Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderErfaringer med Skillingmark søges !!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Thomas H
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Apr 2006 21:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Danmark

Erfaringer med Skillingmark søges !!

Innlegg av Thomas H »

Jeg har igennem nogle år hørt meget om Hembygdsgården i Skillingmark - og jeg søger derfor nogle erfaringer fra folk der har været der - inden jeg selv tager afsted.

Hvad er det for nogle fænomener der kan opleves ?
Hvad tid på døgnet er disse fænomener mest aktive ? (fuldmåne, LST (lokal Siderisk tid) osv.)
Nogen der har god dokumentation fra stedet (foto eller video) ?
Hvor tit kan der opleves fænomener? (hver dag eller ?)

Kommentarer ønskes fra personer der HAR været der.....tak !
Antall ord: 90
Med venlig Hilsen
Thomas
www.paranormal-efterforskning.dk

------------------------------------------------------------------
Den såkaldte sunde fornuft - er intet andet end en ophobning af fordomme !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Re: Erfaringer med Skillingmark søges !!

Innlegg av Asbjørn »

Thomas H skrev:Jeg har igennem nogle år hørt meget om Hembygdsgården i Skillingmark - og jeg søger derfor nogle erfaringer fra folk der har været der - inden jeg selv tager afsted.

Hvad er det for nogle fænomener der kan opleves ?
Hvad tid på døgnet er disse fænomener mest aktive ? (fuldmåne, LST (lokal Siderisk tid) osv.)
Nogen der har god dokumentation fra stedet (foto eller video) ?
Hvor tit kan der opleves fænomener? (hver dag eller ?)

Kommentarer ønskes fra personer der HAR været der.....tak !
Sjekk Skillingmark-turen vår, bilder med mer!

Her kan du finne info, jeg har vært der !

Asbjørn
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thomas H
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Thomas H »

Hej Asbjørn.

Tak for dit indlæg - og link, som jeg naturligvis har kigget igennem.

Der er ikke meget der minder om dokumentation for paranormal aktivitet - men nærmere billeder fra det private fotoalbum......
Jeg var også på Mallorca sidste sommer - og du skal da være velkommen til at se nogle billeder derfra ! :mozilla_wink:

Hvis du kan beskrive tydligere hvad I tog afsted for - 0g hvad i oplevede på hvilke tidspunkter.....vil det være fremragende !!!! :D

Som du nok kan fornemme allerede nu, så vil jeg sikre mig at Skillingmark ikke bliver til det Amerikanerne gør med "The Blair Witch Projekt" ...... altså en gang massehysteri - uden faktisk/dokumentationsmæssigt indhold !

Hvilke målemetoder brugt du/I ?
På hvilket tidspunkt på dagen ?
Er der fundet faktisk beviser på fysisk paranormal aktivitet via Video ?
Hvor i huset er der mest aktivitet - og på hvilke tidspunkter ?

Håber du fortsat kan bidrag med lidt personlig erfaring ! :)
Antall ord: 157
Med venlig Hilsen
Thomas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
manitou
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Mar 2006 09:44
18
Blitt takket: 9 ganger

Innlegg av manitou »

Jeg har vært på Skillingmark, og når jeg var der, var det mest aktivitet fra ca. midnatt til rundt kl 0200. Fenomener vi opplevde var bl.a. isende kulde på "dødsrommet", selv om vi fyrte i peisen 1,5 meter unna.... og i tillegg lyder i fra andre etasje, som om noen drev og romsterte og flyttet rundt på møbler der oppe.

I tillegg opplevde vi tidligere på kvelden at spikpiaonet i 2. etasje spilte en tone av seg selv, og min kamerat kunne sverge på at noen hadde "tatt han på låret", eller nappet i buksa hans, dog - det var ingen å se der og da... ei heller noen kuldeenergi å føle akkurat når det skjedde.

Det er en veldig spesiell stemning på Hembygdsgården, man kjenner det med en gang man ankommer stedet, og jeg skulle gjerne se den som tilbringer en natt der mutters alene.... :)
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Thomas H skrev: Der er ikke meget der minder om dokumentation for paranormal aktivitet - men nærmere billeder fra det private fotoalbum......
Tja, det kommer an på, jeg tror nok at noen av bildene der kan sees slik på, men dersom du leser litt på noen av kommentarene der, vil du få litt mer info om det som skjedde.
Thomas H skrev:Hvilke målemetoder brugt du/I ?
På hvilket tidspunkt på dagen ?
Er der fundet faktisk beviser på fysisk paranormal aktivitet via Video ?
Hvor i huset er der mest aktivitet - og på hvilke tidspunkter ?
Turen til Skillingmark var iverksatt av Olav Moldestad, som hadde kurs der, stedet var valgt fordi det også var endel åndelig aktivitet på stedet.
Kurset i seg selv, var greit nok, men det er ikke det vi skal snakke om her....

Foruten kurset til Olav, var det og forskjellige aktiviteter når det gjaldt andre folk sine kunnskaper, tarot, håndlesning, med videre.
Dette hører heller ikke med til stedet som sådan, og forbigåes derfor.

Målemetoder : Jeg hadde forskjellige "remedier" med meg,
det du vil se gå igjen på bildene, er søkepinnene mine.
Jeg hadde og med radioutstyr, båndopptager ( for evp forsøk ), og som du vil se på videofilm, fikk jeg utslag på et elektro-kompass.

EVP forsøket gav ikke noe spennede resultat, men elektrokompasset gav tydelige utslag om kvelden / natten - inne.
Over "dødssenga" litt før midnatt, og deretter inne på "arbeidsrommet" nærmere midnatt.
Jeg merket meg at aktiviteten i huset startet ca i 23:00 tiden om kvelden, og holdt på en tid, sterkest ca kl 02.00 og var "borte" igjen ca 04:00 - da var det helt rolig, ingen "åndelig" aktivitet.
Fra tidspunktet 04:00 til neste kveld i 23 tiden, var det lite "spennende" annet enn at vi merket litt "restenergi" - kuldestolpe ved døren, bla.a.

På kvelden holdt vi bla.a. på med å finne hverandres Hjelpere ( jeg benyttet søkepinnene mine ), og litt før 23 på kvelden fikk jeg en reaksjon - omtrent som elektrisk støt da jeg passerte ene hjelperen ( vokteren ) til en av damene som var med.
Hun merket også dette "støtet", selv om jeg var iallfall 50 cm fra henne da dette skjedde.
Vi "fikk inn" følelsen av at dette var pågrunn av at beskyttelsen skulle forsterkes til senere på kvelden...

Etpar "flettede" tøfler, og et bilde på et skatoll i 2 etg skulle visstnok bevege seg av seg selv, - dette så ikke jeg, og kan derfor ikke bekrefte at så skjedde.
Derimot falt et tyngre jern ned fra veggen på kjøkkenet da vi kom inn, og måten det skulle være festet på veggen, gjør at vi ikke fant forklaring på hvorfor dette falt ned da vi kom inn. ( sees på det ene bildet inne på kjøkkenet, der ved peisen.)

i 2. etg følte folk forskjellige reaksjoner da vi skulle inn på forskjellige rom, en av de måtte ta av seg sine tresko FØR hun fikk komme inn...
Selv fikk jeg tilgang i hele huset uten slike "sperrer" , selv om jeg følte noen "var med".

Jeg kan ellers nevne at vi testet forskjelige ting, jeg med søkepinnene, og fant ved hjelp av de bla.a. hvor folk trengte healing. Spesielt på en av deltagerene, viste dette seg tyudelig, da han klaget på smerter i en fot. Ved "undersøkelsen" fikk jeg ikke frem at han trengte noe healing til foten, mens ryggens hans derimot, den trengte til healing.
Og dette kunne han da bekrefte etterpå, han hadde en ryggskade som påvirket nedre del av kroppen...
Videre hadde vi ( som bildene viser ) litt "kurs" med søkepinner, og hvordan disse virket.

Den ene kvelden vi satt ute, med bål, var det aktivitet inne i huset, vi så både skygger på vinduene i 2 etg, samt hørte lyder derfra. Da var ALLE ute, og vi gikk etpar stykker for å sjekke, og huset var tomt.
Hva som forårsaket lydene inne vet jeg ikke, men det var iallfall ikke levende folk...

Jeg kunne fortalt mye mer, men de som var med, var involvert også på forskjellige måter,
og jeg kan kun fortelle hva jeg opplevet. Noen av disse tingene omhandler også andre, og av hensyn til disse legger jeg ikke dette ut på internett.

Jeg har senere fått høre at Skillingmark IKKE skal "renses", fordi de åndelige aktiviteter der skal være for "undervisning" ??? Dette har jeg hørt fra flere...

Håper dette gir deg litt "info" . .

(Ps; Jeg har massevis av bilder dersom du er intresert.... ;-)
Se bla.a. på : http://aa-mot.no/bilder/ )

mvh Asbjørn
Antall ord: 794

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thomas H
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Thomas H »

Hej Asbjørn.

MANGE tak for din information.

Nu kan jeg se at der indtil videre er 2 personer, der kan bekræfte aktivitet i huset fra omring midnat til lidt senere over midnat.......Perfekt !

For mig er det vigtigt at vide præcist hvad der foregår, da jeg bestemt har tænkt mig at besøge stedet, med henblik på 3-4 dages intensive undersøgelser.
Inden jeg kører de knap 700 km. fra København, er det jo altid rart at vide - at der rent faktisk foregår noget i huset...... og det ikke bare er ren hysteri !! (hvis du forstår)

Jeg synes det er vældig fint, at der er respekt omkring huset og de ting der foregår.
Det er jo ikke noget "ondt" - men en særdeles uskyldig form for spøgeri der foregår der !

Igen Tak - og lad os se, om der kommer flere personer på banen - og giver deres version med omkring Hembygsgården..........

NB: Linket du poster - virker ikke !
:(
Antall ord: 171
Med venlig Hilsen
Thomas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anniren

Innlegg av anniren »

Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeg vet at serveren hvor http://www.aa-mot.no/bilder/ ligger på ikke er stabil, og vurderer derfor hvorvidt hele websidene skal flyttes til en annen server.

Jeg undersøker visse andre servere, for å se hvordan det hele "henger sammen". dvs, om de andre leverandørers servere har bedre oppetid.

( det er såkalt IP sharing, og "overbooket" inn på samme IP adresse, derfor henger det litt av og til. )
http://www.aa-mot.no/bilder/ og http://aa-mot.no/bilder/ skal begge fungere...
Men om der er så mye interresannt er jo en annen sak ;-)

Ps; Sjekk iallfall denne filmen : ( fra måleapparatet : http://www.aa-mot.no/skillingmark/skill ... ompass.wmv )

mvh Asbjørn
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thomas H
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Thomas H »

Hej Anniren.

Takker for linket til Lars Rolle´s hjemmeside, hvor jeg har set billedet fra jeres workshop.
- Det ser ud som om I alle har det ganske hyggeligt !

TAK igen !
Antall ord: 31
Med venlig Hilsen
Thomas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anniren

Innlegg av anniren »

Thomas H skrev:Hej Anniren.

Takker for linket til Lars Rolle´s hjemmeside, hvor jeg har set billedet fra jeres workshop.
- Det ser ud som om I alle har det ganske hyggeligt !

TAK igen !
Ja vi hadde det kjempe koselig faktisk! Var litt av en gjeng som var samlet der :)
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thomas H
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Thomas H »

Hej Anniren.

Jeg er som sagt ved at lave research omkring stedet - så lidt billeder fra omgivelser - og personlige erfaringer med visit på gården i SKillingmark - er fantastisk.

Jeg har ca. 650 KM. fra København/DK....så naturligvis vil jeg være sikker på, at der et noget at komme efter.
Jeg tager (OGSÅ) fiskestangen med......... og så skal resten nok komme af sig selv !

Ved du iøvrigt om der er nogle Norske Paranormale efterforskere - der lige som jeg - har speciale i at undersøge de fysiske paranormal fænomener ???
Antall ord: 93
Med venlig Hilsen
Thomas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anniren

Innlegg av anniren »

Thomas H skrev:Hej Anniren.

Jeg er som sagt ved at lave research omkring stedet - så lidt billeder fra omgivelser - og personlige erfaringer med visit på gården i SKillingmark - er fantastisk.

Jeg har ca. 650 KM. fra København/DK....så naturligvis vil jeg være sikker på, at der et noget at komme efter.
Jeg tager (OGSÅ) fiskestangen med......... og så skal resten nok komme af sig selv !

Ved du iøvrigt om der er nogle Norske Paranormale efterforskere - der lige som jeg - har speciale i at undersøge de fysiske paranormal fænomener ???
Nei ikke som jeg kan si i hvertfall.. spør de andre på forumet? Asbjørn kanksje vet noe..?
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links