Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHåndspåleggelse

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
elixyr
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jul 2007 23:42
17

Håndspåleggelse

Innlegg av elixyr »

Hei hei!

Så snill som jeg er tenkte jeg at jeg skulle male stua til kjæresten min når hun dro på fjellet. m.a.o. Hun har et eget hus som jeg skulle passe på mens hun var bortreist.

Hun har fortalt meg at det går igjen en person som bodde i dette huset før hun kjøpte det. Denne personen som går igjen er stort sett bare i trappen og gangen nede. Etter hva hun har fortalt så har han aldri gjort noe, men det kan lukte fryktelig etterbarberingsvann innimellom.

Jeg har liggi over hos henne mange ganger uten at noe har skjedd, men jeg har hatt en rar følelse i kroppen hver gang han har vært tilstede.

Hun dro på fjellet og jeg bestemte meg for å overraske henne med nymalt stue når hun kom hjem. Ettersom hun har snakket om det selvklart da. :D
Hun ble veldig fornøyd ihvertfall. :D

Men personen i trappen var tydelighvis ikke det da jeg ble vekket av at noen holdt venstre armen min nede og en hånd på haken slik at den ble presset ned så jeg ikke fikk sagt noe. Jeg hadde ikke sjans til å røre på armen, men etter at jeg begynte å presse veldig imot av alle mine krefter så ga den etter og alt sammen forsvant.

Kan med trygghet si at dette var mitt første møte med noe slikt i hele mitt liv og det var ikke noe behagelig i det hele tatt.

Ville bare dele historien min her på forumet. :D

PS. Det har skjedd med en annen gutt hun var sammen med for noen år siden oxo. Så jeg er ikke den eneste.

Var fryktelig skeptisk til dette inntil det skjedde meg selv.

Mvh
Tore
Antall ord: 298

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Woow, spennende!
Man hører jo ofte om at ting begynner å skje i hus under oppussing..., kanskje skal det ikke mere til enn at man maler...
Likte historien din jeg!

Amfelia
Antall ord: 31
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
gauder
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2007 23:26
17

Innlegg av gauder »

Litt av en historie :mozilla_wink:
Skulle tro det var en som var sjalu på deg og ville ha henne for seg selv.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Ja, elexyr, det kunne ha vært en spennende historie, hadde det ikke vært for at du skrev du ble vekket av dette "spøkelset". Her har vi nok en gang en hendelse der noen opplever ting i halvsøvne og tror det er spøkerier. Som jeg har sagt gang på gang her på forumet så kan ting som skjer når man våkner virke veldig, veldig livaktig.

Ikke for å være slem, men du har nok ikke opplevd noe mer enn en liten søvnparalyse, eller en veldig livaktig drøm i våken tilstand.

Det var mye bedre lesing at du var så hyggelig mot kjæresten din, ville nok fokusert mest på det framfor spøkelser og skrømt;)
Antall ord: 125
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2006 12:59
18

Innlegg av Tjohei »

Kimbara skrev:Ja, elexyr, det kunne ha vært en spennende historie, hadde det ikke vært for at du skrev du ble vekket av dette "spøkelset". Her har vi nok en gang en hendelse der noen opplever ting i halvsøvne og tror det er spøkerier. Som jeg har sagt gang på gang her på forumet så kan ting som skjer når man våkner virke veldig, veldig livaktig.

Ikke for å være slem, men du har nok ikke opplevd noe mer enn en liten søvnparalyse, eller en veldig livaktig drøm i våken tilstand.

Det var mye bedre lesing at du var så hyggelig mot kjæresten din, ville nok fokusert mest på det framfor spøkelser og skrømt;)
Enn hvis det faktisk var et sjalu spøkelse? hadde du trodd på det hvis det hadde skjedd hvis han var våken? Mange ganger skyldes nok sånt litt søvnparalyse og mareritt, men i noen tilfeller kan det jo faktisk være noe overnaturlig..
Antall ord: 173
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Tjohei skrev:
Kimbara skrev:Ja, elexyr, det kunne ha vært en spennende historie, hadde det ikke vært for at du skrev du ble vekket av dette "spøkelset". Her har vi nok en gang en hendelse der noen opplever ting i halvsøvne og tror det er spøkerier. Som jeg har sagt gang på gang her på forumet så kan ting som skjer når man våkner virke veldig, veldig livaktig.

Enn hvis det faktisk var et sjalu spøkelse? hadde du trodd på det hvis det hadde skjedd hvis han var våken? Mange ganger skyldes nok sånt litt søvnparalyse og mareritt, men i noen tilfeller kan det jo faktisk være noe overnaturlig..
Ja, det kan du jo si, men dette er fremdeles snakk om en som opplever noe rart med én gang han våkner, og opplever så at fenomenet slipper tak etterhvert som han blir mer våken. Ringer det ikke en bjelle her?
I alle slike tilfeller er det desidert mest nærliggende å tro at det dreier seg om et søvnrelatert psykisk fenomen.

Hadde dette skjedd på dagen hadde jeg nok heller ikke trodd på det, men hadde ikke kunnet forklare det like greit heller. Sannsynligvis hadde det fremdeles hatt noe med psyken å gjøre. Faktum er at de aller, aller fleste slike fenomener skjer i forbindelse med søvn.
Antall ord: 286
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tjohei »

Kimbara skrev:
Tjohei skrev:

Ja, det kan du jo si, men dette er fremdeles snakk om en som opplever noe rart med én gang han våkner, og opplever så at fenomenet slipper tak etterhvert som han blir mer våken. Ringer det ikke en bjelle her?
I alle slike tilfeller er det desidert mest nærliggende å tro at det dreier seg om et søvnrelatert psykisk fenomen.

Hadde dette skjedd på dagen hadde jeg nok heller ikke trodd på det, men hadde ikke kunnet forklare det like greit heller. Sannsynligvis hadde det fremdeles hatt noe med psyken å gjøre. Faktum er at de aller, aller fleste slike fenomener skjer i forbindelse med søvn.
Han sier jo at han våknet av at han ble presset ned i sengen, og at når han begynte å kjempe i mot så forsvant det. Tror nok jeg ville ha våknet veldig fort hvis jeg hadde blitt presset ned og holdt fast. Men som du sier det kan jo være en søvnparalyse, eller som jeg sier det kan være et spøkelse :mozilla_wink:
Er lettere for et spøkelse å romstrere litt når folk sover..
Antall ord: 370

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Tjohei skrev:

I dette tilfellet så sov elexyr. Dermed er en drøm den mest sannsynlige forklaringen på opplevelsen.
Det kan lønne seg å kikke etter den mest åpenbare forklaringen først.

Historien kan vi tro på. Det er en opplevelse som så mange andre. Det er de overnaturlige forklaringene vi ikke svelger hele. Vi vurderer andre muligheter enn de mest fantastiske før vi konkluderer.

Selv om han ikke hadde sagt at dette var i søvne, så hadde vi gått ut fra at han snakket sant, men at det var naturlige grunner til opplevelsen.

Kimbara nevner også dette med at elexyr var hyggelig mot kjæresten, noe som tyder på at han tar historien på alvor. :)
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Tjohei skrev:Er lettere for et spøkelse å romstrere litt når folk sover..
Er det? Hvorfor er det det?
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tjohei »

BA. skrev:
Blir ikke så mye oppstyr og bråk, de får gå i fred med sine tanker, lytte på nattens lyder, lettere å gjemme seg/komme seg unna hvis de skulle bli oppdaget, det er stille og rolig og ikke noe av dagens lys og støy, kanskje de er sjenerte?
Nei BA jeg vet ikke, var noe jeg bare tok ut i lufta her. Er som regel om natta sånne spøkelseshistorier/opplevelser oppstår
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Tjohei skrev:
BA. skrev:
Blir ikke så mye oppstyr og bråk, de får gå i fred med sine tanker, lytte på nattens lyder, lettere å gjemme seg/komme seg unna hvis de skulle bli oppdaget, det er stille og rolig og ikke noe av dagens lys og støy, kanskje de er sjenerte?
Nei BA jeg vet ikke, var noe jeg bare tok ut i lufta her. Er som regel om natta sånne spøkelseshistorier/opplevelser oppstår
Det er som regel om natta folk sover også. Coincidence, I think not. :)
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tjohei »

BA. skrev:
Tjohei skrev:
BA. skrev:
Det er som regel om natta folk sover også. Coincidence, I think not. :)
Hehe ja du tror ditt og jeg tror mitt ;)
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links