Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ noen som kan hjelpe?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Mar 2006 11:19
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Nes, akershus
noen som kan hjelpe?
hei!
jeg har samboer, og vi bor i en forholdsvis ny leilighet.
greia er da, at i leiligheten, skjer det usedvanlig mye rart... vi har hatt situasjoner, som er ganske bizzare... kan jo nevne noen!
1. vi lå og sov og hunden vår lå på gulvet, foran senga... da hadde vi et speil stående på en plastboks til og ha klær og sånn i. så den sto da lent skrått inntil veggen. vi våknet brått av at hunden kom hoppende opp i sengen. da min samboer våknet, så hun at speilet sto rett opp og ned, før det smalt inntil veggen igjen..
2. persiennene på vinduene går opp og igjen rett som det er, og ytterdøren lukkes og låses uten at noen av oss får det med oss. vi hører "noe" som går på gulvet i stua om natta, og hører lyder fra gjesterommet. vi har også hatt opplevelser der ting bare ramler ned. ting som egentlig ikke skulle ramlet ned!
så da lurer jeg litt.. hvis dere har noen erfaringer om sånne ting, eller vet noe om det.. hva kan vi gjøre?
MHV. Jokum
jeg har samboer, og vi bor i en forholdsvis ny leilighet.
greia er da, at i leiligheten, skjer det usedvanlig mye rart... vi har hatt situasjoner, som er ganske bizzare... kan jo nevne noen!
1. vi lå og sov og hunden vår lå på gulvet, foran senga... da hadde vi et speil stående på en plastboks til og ha klær og sånn i. så den sto da lent skrått inntil veggen. vi våknet brått av at hunden kom hoppende opp i sengen. da min samboer våknet, så hun at speilet sto rett opp og ned, før det smalt inntil veggen igjen..
2. persiennene på vinduene går opp og igjen rett som det er, og ytterdøren lukkes og låses uten at noen av oss får det med oss. vi hører "noe" som går på gulvet i stua om natta, og hører lyder fra gjesterommet. vi har også hatt opplevelser der ting bare ramler ned. ting som egentlig ikke skulle ramlet ned!
så da lurer jeg litt.. hvis dere har noen erfaringer om sånne ting, eller vet noe om det.. hva kan vi gjøre?
MHV. Jokum
Antall ord: 203
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Aug 2006 11:09
- 18
Snakk høyt, og si at du bestemmer i huset, og at du ikke vil ha det sånn.
Fortell ånden at den skal oppføre seg i ditt hjem osv.
Si det høyt som om du snakker med en ekte person
Fortell ånden at den skal oppføre seg i ditt hjem osv.
Si det høyt som om du snakker med en ekte person
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Aug 2007 21:40
- 17
Høres ut som poltergeist..
Antall ord: 5
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...
Det er du som begrenser...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Eller du kan også prøve å finne ut om det er noe han/hun vil si deg?
Antall ord: 17
☮
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Ville vært litt forsiktig med å "ta saken i egne hender"...kan ofte gjøre vondt værre.
En annen ting er å meditere om du klarer det, kanksje du får en svar på hva det er.
Kan jo være en stedsbunden ånd som har bodd på stedet før, som liker å vise
at han fortsatt er her, men poltergeist tror jeg ikke det er...
En annen ting er å meditere om du klarer det, kanksje du får en svar på hva det er.
Kan jo være en stedsbunden ånd som har bodd på stedet før, som liker å vise
at han fortsatt er her, men poltergeist tror jeg ikke det er...
Antall ord: 66
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Apr 2006 21:46
- 18
- Lokalisering: Danmark
Hej Jokum.
Din historie er ikke helt usædvanlig !
Er der nogen af jer der lider fysisk overlast ? (Rifter og mærker på kroppen etc.)
- hvis Nej - så er påstanden om "poltergeist-fænomener" STÆRKT overdrevet !!!!
Tag det cool !
Der er formentligt ikke noget ondt i det der foregår.
Jeres frygt er med til at forstærke disse fænomener - og jeg råder dig derfor til at leve med det på en naturlig måde....så skal du bare se hvad der sker !
Nu bor jeg i Danmark - og ville have taget afsted med det samme, for at sætte alt mit udstyr op, for at fange disse fænomener når de finder sted - men da det foregår hos dig i Norge, vil jeg anbefale dig at sætte video-overvågning op - evt. et videokamera der kan filme, når du/I går i seng.
Det er typisk om aftenen og natten disse hændelser finder sted....ikke sandt ?
Hvis du filmer noget interessant, vil jeg meget gerne hjælpe dig med at kigge på det !
(kontakt via min hjemmeside)
Med venlig hilsen - og god efterforskning
Thomas
www.paranormal-efterforskning.dk
Din historie er ikke helt usædvanlig !
Er der nogen af jer der lider fysisk overlast ? (Rifter og mærker på kroppen etc.)
- hvis Nej - så er påstanden om "poltergeist-fænomener" STÆRKT overdrevet !!!!
Tag det cool !
Der er formentligt ikke noget ondt i det der foregår.
Jeres frygt er med til at forstærke disse fænomener - og jeg råder dig derfor til at leve med det på en naturlig måde....så skal du bare se hvad der sker !
Nu bor jeg i Danmark - og ville have taget afsted med det samme, for at sætte alt mit udstyr op, for at fange disse fænomener når de finder sted - men da det foregår hos dig i Norge, vil jeg anbefale dig at sætte video-overvågning op - evt. et videokamera der kan filme, når du/I går i seng.
Det er typisk om aftenen og natten disse hændelser finder sted....ikke sandt ?
Hvis du filmer noget interessant, vil jeg meget gerne hjælpe dig med at kigge på det !
(kontakt via min hjemmeside)
Med venlig hilsen - og god efterforskning
Thomas
Antall ord: 199
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Det er så fint med en danske her
Ja. Totalt avsporing. Beklager.
Antall ord: 12
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Dansk, Norsk, Svensk betyder ingenting.........
ALT arbejdet inden for den paranormale/sprituelle verden skal betragtes som værende vidensudveksling !!
Det gode i denne sammenhæng er, at vi mere eller mindre kan erfaringsudveksle.......på sprog som vi i store træk forstår !! :mozilla_wink:
Til syvende og sidst er det jo omtrendt samme oplevelser vi har....... så hvorfor ikke hjælpe hinanden ?
Mvh.
Thomas
ALT arbejdet inden for den paranormale/sprituelle verden skal betragtes som værende vidensudveksling !!
Det gode i denne sammenhæng er, at vi mere eller mindre kan erfaringsudveksle.......på sprog som vi i store træk forstår !! :mozilla_wink:
Til syvende og sidst er det jo omtrendt samme oplevelser vi har....... så hvorfor ikke hjælpe hinanden ?
Mvh.
Thomas
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Litt betatt Vilma ?Vilma skrev:Det er så fint med en danske her
Hehe.
Liker innfallsvinkelen din Thomas. Og forsøke og finne ut litt med det en har i stedet for og avfeie det og si att det finnes ingen belegg for og tro på noe.
Dansk ligner på 1930 talls Norsk by the way.
Antall ord: 60
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Apr 2007 22:41
- 17
- Kjønn (valgfri): jiiinte
- Lokalisering: rygge
Jokum!
Ville bare si at jeg kjenner meg igjen i din/deres historie.....Det er veldig plagsomt.
Så det jeg måtte tilslutt gjøre var å få hjelp av en til å rense opp huset vårt,og da fikk jeg også forklaring på hvorfor jeg hadde huset fullt av ånder/energier.Vi fikk da et helt normalt hjem igjen,og det var "trygt".....
Så det ville jeg annbefalt dere også.Lykke til
Ville bare si at jeg kjenner meg igjen i din/deres historie.....Det er veldig plagsomt.
Så det jeg måtte tilslutt gjøre var å få hjelp av en til å rense opp huset vårt,og da fikk jeg også forklaring på hvorfor jeg hadde huset fullt av ånder/energier.Vi fikk da et helt normalt hjem igjen,og det var "trygt".....
Så det ville jeg annbefalt dere også.Lykke til
Antall ord: 72
:-)smil til verden,og den smiler tilbake:-)
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Hej Marikken og Jokum
Marikken;
Du beskriver at du fik en forklaring på hvorfor huset var fuld af ånder....... denne forklaring er naturligvis meget personlig !
- For der er ALTID en grund til de er tilstede - og den forklaring finder vi altid hos de nulevende !!!
Jeg oprere med en teori der hedder: "batteriet til åndeverdenen"
Hvis der ikke er strøm på en bil kan den heller ikke starte.
Sådan fungere det også med os mennesker....... der er ALTID een eller flere personer der fungere som "Batteri" til disse spøgelses- eller åndeaktiviteter....ALTID !
"Husrensninger" er vældig populære her i DK - og det tager de "klarsynet" sig GODT betalt for......men "husrensninger" hjælperMEGET sjældent !!!!!!!
Jeg synes bare det er vigtigt at tænke på, at et hus kan ikke "udrenses" for selve processen starter med dem der bor i huset.
Startes "processen" ikke dér - så vil døren ALTID være åben for nye "spøgerier" og "åndeaktivitet"- og der bliver ALDRIG fred i huset !
Bare et godt råd........Start med den personlige del, ved at finde ud af hvad der ligger til grund for spøgerier - og tag ansvar for situationen.
I sidste ende kan der spares en hel del penge på noget - som vi mennesker i virkeligheden SELV har ansvaret for.
Link: http://www.paranormal-efterforskning.dk/artikler.htm
(klik dig inde under: "Hjælp til selvhjælp")
Smart - men ikke en simpel proces !
Al form for personlig/spirituel udvikling og forståelse tager tid - men lønner sig !!
God arbejdslyst !
Med venlig hilsen
Thomas
Marikken;
Du beskriver at du fik en forklaring på hvorfor huset var fuld af ånder....... denne forklaring er naturligvis meget personlig !
- For der er ALTID en grund til de er tilstede - og den forklaring finder vi altid hos de nulevende !!!
Jeg oprere med en teori der hedder: "batteriet til åndeverdenen"
Hvis der ikke er strøm på en bil kan den heller ikke starte.
Sådan fungere det også med os mennesker....... der er ALTID een eller flere personer der fungere som "Batteri" til disse spøgelses- eller åndeaktiviteter....ALTID !
"Husrensninger" er vældig populære her i DK - og det tager de "klarsynet" sig GODT betalt for......men "husrensninger" hjælperMEGET sjældent !!!!!!!
Jeg synes bare det er vigtigt at tænke på, at et hus kan ikke "udrenses" for selve processen starter med dem der bor i huset.
Startes "processen" ikke dér - så vil døren ALTID være åben for nye "spøgerier" og "åndeaktivitet"- og der bliver ALDRIG fred i huset !
Bare et godt råd........Start med den personlige del, ved at finde ud af hvad der ligger til grund for spøgerier - og tag ansvar for situationen.
I sidste ende kan der spares en hel del penge på noget - som vi mennesker i virkeligheden SELV har ansvaret for.
Link: http://www.paranormal-efterforskning.dk/artikler.htm
(klik dig inde under: "Hjælp til selvhjælp")
Smart - men ikke en simpel proces !
Al form for personlig/spirituel udvikling og forståelse tager tid - men lønner sig !!
God arbejdslyst !
Med venlig hilsen
Thomas
Antall ord: 267
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Hei Thomas H
Tusen takk for et utrolig godt og lærerikt innlegg!
Så altfor mange tror at "ting bare skjer",
og at det er opp til andre å ordne opp i det.
Igjen, tusen takk!! :mozilla_smile:
Mvh Lilja
Tusen takk for et utrolig godt og lærerikt innlegg!
Så altfor mange tror at "ting bare skjer",
og at det er opp til andre å ordne opp i det.
Så enkelt -og samtidig så vanskelig.Thomas H skrev: Jeg synes bare det er vigtigt at tænke på, at et hus kan ikke "udrenses" for selve processen starter med dem der bor i huset.
Bare et godt råd........Start med den personlige del, ved at finde ud af hvad der ligger til grund for spøgerier - og tag ansvar for situationen
Igjen, tusen takk!! :mozilla_smile:
Mvh Lilja
Antall ord: 128
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Hej Lilja.
Ja......nu skal tingene jo ikke gøres mere komplicerede end de er i forvejen.
Mvh.
Thomas
Ja......nu skal tingene jo ikke gøres mere komplicerede end de er i forvejen.
Mvh.
Thomas
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Metodisten skrev:Litt betatt Vilma ?Vilma skrev:Det er så fint med en danske her
Hehe.
Liker innfallsvinkelen din Thomas. Og forsøke og finne ut litt med det en har i stedet for og avfeie det og si att det finnes ingen belegg for og tro på noe.
Dansk ligner på 1930 talls Norsk by the way.
Åja! Haha neida, jeg er født i Danmark selv, og synes det er så koselig å "høre" språket. Var egentlig bare det.
Antall ord: 86
I'm in that awkward stage between birth and death.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Aug 2007 15:50
- 17
JOKUM jeg ville anbefale deg å ta kontakt med noen som kan rense huset. Det viktigste er at ånden for sagt det den prøver å formidle til deg. Men ingen kan få fjernet ånder uten at åndene selv vil vandre inn i lyset. Prøv å ikke vær redd, din frykt gir næring til energien. Lykke til, å ikke vær redd. Det er de levende som kan skade deg ikke de døde.
Antall ord: 73
bjørnekvinnen
Hide post links |