Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Ut av kroppen opplevelser
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Mai 2007 15:44
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Ut av kroppen opplevelser
Nå for en litt siden var det en tanke som slo meg.
Når jeg har lest om eller hørt om ut av kroppen opplevelser har det ofte blitt fortalt om at de gikk for eksemepel rundt i huset sitt, og at de kunne se sin egen kropp ligge i senge å sove.
Tanken som slo meg var at slike ut av kroppen opplevelser kan være at man på en eller annen måte har klart å komme seg over i åndeverden med sjelen. Jeg har ikke peiling på slike opplevelser, men det kan jo være eller?
Når jeg har lest om eller hørt om ut av kroppen opplevelser har det ofte blitt fortalt om at de gikk for eksemepel rundt i huset sitt, og at de kunne se sin egen kropp ligge i senge å sove.
Tanken som slo meg var at slike ut av kroppen opplevelser kan være at man på en eller annen måte har klart å komme seg over i åndeverden med sjelen. Jeg har ikke peiling på slike opplevelser, men det kan jo være eller?
Antall ord: 98
Det er enkelt å være modig på avstand.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Apr 2007 22:41
- 17
- Kjønn (valgfri): jiiinte
- Lokalisering: rygge
mye mulig
Hei!
det er jo mulig at det er sånn.....
Åndeverden er jo rundt oss overalt :mozilla_smile:
det er jo mulig at det er sånn.....
Åndeverden er jo rundt oss overalt :mozilla_smile:
Antall ord: 18
:-)smil til verden,og den smiler tilbake:-)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2006 22:22
- 18
- Lokalisering: i mitt lille rike
Re: Ut av kroppen opplevelser
Det var en fin tankeThe_Spirit skrev:Nå for en litt siden var det en tanke som slo meg.
når du sier/skriver dette så må jeg si jeg har tenkt dette selv
Antall ord: 121
*****Love*****
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Ja, tanken slo meg merkelig nok når jeg satt og mediterte.PearlDrop89 skrev:Det var en fin tankeThe_Spirit skrev:Nå for en litt siden var det en tanke som slo meg.
Antall ord: 135
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
okei..The_Spirit skrev:Ja, tanken slo meg merkelig nok når jeg satt og mediterte.PearlDrop89 skrev:Det var en fin tankeThe_Spirit skrev:Nå for en litt siden var det en tanke som slo meg.
har du hatt en slik opplevelse?
Antall ord: 145
*****Love*****
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Ja, NOE må det jo være.
Jeg har skrevet om en slik opplevelse jeg hadde for noen år siden nå.
Den var ikke akkurat langvarig, mest fordi jeg opplevde det ubehagelig tror jeg... og dermed ville så sterkt tilbake til kroppen min at det skjedde.
Vet med meg selv at jeg ikke sov, for mange ting som tydde på at jeg ikke gjorde det. Jeg var f.eks. fullstendig "klar" og kunne se rundt meg at ting var slik de var rundt i rommet. En merkelig ting som har slått meg i ettertid er... at etter jeg gikk ut av kroppen min den sommeren (år 2000)... så har jeg mange ganger drømt at jeg "våkner". Og da jeg "våkner" (altså i drømmen), er omstendighetene... tingene rundt meg... de er helt annerledes... jeg "våkner" kanskje i en annen seng.
Kan aldri huske å hatt slike drømmer hyppigere (eller før i det hele tatt) etter at jeg hadde den ut-av-kroppen opplevelsen. Kanskje en slags påminner?
Den var ikke akkurat langvarig, mest fordi jeg opplevde det ubehagelig tror jeg... og dermed ville så sterkt tilbake til kroppen min at det skjedde.
Vet med meg selv at jeg ikke sov, for mange ting som tydde på at jeg ikke gjorde det. Jeg var f.eks. fullstendig "klar" og kunne se rundt meg at ting var slik de var rundt i rommet. En merkelig ting som har slått meg i ettertid er... at etter jeg gikk ut av kroppen min den sommeren (år 2000)... så har jeg mange ganger drømt at jeg "våkner". Og da jeg "våkner" (altså i drømmen), er omstendighetene... tingene rundt meg... de er helt annerledes... jeg "våkner" kanskje i en annen seng.
Kan aldri huske å hatt slike drømmer hyppigere (eller før i det hele tatt) etter at jeg hadde den ut-av-kroppen opplevelsen. Kanskje en slags påminner?
Antall ord: 174
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
kanskje detludoburgero skrev:Ja, NOE må det jo være.
jeg kan jo gjøre dette når eg vil da ganske morsomt egentlig.. jeg styrer det med tankene og må ha helt ro rundt meg.
Antall ord: 204
*****Love*****
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Da er du heldig. Jeg vet ikke om jeg hadde turt før, men jeg føler meg klar for å prøve snart. Jeg er litt redd for å miste "tråden" bare...PearlDrop89 skrev: kanskje det
jeg kan jo gjøre dette når eg vil da ganske morsomt egentlig.. jeg styrer det med tankene og må ha helt ro rundt meg.
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
viss du vil kan eg hjelpa deg i gong med hvordan du gjør dette send meg en pm om du villudoburgero skrev:Da er du heldig. Jeg vet ikke om jeg hadde turt før, men jeg føler meg klar for å prøve snart. Jeg er litt redd for å miste "tråden" bare...PearlDrop89 skrev: kanskje det
Antall ord: 86
*****Love*****
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Jeg har moret meg med å leke med psykologiske "effekter" selv. Ved å ligge i fred og ro kan jeg få kroppen til å "sveve" over senga, eller bølge og vende på seg. Jeg kan få deler av kroppen til å føles som de krymper, og jeg kan se "kraftfelt" sveve rundt meg. Ganske moro hvis man ikke får sove, men det er ikke noe åndelig ved det, bare tricks of the mind.ludoburgero skrev:Da er du heldig. Jeg vet ikke om jeg hadde turt før, men jeg føler meg klar for å prøve snart. Jeg er litt redd for å miste "tråden" bare...PearlDrop89 skrev: kanskje det
Antall ord: 136
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Om du leker deg med ditt skrudde hode, har ikke det noe med tunge NDO`er eller fenomener verdt og etterforske.Kimbara skrev:Jeg har moret meg med å leke med psykologiske "effekter" selv. Ved å ligge i fred og ro kan jeg få kroppen til å "sveve" over senga, eller bølge og vende på seg. Jeg kan få deler av kroppen til å føles som de krymper, og jeg kan se "kraftfelt" sveve rundt meg. Ganske moro hvis man ikke får sove, men det er ikke noe åndelig ved det, bare tricks of the mind.ludoburgero skrev:Da er du heldig. Jeg vet ikke om jeg hadde turt før, men jeg føler meg klar for å prøve snart. Jeg er litt redd for å miste "tråden" bare...PearlDrop89 skrev: kanskje det
Nå er det ting som tyder på att du bidrar best på kjøkkenet.
http://www.abcnyheter.no/node/50945
Antall ord: 179
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Jeg skjønner fremdeles ikke hva du har her inne å gjøre, Metodisten.Metodisten skrev:Om du leker deg med ditt skrudde hode, har ikke det noe med tunge NDO`er eller fenomener verdt og etterforske.Kimbara skrev:Jeg har moret meg med å leke med psykologiske "effekter" selv. Ved å ligge i fred og ro kan jeg få kroppen til å "sveve" over senga, eller bølge og vende på seg. Jeg kan få deler av kroppen til å føles som de krymper, og jeg kan se "kraftfelt" sveve rundt meg. Ganske moro hvis man ikke får sove, men det er ikke noe åndelig ved det, bare tricks of the mind.ludoburgero skrev:Da er du heldig. Jeg vet ikke om jeg hadde turt før, men jeg føler meg klar for å prøve snart. Jeg er litt redd for å miste "tråden" bare...PearlDrop89 skrev: kanskje det
Nå er det ting som tyder på att du bidrar best på kjøkkenet.
http://www.abcnyheter.no/node/50945
Du mangler tydeligvis evnen til å tenke før du skriver. La meg spørre deg om en ting; hvis jeg, med mitt "skrudde hode", klarer å frembringe ganske påfallende hallusinasjoner og eiendommelige følelser av å sveve, på kommando...hva er det da som tilsier at de samme mekanismene i hjernen ikke spiller inn ved såkalte NDO og ut-av-kroppen-opplevelser?
Antall ord: 256
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Mai 2006 08:04
- 18
Kimbara skrev:Jeg har moret meg med å leke med psykologiske "effekter" selv. Ved å ligge i fred og ro kan jeg få kroppen til å "sveve" over senga, eller bølge og vende på seg. Jeg kan få deler av kroppen til å føles som de krymper, og jeg kan se "kraftfelt" sveve rundt meg. Ganske moro hvis man ikke får sove, men det er ikke noe åndelig ved det, bare tricks of the mind.ludoburgero skrev:Da er du heldig. Jeg vet ikke om jeg hadde turt før, men jeg føler meg klar for å prøve snart. Jeg er litt redd for å miste "tråden" bare...PearlDrop89 skrev: kanskje det
Det er lett å innbille seg ting hvis man går inn for det. Vha biofeedback kan man også påvirke kroppens fysiologiske funksjoner. Dette blir gjort på omtrent samme måten. Forskjellen er at man ikke bare innbiller seg at det skjer noe, det skjer faktisk noe. Vha biofeedback kan man f.eks senke hjerterytmen eller blodtrykket. Erfarne yogier kan være istand til å senke hjerterytmen så mye at den nesten ikke er målbar. Poenget med denne sammenligningen er at det at man kan oppleve noe som kan virke som innbilning ikke nødvendigvis betyr at det som skjer er innbilning.
At man kan innbille seg ting som ligner på UKO tviler jeg ikke på et sekund. Om det dermed viser at alle UKO skjer på samme måte, det er jeg uenig i. Du har likevel et poeng, for det viser at det kan være en mulig forklaring i noen tilfeller. Men når det gjelder UKO så har mange rapportert om opplevelser som ikke kan forklares ved at det er innbilning. Da strekker ikke den forklaringen til lengre.
Antall ord: 320
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Nei, men jeg husker at jeg hadde en nesten opplevelse en gang. Det føltes som om noe av meg selv holdt på å forlate kroppen min. Jeg synes dette var en ganske merkelig følelse så jeg åpnet øynene forsiktig. Da jeg gjorde det var det som om det kom sivende lett tilbake.PearlDrop89 skrev:okei..The_Spirit skrev:Ja, tanken slo meg merkelig nok når jeg satt og mediterte.PearlDrop89 skrev:Det var en fin tankeThe_Spirit skrev:Nå for en litt siden var det en tanke som slo meg.
har du hatt en slik opplevelse?
Antall ord: 200
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Nå vil jeg egentlig bare vise til Treo's innlegg, så skjønner du at vi ikke snakker om samme tingen her... det jeg opplevde var noe helt annet, og det er jeg ganske sikker på at mange andre også mener om det de selv har opplevd. U.K.O. er ikke innbilning, men man kan innbille seg at man har en U.K.O.Kimbara skrev:Jeg har moret meg med å leke med psykologiske "effekter" selv. Ved å ligge i fred og ro kan jeg få kroppen til å "sveve" over senga, eller bølge og vende på seg. Jeg kan få deler av kroppen til å føles som de krymper, og jeg kan se "kraftfelt" sveve rundt meg. Ganske moro hvis man ikke får sove, men det er ikke noe åndelig ved det, bare tricks of the mind.ludoburgero skrev:Da er du heldig. Jeg vet ikke om jeg hadde turt før, men jeg føler meg klar for å prøve snart. Jeg er litt redd for å miste "tråden" bare...PearlDrop89 skrev: kanskje det
Dog vår psyke kan gjøre fantastiske ting, for å ikke neglisjere akkurat det poenget.
Antall ord: 218
Hide post links |