om noen andre her er plaget med : http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis ,
så lurer jeg på om dere andre også ser det samme hver gang..
Når jeg endelig får rørt på meg og alt sånn så kjenner jeg fortsatt at det er andre krefter i rommet.. ser en kvinne i hvit nattkjole og hører en veldig dissonans lyd høyt..
Før når jeg hadde rom på loftet så jeg aldri denne damen, men var plaget av det samme.
Når jeg flyttet ned i kjelleren har jeg sett henne 2 ganger, og jeg husker fjernt at jeg har hilst på henne i et mareritt.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ "sleeping paralysis"
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Jan 2007 23:32
- 17
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
viss du synes det er ubehagelig, kan du jo ha på vekkeklokke. sånn at du våkner helt skikkelig.
Antall ord: 20
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Søvnparalyse har blitt brukt til å forklare fenomener her på forumet hundrevis av ganger.
Er kroppen din lammet når dette skjer, og det du opplever føles som det har hallusinasjonernes natur, så ER det en søvnparalyse.
Det er ikke farlig, men du bør snakke med en lege om det skjer mye slik att det plager deg.
Er kroppen din lammet når dette skjer, og det du opplever føles som det har hallusinasjonernes natur, så ER det en søvnparalyse.
Det er ikke farlig, men du bør snakke med en lege om det skjer mye slik att det plager deg.
Antall ord: 60
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
skjer berre meg om eg har drukket mye dagen før...
Antall ord: 11
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jan 2007 15:00
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestfold
Har skjedd med meg 2 ganger i hele mitt liv, siste gangen hadde jeg feber.
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Jan 2006 15:38
- 18
- Lokalisering: Stord
Har aldri skjedd med meg, men etter hva jeg hal lest her inne, så virker det ganske ubehagelig
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 06 Jan 2007 21:47
- 17
- Lokalisering: i fantasiverdenen min
Det har skjedd med meg og en gang, men jeg hadde ikke drukket eller hatt feber da...
Antall ord: 17
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 23 Apr 2007 15:33
- 17
- Lokalisering: My very own dream world.
Ej he ikkje hatt søvnparalyse men de hørest ikkje so kjempe kjet ut, men alle he det vertfall 1 eller 2 gonga ijenn om live, desverre. Men de e lettast å fa de når du søve på en ny plasse eller på magen eller ryggen.
Antall ord: 48
What happens if you get scared half to death twice?
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
På magen eller på ryggen? Har det virkelig noe å si, da?montypija skrev:Ej he ikkje hatt søvnparalyse men de hørest ikkje so kjempe kjet ut, men alle he det vertfall 1 eller 2 gonga ijenn om live, desverre. Men de e lettast å fa de når du søve på en ny plasse eller på magen eller ryggen.
Antall ord: 61
☮
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Communicado skrev et godt stykke om søvnparalyse og hypnagoge/hypnopompe hallusinasjoner.
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... highlight=
Les dette. Det inneholder mye informasjon.
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... highlight=
Les dette. Det inneholder mye informasjon.
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jun 2007 13:14
- 17
Re: "sleeping paralysis"
Har hatt det 4 ganger, aldri vært påvirket av noe, om muligens litt sliten, pga mye jobb eller skole. Alle gangene har vært slik at jeg er helt paralysert, greier ikke åpne øynene, hører at noen puster meg i øret og kjenner at masse hender stryker over hele kroppen min, på utsiden av dyna. fryktelig ubehagelig. jeg føler at jeg er lys våken og har gått i minst en uke etterpå hvor jeg ikke har turt å sove alene. føler ikke at hendene er "slemme", men heller at de er velmenende men ikke forstår hvor ubehagelig det er... kjenner jeg blir litt ittitert midt oppi panikken. :mozilla_wink: jeg tror ikke det er noe paranormalt, bare en sliten hjerne som kødder litt med meg...
Antall ord: 133
Hide post links |