Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Radio som skrur seg på og volumet justeres av seg selv...
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Sep 2006 11:41
- 18
Radio som skrur seg på og volumet justeres av seg selv...
Jeg lurer på hva som kan forårsake at sånt hender... noen som kan prøve å gi meg en fornuftig forklaring? Dette er en liten radio/CD-spiller som står på en kjøkkenbenk. Innimellom har volumet (mens den allerede er på) skrudd seg opp veldig høyt... det har også hendt at den har skrudd seg på av seg selv for så justere volum. Det er ikke noe som hender veldig ofte...kan gå mnd mellom hver gang det skjer...
Antall ord: 83
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Okt 2006 00:12
- 18
Re: Radio som skrur seg på og volumet justeres av seg selv..
Det første jeg tenker på er dårlig kontakt, muligens støv som leder kontakten når det er fuktig luft i rommet>(damp fra mat laging).**Magica** skrev:Jeg lurer på hva som kan forårsake at sånt hender... noen som kan prøve å gi meg en fornuftig forklaring? Dette er en liten radio/CD-spiller som står på en kjøkkenbenk. Innimellom har volumet (mens den allerede er på) skrudd seg opp veldig høyt... det har også hendt at den har skrudd seg på av seg selv for så justere volum. Det er ikke noe som hender veldig ofte...kan gå mnd mellom hver gang det skjer...
Den andre muligheten er vel den du vil ha men den har jeg ikke.
Antall ord: 127
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Er ikke hos meg dette her...he,he... men dette skjer like gjerne når noen ikke er i rommet...altså ikke fra matlaging/damp... men kan jo være noe elektriske greier.. derfor jeg spør, for jeg har lite peil på elektrisitet:p
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Hehe, kan jo vere en radio ånd , kansje en Tande P......hehe**Magica** skrev:Er ikke hos meg dette her...he,he... men dette skjer like gjerne når noen ikke er i rommet...altså ikke fra matlaging/damp... men kan jo være noe elektriske greier.. derfor jeg spør, for jeg har lite peil på elektrisitet:p
Antall ord: 59
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Ikke noe å spøke med det altså... tande P er jo skummel;p
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Ja håper det iike er han, blir jæv...l..a vanskelig å "rense" den da**Magica** skrev:Ikke noe å spøke med det altså... tande P er jo skummel;p
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 23 Apr 2007 15:33
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: My very own dream world.
San var min cd spelar og, den skrudde pluttseli opp volume kjempe høkt, butta den:(
Likte veldi godt den cd spelaren den va rosa<3 men kan du ikkje berre bytte den å seie att volume fer pluttseli opp ta sei sjøl?
Likte veldi godt den cd spelaren den va rosa<3 men kan du ikkje berre bytte den å seie att volume fer pluttseli opp ta sei sjøl?
Antall ord: 43
What happens if you get scared half to death twice?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Apr 2007 22:41
- 17
- Kjønn (valgfri): jiiinte
- Lokalisering: rygge
ops
Kanskje du skal prøve å bytte den ut,og prøve en annen,så for en stund.Hjelper det-er det sikkert bare spilleren det er noe galt med.Hvis ikke...... :mozilla_wink:
Antall ord: 33
:-)smil til verden,og den smiler tilbake:-)
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Aug 2006 04:39
- 18
radioen her hjemme slår seg på av seg selv en gang iblant.
tror ikke det er no skummelt med det, bare litt tekniske feil
tror ikke det er no skummelt med det, bare litt tekniske feil
Antall ord: 25
What what WHAT?????
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
jeg tror det er apparatet, for jeg har opplevd det samme selv med min lille radio på kjøkkenet.
plutselig kan den gå opp i lyd, så plutselig går den ned i lyd osv
plutselig kan den gå opp i lyd, så plutselig går den ned i lyd osv
Antall ord: 35
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Mai 2004 18:11
- 20
- Lokalisering: I en leilighet sentralt i Drammen
- Blitt takket: 1 gang
Jeg har også opplevet dette ''fenomenet'' med en radio som er plassert på kjøkkenet.
Har skjedd et par ganger at volumet har skrudd seg opp selv, til et meget høyt nivå.
Har skjedd et par ganger at volumet har skrudd seg opp selv, til et meget høyt nivå.
Antall ord: 33
Amen
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Aug 2007 22:58
- 17
Det som kan hende hvis strømmen blir borte noen hundreles sekunder eller mere så kan radio/tv/sterio og enkelte elektriske ting skru seg automatisk på,når strømmen kommer tilbake.. akkurat det med lyden kan jo være så mangt, det kan vere at sending plutselig sender på et høyere nivå.. eller at cd plata er innspilt på et høyere nivå på en sang eller noe sånn.. men da skal det altid hende når du spiller den "høye" sangen.. støv kan også være med på å fjerne dempinga på forsterkeren.. når du vrir på en volumkontroll så legger du på mere demping jo lavere du spiller og du fjrener dempinga jo høyere du spiller.. Så det er antgelig noe sån som hender..
Antall ord: 134
jeg tror ikke på tilfeldighetene..
Hide post links |
Om et elektrisk apparat slår seg på mens strømkontakten ikke er tilsluttet strømuttaket, da kan man undres på hva som skjer.
Jeg har en cd-spiller som noen ganger gjør dette. Trodde det var batteriene, men oppdaget at batteriene ikke var i. Har aldri skjønt hvorfor dette skjer, men det skjer kun når jeg er på besøk hjemme på den gamle slektsgården vår. Det ene huset som står her er fra 1600-tallet, men er blitt innvendig og utvendig restaurert et par ganger siden det ble oppført, blir brukt som gjestebolig til venner og familier. Her oppholder jeg meg også, og har da med meg en radio m/cd-spiller. Det er i dette huset den kan skru seg på og av, selv når den ikke er tilkoblet til strøm. Det skjer også andre rare ting der. Vi som kjenner det gamle huset, er så vant til slike rare fenomener at vi tenker ikke på det til hverdags. I huset er det også to TV-apparater, og disse skrur seg på og av rett som det er, også uten strømtilgang. Min gamle far går derfor alltid inn i huset om morning og kveld for å sjekke at alt er som det skal være.
Det er mange i fam som hevder de har sett en dame der inne. Da min farmor levde, fikk hun også se denne damen, og hun mente det måtte være hennes manns oldemor for hun var helt lik henne. Selv har jeg sett henne en gang, og da sto hun i trappeoppgangen til loftet og såg på meg. Hun er kledd i mørke klær, og ser snill og fredelig ut. Hun er virkelig lik min farfars oldemor, for det henger et bilde av damen og mannen hennes på veggen i hallen. Men jeg så også en svart pus sammen med henne. Den satt ved hennes føtter og såg også på meg. Første gang huset ble pusset opp, var det visst noe bråk der, og noen av arbeiderne som var leid inn til oppussingen, reiste derfra for de hevdet bestemt at det var en dame der som var sint på dem. Kanskje det var henne de såg, og det kan godt tenkes at hun ikke ville ha forandringer. En senere gang huset skulle pusses opp, viste hun seg også, men var da fredlig og bare vandret rundt i rommene. De som var leid inn da, trodde det var oldfruen på gården, og hadde ikke reagert på henne. De ble ganske fælne da de fikk høre hvem hun var og at hun for lengst var død. Men damen er fredelig og ser ut til å trives der i huset. Hun har jo bodd der en gang. Hun døde da hun var ganske ung, under 40 år. Der er ingen onde energier i huset.
Kanskje er det denne damen fra en svunnen fortid som leker seg litt med de elektriske apparatene. Det var jo ikke elektrisitet den gang hun levde. Det har nok væt rart for henne å få elektrisitet og toaletter i huset. Det er også lagt inn vann i huset, og min mor har fortalt at springen kan skru seg på og renne for så å skru seg av.
Jeg har en cd-spiller som noen ganger gjør dette. Trodde det var batteriene, men oppdaget at batteriene ikke var i. Har aldri skjønt hvorfor dette skjer, men det skjer kun når jeg er på besøk hjemme på den gamle slektsgården vår. Det ene huset som står her er fra 1600-tallet, men er blitt innvendig og utvendig restaurert et par ganger siden det ble oppført, blir brukt som gjestebolig til venner og familier. Her oppholder jeg meg også, og har da med meg en radio m/cd-spiller. Det er i dette huset den kan skru seg på og av, selv når den ikke er tilkoblet til strøm. Det skjer også andre rare ting der. Vi som kjenner det gamle huset, er så vant til slike rare fenomener at vi tenker ikke på det til hverdags. I huset er det også to TV-apparater, og disse skrur seg på og av rett som det er, også uten strømtilgang. Min gamle far går derfor alltid inn i huset om morning og kveld for å sjekke at alt er som det skal være.
Det er mange i fam som hevder de har sett en dame der inne. Da min farmor levde, fikk hun også se denne damen, og hun mente det måtte være hennes manns oldemor for hun var helt lik henne. Selv har jeg sett henne en gang, og da sto hun i trappeoppgangen til loftet og såg på meg. Hun er kledd i mørke klær, og ser snill og fredelig ut. Hun er virkelig lik min farfars oldemor, for det henger et bilde av damen og mannen hennes på veggen i hallen. Men jeg så også en svart pus sammen med henne. Den satt ved hennes føtter og såg også på meg. Første gang huset ble pusset opp, var det visst noe bråk der, og noen av arbeiderne som var leid inn til oppussingen, reiste derfra for de hevdet bestemt at det var en dame der som var sint på dem. Kanskje det var henne de såg, og det kan godt tenkes at hun ikke ville ha forandringer. En senere gang huset skulle pusses opp, viste hun seg også, men var da fredlig og bare vandret rundt i rommene. De som var leid inn da, trodde det var oldfruen på gården, og hadde ikke reagert på henne. De ble ganske fælne da de fikk høre hvem hun var og at hun for lengst var død. Men damen er fredelig og ser ut til å trives der i huset. Hun har jo bodd der en gang. Hun døde da hun var ganske ung, under 40 år. Der er ingen onde energier i huset.
Kanskje er det denne damen fra en svunnen fortid som leker seg litt med de elektriske apparatene. Det var jo ikke elektrisitet den gang hun levde. Det har nok væt rart for henne å få elektrisitet og toaletter i huset. Det er også lagt inn vann i huset, og min mor har fortalt at springen kan skru seg på og renne for så å skru seg av.
Antall ord: 559
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Man ser tydelig at volumet blir høyere....du ser volumtallene øker i displayet:p
Antall ord: 15
Hide post links |