Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderGjenferd??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Cilie+2 skrev:
madjava skrev:Rart at parfymen går igjen oxo da, spesiellt sia den gjerne vart brukt på kroppen til desse som dør og kroppen råtner som kjent gjerne bort. Trur nok heller at nokon spiller nesen deres eit puss eller 2...

skjønner at du ikke har noe særlig peiling, om innlegget ditt var seriøst!
Seriøst...korleis tolker hjernen vår lukt...og korleis lagrer vi informasjonen om lukt i hjernen...ved hjelp av di eiga tro eller innbilt opplevelse kan hjernen frambringe samme reaksjonen som om du kjente lukten av parfyme osv...fordi du framprovoserer det sjølv!
Antall ord: 107
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

Tror deg glatt på den.

I et tidligere innlegg her inne, så har jeg nevnt paranormal aktivitet på Tonjer fyr.

Tonjer fyr ligger ca 400 meter fra kaien i Haugesund.

Tyskerne okkuperte dette fyret, som så mye annet, under 2 verdens krig.

Der var det en tysk offiser som beordret ild i mot et fly.

Flyet som ble skutt ned, var desverre tysk, sette fra hans synspunkt.

I stedet for å bli dømt i krigsrett, så valgte han å henge seg oppe i fyrtårnet.

Nedenfor fyrtårnet står et gammelt båthus.

Der har det skjedd mye rart! Også oppe i fyrtårnet, som ikke er aktivt lenger.

Flere har hevdet å se denne tyske offiseren, med bylysene fra Haugesund skinnende igjennom seg, når de har vært oppe i tårnet.

Båthuset er låst på ene siden med hengelås.
På den andre siden er det låst med en bjelke, som ligger i fester på hver sin side av porten.

Flere ganger har denne bjelken blitt fjernet fra porten, fra innsiden, uten at det har vært noen der inne.

I den forbindelse, så har det også luktet av en spesiell innsektsspray som tyskerne brukte under 2 verdenskrig.

Lukten ble oppdaget av yngre folk, men ble bekreftet av eldre folk, som kan huske den spesielle lukten fra krigens dager.

Hvis jeg noengang kommer til å gå igjen, så ville jeg jo selvsagt appellere til de sterkeste sansene som eksisterer i mennesket. For å få kontakt, hvis det er det jeg ønsker.

Nå er kansje ikke luktesansen menneskets sterkeste side, fordi vi er ikke avhengig av den på lik linje med dyra.

Men som gjenganger, så ville jeg mer enn gjerne spillt på den sansen også.

Dyr bruker luktesansen ekstremt mye. For å finne hunner, for å lukte fiender, for å finne mat osv.

Vi reagerer ubevisst på forskjellige dufter.

De som driver store kjøpesentre vet mye om dette, men snakker ikke så høgt om det.

Gå på et stort kjøpesenter i Desember måned, og hold hodet klart, og fortell meg hva du lukter, og hva du eventuellt føler.(Kjøpelyst/velvære.

Nå vet jeg at jeg høres ut som en scisofren fyr med masse villfarelser og stemmer inne i hue, men det er jeg ikke.

Jeg er ved mine fulle 5.

Jeg er vel sånn sirka like dum, eller smart som gjennomsnittet.

Lukt er noe som både levende og døde mennesker benytter seg av for å påvirke deg.

Etter hvert som mennesket har utviklet seg, så har vi blitt mindre og mindre avhengig av luktesansen, og å ha en muskuløs kropp osv.

Vi trenger ikke store muskler for å drepe et bytte, eller jakte lenger.
Vi trenger heller ikke mer luktesans, enn å lukte om maten eller dama lukter vondt heller. He he.

Men på lik linje med at du sannsynligvis er redd for slanger, uten at du har noen nevneverdig grunn til å være det, så ligger det også nedarvet en del responnser på lukt.

Selv om vi ikke er så bevisst på det.

Men det påvirker oss til de grader, og både levende og døde vet om dette, og bruker det or allt det er verdt.

Skal vedde på at en gruppe 80 åringer, som hadde vært isolert inne i en bunker siden de var født, og aldri hadde sett noe tv eller noe utenfra, hadde ikke blitt redd en huskatt eller en hushund i noen stor grad, hvis du hadde sluppet dem inn.

Slipp inn en giftslange derimot, og se hva som skjer.
Eller en haug giftige edderkopper.

Det er rett og slett fordi det ligger i den genetiske hukommelsen vår.

Bare en teori fra Krull.
Antall ord: 623

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Martii Her
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Aug 2007 11:17
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: stord

Innlegg av Martii Her »

han vill sikkert ikke noe vondt
Antall ord: 6
I am the big boss=P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Finns en tilsvarende på en skole i Bergen. En ung Tysk soldat hengte seg der på loftet og han lager så mye lyder og spetakkel i dag att vaskehjelpene aldri vasker skolen alene.
Dumt med han som beordret ild på eget fly.

Om det er sant som noen sier att gjenferd er sjeler som ikke forstår hva som hender og som ikke vet hvordan de går videre, så kan vel det stemme med de nazistene som var oppdradd siden de var små helt uten noen Gud eller noe spirituelle ideer.
Han ble vel forvirret om han kunne sanse etter han hadde hengt seg.

Fra Haugesund Krull?
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links