Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLier Psykiatriske - Masse bilder. :)

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
kimda
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jun 2007 02:15
17

Lier Psykiatriske - Masse bilder. :)

Innlegg av kimda »

Heisann!

Noen venner og jeg, var på en liten natt tur på Lier Psykiatriske sykehus,
tok noen bilder. Skriv hva dere synes/ser om/på bildene.
Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det ganske mange "orbs" på bildene.
Ingen av bildene har gått igjennom photoshop.
Alt er tatt rett fra kamera og inn på pcen. :)

Alle bildene er tatt med samme kamera.

Var der rundt 3 timer, fikk ikke sett alle byggene, så blir en tur til dit
om ikke så alt for lenge. :)

Overdrevent med historier om stedet.
Og vil påstå at det ikke er så mye negativ aktivitet der som jeg trodde.
Fikk heller en ganske rolig og god følelse av å være der. :P

En ordentlig forklaring på hva en ORB er, ja gjerne. :)

Bildene ligger på: www.xlnz.org/Lier21.08.2007.rar
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

Kimbara skrev:Det er enkelt og greit ikke noe som heter "ekte orb", for absolutt alle "orber" på bilder er fenomener som enten oppstår i linsa selv, eller ved ufokuserte partikler i lufta, da ofte ved bruk av blitz.
Beklager; begrepet har oppstått på grunn av folks manglende kunnskaper om hvordan et kamera fungerer, iblandet en god dæsj godtroendhet.
Dette er en ganske god beskrivelse av det mange tror er "orber".

En orb for meg er noe mer enn bare en flekk/støv/regn osv. Gi meg et bilde med noe som lyser litt opp eller ikke ser ut som et vanlig støvkorn, så skal jeg heller vurdere å studere det litt nærmere.

Forøvrig var det mange fine bilder, og pluss skal du ha for at du ikke har gjort noe med de, og at oppløsningen er så god som den er. Ta gjerne flere :mozilla_smile:
Antall ord: 154
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OLEMz
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jun 2005 00:56
19
Lokalisering: Sander

Innlegg av OLEMz »

Woho :) jeg var fotograf og greier.

Var skikkelig psyked når vi kom dit, og det var helt forjævlig når vi først kom oss inn.
Men etterhvert som vi gikk rundt i bygningen så falt spenningen veldig.
Kunne verken se eller føle noe spesielt der. Rimelig rolig sted.
var i alle etasjene i hele bygget, kjelleren og.

Så syns histioriene derfra er veldig overdrevene. Men det blir alikevel en tur dit igjen i nærmeste framtid.
Antall ord: 80
Jeg er sikker på det jeg!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*JUNE*
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Apr 2007 21:50
17

Innlegg av *JUNE* »

her legger jeg ut to bilder av to helt ulike "orber".
har aldri fått en så klar og lysende orb på bilde før....

Bilde

Bilde
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Den er så klar og lysende fordi den blir opplyst av blitzen. Antakelig er dette et lite vanndrypp, noe som er veldig vanlig på bilder tatt ute om kvelden.

Det er også tydelig at du har tatt bilder ut i mørket i håp om at noe skal dukke opp på bildet. Det er det utallige folk som gjør, også blir de elleville når det dukker opp noe som ser unaturlig ut.

Så for n'te gang; det er bare små partikler i lufta som er ufokusert og lyst opp av blitzen. Tusenvis av slike bilder blit lagt ut på nettsteder, og gang på gang blir det forklart at det ikke er noe overnaturlig. Det må da være mulig å forstå disse forklaringene?;)
Antall ord: 126
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kimda
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av kimda »

Jeg liker å tro at en orb er noe unaturlig, gir meg en liten fred i sjelen ;)
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

kimda skrev:Jeg liker å tro at en orb er noe unaturlig, gir meg en liten fred i sjelen ;)
Det er greit nok, men nå har du fått forklaringen ihvertfall.
Antall ord: 30
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kimda
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av kimda »

Ja sant. :)

For dere som tror det er vanskelig å komme inn på Lier nå, så er det ganske feil.
Iallefall i den bygningen vi var i. Så temmelig vanskelig ut i førsten.
Men er bare å gå helt til høyre, nesten nederste høyre hjørne.
Så står det ett vindu åpent til kjelleren.
Evt stigen opp i første etasje og inn vinduet.

Fra kjelleren og opp, må dere gå igjennom ett ganske stort knust vindu på døra,
ved trappen helt i fronten. Altså til venstre fremste hjørne. :p

No need for brekkhjern og øks. :)
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kimda
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av kimda »

Dette er i den lyseblå/grå bygningen da.
Den man kommer til hvis man følger veien helt opp fra Lier Psykiatriske som
fortsatt er i bruk.

Hvis noen vil være med neste gang vi skal dit, så er det bare å sende en
melding her på paranormal.no - Men da blir det i de andre bygningene.
Altså ikke den vi allerede har vært i. :)
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*JUNE*
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av *JUNE* »

Kimbara skrev:Den er så klar og lysende fordi den blir opplyst av blitzen. Antakelig er dette et lite vanndrypp, noe som er veldig vanlig på bilder tatt ute om kvelden.

Det er også tydelig at du har tatt bilder ut i mørket i håp om at noe skal dukke opp på bildet. Det er det utallige folk som gjør, også blir de elleville når det dukker opp noe som ser unaturlig ut.

Så for n'te gang; det er bare små partikler i lufta som er ufokusert og lyst opp av blitzen. Tusenvis av slike bilder blit lagt ut på nettsteder, og gang på gang blir det forklart at det ikke er noe overnaturlig. Det må da være mulig å forstå disse forklaringene?;)
alle orber er da opplyst av blitzen.... ellers hadde man ikke sett de. jeg er ikke den som tror blindt på alt mulig, men denne var litt spes. forstørres den, ser du ikke gjennom.

og snakk ikke til meg som om jeg skulle være dum. det er jeg nemlig ikke......;)
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Bra bilder, de fleste, men så ikke så mye spesielt, annet enn kanskje på nr. 218 og 222?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

*JUNE* skrev:
Kimbara skrev:Den er så klar og lysende fordi den blir opplyst av blitzen. Antakelig er dette et lite vanndrypp, noe som er veldig vanlig på bilder tatt ute om kvelden.

alle orber er da opplyst av blitzen.... ellers hadde man ikke sett de. jeg er ikke den som tror blindt på alt mulig, men denne var litt spes. forstørres den, ser du ikke gjennom.

og snakk ikke til meg som om jeg skulle være dum. det er jeg nemlig ikke......;)
Det er ikke alltid partiklene fremstår som gjennomsiktige, det kommer helt an på partikkelens størrelse, samt hvor langt unna linsa den er.
Alle "orber" er ikke opplyst av blitz. Befinner det seg støv på linsa f.eks., syns det uansett.

Neida, tror ikke du er dum, men disse orbebildene er blitt forklart så mange ganger nå, så når det fremdeles kommer helt identiske bilder omtrent med spørsmål om de samme tingene kan man begynne å lure litt;)
Antall ord: 264
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

Hvis folk kjøper seg et speilrefleks kamera, istedenfor kompakt kameraene. Så tenker jeg det blir fort færre bilder med orber på. Pga avstanden mellom blitsen og linsa.
Antall ord: 29
Bilde

For hver dag, og på alle måter, blir man bedre,bedre og bedre. Det gjelder alle!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

*JUNE* skrev:

hva er spesielt ved orben sa du? hva mener du det er?

orber har ikke tilknytning til åndelig aktivitet.
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*JUNE*
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av *JUNE* »

livingdeaddoll skrev:
*JUNE* skrev:

hva er spesielt ved orben sa du? hva mener du det er?

orber har ikke tilknytning til åndelig aktivitet.
jeg mener ikke at det er noe som helst. bare at den var annerledes enn de fleste andre.
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links