Jeg funderer mye på hva poltergeistfenomenet egentlig er.
Det er en gjengs oppfattning om at det er en negativ energiutladning som ofte stammer fra en selv , men jeg lurer litt på dette , stemmer det virkelig?
Jeg har mange ganger opplevd dette fenomenet , både under meditasjon og sammen med andre mennesker i helt vanlige situasjoner.
Forreksempel
Ved ett tilfelle begynnte det å blåse i rommet hvor jeg satt sammen med min nabo , hennes 2 barn og min datter. Det blåste rundt oss , og bladene på plantene danset faktisk i vinden. Jeg så min nabo ble blek , hun følte like mye som meg at dette var ingen naturlig vind, men jeg gikk likevel og forsikret meg om at alle vinduer og dører var lukket. Det var de. Følelesen jeg hadde var derimot ikke at jeg bodde i noen gjemsøkt hus , men at min farfar jeg hadde hatt liten kontakt med kom for å ta et siste farvell. Det ble også bekreftet ved en telefon fra min far om at han nå var død.
En annen episode var under en meditasjon. Jeg satt og mediterte og en japansk kvinne satt plutselig ovenfor meg. Hun var kledd i en rød kimono med små hvite blomster strødd rundt, og vi satt bare og så hverandre inn i øynene , hun hverken smilte eller snakket, vi bare var sammen. Så våknet min datter og kom stille inn i stuen , og dro meg ut av meditasjonen med et forskrekket utrop. Lampen over spisebordet gikk i store sirkler, og hun var overbevist om at det spøkte her. Jeg gikk og stanset lampen , og satte meg ned for å berolige henne. Nå har hun sett så mye paranormale fenomener at jeg bryr meg ikke om å prøve å lyve for henne , men beroliget henne med at det ikke spøkte , men at det noen ganger kom besøk.
En del av disse opplevelsene får meg til å sette spørsmålstegn om hva poltergeist egentlig er. De gangene jeg har opplevd det har jeg følt sterkt og konkret åndelig nærvær.
Jeg bare undres..
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Poltergeistfenomener , hva er de egentlig?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Aug 2007 15:21
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Asker
Ordet poltergeist betyr egentlig "bråkeånd", altså en som forstyrrer, banker, flytter på ting. Verken vind innendørs eller syner under meditasjon kan regnes som poltergeist - eller pjolterbeist, som en venn av meg ynder å kalle det.
Det finnes dusinvis av ganske skremmende historier om "ekte" poltergeist, - steiner som kastes i veggen så det blir skader på trevirket, og steinene blir liggende igjen, men det er ingen til stede som kan ha gjort det.
Leste om Matthew Manning (sjekk ut fyren på google), han var ille utsatt for poltergeist som ungdom. Møbler og gjenstander flyttet på seg. Huset de bodde i var ganske nytt. Faren hans ble lei av hendelsene og var overbevist om at en av ungene drev og rotet om natten, og strødde mel over gulvet. Neste dag var de samme tingene flyttet på - men det var ingen fotspor i melet.
Jeg kan ikke vite om dette er oppspinn, men visse tilfeller i egen familie langt tilbake i tid får meg til å undres. Noen som har vært borti lignende?
Det finnes dusinvis av ganske skremmende historier om "ekte" poltergeist, - steiner som kastes i veggen så det blir skader på trevirket, og steinene blir liggende igjen, men det er ingen til stede som kan ha gjort det.
Leste om Matthew Manning (sjekk ut fyren på google), han var ille utsatt for poltergeist som ungdom. Møbler og gjenstander flyttet på seg. Huset de bodde i var ganske nytt. Faren hans ble lei av hendelsene og var overbevist om at en av ungene drev og rotet om natten, og strødde mel over gulvet. Neste dag var de samme tingene flyttet på - men det var ingen fotspor i melet.
Jeg kan ikke vite om dette er oppspinn, men visse tilfeller i egen familie langt tilbake i tid får meg til å undres. Noen som har vært borti lignende?
Antall ord: 175
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |