Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOpp pussning og protest fra ånder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

<her var det folksomt en stund...men nå er det redusert til to gosslige karer. de ønsket av en eller annen grunn å bli igjen...?????? Men her er de og vi fungerer bra sammen. Når eg merker noe til dem så sier jeg det...og har til og med bedt dem passe litt på oss her :mozilla_wink:

De kan da gjøre litt nytte for seg vet du

Lille DU
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

Lille Du skrev:<her var det folksomt en stund...men nå er det redusert til to gosslige karer. de ønsket av en eller annen grunn å bli igjen...?????? Men her er de og vi fungerer bra sammen. Når eg merker noe til dem så sier jeg det...og har til og med bedt dem passe litt på oss her :mozilla_wink:

De kan da gjøre litt nytte for seg vet du

Lille DU
Ja da er det jo greit.

Litt værre når de viser aggresjon ved forandringer :mozilla_undecided:
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
mattao92

Innlegg av mattao92 »

bare puss opp!
i leiligheten der vi bodde før var det en "heks", eller i hverfall noe som lignet på en. kjempeekkel!
hun snakket ofte til meg i drømme, om at vi ikke måtte pusse opp.
men da vi gjorde det ble hun borte.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

anbelo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Aug 2007 10:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tistedal

Innlegg av anbelo »

Jeg lurer på om dette er ett ganske vanlig fenomen, da jeg har lest flere episoder om det samme, vi har opplevd det selv her vi bor også, jeg bor i en gammel skole, som ble gjort om til to leiligheter med ett ekstra soverom i tredje etasje, dette huset ble bygd som skole i 1923 og stengt under 2.verdenskrig, Huset fungerte som skole igjen noen få år etter krigen igjen. det lå en skole på samme sted før dette huset ble bygd også.
mannen min traff en dame som gikk på skolen her før den stengte og hun hadde sagt noe om ett mord her, men ville ikke si noe mer enn det.
og her begynte det å skje merkelige ting under oppussing, mannen min skulle legge nytt tak på ett soverom i annen etasje, og sette opp en vegg i første etasje. og ting forsvant sporløst, verktøy ble borte, ting som sto lagret på loftet og i boder forsvant, til og med klær som hang i klesskap forsvant, det var det første som skjedde, senere begynte lys å slå seg av og på,forsterkeren forandret volumet, jeg satt faktisk og så at volumbryteren vridde seg, uten at noen rørte fjernkontrollen, vi hørte skritt i trappen, noen som hvislet på loftet, det banket på dører og vinduer. både vår hund og hunden i annen etasje bråstopper og titter oppover og knurrer på samme sted i leilighetene, og når ikke vi er hjemme, høres det musikk, og prat fra leiligheten vår, ett år ble faktisk juletreet veltet når vi ikke var der.
det ligger ofte en kald trekk i huset, og den er i knehøyde, aldri langs gulvet som det kan når det trekker fra dører eller vinduer, alltid i knehøyde.
vi føler oss ikke truet av dette og det mest skremmende har vært at vi har følt oss observert i dusjen,vi har sett enkelte skygger bevege seg og innimellom kan jeg ikke nærme meg mannen min, uten at han får frysninger og gåsehud på den andre siden av kroppen.
vi har også hørt fra andre som bodde her før oss at de hadde hatt besøk som de hadde lagt på det ene soverommet i tredje etasje, de hadde blitt så redde der oppe at ingen turte ligge der noe mer, noe mer forklaring vil de ikke komme med.
Vi merket at når vi sluttet oppussingen, fosvant det meste at dette, noe henger igjen ennå, men det er minimalt.
Det er ganske vanskelig å forklare alt som har skjedd, men besøkende her i huset har også følt, hørt og sett det samme som oss, så vi vet at det ikke er fantasien vår som spiller oss ett puss
Jeg kunne tenkt meg å finne ut om det har skjedd noe her og i tilfelle når og hva, men finner ikke noen opplysninger i lokalhistorien, har sjekket med bibliotek og lokalavisen.
vet ikke helt hvor ellers jeg kan sjekke, det må jo være noen som vil si noe, eller?

jeg er forsåvidt veldig åpen for det paranormale, har jevnlig kontakt med mormoren min bl.a som døde i 1991, men dette er ikke henne.
Antall ord: 560

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Schnugaf skrev:Virker interesant og gleder meg til å se hva det er, men må kommentere skrive feil...
Du er gammel nokk til å eige ett hus men skriver feil like vell?
Skjerp dere folkens!
Jeg er 15 år og er bedre på rett skriving enn de fleste på forumet?
Lettere å skrive feil på PC enn om du skriver med penn og papir.

Ordet KANSKJE skriver jeg i minst 50% av tilfellene KANKJSE på pc'n...
Antall ord: 74
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Mysticool skrev:
Schnugaf skrev:Virker interesant og gleder meg til å se hva det er, men må kommentere skrive feil...
Du er gammel nokk til å eige ett hus men skriver feil like vell?
Skjerp dere folkens!
Jeg er 15 år og er bedre på rett skriving enn de fleste på forumet?
Lettere å skrive feil på PC enn om du skriver med penn og papir.

Ordet KANSKJE skriver jeg i minst 50% av tilfellene KANKJSE på pc'n...
Du har skrevet feil selv :D
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Interessant anbelo.
Du lekser opp en stor haug med klassiske tegn på gjengangere.
Hvor mange ganger har vi ikke hørt om ånder som lærer seg og tukkle med elektriske ting.
Lys slår seg av og på. Telefoner som ringer. Cd spillere og radioer som lever sitt eget liv.
På Tv norges doku serie såg vi en gang elektrisk leketøy som begynte og kjøre rundt. Den ene hadde ikke engang batteri i seg.

Det var og en i samme serie, der tøy og annet forsvant.
Dette pleide og dukke oppigjen etter en tid. Ofte på litt andre plasser. Dengang trodde man att det var en spessiell person som hadde levd og bodd i huset før som hadde gjort det, for mens han levde gikk han og ryddet i ett sett.

Jeg ville vurdert ett velrenomert medium om dere har ett sånt kjør hele tiden.
Håper verktøyet kommer til rette da, ellers kan det jo bli litt dyrt.
Er dere på vestlandet kan jeg anbefale en jeg vet om gjør små mirakler, og er bra.
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

anbelo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Aug 2007 10:06
17
Lokalisering: Tistedal

Innlegg av anbelo »

Metodisten skrev:Interessant anbelo.
Du lekser opp en stor haug med klassiske tegn på gjengangere.
Hvor mange ganger har vi ikke hørt om ånder som lærer seg og tukkle med elektriske ting.
Lys slår seg av og på. Telefoner som ringer. Cd spillere og radioer som lever sitt eget liv.
På Tv norges doku serie såg vi en gang elektrisk leketøy som begynte og kjøre rundt. Den ene hadde ikke engang batteri i seg.

Det var og en i samme serie, der tøy og annet forsvant.
Dette pleide og dukke oppigjen etter en tid. Ofte på litt andre plasser. Dengang trodde man att det var en spessiell person som hadde levd og bodd i huset før som hadde gjort det, for mens han levde gikk han og ryddet i ett sett.

Jeg ville vurdert ett velrenomert medium om dere har ett sånt kjør hele tiden.
Håper verktøyet kommer til rette da, ellers kan det jo bli litt dyrt.
Er dere på vestlandet kan jeg anbefale en jeg vet om gjør små mirakler, og er bra.
jeg følgte også med på åndenes makt, der dette var, og da var det en gang om ett hus i Sarpsborg, jeg hadde ikke sett mer enn ti minutter inn i programmet før min mor ringte og sa at dette kunne vært hos oss, det var veldig likt fenomen. Her har det roa seg en del , og ingen i min familie er redde, så syns det er ganske greit nå,
men kunne vært spennende å funnet ut og hvem det er og hvorfor de er her,
vi holder ikke til på vestlandet men i Halden, Østfold. det er vel noen her i nærheten som kan hjelpe meg å finne ut noe mer.......
ps: verktøyet kom tilbake en stund etter at vi var ferdig med å snekre her, og vi lovte dem høyt og tydelig at vi ikke skulle gjøre noe mer, da kom det plutselig til rette igjen, midt på stuebordet lå de da, og der hadde ikke vi lagt dem
Antall ord: 354

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links