Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Er vår skjebne fastlagt eller??????
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2007 02:23
- 17
Er vår skjebne fastlagt eller??????
Tenk deg at vår skjebne er fastlagt fra fødselen... Ka e vitsen då????
Antall ord: 15
Trollung1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oppe på loftet...
- Blitt takket: 1 gang
Re: Er vår skjebne fastlagt eller??????
Det er det jeg tror mer og mer...., og "vitsen" blir kanskje da og leve det livet best mulig, lytte til intuisjonen og styre unna det du vet ikke er bra og riktig for deg. For selv om vår skjebne er fastsatt fra fødselen av har vi alle en egen vilje, og vi kan snu det negative i livet, bli et mye bedre "jeg" ved å ta de riktige valg ang. eget liv, da får man et rikt liv og det neste blir så mye bedre :mozilla_wink:trollung1 skrev:Tenk deg at vår skjebne er fastlagt fra fødselen... Ka e vitsen då????
Amfelia
Antall ord: 108
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Feb 2007 21:20
- 17
enig med deg der amfeliaAmfelia skrev:Det er det jeg tror mer og mer...., og "vitsen" blir kanskje da og leve det livet best mulig, lytte til intuisjonen og styre unna det du vet ikke er bra og riktig for deg. For selv om vår skjebne er fastsatt fra fødselen av har vi alle en egen vilje, og vi kan snu det negative i livet, bli et mye bedre "jeg" ved å ta de riktige valg ang. eget liv, da får man et rikt liv og det neste blir så mye bedre :mozilla_wink:trollung1 skrev:Tenk deg at vår skjebne er fastlagt fra fødselen... Ka e vitsen då????
Amfelia
Antall ord: 115
love'n peace
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 17
- Lokalisering: Norra Skandinavien
- Blitt takket: 1 gang
Förhoppningar finns för varje liv.
Universum har ett enda stort syfte, att skapa liv i ett expanderande U.
Insikt/förståelse/samarbete/ansvar.
Olika beteende mönster för alla organismer ger underlag för mångfald
och bäddar för en intelligent och motståndskraftig slutlig avkomma där
framtida gener bär frukt och livs uppehållande funktioner.
Universum har ett enda stort syfte, att skapa liv i ett expanderande U.
Insikt/förståelse/samarbete/ansvar.
Olika beteende mönster för alla organismer ger underlag för mångfald
och bäddar för en intelligent och motståndskraftig slutlig avkomma där
framtida gener bär frukt och livs uppehållande funktioner.
Antall ord: 64
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Hvis vår skjebne er faslagt, da kan vi ikke velge selv hvordan livet skal leves. Fastlagt skjebne er ikke forenlig med fri vilje.Amfelia skrev:Det er det jeg tror mer og mer...., og "vitsen" blir kanskje da og leve det livet best mulig, lytte til intuisjonen og styre unna det du vet ikke er bra og riktig for deg. For selv om vår skjebne er fastsatt fra fødselen av har vi alle en egen vilje, og vi kan snu det negative i livet, bli et mye bedre "jeg" ved å ta de riktige valg ang. eget liv, da får man et rikt liv og det neste blir så mye bedre :mozilla_wink:trollung1 skrev:Tenk deg at vår skjebne er fastlagt fra fødselen... Ka e vitsen då????
Antall ord: 133
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Som englene sier; ingenting er forutbestemt, men forutdiponert. Livet er jo dynamisk og skjebnen er et tentativt program...en gjør som en vil, selv ikke Gud eller hjelpere skal ha lov til å blande seg borti. Bare masete mennesker som gjør det
Antall ord: 43
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
skjebnen er et ord som skulle vært fjernet fra vokabularet... det betyr derimot ikke at tilfeldighet er oppskrift på en syklus
Antall ord: 22
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
Om skjebnen betyr å bli født og dø senere, da er det vel en skjebne som alle har. Men utover dette betyr ikke uttrykket skjebne noe særlig for meg. Visse ting skal man erfare, og det er det ingen som kan hindre eller skal hindre dette. At det er en mening med våre liv, tror jeg på. Selve ordet skjebne er oppfunnet av oss selv, og tillagt ulike betydninger der den ene tolkningen er at livet vårt er forutbestemt til å leves i et bestemt løp frem til man skal dø, og det kan man ikke unngå. En snever og lite dynamisk tolkning!
Jeg har ofte tenkt tilbake på mitt eget liv, og spurt hvorfor jeg måtte gå gjennom det jeg gjorde. Mange svar har jeg fått, og det har kommet til meg på ulike måter, men den jeg er i dag kan ikke sammenlignes med den jeg var. Jeg er fremdeles under "herding og utvikling", og det er en mening med det også. Så til dere andre her inne, "skjebne" er kun et ord.
Verden og livet på kloden vår er på vei inn i en ny tidsalder. Vi skal nå omsider jobbe for å oppnå harmoni og balanse på alle nivå. Den egoismen som har rådet, og som i stor grad råder, skal bort. Selv merker jeg allerede forandringer både på meg selv og andre som er rundt meg, og det begynner alltid i hver enkelt av oss. På et eller annet tidspunkt skal vår egen harmoni og indre balanse inngå i den universielle kraften, den høyere energi. Den intuitive klarsyntheten som alle mennesker besitter, er begynt å åpenbare seg. Vær oppmerksom, se rundt dere og lytt. Jeg er sikker på at flere i dette forumet kan si noe om sine egne erfaringer.
Hva er årsaken til at man i dag har rene indigobarn? Overgangen til krystallbarn er også begynt. Dette er veldig spesielt, og bør ses nermære på. Men de nye eneregiformene som det her er snakk om, begynte egentlig for mange år siden, men på jordkloden er Skandinavia det området som har mest utviklet energinivå på dette plan. Ikke fordi det er noe spesielt med vår del av verden, men det har skjedd store endringer hos de som er foreldre til til disse barna. Man oppdrar barn på en annen måte og det er blitt en selvfølge at man skal fremme barns frie vilje. Hos oss verdsettes barna høyst av alt og alle, og det er her forvandlingen begynte. Ordet "indigo" og "krystall" er betegnelser, kjennemerker, men jeg hører fra andre verdensdeler at denne energien snakkes om, men de bruker andre beskrivelser på det. Det er altså en ny og mer utviklet energi på et høyere plan.
Selv har jeg vært gjennom flere "transformasjoner", og det har skjedd naturlig. Men jeg som person og individ er veldig forandret. Jeg opplever dette som en enorm "løslatelse" og velsignelse, men jeg er stadig under utvikling. Er det noen her inne som har følt seg "fanget i sin egen kropp"? Slik følte jeg det, forferdelig! Det var i denne tiden jeg oppdaget at jeg fikk hjelp....at jeg ikke var alene..
Det har vært mange tråder om år 2012 og mayanes kalender. Jeg mener jeg ser parallellene her, og kanskje er det noe slikt de mente den gang de lagde disse forutvarslene? For det er først i år 2012 at rene krystallbarn blir født. De syv chakrane vi har, er da samlet til ett stort chakra; hjertechakra. De som blir betegnet indigobarn, har tre chakra; harachakra, hjertechakra og hodechakra.
At verden og livet er i sterk utvikling, har vært særlig fremtredene etter andre verdenskrig, men i tillegg forgår det en slags "transformsasjon" med selve livet. Og det dere, er det som gjør den nye tidsalderen så spennende og interessant å leve i.
Jeg har ofte tenkt tilbake på mitt eget liv, og spurt hvorfor jeg måtte gå gjennom det jeg gjorde. Mange svar har jeg fått, og det har kommet til meg på ulike måter, men den jeg er i dag kan ikke sammenlignes med den jeg var. Jeg er fremdeles under "herding og utvikling", og det er en mening med det også. Så til dere andre her inne, "skjebne" er kun et ord.
Verden og livet på kloden vår er på vei inn i en ny tidsalder. Vi skal nå omsider jobbe for å oppnå harmoni og balanse på alle nivå. Den egoismen som har rådet, og som i stor grad råder, skal bort. Selv merker jeg allerede forandringer både på meg selv og andre som er rundt meg, og det begynner alltid i hver enkelt av oss. På et eller annet tidspunkt skal vår egen harmoni og indre balanse inngå i den universielle kraften, den høyere energi. Den intuitive klarsyntheten som alle mennesker besitter, er begynt å åpenbare seg. Vær oppmerksom, se rundt dere og lytt. Jeg er sikker på at flere i dette forumet kan si noe om sine egne erfaringer.
Hva er årsaken til at man i dag har rene indigobarn? Overgangen til krystallbarn er også begynt. Dette er veldig spesielt, og bør ses nermære på. Men de nye eneregiformene som det her er snakk om, begynte egentlig for mange år siden, men på jordkloden er Skandinavia det området som har mest utviklet energinivå på dette plan. Ikke fordi det er noe spesielt med vår del av verden, men det har skjedd store endringer hos de som er foreldre til til disse barna. Man oppdrar barn på en annen måte og det er blitt en selvfølge at man skal fremme barns frie vilje. Hos oss verdsettes barna høyst av alt og alle, og det er her forvandlingen begynte. Ordet "indigo" og "krystall" er betegnelser, kjennemerker, men jeg hører fra andre verdensdeler at denne energien snakkes om, men de bruker andre beskrivelser på det. Det er altså en ny og mer utviklet energi på et høyere plan.
Selv har jeg vært gjennom flere "transformasjoner", og det har skjedd naturlig. Men jeg som person og individ er veldig forandret. Jeg opplever dette som en enorm "løslatelse" og velsignelse, men jeg er stadig under utvikling. Er det noen her inne som har følt seg "fanget i sin egen kropp"? Slik følte jeg det, forferdelig! Det var i denne tiden jeg oppdaget at jeg fikk hjelp....at jeg ikke var alene..
Det har vært mange tråder om år 2012 og mayanes kalender. Jeg mener jeg ser parallellene her, og kanskje er det noe slikt de mente den gang de lagde disse forutvarslene? For det er først i år 2012 at rene krystallbarn blir født. De syv chakrane vi har, er da samlet til ett stort chakra; hjertechakra. De som blir betegnet indigobarn, har tre chakra; harachakra, hjertechakra og hodechakra.
At verden og livet er i sterk utvikling, har vært særlig fremtredene etter andre verdenskrig, men i tillegg forgår det en slags "transformsasjon" med selve livet. Og det dere, er det som gjør den nye tidsalderen så spennende og interessant å leve i.
Antall ord: 664
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
En liten digresjon; du også snakker om det ene chakra....jeg har også lært det der, men det har jo kommet flere aktive chakra til i det siste. Jeg har visstnok de tre som nevnt ettersom de andre er giret opp i disse, men hva med de "nye?" Det er jo forsåvidt litt logisk at flere chakra skal "aktiveres" ettersom vi skal ut av 4D, samtidig som jeg også er med på tankegangen om ett hjertechakra....blir forvirret av mindre hehehe
Og nå; tilbake til skjebnetråden...*klippeklippe*
Antall ord: 90
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
Ja du har rett i det du sier, men jeg tror at når tiden er inne, så blir det ikke nødvendigvis flere chakra. Det blir nye energier, men at alt blir konsentret og flettet inn i en sterk chakra. Jeg også har hørt og lest dette med flere chakra osv, men det er jo litt forvirrende, så etterhvert som jeg har lest det, har jeg forstått det slik at den ene chakraen skal bli styrket og all kraft, også de nye, skal samles i ett punkt. Det skal visst ha ha noe med auraen og energien denne skal bestå av. Tror ordet balanse og harmoni er hovedelementene. Jeg hadde syntes det kunne være interessant å høre flere si noe om dette og fremtidsmennesket.Hecate skrev:En liten digresjon; du også snakker om det ene chakra....jeg har også lært det der, men det har jo kommet flere aktive chakra til i det siste. Jeg har visstnok de tre som nevnt ettersom de andre er giret opp i disse, men hva med de "nye?" Det er jo forsåvidt litt logisk at flere chakra skal "aktiveres" ettersom vi skal ut av 4D, samtidig som jeg også er med på tankegangen om ett hjertechakra....blir forvirret av mindre hehehe
Antall ord: 220
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Tror jeg også, alle blir vi født med "et mål" for livet! Om alle finner og når målet er en annen ting!Amfelia skrev:Det er det jeg tror mer og mer...., og "vitsen" blir kanskje da og leve det livet best mulig, lytte til intuisjonen og styre unna det du vet ikke er bra og riktig for deg. For selv om vår skjebne er fastsatt fra fødselen av har vi alle en egen vilje, og vi kan snu det negative i livet, bli et mye bedre "jeg" ved å ta de riktige valg ang. eget liv, da får man et rikt liv og det neste blir så mye bedre :mozilla_wink:trollung1 skrev:Tenk deg at vår skjebne er fastlagt fra fødselen... Ka e vitsen då????
Amfelia
Antall ord: 136
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
nei det tror jeg ikke! det er for mange variabler i et liv. det er alt for mange ting som kan virke ulikt inn på et liv, og at uansett hvilken vei man tar så vil man ende opp i "riktig" retning, virker søkt.
i mine øyne er det kun en mening med livet og det er å oppnå lykke.
i mine øyne er det kun en mening med livet og det er å oppnå lykke.
Antall ord: 60
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Apr 2007 22:41
- 17
- Kjønn (valgfri): jiiinte
- Lokalisering: rygge
oppgave
Vi er her for å lære.Vi har alle en oppgave her i livet,men ikke alltid lett å forstå,når det er så mye urettferdig her i livet.Tror vi får svar på det når tiden er inne :mozilla_smile:
mvh marikken
mvh marikken
Antall ord: 45
:-)smil til verden,og den smiler tilbake:-)
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Vel, chakraene er jo der latent og de tilhører hvert sitt auralegeme. Således er det jo logisk at det liksom "hektes på" fler legemer og dermed aktiveres fler chakra med frekvensendringen. Men at de samles i ett punkt er nok det som gir mest mening, ja... for det er jo nærmere det vi er til vanlig.magnolia skrev:Ja du har rett i det du sier, men jeg tror at når tiden er inne, så blir det ikke nødvendigvis flere chakra. Det blir nye energier, men at alt blir konsentret og flettet inn i en sterk chakra. Jeg også har hørt og lest dette med flere chakra osv, men det er jo litt forvirrende, så etterhvert som jeg har lest det, har jeg forstått det slik at den ene chakraen skal bli styrket og all kraft, også de nye, skal samles i ett punkt. Det skal visst ha ha noe med auraen og energien denne skal bestå av. Tror ordet balanse og harmoni er hovedelementene. Jeg hadde syntes det kunne være interessant å høre flere si noe om dette og fremtidsmennesket.Hecate skrev:En liten digresjon; du også snakker om det ene chakra....jeg har også lært det der, men det har jo kommet flere aktive chakra til i det siste. Jeg har visstnok de tre som nevnt ettersom de andre er giret opp i disse, men hva med de "nye?" Det er jo forsåvidt litt logisk at flere chakra skal "aktiveres" ettersom vi skal ut av 4D, samtidig som jeg også er med på tankegangen om ett hjertechakra....blir forvirret av mindre hehehe
Takk for svar
Antall ord: 284
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Lokalisering: Follo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
....
Først et spørsmål:Er harachakraet over rotchakraen?I såfall, hvilken farge har den?
Jeg tror at vi blir født med en plan og et mål om hva vi skal lære i livet.Så er det opp til oss hvorvidt vi gjør som det.Om man ikke kommer fra livet med den lærdommen som er ment, kommer vi til å møte samme type problemstillinger i vårt neste liv.Når vi har lært det som skal læres, kan vi gå videre.Det er det jeg tror.
Jeg tror at vi blir født med en plan og et mål om hva vi skal lære i livet.Så er det opp til oss hvorvidt vi gjør som det.Om man ikke kommer fra livet med den lærdommen som er ment, kommer vi til å møte samme type problemstillinger i vårt neste liv.Når vi har lært det som skal læres, kan vi gå videre.Det er det jeg tror.
Antall ord: 97
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Hide post links |