Jeg skrev vel egentlig dette mest for min egen skyld for å ikke glemme.
"21.08.07
Kl 01.51 (på natta)
Jeg skriver mens det ennå er friskt i minnet.
Nok en "drøm" eller hva jeg skal kalle det... Begynner og bli mer og mer usikker, siden ting virker så virkelig.
Denne gangen begynner det med små "stikk", nesten som noen klyper meg. Jeg sover, men er likevel klar over at jeg sover og fortsetter søvnen.
Så begynner denne lyden, denne vindsusingen igjen. Jeg kjenner at "noen" drar meg ut av senga. Jeg prøver meg fast, men det hjelper ikke. Prøver å klore meg fast i gulvbelegget, og etter hvert veggen, men det hjelper ikke. Så blir det mørkt, jeg føler jeg er et sted rett ovenfor rommet, antageligvis mørkloftet. Med det er veldig usikkert. Jeg kan være mye lengre unna. Det blir isende kalt i rundt meg, og jeg føler at noen prøver å si meg noe, men det er vanskelig å oppfatte noe. Men jeg føler at der er viktig, så jeg prøver å huske. Plutselig "flyr" jeg tilbake til rommet mitt. Jeg leter etter en penn, fortsatt i drømmen (eller, ihvertfall ikke fysisk eller på ordentlig). Jeg føler at "noen" hjelper meg å lete, vil ha fram beskjeden. Jeg hører ord. Årstall. Tilter litt fram og tilbake. Ender på 1965. Antagelig fødselsdato. Døde ung. Oppfatter også noe om en abort(?) Men jeg føler at det ikke gir noen mening, og vil gi opp. Jeg kjenner motstand, men til slutt gir antagelig "noen" opp. Synes at jeg er "dum" som ikke klarer å motta beskjeden. Så blir jeg surret litt i rundt før "jeg" kommer tilbake til kroppen min. Det er tungt å våkne, men jeg klarer etter hvert å åpne øynene og etter hvert få meg opp i sittende stilling.
Felles for alle drømmene jeg har hatt siden de begynte for ca 1,5 år siden er at jeg svever rundt i det rommet jeg sover i akkurat når drømmen foregår. Jeg vil våkne, men må streve skikkelig for å klare å i det hele tatt røre på meg. Akkurat nå spekulerer jeg på om det er noen som har prøvd å kontaktet meg, men det er antageligvis en blanding av drøm og fri fantasi - eller at jeg rett og slett er gal. Men det er vanskelig å tro at alt er bare drøm siden det føles så fysisk virkelig, og at jeg VET at det er en drøm. Dette er nemlig en stor forskjell til vanlige drømmer jeg har. Der kan det oppstå de rareste situasjoner og virke naturlig akkurat da. Men i disse drømmene tenker jeg akkurat som i våken tilstand.
Uansett hva det er, så er det like skremmende hver gang, og det er lite sannsynlig at jeg tør å sove mer i natt.
FrustrertTrøttTankefull89"
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Tja, vet egentlig ikke hvilket tema dette passer inn i.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Mar 2007 18:26
- 17
Tja, vet egentlig ikke hvilket tema dette passer inn i.
Antall ord: 494
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Det var en veldig spessiell drøm, det må jeg si.
Jeg har nok ikke noe greie på hva drømmer kan bety, men jeg håper det er noen her som har det, og kan hjelpe deg.
Jeg har nok ikke noe greie på hva drømmer kan bety, men jeg håper det er noen her som har det, og kan hjelpe deg.
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Du burde ikkje være redd for å sovne. Kanskje drømmen vert annleis om du tør å flyte med i staden for å kjempe imot.
Antall ord: 24
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Jun 2007 22:46
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Her og nå!
Drømmer er som regel beskjeder fra underbevisstheten din. Det er kanskje den som prøver å si deg noe. Har du prøvd å tyde drømmen?
Du bør være åpen for muligheten for at noen prøver å kontakte deg mens du sover (kanskje fordi du da er mer mottagelig for det paranormale på grunn av tilstanden hjernen din er i). Den mest sannsynlige forklaringen er likevel at det er underbevisstheten din som forsøker å si deg noe, fordi det er det drømmer er. Den nakne og upyntede sannheten om deg selv.
Mitt råd er å forsøke å tyde drømmen din. Du kan få hjelp til noe slikt, men den beste til å tyde dine egne drømmer er uten tvil deg selv, så du bør satse på å gjøre det alene.
Bare spør om du lurer på noe mer om drømmer.
Lykke til!
Du bør være åpen for muligheten for at noen prøver å kontakte deg mens du sover (kanskje fordi du da er mer mottagelig for det paranormale på grunn av tilstanden hjernen din er i). Den mest sannsynlige forklaringen er likevel at det er underbevisstheten din som forsøker å si deg noe, fordi det er det drømmer er. Den nakne og upyntede sannheten om deg selv.
Mitt råd er å forsøke å tyde drømmen din. Du kan få hjelp til noe slikt, men den beste til å tyde dine egne drømmer er uten tvil deg selv, så du bør satse på å gjøre det alene.
Bare spør om du lurer på noe mer om drømmer.
Lykke til!
Antall ord: 149
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Tja, vet egentlig ikke hvilket tema dette passer inn i.
Det er riktig at drømmer er underbevisstheten, men noen "beskjed" er det neppe. Det er nok bare en rekke usammenhengende tanker som virker veldig livlige, omtrent som hallusinasjoner.12345 skrev:Jeg skrev vel egentlig dette mest for min egen skyld for å ikke glemme.
"21.08.07
Kl 01.51 (på natta)
Nok en "drøm" eller hva jeg skal kalle det... Begynner og bli mer og mer usikker, siden ting virker så virkelig.
Denne gangen begynner det med små "stikk", nesten som noen klyper meg. Jeg sover, men er likevel klar over at jeg sover og fortsetter søvnen.
Så begynner denne lyden, denne vindsusingen igjen. Jeg kjenner at "noen" drar meg ut av senga. Jeg prøver meg fast, men det hjelper ikke. Prøver å klore meg fast i gulvbelegget, og etter hvert veggen, men det hjelper ikke. Så blir det mørkt, jeg føler jeg er et sted rett ovenfor rommet, antageligvis mørkloftet. Med det er veldig usikkert. Jeg kan være mye lengre unna. Det blir isende kalt i rundt meg, og jeg føler at noen prøver å si meg noe, men det er vanskelig å oppfatte noe. Men jeg føler at der er viktig, så jeg prøver å huske. Plutselig "flyr" jeg tilbake til rommet mitt. Jeg leter etter en penn, fortsatt i drømmen (eller, ihvertfall ikke fysisk eller på ordentlig). Jeg føler at "noen" hjelper meg å lete, vil ha fram beskjeden. Jeg hører ord. Årstall. Tilter litt fram og tilbake. Ender på 1965. Antagelig fødselsdato. Døde ung. Oppfatter også noe om en abort(?) Men jeg føler at det ikke gir noen mening, og vil gi opp. Jeg kjenner motstand, men til slutt gir antagelig "noen" opp. Synes at jeg er "dum" som ikke klarer å motta beskjeden. Så blir jeg surret litt i rundt før "jeg" kommer tilbake til kroppen min. Det er tungt å våkne, men jeg klarer etter hvert å åpne øynene og etter hvert få meg opp i sittende stilling.
Felles for alle drømmene jeg har hatt siden de begynte for ca 1,5 år siden er at jeg svever rundt i det rommet jeg sover i akkurat når drømmen foregår. Jeg vil våkne, men må streve skikkelig for å klare å i det hele tatt røre på meg. Akkurat nå spekulerer jeg på om det er noen som har prøvd å kontaktet meg, men det er antageligvis en blanding av drøm og fri fantasi - eller at jeg rett og slett er gal. Men det er vanskelig å tro at alt er bare drøm siden det føles så fysisk virkelig, og at jeg VET at det er en drøm. Dette er nemlig en stor forskjell til vanlige drømmer jeg har. Der kan det oppstå de rareste situasjoner og virke naturlig akkurat da. Men i disse drømmene tenker jeg akkurat som i våken tilstand.
Uansett hva det er, så er det like skremmende hver gang, og det er lite sannsynlig at jeg tør å sove mer i natt.
Vi vet ikke fryktelig mye om drømmer, men det finnes en teori om at det hallusinogene stoffet DMT virker inn på reseptorene i den delen av hjernen som styrer sanseinntrykk og kognitiv psyke (dette er den samme delen av hjernen man søker å påvirke ved bedøvelse, og søvn er jo fysisk sett stort sett det samme).
Så du trenger ikke være redd for å sove. Grunnen til at du tilsynelatende har samme drømmen om igjen og om igjen er nok at du går mye rundt og lurer på hva drømmen kan bety, og er redd for å drømme den igjen.
Antall ord: 632
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2006 22:22
- 18
- Lokalisering: i mitt lille rike
Re: Tja, vet egentlig ikke hvilket tema dette passer inn i.
for meg så virker det som om du har hatt slike astrale reiser... kan ikke si det helt sikkert, men det kan tenkes..12345 skrev:Jeg skrev vel egentlig dette mest for min egen skyld for å ikke glemme.
"21.08.07
Kl 01.51 (på natta)
kan du si meg hva du tenkte på rett før du sovna, hvis du husker det da?
Antall ord: 537
*****Love*****
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Aug 2007 21:06
- 17
- Blitt takket: 1 gang
sorry rota litt her
denne drømmen virker ut som en reise ikke la redselen styre da blir det mareritt ikke kjekt
me reiser opptil flere ganger i mnd men pleier kjeldent å huske det
lykke til
me reiser opptil flere ganger i mnd men pleier kjeldent å huske det
lykke til
Antall ord: 32
ta det med et smil
Hide post links |
det kan vere rester av energi fra de som bodde der før, de følelsene de hadde da de levde, opplever du som dine egne i drømmen, fordi du er mer mottakelig når du sover.
Antall ord: 38
Hide post links |