Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHar alle hjelpere?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
vestlandsjente23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 18 Feb 2007 22:55
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sandnes

Har alle hjelpere?

Innlegg av vestlandsjente23 »

Jeg lurer på om alle har hjelpere, jeg får min del har ikke sett noen av mine hjelpere, heller ikke følt dem. Og jeg er ikke skeptiker, jeg tror på det paranormale.
Antall ord: 34
Hilsen vestlandsjente23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Re: Har alle hjelpere?

Innlegg av Asbjørn »

vestlandsjente23 skrev:Jeg lurer på om alle har hjelpere, jeg får min del har ikke sett noen av mine hjelpere, heller ikke følt dem. Og jeg er ikke skeptiker, jeg tror på det paranormale.
Jeg tror at alle har Hjelpere.

MEN; det å få kontakt med hjelperene, er en annen sak, folk flest skal ikke ha kontakt med hjelperene, heller ikke merke at de er der.

Grunnen er :
Jeg tror på reinkarnasjon, dvs at vi planlegger at visse ting skal vi oppleve i dette livet vi lever her på jorden.
Det meste av livet er tilfeldigheter, og egen viljes valg, men enkelte få "skjebneting" skal vi oppleve.
Hjelperene er der for å passe på at vi "finner frem" til disse "skjebnetingene" / oppgavene,
de er der ikke for å sørge for lottpremier, at vi skal dumpe bort i den personen vi skal gå ut i helga med, osv ( hvis det ikke allerede er planlagt FØR vi startet på livsveien.).

Med andre ord; de er der og passer på, og griper ikke inn uten at det er absolutt nødvendig.

AT de griper inn fra tid til annen, ja, men somregel uten at VI merker det.
en ytterst sjelden gang opplever folk å bli "dratt vekk" - slik at man ikke blir påkjørt eller lignende.
Hvor lenge vi skal leve er sånn ca bestemt det også.
Og når tiden er der, vil vi "reise over" uansett om vi er hjemme i egen seng, eller oppe i fly.

mvh Asbjørn
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
smokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 201
Startet: 12 Apr 2006 13:30
18
Kjønn (valgfri): Kar
Lokalisering: Telemark

Innlegg av smokken »

Vil det da si at det ikke er lurt å "øve" seg på å kunne se hjelperne sine?
Leser haugevis av innlegg der mennesker her inne har fått kontakt med hjelperne sine,så jeg føler det blir ufarlig-gjort.
Antall ord: 39
Enlighten your mind...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

smokken skrev:Vil det da si at det ikke er lurt å "øve" seg på å kunne se hjelperne sine?
Leser haugevis av innlegg der mennesker her inne har fått kontakt med hjelperne sine,så jeg føler det blir ufarlig-gjort.
Det skjønner ikke jeg helt
jeg har kunne sett min ene hjelper hele livet mitt. Siden jeg var bitte lita.
Han er ikke farlig nå som jeg har blitt voksen jo han er en smule inful til tider men aldri ond....

noen hjelpere tar kontakt andre går gjennom hele livet uten og gi fra seg en lyd til den de våker over...
Det er ikke feil hverken det ene eller det andre
og stol på meg vil ikke en hjelper sees så ser du ikke vedkommende!

mvh

puma/f
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Jammen, hvordan kan man da vite at man har hjelper???? Er det da man sier man har flaks, eller?
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

magnolia skrev:Jammen, hvordan kan man da vite at man har hjelper???? Er det da man sier man har flaks, eller?
Jeg har forsøkt flere ganger å påvise Hjelpere g har funnet Hjelpere hos alle de jeg har testet. Det minste jeg har funnet har vært 1 , somregel 2-3 stykker, mens enkelte har hatt mange flere.

Men det er en viktig ting å tenke på i dette ;
Bortsett fra 1 , så er ikke hjelperene der 24/7 !
Og den ene holder seg på sømmelig avstand dersom man er på toalett, holder på med "spesielle gjøremål" -alene eller med partner(e) , eller andre situasjoner hvor man ønsker å være helt alene.
Dette VET disse hjelperene våre, de oppfatter signaler fra oss, og ser det i "klartekst".

Man kan sammenligne det med sykehus ; det er en pleier som passer på , at det går bra, er jevnlig innom , og hvis ting ser litt "frynsete" ut - er de der 24/7 - enten direkte eller på vaktrom, og sjekker instrumentene som viser din situasjon.
Så når det er større ting på gang, og ellers jevnlig, kommer "resten" av gjengen på "visitt" - for å se hvordan det går, osv.
Så er man til en guide ( spesialist ) som skal gå igjennom visse ting, for å hjelpe deg å lære noe spesielt

Dette er et bilde, og kansje ikke helt som i åndeverdenen, men at de er der, ja det tror jeg.
Om ikke de henger på ryggen din hele tiden, er de i nærheten, og klar når det trengs.

håper det gir litt forklaring...

mvh Asbjørn
Antall ord: 271

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Forresten ; spør din hjelper om han/hun kan gi deg et tegn, for eksempel en fugl, eller noe som er uvanlig.

mvh Asbjørn
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Asbjørn skrev:Forresten ; spør din hjelper om han/hun kan gi deg et tegn, for eksempel en fugl, eller noe som er uvanlig.

mvh Asbjørn
Jeg har bedt om tegn mange ganger, et lite hint et eller annet, men så langt har jeg ikke oppdaget noe spesielt. Et annet sted i dette fora fortalte jeg om lysvesener. Jeg er ikke så flink til å huske drømmer, men når mine lysvesener kommer til meg i drømmer, da er de umulig å glemme. Jeg har fått dir. hjelp av disse ved behov flere ganger, og har vel en slags kommunikasjon med dem. Det er spesielt en av dem som er mye større og utstråler en utrolig mektig kraft. Ofte er det denne jeg får hjelp fra. Hva sier du om dette?
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Hvordan tester du om man har hjelper? Jeg har forresten spesiell kontakt med dyr, men har ikke tenkt at de kan være tegn på hjelpere.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

magnolia skrev:
Asbjørn skrev:Forresten ; spør din hjelper om han/hun kan gi deg et tegn, for eksempel en fugl, eller noe som er uvanlig.

mvh Asbjørn
Jeg har bedt om tegn mange ganger, et lite hint et eller annet, men så langt har jeg ikke oppdaget noe spesielt. Et annet sted i dette fora fortalte jeg om lysvesener. Jeg er ikke så flink til å huske drømmer, men når mine lysvesener kommer til meg i drømmer, da er de umulig å glemme. Jeg har fått dir. hjelp av disse ved behov flere ganger, og har vel en slags kommunikasjon med dem. Det er spesielt en av dem som er mye større og utstråler en utrolig mektig kraft. Ofte er det denne jeg får hjelp fra. Hva sier du om dette?
Dertil er å si at du har fått kontakt !
Det å huske en slik drøm, er jo akkurat det du har bedt om ; et tegn !

Grunnen til at jeg sier det, er at de som er våre Hjelpere jo hører til I nettopp lyset, og derfor må vi vel kunne kalle de for lysvesener.
At man graderer lysvesener i flere hierarkier, er en annen sak, jeg liker ikke denne graderingen som sådan, jeg mener at graderinger -og hierarki er en del av det jordiske liv, i lyset trengs ikke noe slikt, da vi alle er en del av lyset.

Jeg tror det kan være litt forvirring når det gjelder begrepet Hjelpere , noen skal absolutt skille mellom Hjelpere , engler, erkeengler, osv.
Jeg mener det er den samme lyskraften i alle disse, selv om lysvesenene HAR personlighet.
De har gjerne egne navn også.
Den opprinnelige betydning av ordet Engel er Budbringer.
med andre ord, en som bringer en melding fra Gud, ( eller fra lyset som jegav en eller annen grunn foretrekker ).
Slike budskap kan likegjerne komme via en som er din hjelper, likegodt som det kan være via et annet lysvesen.

Poenget er at beskjeden når frem.

Jeg ser på hjelpere som noen som leder en på rett vei til visse ting en skal oppleve i livet.
altså en budbringer som ber deg gå til høyre i neste sving...

På samme måte som en kongelig også er et menneske, så er en hjelper et lysvesen.
en bonde er og et menneske, og en engel er et lysvesen.
og; sist men ikke minst ; VÅR SJEL er et lysvesen, som skal lære noe -
og derfor er plassert i menneskeham på jorden. ( eller som en annen skapning )

Håper dette gir deg noen sammenheng ;-)

mvh Asbjørn
Antall ord: 442

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Det virker logisk det du sier her. Da har jeg nok kontakt med mine hjelpere ja.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Re: Har alle hjelpere?

Innlegg av PearlDrop89 »

vestlandsjente23 skrev:Jeg lurer på om alle har hjelpere, jeg får min del har ikke sett noen av mine hjelpere, heller ikke følt dem. Og jeg er ikke skeptiker, jeg tror på det paranormale.
Alle har hjelpere :) til og med jeg :) det som kan tenkes er at de føler du ikke er klar for å bli kjent med dine hjelpere.. etter mine erfaringer er det det, det tyder på.. Øm skrivefeil der? jaja.. det du kan gjøre er å sette deg for deg selv en kveld der du får fred fra andre rundt deg :) så kan du spørre inni tankene dine om de vil gjøre seg kjent med deg.. om det er noen som vil gi et hint om de er i nærheten :) du kan jo sende meg en pm så kan eg hjelpa deg videre der ;)

mvh PearlDrop
Antall ord: 145
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Hjelpere,lysvesen og engler er fantasi.

Alt er tilfeldigheter og kaos, samt at den frie vilje til over 6 milliarder mennesker + naturen og universet skaper framtida for kvart sekund. Menneskets søken etter system i kaoset, gjentagelse og sykluser viser bare at ingen av delen vert ei brukande rettesnor. Det er for mange faktorer som spiller inn.

Skjebne er ein vedtatt sannhet som skal forlede folk til å godta både positive og negative hendingar. Den vart omfavna av newage-bevegelsen da den kunne brukast til å forklare manglande hjelp fra naturgudane, hjelpere, engler osv.

Eit godt døme på korleis folks fantasi virker inn, er når det påstås at hjelpere ikkje er nær ved do-besøk, sex osv. Eller at folk påstår dei kan påvise hjelpere når måleapparat som måler mykje meir, enn våre sanser og følelsar er i stand til, ikkje finn noko.
Antall ord: 156
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

madjava skrev:Hjelpere,lysvesen og engler er fantasi.

Alt er tilfeldigheter og kaos, samt at den frie vilje til over 6 milliarder mennesker + naturen og universet skaper framtida for kvart sekund. Menneskets søken etter system i kaoset, gjentagelse og sykluser viser bare at ingen av delen vert ei brukande rettesnor. Det er for mange faktorer som spiller inn.

Skjebne er ein vedtatt sannhet som skal forlede folk til å godta både positive og negative hendingar. Den vart omfavna av newage-bevegelsen da den kunne brukast til å forklare manglande hjelp fra naturgudane, hjelpere, engler osv.

Eit godt døme på korleis folks fantasi virker inn, er når det påstås at hjelpere ikkje er nær ved do-besøk, sex osv. Eller at folk påstår dei kan påvise hjelpere når måleapparat som måler mykje meir, enn våre sanser og følelsar er i stand til, ikkje finn noko.
Da har vi veldig gode og mange fine fantasier, men er ikke det ok? La oss som ser og opplever rare ting få ha det, om du mener det er ren fantasi og oppspinn, så er vel det greitt også! Men det jeg ser og erfarer som ikke lar seg forklare på noen logisk og fornuftig måte, det er nå der uansett. Jeg var svært skeptisk før i tiden, selv etter å ha opplevd ting som var uforklarlig. I dag er jeg åpen for slike ting og for meg er det naturlig. Sånn er det berre!
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

madjava skrev:Hjelpere,lysvesen og engler er fantasi.

.

For deg kanskje?
Men ikke for meg!

Er mange som tror det samme som meg ;)
Antall ord: 23
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links