som beskriver tilbaketransporter av seg selv der de ligger innelukket i tykke likposer. Det er utallige folk som under operasjoner etterpå kan fortelle f.eks hvordan rommene på siden av er på sykehuset, selv om de aldri har vert der, det er folk som er født blinde som beskriver operasjonssaler og terrenget utenfor da de har hatt en NDO.
Vi har i kasser og bøtter og spann. Poser og fat, containere fulle. Bagger og sekker. Første gangen jeg har hørt det skrevet ned var av platon noen tusen år siden, da en kriger man trodde var død beskrev i detalj sin flukt over markene. Siden har forfatteren Hemingway en historie om seg selv fra 1. verdenskrig...listen er nesten endeløs.
Ja, det finnes endog en historie fra Tromsø der en pasient fant en takhelle i huset sitt som var sprukket under en NDO`, der han var ute og "fløy", siden den ikke viste fra bakken. Han fikk den byttet.
Det er disse tingene som gjør oss nyskjerrige, ikke tilløp eller hallusinasjoner hjemme i sengen.
Disse tingene er vanskelige og lage beviser om i vitenskapelig forstand, der det ofte kreves att en ting må kunne gjentas.

Neste gang du krever ett bevis, vil jeg kreve ett motsatt. Mener du og kunne eliminere til nå ukjente løsninger på disse tingene og mot all denne uforklarlige dokumentasjonen, : Bevis det!
Beviser du det, tar jeg av hatten og sier aldri mere om det.
Når det gjelder spørsmålet ditt om hva jeg har her inne og gjøre, så er det b.la og tøyle smalsporede arrogante liksomvitere og hjelpe dem til å utvide bredden i synet sitt mot det ukjente.
Antall ord: 711

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
synnøve3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Aug 2007 11:47
17
Lokalisering: bamle

ut av kropppen opplevelse

Innlegg av synnøve3 »

hei. er ganske ny her, men jeg vil fortelle om en UAK opplevelse som jeg fikk bekreftet, jeg lå på sykehus etter å ha fått en datter. min mann dro i syv tiden på kvelden for han skulle legge seg, og jeg la meg rett etterpå. (jeg har to typer drømmer, vanlig drøm og noe jeg kaller for svosje drøm,fordi det følger alltid en høy svosjelyd med de drømmene). jeg fikk den sistnevnte "drømmen". Jeg var plutselig i et stort lokale, hvor det var masse sorte kraftige skinnmøbler,mannen min var der med noen andre venner av oss+min bestevenninde. det var tydlig at det var et slags utested, men det som var så rart var at det bare var to jenter i lokale,min venninde og en ukjent en som satt helt innerst i lokalet,resten var menn. en av mennene som var der prøvde å sjekke opp mannen min, og jeg prøvde å pirke den ukjente mannen på skulderen for å si at han var opptatt,men det var ingen som hverken hørte eller så meg. det skjedde en god del mer,men det går jeg ikke inn på nå. Mannen min ringte i ti-tiden neste dag og fortalte at han hadde vært ute og feiret at han var blitt far, da skjønte jeg drømmen og sa at det visste jeg,fortalte på en spørrende måte om det jeg hadde opplevd,alt stemte til og med beskrivelsen av han som prøvde å sjekke opp mannen min. mannen min hørtes ganske sjokka ut. han viste at jeg har evner, men jeg hadde aldrig fortalt at jeg kan reise når jeg sover. da han la på røret ringte jeg direkte til venninda mi for å få hu til å fortelle om kvelden, alt stemte. dette er seksten år siden og stedet de hadde vært på het gul enke og var et "homsested"
Antall ord: 330
når fortiden vokser, krymper fremtiden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: ut av kropppen opplevelse

Innlegg av Metodisten »

synnøve3 skrev:hei. er ganske ny her, men jeg vil fortelle om en UAK opplevelse som jeg fikk bekreftet, jeg lå på sykehus etter å ha fått en datter. min mann dro i syv tiden på kvelden for han skulle legge seg, og jeg la meg rett etterpå. (jeg har to typer drømmer, vanlig drøm og noe jeg kaller for svosje drøm,fordi det følger alltid en høy svosjelyd med de drømmene). jeg fikk den sistnevnte "drømmen". Jeg var plutselig i et stort lokale, hvor det var masse sorte kraftige skinnmøbler,mannen min var der med noen andre venner av oss+min bestevenninde. det var tydlig at det var et slags utested, men det som var så rart var at det bare var to jenter i lokale,min venninde og en ukjent en som satt helt innerst i lokalet,resten var menn. en av mennene som var der prøvde å sjekke opp mannen min, og jeg prøvde å pirke den ukjente mannen på skulderen for å si at han var opptatt,men det var ingen som hverken hørte eller så meg. det skjedde en god del mer,men det går jeg ikke inn på nå. Mannen min ringte i ti-tiden neste dag og fortalte at han hadde vært ute og feiret at han var blitt far, da skjønte jeg drømmen og sa at det visste jeg,fortalte på en spørrende måte om det jeg hadde opplevd,alt stemte til og med beskrivelsen av han som prøvde å sjekke opp mannen min. mannen min hørtes ganske sjokka ut. han viste at jeg har evner, men jeg hadde aldrig fortalt at jeg kan reise når jeg sover. da han la på røret ringte jeg direkte til venninda mi for å få hu til å fortelle om kvelden, alt stemte. dette er seksten år siden og stedet de hadde vært på het gul enke og var et "homsested"
Interessant opplevelse.
Min egen mor fortallte for noen uker siden hvordan hun drev ut av sengen og ned mot golvet ved ett sykehusbesøk. Hun har fått seg noen smeller på gamle dager.
Hun sier hun drev ut på parkeringsplassen og kunne se bilene og hvem som var på eller ikke. Hun kjenner ett par som jobber der.Mamma har ingen begrep om sånne fenomener i det hele tatt og vet nok ikke hva paranormalt betyr.
Den ligner litt på din historie.

Men her må du ikke si noe uten og ha video bevis, masse fotografier som vitenskapsmenn kan sjekke, vitner må du ha og du må ha avlagt en rapport som kan samenlignes med fakta i ettertid. Helst ett pa r løgndetektortester pluss att du må helst kunne gjøre dette opp igjen på kommando så vi kan sjekke det.
Ellers kommer alle de snusfornuftige selverklærte skeptiker-nerdene og tar deg.

Det siste var bare tull.

Bra historie.
Antall ord: 496

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marcusmo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Sep 2007 02:13
17
Lokalisering: narvik

Innlegg av marcusmo »

jeg har ''ut av kroppen opplevelser'' stadig vekk.. det forekommer vanligvis av mye stress..
følelsen er at man blir presse ned i senga og man bare svever ''føles ut som det''
man er i bevisthet men kan ikke bevege seg!
det er ganske ekkelt hvis det blir litt kraftig.. men det er ikke slik at du kan gå hvor du vil.. du bare ''svever''
Antall ord: 66
deal with the spirits and live ur life in peace and harmony!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Det finnes mange grader av UKO. De aller fleste er bare psykiske. De fleste teknikker som finnes for å gjøre UKO gjør at man prosjiserer sin bevissthet ut, men uten å faktisk gjøre en konkret UKO. Det krever lang trenging for å få til en ekte og konkret UKO. Lnag trening eller falks. Men bevissthetsprojisering er lett. Det er derimot aldri farlig. Det er ikke UKO heller forsåvidt. Man mister aldri kontakten med kroppen.

Første gangen jeg opplevde det spontant under meditasjon ble jeg livredd. Jeg smatt inn i kroppen igjen og hoppet ut av senga, løp ned i stua og satte på tv'n for å late som om ingen ting har skjedd. Jeg skjønte da at frykten kom fordi det var uvandt, ikke fordi det var farlig. Dette er ikke som å hoppe i fallskjerm hvor frykten kommer fordi man faktisk kan dø. Det er ikke ekstremsport og ikke farlig, det er bare uvandt de første gangene. Uansett hvor langt ute man svever er man alltid tilbake i kroppen på et blunk når man fokuserer på det.
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nature
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jul 2007 01:10
17
Lokalisering: Kristiansund

:)

Innlegg av Nature »

Jeg hadde nettopp en merkelig opplevelse ang dette:) La meg ned og gikk inn i prosessen for å heale meg selv, da energien nådde hodet og hadde omkranset hele meg skled jeg sakte ut av kroppen min. Var akkurat som om jeg hevet hodet, og var på vei opp med overkroppen. Det som er så trist er at jeg greide å stanse det hele med tanken "hva er det som skjer" Hva som skjedde slo meg jo ganske raskt etter, og jeg prøvde å gli inn i det igjen, men det gikk ikke. Uansett; håper det skjer meg igjen, da skal jeg prøve å bare flyte med:)
Antall ord: 107
Det er vanskelig å finne seg selv, men når du gjør det, velg å være den du er:) Det finnes bare en av deg..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links