Ja riktig, om det nå blir før eller etter at nådetiden er utløpt. Og det er jo en meget viktig forskjell, kan du si.murmel skrev:vi vet når vi ser!!!!!!!!!!!!!
Universet & dets hemmeligheter ⇒ Teoretiske og vitenskapelige bevis på at Gud eksisterer
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Antall ord: 35
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Gjorde de det? Leste du ikke lenken jeg ga, som viste at pattedyrene var før dinosaurene?First Day skrev:Glömde nog att skriva att vi skulle bortse i det här fallet insekter och mikroorganismer.
Tycker det är mer intressant att diskutera större arter.
Vill gärna ha din syn på följande.
Varför kom dinosaurierna först. ?
Hva som kom først er egentlig uinteressant. Det som er interessant er at vi kan følge genene og de viser klart rekkefølgen og slektskapet mellom arter. Genene har også vist oss hvordan menneskene gikk ut fra Afrika, og hvordan de spredte seg utover hele verden.
Alle de større forskjellene som finnes mellom artene er også på grunn av evolusjon.Du nämnde evolusion även för krokodiler etc. Självfallet gäller evolusionen "smärre"
förändringar i alla kroppar där vi anpasar oss till den miljö och näringsinnehåll som
finns tillgängligt.
Krokodiller har f.eks. mutert til alligatorer. Det finnes mange slag krokodiller, og alle er mutasjoner av den "originale krokodillen". Når originalen fortsatt lever etter mange millioner år, så tyder det på at den er veldig godt tilpasset sitt miljø, og at deres egenskaper også passer for dagens miljø.När jag pratar om mutationer menar jag större förändringar som sker kroppsligt
på utsidan synligt för ögat. Mig veterligen har inte krokodiler, hajar, ormar,
havssköldpaddor etc. haft någon sådan mutation.
Alle dyr er resultat av mutasjoner. Vi kommer alle fra de samme mikroorganismer. Siden har forskjellig miljø gjort at forskjellige egenskaper har hatt fortrinn i kampen om overlevelse.Däremot påstår evolusionläran att människan skall ha haft det. Dessutom påstår
man att mutationer äger rum ungefär vart miljonte år. Det är i det här sammanhanget
som bevisbördan spricker och allt förvandlas till "tro". Vilka andra varelser förutom människan har gjort samma resa. ? Tror du det är en evolusionens slump att människan
har herreväldet över vår jord (bortsett från resistenta bakterier och andra mikroorganismer. ?
Det er ikke tro, men en teori, som er bekreftet gjentatte ganger ved funn. Alle funn peker i samme retning. Fra et tidlig stadium av liv, som nå er utdødd, har alle de forskjellige dyrene og plantene evolvert.
Er det menneskene som ruler jorden? Har du sett hvordan insektene klarer seg? Menneskenes sivilisasjon er ikke tilfeldig, men et resultat av at vi har nødvendige evner til å samarbeide, til å tenke framover, til å tenke teoretisk, til å samle erfaringer osv.
Det er nok mange andre dyr som har noen av disse egenskapene, men det er nok kun mennesket som har alle de nødvendige egenskapene samtidig.
Og jeg gjentar at en slik rekkefølge er uinteressant. Vi stammer ikke fra hverandre, men en felles forfar millioner av år før dinosaurene.Jag upprepar min fråga än en gång varför tror du att dinosaurierna skapades före människan. ? Tror du att ägget skapades före kroppen eller tvärtom. ? Vilket kön skapades först.? Oavsett om det var evolusionen som skapade det eller någon annan vad tror du.?
Situasjonen er ikke perfekt i dag, slik at dette er målet, den var ikke perfekt for 200 millioner år siden, og den kommer ikke til å være det om 200 millioner år. Det er ikke noe fast mål, men hele tiden et bevegelig mål om overlevelse or hver enkelt og for gruppen.
Ja, er det ikke flott?För mig är stora delar av evolusionsläran ett väldigt stort frågetecken med massor
av obesvarade delar. Jag tror att man kan finna en sanning om man kombinerar olika teser i trosuppfattningar. Det finns flertalet olika grenar inom mänskligheten där forskare kammar "noll". Man har helt enkelt inget svar. Ta bara det med dinos bortgång och fall där man kommer med nya alternativ varje decennium.
Din og andres tro er også OK, men vi må passe på så vi ikke blander tro og vitenskap.
Fastslåtte sannheter og entydige svar får du kun fra dogmatisk tro, Mulige årsaksammenhenger, forklaringer og nye spørsmål kan du få fra vitenskapen. Det finnes teorier for absolutt alle fenomener, men noen er man sikrere på enn andre.
Min mening er egentlig ikke så interessant, det er de argumentene jeg legger fram du bør se på. Når andre argumenterer ut fra dogmatisk tro, argumenterer jeg ut fra virkeligheten.Det är väldigt svårt att få några grepp om dina personliga åsikter där du hela tiden relaterar till kända forskningsresultat. Du är som någon annan som också gärna relaterar till sin trosuppfattning. Är väldigt intresserad av det här ämnet och har samlat på mig en del erfarenheter både på ett personligt plan men också via forskning.
Hihihi.Har haft precis samma syn som dig för 25 år sedan. Men något inträffade i mitt liv som ledde till nya insikter där jag vet att mycket MYCKET ÄR MÖJLIGT. Kan dock inte delge dig detaljer eftersom du inte är mottaglig som person för påståenden som saknar bevisbörda. Jag kan ju nämna tex. maya kalendern. Studera den mer i detalj och var fri från förkastelse i det inledandet skedet. Du kommer att häpna så mycket som stämmer och samtidgt har man en betydligt mer exakt bild av "tid".
* Du sier lenger oppe at det er vanskelig å forstå mine meninger, Så da vet du ikke mitt syn. Da kan du heller ikke si at du hadde nøyaktig samme syn som meg.
* Jeg var omtrent der du er for 15-20 år siden. Er en av oss kommet lenger enn den andre? Den eneste grunnen jeg kan se for å komme med slike argumenter er for å vise at en selv er kommet lenger enn den andre.
Vi har begge utviklet oss, men i motsatt retning. Den ene er ikke kommet lenger enn den andre, vi har bare forskjellig syn.
Antall ord: 1034
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Fordi at utenom den ekte Guden, så finnes det bare avguder som riktig nok gir seg ut for å være guder, men er det altså ikke, kan heller aldri bli det.Hecate skrev:Hvorfor leter en alltid etter den kristne guden?
Evigheten er innlagt i ethvert menneskehjerte. Uansett hvor lykkelig en måtte være og hvor godt en måtte ha det, så vil det som regel komme stunder hvor man kjenner at man mangler NOE. Og dette NOE er rett og slett GUD. Om det dog finnes mennesker som har funnet sin "budda" og er helt og holdent lykkelig med sitt valg 100%, da er mest sannsynlig grunnen at den ekte Gud har sluttet å kalle på det mennesket hvem det nå enn måtte være.
Men så lenge det er liv er det håp. Så hvem vet, utenom Gud??
Antall ord: 143
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 17:27
- 18
Hva om de kristnes Gud er det samme som vår kilde? Og at vi, på grunn av forskjellige opplevelser og persepsjoner, velger å oppfatte og uttrykke det på hver vår måte? Du vet at selv dem som skrev bibelen var mennesker.misty-gutt skrev:Fordi at utenom den ekte Guden, så finnes det bare avguder som riktig nok gir seg ut for å være guder, men er det altså ikke, kan heller aldri bli det.Hecate skrev:Hvorfor leter en alltid etter den kristne guden?
Evigheten er innlagt i ethvert menneskehjerte. Uansett hvor lykkelig en måtte være og hvor godt en måtte ha det, så vil det som regel komme stunder hvor man kjenner at man mangler NOE. Og dette NOE er rett og slett GUD. Om det dog finnes mennesker som har funnet sin "budda" og er helt og holdent lykkelig med sitt valg 100%, da er mest sannsynlig grunnen at den ekte Gud har sluttet å kalle på det mennesket hvem det nå enn måtte være.
La oss si at du og jeg er ute i skogen og har en merkelig opplevelse. Kanskje vi føler oss i ett med naturen, det kan jo skje alle. Da vil du si at Gud var der i skogen og det var en fantastisk opplevelse å kjenne ham så nær. (for eksempel). Mens jeg vil si at jeg kunne kjenne hvordan jeg var i ett med alt rundt meg, og en uendelig kjærlighetsfølelse.
Hvordan klarer du da, med åpne øyne - å si ting som at det jeg føler er avgud, mens det du føler er rett? Opplevelsen er tross alt den samme. Og strengt tatt så er min beskrivelse en bedre og mer forklarende enn din.
Antall ord: 309
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Det er meg det samme hvor god du synes din forklaring er. Den beste forklaringen gir Gud selv til menneskene, deg og meg inkludert seff.Globeline skrev:Og strengt tatt så er min beskrivelse en bedre og mer forklarende enn din.
Klar tale skulle jeg mene.Joh 14:6 Jesus: Jeg er veien og sannheten og livet; ingen kommer til Faderen uten ved meg.
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Har du noe svar på spørsmålene mine i det innlegget da eller må du ty til bibelsitater?misty-gutt skrev:Det er meg det samme hvor god du synes din forklaring er. Den beste forklaringen gir Gud selv til menneskene, deg og meg inkludert seff.Globeline skrev:Og strengt tatt så er min beskrivelse en bedre og mer forklarende enn din.
Klar tale skulle jeg mene.Joh 14:6 Jesus: Jeg er veien og sannheten og livet; ingen kommer til Faderen uten ved meg.
Det er lite tvil om at min forklaring beskriver hva som skjedde bedre enn din. For din beskriver hva du tror at skjedde, mens min beskriver hva vi følte. Det betyr ikke at min trenger være mer riktig. Men jeg lurer likevel på hva inni deg som får deg til å mene at din er av det gode, mens min er av det vonde. Kan du svare på det? Med dine egne ord og fra dine egne, personlige meninger?
Antall ord: 167
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Okt 2006 17:40
- 18
- Har takket: 2 ganger
-
- Standard bruker
- 19
"Vår kilde" Vel, hvem er "vår" du og? Kan du spesifisere? Kilden til frelse og evig liv fås, ja fås kun ved Jesus Kristus. Her er det ikke forskjell på han, hun, vi, de oss, rik, fattig, ung eller gammel. Frelsesverket er fullbragt. Det er opp til den enkelte om en vil la seg frelse eller ei.Globeline skrev:Hva om de kristnes Gud er det samme som vår kilde?
Enten er man frelst eller så er man det ikke.Og at vi, på grunn av forskjellige opplevelser og persepsjoner, velger å oppfatte og uttrykke det på hver vår måte?
Ja, og de var under ledelse av Den Hellige Ånd. Guds Ånd.Du vet at selv dem som skrev bibelen var mennesker.
Javel.La oss si at du og jeg er ute i skogen og har en merkelig opplevelse.
Nå er jeg veldig glad i å være ute i naturen, men jeg kan ikke si at jeg føler meg i ett med den. Liksom Gud står over menneskene, så står menneskene over naturen. Men du kan jo føle det slik at du og naturen er ett. Lurer på hvordan det føles? Men jo, jeg er takknemmelig til Gud for vår jord, luft, vann...Kanskje vi føler oss i ett med naturen, det kan jo skje alle.
Ja, det skjer også når jeg er i skogen, men og ellers. Gud er nærmere oss enn folk flest tror. Og vi kristne vandrer jo, som vi sier, i bønnens Ånd. Guds skaperverk er fantastisk, ingen tvil om saken her i gården. :mozilla_smile:Da vil du si at Gud var der i skogen og det var en fantastisk opplevelse å kjenne ham så nær. (for eksempel).
Joda, en måte å uttrykke seg på som jeg er kjent med.Mens jeg vil si at jeg kunne kjenne hvordan jeg var i ett med alt rundt meg, og en uendelig kjærlighetsfølelse.
Da må jeg spørre; tilber du naturen, solen og slikt??Hvordan klarer du da, med åpne øyne - å si ting som at det jeg føler er avgud, mens det du føler er rett?
Naturen er den samme ja, men vi har nok forskjellig syn og opplevelse, ja tanker om den. tror du ikke?Opplevelsen er tross alt den samme.
Du mener det. Ja det står deg fritt til å gjøre det.Og strengt tatt så er min beskrivelse en bedre og mer forklarende enn din.
Globeline skrev:
Joda, ingen problem. Håper det var mere utdypende, og det er min egen mening. Men det er alikevel ingen grunn til å legge skjul på at Jesus Kristus er min Herre og Frelser, slik at mine tanker og ord farges da naturligvis av det.Kan du svare på det? Med dine egne ord og fra dine egne, personlige meninger?
Nå brukte jeg ikke et bibelsitat rett fra kilden, eller boken om du vil. :mozilla_wink:
Antall ord: 500
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
hipstank skrev:
Er dette et eksempel på stråmann-argumentasjon?
(ødela jeg vitsen nå?)
Antall ord: 14
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Du forutsetter at din gud er ekte. Det er det veldig liten sannsynlighet for.misty-gutt skrev:Fordi at utenom den ekte Guden, så finnes det bare avguder som riktig nok gir seg ut for å være guder, men er det altså ikke, kan heller aldri bli det.Hecate skrev:Hvorfor leter en alltid etter den kristne guden?
Du har forkastet tusenvis av guder, mange av dem har du aldri hørt om engang. Flere av dem er mer plausible enn din gud, men du vil ikke engang vite om dem. Du er styrt av blind tro på din egen avgud.
Antall ord: 203
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Bortsett fra at tro ikke handler om frivillighet. Du kan ikke velge om du vil tro på rosa undervannssvaner i Mjøsa, eller flygende reinsdyr. Du har for lite grunn til å tro på dette. Slik er det også med religion, jeg kan ikke velge å tro på noe som ikke stemmer med det jeg har sett.misty-gutt skrev:"Vår kilde" Vel, hvem er "vår" du og? Kan du spesifisere? Kilden til frelse og evig liv fås, ja fås kun ved Jesus Kristus. Her er det ikke forskjell på han, hun, vi, de oss, rik, fattig, ung eller gammel. Frelsesverket er fullbragt. Det er opp til den enkelte om en vil la seg frelse eller ei.Globeline skrev:Hva om de kristnes Gud er det samme som vår kilde?
Det har ikke noe med saken å gjøre. Ditt uttrykk "frelst" gir meg ingen mening når det gjelder kristendom. Blind tro handler ikke om noen bergingsaksjon, det handler om å ikke se realitetene.Enten er man frelst eller så er man det ikke.Og at vi, på grunn av forskjellige opplevelser og persepsjoner, velger å oppfatte og uttrykke det på hver vår måte?
Globeline viser til at det du tolker som et bevis for gud, ikke er noe bevis for noen andre enn deg. Det er andre ting som trigger slike opplevelser.
Det du føler er det behagelige ved det du har lært deg å oppfatte som trygt og behagelig. Andre som ikke har de samme forutsetninger vil bli skremt ved det som gir deg trygghet.Ja, det skjer også når jeg er i skogen, men og ellers. Gud er nærmere oss enn folk flest tror. Og vi kristne vandrer jo, som vi sier, i bønnens Ånd. Guds skaperverk er fantastisk, ingen tvil om saken her i gården. :mozilla_smile:Da vil du si at Gud var der i skogen og det var en fantastisk opplevelse å kjenne ham så nær. (for eksempel).
F.eks. østlendinger på Sunnmøre har en tendens til å føle snev av klaustrofobi når de er innestengt av fjell på alle kanter, mens sunnmøringer har tendens til agorafobi når de på østlandet ikke lenger er beskyttet av de samme fjellene.
Det finnes mange soltilbedere på denne årstiden. :mozilla_cool:Da må jeg spørre; tilber du naturen, solen og slikt??Hvordan klarer du da, med åpne øyne - å si ting som at det jeg føler er avgud, mens det du føler er rett?
Jeg tror nok at opplevelsen er stort sett den samme, mens tolkningen av oplevelsen gjøre forskjellig.Naturen er den samme ja, men vi har nok forskjellig syn og opplevelse, ja tanker om den. tror du ikke?Opplevelsen er tross alt den samme.
For meg må du gjerne henvise til bibelsitater, hvis de er relevante, men mange pøser på med bibelsitater istedet for å svare på spørsmål. Det er ikke alltid bibelsitatene svarer på de spørsmålene som er stilt, vettu.Nå brukte jeg ikke et bibelsitat rett fra kilden, eller boken om du vil. :mozilla_wink:
Antall ord: 521
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
NÅ ror du deg aldeles ut på viddene her. Jeg kom med et konkret eksempel på en mulig opplevelse - jeg har ikke sagt at du har hatt den opplevelsen. Men et eksempel på hvordan ting kan oppleves og hvordan vi vil forklare det forskjellig. og jeg vil ganske enkelt ha et svar på hvorfor det er greit med din forklaring mens min ville vært av det onde.misty-gutt skrev:"Vår kilde" Vel, hvem er "vår" du og? Kan du spesifisere? Kilden til frelse og evig liv fås, ja fås kun ved Jesus Kristus. Her er det ikke forskjell på han, hun, vi, de oss, rik, fattig, ung eller gammel. Frelsesverket er fullbragt. Det er opp til den enkelte om en vil la seg frelse eller ei.Globeline skrev:Hva om de kristnes Gud er det samme som vår kilde?Enten er man frelst eller så er man det ikke.Og at vi, på grunn av forskjellige opplevelser og persepsjoner, velger å oppfatte og uttrykke det på hver vår måte?Ja, og de var under ledelse av Den Hellige Ånd. Guds Ånd.Du vet at selv dem som skrev bibelen var mennesker.Javel.La oss si at du og jeg er ute i skogen og har en merkelig opplevelse.Nå er jeg veldig glad i å være ute i naturen, men jeg kan ikke si at jeg føler meg i ett med den. Liksom Gud står over menneskene, så står menneskene over naturen. Men du kan jo føle det slik at du og naturen er ett. Lurer på hvordan det føles? Men jo, jeg er takknemmelig til Gud for vår jord, luft, vann...Kanskje vi føler oss i ett med naturen, det kan jo skje alle.Ja, det skjer også når jeg er i skogen, men og ellers. Gud er nærmere oss enn folk flest tror. Og vi kristne vandrer jo, som vi sier, i bønnens Ånd. Guds skaperverk er fantastisk, ingen tvil om saken her i gården. :mozilla_smile:Da vil du si at Gud var der i skogen og det var en fantastisk opplevelse å kjenne ham så nær. (for eksempel).
Joda, en måte å uttrykke seg på som jeg er kjent med.Mens jeg vil si at jeg kunne kjenne hvordan jeg var i ett med alt rundt meg, og en uendelig kjærlighetsfølelse.
Da må jeg spørre; tilber du naturen, solen og slikt??Hvordan klarer du da, med åpne øyne - å si ting som at det jeg føler er avgud, mens det du føler er rett?Naturen er den samme ja, men vi har nok forskjellig syn og opplevelse, ja tanker om den. tror du ikke?Opplevelsen er tross alt den samme.Du mener det. Ja det står deg fritt til å gjøre det.Og strengt tatt så er min beskrivelse en bedre og mer forklarende enn din.
Globeline skrev:Joda, ingen problem. Håper det var mere utdypende, og det er min egen mening. Men det er alikevel ingen grunn til å legge skjul på at Jesus Kristus er min Herre og Frelser, slik at mine tanker og ord farges da naturligvis av det.Kan du svare på det? Med dine egne ord og fra dine egne, personlige meninger?
Nå brukte jeg ikke et bibelsitat rett fra kilden, eller boken om du vil. :mozilla_wink:
Og hvis du ikke klarer å komme med en forklaring, eller innse at du kanskje går litt langt i dine definisjoner av hva som er rett og ikke rett .- så gjør du en dårlig jobb med frelseforsøkene her inne. For det er et enkelt spørsmål, og det var et godt eksempel.
Så du gjør ikke lurt i å ro det bort i en kveruleringsgreie. Jeg gidder heller ikke være med på det. Jeg vil ha et fornuftig svar som forklarer meg hvordan kristne mennesker tenker og begrunner dette - klarer dere ikke komme med et svar blir det vanskelig å respektere det. vi trenger ikke være enige i alt, men bør kunne begrunne ting på en litt mer saklig måte enn du gjør over her - det vil si hvis du virkelig står for det du preiker.
Antall ord: 716
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Hva?Globeline skrev:misty-gutt skrev:"Vår kilde" Vel, hvem er "vår" du og? Kan du spesifisere? Kilden til frelse og evig liv fås, ja fås kun ved Jesus Kristus. Her er det ikke forskjell på han, hun, vi, de oss, rik, fattig, ung eller gammel. Frelsesverket er fullbragt. Det er opp til den enkelte om en vil la seg frelse eller ei.Globeline skrev:Hva om de kristnes Gud er det samme som vår kilde?Enten er man frelst eller så er man det ikke.Og at vi, på grunn av forskjellige opplevelser og persepsjoner, velger å oppfatte og uttrykke det på hver vår måte?Ja, og de var under ledelse av Den Hellige Ånd. Guds Ånd.Du vet at selv dem som skrev bibelen var mennesker.Javel.La oss si at du og jeg er ute i skogen og har en merkelig opplevelse.Nå er jeg veldig glad i å være ute i naturen, men jeg kan ikke si at jeg føler meg i ett med den. Liksom Gud står over menneskene, så står menneskene over naturen. Men du kan jo føle det slik at du og naturen er ett. Lurer på hvordan det føles? Men jo, jeg er takknemmelig til Gud for vår jord, luft, vann...Kanskje vi føler oss i ett med naturen, det kan jo skje alle.Ja, det skjer også når jeg er i skogen, men og ellers. Gud er nærmere oss enn folk flest tror. Og vi kristne vandrer jo, som vi sier, i bønnens Ånd. Guds skaperverk er fantastisk, ingen tvil om saken her i gården. :mozilla_smile:Da vil du si at Gud var der i skogen og det var en fantastisk opplevelse å kjenne ham så nær. (for eksempel).
Da må jeg spørre; tilber du naturen, solen og slikt??Hvordan klarer du da, med åpne øyne - å si ting som at det jeg føler er avgud, mens det du føler er rett?Naturen er den samme ja, men vi har nok forskjellig syn og opplevelse, ja tanker om den. tror du ikke?Opplevelsen er tross alt den samme.Du mener det. Ja det står deg fritt til å gjøre det.Og strengt tatt så er min beskrivelse en bedre og mer forklarende enn din.
Globeline skrev:Joda, ingen problem. Håper det var mere utdypende, og det er min egen mening. Men det er alikevel ingen grunn til å legge skjul på at Jesus Kristus er min Herre og Frelser, slik at mine tanker og ord farges da naturligvis av det.Kan du svare på det? Med dine egne ord og fra dine egne, personlige meninger?
Så du gjør ikke lurt i å ro det bort i en kveruleringsgreie.
Nei glem det!
Antall ord: 522
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg har gått veien fra vantro til tvilende, søkende, troende, til, eller for å ende opp med FULL VISSHET. Jeg vet at Gud er ekte. Mange mennesker med meg opp gjenom tidene og til dags dato har erfart nettopp dette.BA. skrev: Du forutsetter at din gud er ekte.
I min hedninge tilværelse var jeg av den oppfattning, var nesten overbevist. Men akk, hvor feil kan en ikke ta.Det er det veldig liten sannsynlighet for.
Ja, vekk med avgudene.Du har forkastet tusenvis av guder...
Føler ingen savn...mange av dem har du aldri hørt om engang.
Bring en av disse som er ukjent for meg fram i lyset, så får vi se?Flere av dem er mer plausible enn din gud, men du vil ikke engang vite om dem.
Den sender jeg i rétur.Du er styrt av blind tro på din egen avgud.
Antall ord: 152
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Aug 2007 23:15
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Evolusjonen forklarer alt det der. Alle arter er resultatet av "survival of the **", det vil si at bare de beste mutasjonene overlever. Det er for eksempel mulig å drive avl. Å avle frem egenskaper hos et dyr er å ta vare på de beste mutasjonene eller "variantene" av et dyr.First Day skrev: Vilka betingelser rådde när den äldsta formen av kroppar skapades. Nämligen
dinosaurierna. ?
Varför blev det just dinos och inte andra kroppar. ?
Varför skapades ägget först. ?
Varför skapades inte däggdjur samtidigt. ?
Varför har inte arter som ex. krokodiler, havssköldpaddor, ormar m.m. muterat. ?
Hur förklarar du inca sculls. ?
Hur förklarar du andra funna skellet som har en markant avvikelse från human.
Fast man ändå ser att det är en människoliknande varelse. ?
Hur förklarar du Mayas uppkomst. ?
Hur förklarar du det grottfolk som levt och har tillverkat de berömda tunna
stenskivorna med hål. ?
m.m. m.m.
Det finns massor med obesvarade frågor även inom evolutions läran och mer
lär det bli. ?
Naturen har gjort det samme, den har avlet opp dyr slik at bare de som er best tilpasset overlever. Ettersom naturen forandrer seg, må også dyr tilpasse seg. Dyr som bor i fjellet må være tilpasset fjellet, ellers dør de. Om man lever i vann er det kanskje best å være mutasjon av noe som har gjeller. Skjønner?
Mutasjoner i seg selv er egentlig ikke noe annet enn "feil" i dna-kopieringen av en celle, og celler kopierer seg selv for eksempel når den skal formere seg. (For å legge til så inneholder alle cellene i kroppen den samme dna-koden) De fleste mutasjoner dør, men noen ganger er mutasjonen for det bedre. For eksempel er en øgle med dna-kode for grønn hudfarge bedre rustet mot dyr som vil spise den enn f.eks en rød øgle , rett og slett fordi det er vanskeligere å se den. Derfor har vi ikke røde øgler. Øgler som er dårlig kamuflert blir spist opp og dør ut.
Mennesket, som en gren i evolusjonen, har altså blitt som det er i dag fordi vår genetiske variant var bedre rustet for overlevelse enn de andre mutasjonene, for eksempel neadertalerne eller skallevariantene som du hevder er funnet i inkaområdene.
Haier, krokodiller, slanger, mennesker, alle arter er altså et resultat av evolusjonen. Dinosaurene var ikke først. Dinosaurer er bare enda en livsform som har båret DNA. Det samme gjelder mayaindianerne, inkaindianerene, grottefolket.
Sist redigert av problem på 02 Sep 2007 21:57, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 429
Hide post links |