Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Metodisten skrev:Ja, og midas rex sagen ser ut som en elektrisk tannbørste til forveksling. Eller ett bits skrujern.
Akkurat slik Pamela snakket om. Pamela har aldri gitt en detaljert beskrivelse utover det som her er nevnt av sagen, så den kan passe alle egentlig som er pennelignende eller sager uten roterende sagblad på tuppen. Det er de med roterende blad som man ser i filmer og på obduksjonssaler.
Skjønner ikke hvor problemet ligger jeg.
Det var foresten masse interesante småhistorier til de linkene.
Ja, ikke sant, Og det var en slik sag hun beskrev, som ikke ble brukt under operasjonen.
Jeg har ikke større kjennskap til disse verktøytypene enn at jeg må stole på de som har kjennskap. Når de sier at hennes beskrivelse passer på en "midas rex"-beinsag, og ikke en "B-1"-beinsag, så må jeg akseptere dette. Har du en kunnskap om verktøyet, som overgår artikkelforfatterens her?
Ut fra hva jeg ser av hennes beskrivelse er det heller ingenting som gjør at det minner mer om "B-1"-sagen. Den fordypningen hun beskriver på tuppen finner jeg f.eks. ikke på tegningen av "B-1"-beinsagen.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Metodisten skrev:Ja, og midas rex sagen ser ut som en elektrisk tannbørste til forveksling. Eller ett bits skrujern.
Akkurat slik Pamela snakket om. Pamela har aldri gitt en detaljert beskrivelse utover det som her er nevnt av sagen, så den kan passe alle egentlig som er pennelignende eller sager uten roterende sagblad på tuppen. Det er de med roterende blad som man ser i filmer og på obduksjonssaler.
Skjønner ikke hvor problemet ligger jeg.
Det var foresten masse interesante småhistorier til de linkene.
Ja, ikke sant, Og det var en slik sag hun beskrev, som ikke ble brukt under operasjonen.
Jeg har ikke større kjennskap til disse verktøytypene enn at jeg må stole på de som har kjennskap. Når de sier at hennes beskrivelse passer på en "midas rex"-beinsag, og ikke en "B-1"-beinsag, så må jeg akseptere dette. Har du en kunnskap om verktøyet, som overgår artikkelforfatterens her?
Ut fra hva jeg ser av hennes beskrivelse er det heller ingenting som gjør at det minner mer om "B-1"-sagen. Den fordypningen hun beskriver på tuppen finner jeg f.eks. ikke på tegningen av "B-1"-beinsagen.
Så lenge sagen ikke har roterende klassiskt hode kvalifiserer den til og være nære nok beskrivelsen til Pamela.
Forskjellen på midas rex sagen og B-1 sagen er veldig små. Forskjellen på uteseendet til elektriske tannbørster er mye mye større for å si det slik.
Jeg limer inn litt av den orginale historien til Gummitarzan her.
SITAT:
Kardiolog Micael Sabou var den første som hørte om Pams merkelige historie.
Han hadde hørt om lignende uforklarlige ting før, og ville finne ut av det.
Han ringte koleger i Fort worth Texas og ba dem sende over ett bilde av sagen som var brukt, for han hadde sett operasonssager før. De har ett rundt sirkelsasgblad på tuppen som går rundt. Som en vanlig liten kapp-sag.
Han ble mildt sagt overasket når han såg att sagen såg ut som Pam hadde beskrevet den. Den lignet veldig på en elektisk tannbørste. Det ver første gang han såg en slik.
Micael forsto att i den tilstanden Pam hadde vert så kunne hun umulig høre eller se noe.
Metodisten skrev:Så lenge sagen ikke har roterende klassiskt hode kvalifiserer den til og være nære nok beskrivelsen til Pamela.
Forskjellen på midas rex sagen og B-1 sagen er veldig små. Forskjellen på uteseendet til elektriske tannbørster er mye mye større for å si det slik.
Jeg limer inn litt av den orginale historien til Gummitarzan her.
SITAT:
Kardiolog Micael Sabou var den første som hørte om Pams merkelige historie.
Han hadde hørt om lignende uforklarlige ting før, og ville finne ut av det.
Han ringte koleger i Fort worth Texas og ba dem sende over ett bilde av sagen som var brukt, for han hadde sett operasonssager før. De har ett rundt sirkelsasgblad på tuppen som går rundt. Som en vanlig liten kapp-sag.
Han ble mildt sagt overasket når han såg att sagen såg ut som Pam hadde beskrevet den. Den lignet veldig på en elektisk tannbørste. Det ver første gang han såg en slik.
Micael forsto att i den tilstanden Pam hadde vert så kunne hun umulig høre eller se noe.
SITAT slutt.
Pam har ikke nevnt noe om roterende hode i det hele tatt, noe som forøvrig elektriske tannbørster har. Der går børsten litt rundt den ene veien, og så roterer den andre veien. Omtrent som denne vibrerende beinsagen.
Altså hvis man skal forholde seg kun til sammenlikningen med elektrisk tannbørste, så bør man heller se på denne typen sag.
Gummitarzans historie er full av "kunstneriske friheter", og er en historie levendegjort fra hukommelsen fra Michael Saboms rapport eller andre fortellinger fra denne igjen. Så lenge vi har tilgang til Saboms og Reynolds egne ord, bør vi forholde oss til dem framfor tredje-, fjerdehånds, eller historier enda fjernere fra kilden.
Jo, jeg kunne ikke blitt mere enig.
Det virker og som att det allerede har blitt litt missforståelse om hva som er sagt og ikke allerede.
Det beste må da være og høre det fra Pamelas munn.
Dette er orginalintervju.
Det finnes sikkert bedre og tekstet, men det er ganske klart det som går frem her.
"Jeg husker instrumentet i hånda hans, det liknet håndtaket på min elektriske tannbørste.
Ahm, jeg hadde antatt at de vill åpne skallen med en sag, jeg hadde hørt uttrykket "sag".
Men det jeg så liknet mye mer på en drill enn en sag. Det hadde til og med små bits, som ble oppbevart i et skrin, det liknet det skrinet min far hadde pipenøkkelsettet sitt i da jeg var et barn." http://www.medtronic.com/neuro/midasrex/ehs_case.html
Det var ikke noe her, som gjorde inntrykket av noe annet enn en "Midas Rex"-beinsag. Så da minner jeg igjen om at det ikke ble brukt en "Midas Rex"-beinsag, men en B1-beinsag.
Riegrot skrev:Noen tror ikke på liv etter døden, men hva får folk til å endre livsstil til ett mer medmenneskelig og kjærlighetsfylt liv etter en slik opplevelse? Hvordan kan en som har vert blind hele sitt liv plutselig kunne se seg selv og sykehuspersonalet utenifra under en ndo? Se denne filmen: http://youtube.com/watch?v=RsV2oWL0bK0
"Jeg husker instrumentet i hånda hans, det liknet håndtaket på min elektriske tannbørste.
Det var ikke noe her, som gjorde inntrykket av noe annet enn en "Midas Rex"-beinsag. Så da minner jeg igjen om at det ikke ble brukt en "Midas Rex"-beinsag, men en B1-beinsag.
Begge passer beskrivelsen.
Her har du feilsitert meg, for du har fjernet vesentlige deler av innlegget. Vi vet ikke om begge passer til beskrivelsen, f.eks. fordi vi ikke vet hva slags eske "B-1"beinsagen ligger i.
Dessuten har vi det skriftlige versjonen av hva hun har sagt (sannsynligvis) tidligere, der hun beskriver lyden som en enstrøken D. Hun beskriver også verktøyet med en grop på tuppen, der sagbladet går ut og inn. Dette stemmer ikke med "B-1"-beinsagen, men ser ut til å kunne stemme med "midas rex"-beinsagen.
Ut fra bildeteksten hos http://www.near-death.com/experiences/evidence01.html kan det se ut til at den som har hatt mulighet til å sjekke begge typer har konkludert med at hun beskrev en "midas rex"-beinsag og ikke en "B1"-beinsag.
Begge passer beskrivelsen.
Her har du feilsitert meg, for du har fjernet vesentlige deler av innlegget. Vi vet ikke om begge passer til beskrivelsen, f.eks. fordi vi ikke vet hva slags eske "B-1"beinsagen ligger i.
Dessuten har vi det skriftlige versjonen av hva hun har sagt (sannsynligvis) tidligere, der hun beskriver lyden som en enstrøken D. Hun beskriver også verktøyet med en grop på tuppen, der sagbladet går ut og inn. Dette stemmer ikke med "B-1"-beinsagen, men ser ut til å kunne stemme med "midas rex"-beinsagen.
Ut fra bildeteksten hos http://www.near-death.com/experiences/evidence01.html kan det se ut til at den som har hatt mulighet til å sjekke begge typer har konkludert med at hun beskrev en "midas rex"-beinsag og ikke en "B1"-beinsag.
Du peker på ett vanlig problem over her.
Nemlig att opplysninger har en tendens til og bli vridd på over tid og hos ulike skribenter.
Jeg forholder meg til det orginale intervjuet og der nevner hun ikke så detaljerte ting som hvordan borret så ut på tuppen.
Hvordan en jente beskriver ett verktøy må også tas med en klype salt etter min erfaring, det er den samlede mengden med info som danner det spesielle intrykket av korekt observasjon hos Pamela.
Metodisten skrev:Du peker på ett vanlig problem over her.
Nemlig att opplysninger har en tendens til og bli vridd på over tid og hos ulike skribenter.
Jeg forholder meg til det orginale intervjuet og der nevner hun ikke så detaljerte ting som hvordan borret så ut på tuppen.
Hvordan en jente beskriver ett verktøy må også tas med en klype salt etter min erfaring, det er den samlede mengden med info som danner det spesielle intrykket av korekt observasjon hos Pamela.
Dette har du helt rett i, men kan du avgjøre hvilket intervju som var først?
Uten å vite dette, vil jeg akseptere begge intervjuene, så lenge det ikke er noe i noen som utelukker elementer i det andre. Mao. det ene intervjuet er bare litt mer detaljrikt enn det andre. Det er ikke noen grunn til å si at det mest detaljrike er feilaktig.
Er det ikke litt mannsjåvinistisk å tro at en kvinne ikke klarer å beskrive et verktøys utseende?
Trodde det bare var ett intervju jeg.
Og att det bare var flere versjoner der ute og klipp av det samme.
Jaja, og ja, jeg er en mannsjåvenistisk mannegris.
Desverre.
Nei, hun har nok måtte svare på mange forskjellige intervjuer.
Både av Dr. Michael Sabom og div. TV- og radiostasjoner. F.eks. Coast to Coast.
Det er ikke å forvente at hun skal svare akkurat likt på alle intervjuer, de forskjellige intervjuene blir redigert før de sendes om de ikke sendes på direkten, og spørsmålene hun får er også forskjellige.
Derfor vil hun i de forskjellige intervjuene også si forskjellige ting.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her