Snilt å snilt, det kommer vel ann på hvordan det er på den andre siden det da, gjør det vel ikke?peak-a-boo? skrev:Haha, hvem ville vel ikke bli hjulpet over til den andre siden. Det er jo ikke noe negativt med det, det er jo bare snilt gjort synes nå jeg
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ [b]Veldig, veldig synd[/b]
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Antall ord: 54
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jan 2005 16:05
- 19
Syns det er en del dobbelmoral og selvhøytidelighet her. Tråden handler om ungdom som "kødder rundt" og er respektløse på Lier,og at de skulle pelt seg vekk derfra. Men dere selv har full rett til å gå der fordi dere "gjør det rett"? Syns dere setter dere selv litt vel høyt her. Hva er det som gjør deres ærend på Lier så mye mer 'viktig' eller 'bra' enn det andre ungdommer gjør på Lier?
Antall ord: 82
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jul 2007 01:10
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Kristiansund
hmm
Tror de unge der ville angra seg om de virkelig fikk kontakt med en ånd der. Unger ned i 12-13 årsalderen som drar dit på natterstid, lettskremte som fy. Det skal ikke så utrolig mye til for å gi dem traumer, gjenferd eller ikke. Tror ikke de skjønner selv hva de risikerer å gjøre med seg selv.
Antall ord: 58
Det er vanskelig å finne seg selv, men når du gjør det, velg å være den du er:) Det finnes bare en av deg..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Jan 2006 15:38
- 18
- Lokalisering: Stord
Helt enig med deg her. Det jeg ikke er helt enig i i denne tråden, er at noen har mer rett til å dra dit enn andre, fordi de "gjør det riktig". Visst det er noen ånder der, bør de få være i fred. Nei, jeg har aldri vert der selv, men har hørt utrolig mye snakk om det her på para. Egentlig lurer jeg litt på hvorfor det liksom skal være så mange ånder akkurat der. Jeg mener, visst jeg hadde dødd på et slikt sted, tror jeg nok jeg ville kommet meg vekk derifra fort som f***. Nå har ikke jeg så mye peiling på dette temaet, og som sakt har jeg aldri vert på Lier, men jeg synes egentlig hele greia virker noe oppskrytt. Bare fordi mange har dødd der, så betyr vel ikke det at det trenger å spøke? I så fall må det være VELDIG mange ånder på et vanlig sykehus...
Antall ord: 164
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Jan 2006 15:38
- 18
- Lokalisering: Stord
Sol@ngelica skrev:Hvem har vel ikke det??Dr. Doktor skrev:Har du vært der?
Jeg har ikke vært der
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Ikke jeg heller:Pfridabæret skrev:Sol@ngelica skrev:Hvem har vel ikke det??Dr. Doktor skrev:Har du vært der?
Jeg har ikke vært der
Antall ord: 29
☮
Hide post links |
Men det har alså jeg.Diablesse skrev:Ikke jeg heller:Pfridabæret skrev:Sol@ngelica skrev:Hvem har vel ikke det??Dr. Doktor skrev:Har du vært der?
Jeg har ikke vært der
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 23 Apr 2007 15:33
- 17
- Lokalisering: My very own dream world.
Er egentli helt enig me att folk ikkje skal gå til lier sykehus får å feste og sant, og ej ser ingen ting negatift me å fare over til den andre sida, de er monge ånde so ikkje greie å komme seg dit, å då e de liksom helt gret å få litt hjelp. Ej ville ikkje gått ront å ikkje få ro , ej ville ha fått hjelp. men de e totalt respekt løst å gå inn på lier sykehus berre får åfeste lage kvalm og finne noke overnaturli får å filme/ta bilde å so legge de ut her på para, det er mangel på respekt får dei døde og skjelane so henge ijenn der.
Antall ord: 115
What happens if you get scared half to death twice?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jun 2007 15:14
- 17
- Lokalisering: i dean's Impala '67 ^^,
jeg har selv aldri vært på Lier. Men jeg har vært andre steder som er hjemsøkt.. som det stedet i Fredrikstad på skoletur. Jeg og venninna mi så noe rart i et vindu i et gammelt hus/bygg... så sa vi det til noen andre venner så løp de bort å surra der å sånt! de gikk inn i huset og tulla inne der å sånt!! Jeg å venninna mi sto lengre bortafor huset og ropte til de at de skulle slutte for det var bare dumt gjordt av dem! Så plutselig skjedde det tydeligvis noe inne me de andre for det hylte og løp ut. Vi to sto litt og kikka etter de, før vi vendte blikket mot huset igjen. Da så vi en slags hvit "skygge" der inne så vi fikk litt sjokk...
Så jeg skjønner godt hva Tindra mener..jeg støtter deg helt og holdent der...
Hvis jeg noen gang kommer meg til Lier, vil jeg ikke gjøre noe annet [tør sikkert ikke noe annet heller ] enn å gå inn i et bygg og se hvordan det er å sånt..
vet ikke jeg, men jeg truuur jeg hadde satt litt pris på å bli hjulpet me å gå over til den andre sida.. men vet noen om åndene kan velge om de vil gå over selv? lurer litt på det asså..
#pease#
Så jeg skjønner godt hva Tindra mener..jeg støtter deg helt og holdent der...
Hvis jeg noen gang kommer meg til Lier, vil jeg ikke gjøre noe annet [tør sikkert ikke noe annet heller ] enn å gå inn i et bygg og se hvordan det er å sånt..
vet ikke jeg, men jeg truuur jeg hadde satt litt pris på å bli hjulpet me å gå over til den andre sida.. men vet noen om åndene kan velge om de vil gå over selv? lurer litt på det asså..
#pease#
Antall ord: 230
Catwoman... *rawr*
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2006 13:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kar
- Lokalisering: Telemark
Re: [b]Veldig, veldig synd[/b]
Tindra skrev:Jeg har sittet en stund nå å lest historier og innlegg på paranormal.no, og jeg blir både nedbrutt og sjokkert.
Hva skjer med respekten?!
Har f.eks lest masse innlegg om Lier Asyl/Lier Psykriatiske, hvor det er tydelig at barn/ungdom tar seg inn for å få seg en støkk i livet, og siden forteller om blodflekker, "elektrosjokk-badekar", og hva annet de har funnet. Flere har skrevet at de har slått inn dører o.l som har vært sperret av og funnet saker og ting de har tatt med seg hjem osv.
For det første, de avdelingene som er sperret, er sperret av en grunn. De er ikke trygge. Men det er en sak for seg selv. Det verste er: Har dere som drar til Lier Asyl i helgene sammen med masse "kompiser" bare fordi det er "dritekkelt azz!" tenkt på at de sørgelige sjelene som måtte være igjen på dette grusomme stedet, fortjener respekt de også? De gangene jeg drar til hjemsøkte steder, for å se og føle, er jeg alltid forsiktig med hva jeg gjør. Med en gang jeg kommer inn på område hvor jeg føler at jeg er i selskap med andre sjeler, roer jeg ned og kjenner på følelsen. Føler jeg meg ikke velkommen, drar jeg. Hvis jeg er usikker, eller føler at de som evt. er rundt meg ikke har noe imot meg, lar jeg dem få litt tid på å bli vant med at jeg/vi er der. Har jeg med kamera, er det viktig at man spør, før man tar bilder. Ja, det kan virke dumt. Men om et sted faktisk er hjemsøkt, bør man behandle sjelen med respekt. Rop og skrål er tabu for våre utflukter, og vi verdsetter det å behandle "de døde" med repekt!
Jeg har vært ved kirkeruiner, og truffet på gjenger med folk som konkurrerer om hvem som tørr å banne mest og høyest inne i runinene. Spøkelser eller ikke, dette er respektløst. Snakker vi om at det spøker en plass, er det ikke nødvendigvis noe VI kan spøke med.
Så vær så snill, ikke dra til kirkeruiner, og steder som Lier Asyl bare for så å lage kvalm og uvel for både levende og døde. Vær så snill.
Har ikke vært på lier selv,men er helt enig,er ikke nødvendig å måtte lage hærverk osv..
Når det er sagt,så hender det kommunen tar seg en tur dit,og tetter igjen alle innganger så det blir umulig å kome seg inn,så i den forstand skjønner jeg at ting må gjøres for å komme inn,men det er ikke nødvendig å rive ned en hel vegg av den grunn,går an å lage et hull stort nok til å komme inn i tilfelle..
Antall ord: 494
Enlighten your mind...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Aug 2007 08:28
- 17
Re: sier
Jeg???kanskjearondo skrev:Ja! enig! hvem har ikke det?Sol@ngelica skrev:Hvem har vel ikke det??Dr. Doktor skrev:Har du vært der?
Antall ord: 26
FY
Hide post links |