Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Jeg fulgte en mann..
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Det er ikke meningen å være frekk egentlig, snarere litt oppgitt.
Jeg mener; for folk flest som drømmer at de følger etter noen, og går i søvne samtidig, tar det for hva det er. Man kaller en hammer for en hammer (eventuelt en hammer av saft, som Gartnerlosjen synger).
Jeg mener; for folk flest som drømmer at de følger etter noen, og går i søvne samtidig, tar det for hva det er. Man kaller en hammer for en hammer (eventuelt en hammer av saft, som Gartnerlosjen synger).
Antall ord: 53
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Nov 2006 01:58
- 18
Re: Jeg fulgte en mann..
Kom til å tenke på en episode jeg hadde for en stund siden nå. Jeg var sammen med ei jente fra sør-amerika tidligere, der er det vanlig å tro på ånder og slikt. Jeg hadde akkurat sovnet og hun lå og kikket på meg. Plutselig hadde jeg snudd ansiktet mitt mot henne og sperret opp øynene og snakket et spåk hun ikke skjønte noe av. Hun samenliknet det med tungetale mener jeg å huske. Heletiden hadde jeg øyekontakt med henne, men hun fikk ikke noe fornuftig ut av meg. Etter jeg var ferdig med "skitsnakket" hadde jeg snudd hodet tilbake og fortsatte med å sove. Jeg har aldri gått i søvne eller noe sånt, men det er nok bare sånt som skjer iblandt. Hjernen er jo aktiv selv om vi ikke er helt bevisste når vi sover. Eksen ble redd og jeg bare husker å bli vekket av henne som lurte på om det var plass under dyna mi. Sikkert uhyggelig å oppleve, men sikkert bare sånt som skjer.Tadriendra skrev:Det skjedde noe utrolig rart en natt for litt siden..
Jeg gikk i søvne (jeg pleier aldri det) og så hørte samboeren min er brak ute ved gangen, jeg hadde falt ned hele kjeller trappen.. Han fikk nesten ikke kontakt med meg, men det eneste jeg sa var at "jeg fulgte etter en mann".. Jeg husker ingenting fra episoden..
Hva tenker dere om dette?
Antall ord: 241
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Jan 2006 17:22
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Elverum
Veninna mi Gikk i søvne en gang og hun var på vei ut før hun ble stoppa av faren sin.
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Aug 2006 12:59
- 18
Midt på natta for mange år siden fant mamma meg i oppkjørselen, jeg gikk i bare trusa og hadde ranselen på ryggen. Hun geleidet meg inn igjen og da våknet jeg og spurte hva i all verden det var hun holdt på med Fatter ikke at jeg skulle være så interessert i å komme meg på skolen hehe På den tiden slapp jeg ut hunden også i søvne, så det var flere morgnener vi fant henne på trappa.
Antall ord: 81
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam
Terron sin Madam
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Des 2006 17:13
- 17
- Lokalisering: Vest Agder
Pjoltergeist skrev:Kom til å tenke på en episode jeg hadde for en stund siden nå. Jeg var sammen med ei jente fra sør-amerika tidligere, der er det vanlig å tro på ånder og slikt. Jeg hadde akkurat sovnet og hun lå og kikket på meg. Plutselig hadde jeg snudd ansiktet mitt mot henne og sperret opp øynene og snakket et spåk hun ikke skjønte noe av. Hun samenliknet det med tungetale mener jeg å huske. Heletiden hadde jeg øyekontakt med henne, men hun fikk ikke noe fornuftig ut av meg. Etter jeg var ferdig med "skitsnakket" hadde jeg snudd hodet tilbake og fortsatte med å sove. Jeg har aldri gått i søvne eller noe sånt, men det er nok bare sånt som skjer iblandt. Hjernen er jo aktiv selv om vi ikke er helt bevisste når vi sover. Eksen ble redd og jeg bare husker å bli vekket av henne som lurte på om det var plass under dyna mi. Sikkert uhyggelig å oppleve, men sikkert bare sånt som skjer.Tadriendra skrev:Det skjedde noe utrolig rart en natt for litt siden..
Jeg gikk i søvne (jeg pleier aldri det) og så hørte samboeren min er brak ute ved gangen, jeg hadde falt ned hele kjeller trappen.. Han fikk nesten ikke kontakt med meg, men det eneste jeg sa var at "jeg fulgte etter en mann".. Jeg husker ingenting fra episoden..
Det samme har skjedd med en av vennene mine!
han sov, og mitt på natta begynte han plutselig å snakke arabisk. det hørtes faktisk ut som det , har hørt det språket et par ganger.
Jeg sa det til han dagen etter, og han skjønte ingenting.
Kan det kanskje ha noe med et tidligere liv å gjøre? at han var arabisk i sitt tidligere liv? og i drømmene så kommer det tilbake? hm....
Antall ord: 319
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Aug 2006 04:39
- 18
Tjohei skrev:Midt på natta for mange år siden fant mamma meg i oppkjørselen, jeg gikk i bare trusa og hadde ranselen på ryggen. Hun geleidet meg inn igjen og da våknet jeg og spurte hva i all verden det var hun holdt på med Fatter ikke at jeg skulle være så interessert i å komme meg på skolen hehe På den tiden slapp jeg ut hunden også i søvne, så det var flere morgnener vi fant henne på trappa.
hhahaha. festlig
Antall ord: 85
What what WHAT?????
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
En grind er nok ikke noe stort hinder for en søvngjenger. Jeg har gått gjennom dører og klatra opp stiger i søvne, kunne sikkert åpna en grind også;)Kimbara skrev: Få tak i ei grind til trappa hvis du er redd for å falle ned der igjen.
Mens vi er inne på det med søvngjengere, vil jeg fortelle en morsom historie:
Vi hadde campingvogn før, og bakerst i vogna var det køyesenger. En enkel skyvedør skilte spisgruppen/kjøkkenet fra køyeseng"værelset", som var ganske trangt. Der pleide jeg og søstra mi å ligge, hun nederst, lille meg øverst. En gang hadde det seg slik at min søster ble igjen hjemme, og passet huset og dyrene, og da fikk jeg ligge i den nederste køyen, for en gangs skyld. Hageputene, CD-spilleren, CD-ene og pottene med jukseplanter hadde vi lagt opp i den øverste køya for å spare plass.
Midt på natten våknet jeg plutselig av at det var blitt kaldt. Jeg hadde sparka av meg dyna mi, det pleide jeg å gjøre før i søvne, men jeg fikk tak i den igjen. Men den måtte ha snudd seg på tvers, tenkte jeg i ørske, for den dekket ikke lenger hele ryggen eller føttene. Stiv var den også. Jeg sovnet ganske fort igjen, men våknet av at jeg slo borti noe hardt. Jeg tror det var CD-spilleren jeg traff, jeg husker ikke helt. Og først da så jeg at dyna mi lå på gulvet - og jeg i den øverste køyesenga!Hvordan i all verden hadde jeg havnet der, liksom??! Først reflekterte jeg ikke over at jeg lå i den øverste køya, for det var jeg jo vant til fra tidligere turer, men jeg stussa da jeg så alle tingene som var rundt meg... Det var ikke dynen jeg hadde trukket over meg igjen tidligere, det var en hagepute xD Så jeg gikk ned i den nederste sengen igjen, og sovnet. Ikke noe mer rabalder den natten
Ved frokostbordet neste morgen, spurte mamma og pappa hva det var jeg dreiv med om natten, jeg hadde visst laget et voldsomt bråk, tatt i betraktning at jeg egentlig skulle ligget og sovet søtt. Da fortalte jeg at jeg hadde våknet i feil køye, at jeg tydeligvis hadde klatret opp dit i søvne, og skjønte da at jeg måtte ha kommet borti den simple skyvedøren som alltid gir fra seg mer lyd enn den bør. Hehe..
Antall ord: 434
☮
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
hahaha.. sykt vittigDiablesse skrev:En grind er nok ikke noe stort hinder for en søvngjenger. Jeg har gått gjennom dører og klatra opp stiger i søvne, kunne sikkert åpna en grind også;)Kimbara skrev: Få tak i ei grind til trappa hvis du er redd for å falle ned der igjen.
Mens vi er inne på det med søvngjengere, vil jeg fortelle en morsom historie:
Vi hadde campingvogn før, og bakerst i vogna var det køyesenger. En enkel skyvedør skilte spisgruppen/kjøkkenet fra køyeseng"værelset", som var ganske trangt. Der pleide jeg og søstra mi å ligge, hun nederst, lille meg øverst. En gang hadde det seg slik at min søster ble igjen hjemme, og passet huset og dyrene, og da fikk jeg ligge i den nederste køyen, for en gangs skyld. Hageputene, CD-spilleren, CD-ene og pottene med jukseplanter hadde vi lagt opp i den øverste køya for å spare plass.
Midt på natten våknet jeg plutselig av at det var blitt kaldt. Jeg hadde sparka av meg dyna mi, det pleide jeg å gjøre før i søvne, men jeg fikk tak i den igjen. Men den måtte ha snudd seg på tvers, tenkte jeg i ørske, for den dekket ikke lenger hele ryggen eller føttene. Stiv var den også. Jeg sovnet ganske fort igjen, men våknet av at jeg slo borti noe hardt. Jeg tror det var CD-spilleren jeg traff, jeg husker ikke helt. Og først da så jeg at dyna mi lå på gulvet - og jeg i den øverste køyesenga!Hvordan i all verden hadde jeg havnet der, liksom??! Først reflekterte jeg ikke over at jeg lå i den øverste køya, for det var jeg jo vant til fra tidligere turer, men jeg stussa da jeg så alle tingene som var rundt meg... Det var ikke dynen jeg hadde trukket over meg igjen tidligere, det var en hagepute xD Så jeg gikk ned i den nederste sengen igjen, og sovnet. Ikke noe mer rabalder den natten
Ved frokostbordet neste morgen, spurte mamma og pappa hva det var jeg dreiv med om natten, jeg hadde visst laget et voldsomt bråk, tatt i betraktning at jeg egentlig skulle ligget og sovet søtt. Da fortalte jeg at jeg hadde våknet i feil køye, at jeg tydeligvis hadde klatret opp dit i søvne, og skjønte da at jeg måtte ha kommet borti den simple skyvedøren som alltid gir fra seg mer lyd enn den bør. Hehe..
Antall ord: 439
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2007 16:38
- 17
det er jo mest tenkelig; du drømte .Tadriendra skrev:Det skjedde noe utrolig rart en natt for litt siden..
men det er sikkert flere grunner, f.eks hjelperen din skulle vise deg eller
du har møtt han i søvne.
det at samboeren din ikke fikk kontakt med deg med det første er vel pga. du sov,
har i en slags transe eller lignende.
Antall ord: 123
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Det med "transe", som Maza beskriver her, er vel ganske vanlig når man går i søvne, er det ikke? I så fall er det ikke så rart at han nesten ikke fikk kontakt med deg. Sikkert ekkelt å tenke på det i ettertid, men at det var noe paranormalt, betviles fra min side.Maza skrev:det er jo mest tenkelig; du drømte .Tadriendra skrev:Det skjedde noe utrolig rart en natt for litt siden..
men det er sikkert flere grunner, f.eks hjelperen din skulle vise deg eller
du har møtt han i søvne.
det at samboeren din ikke fikk kontakt med deg med det første er vel pga. du sov,
har i en slags transe eller lignende.
Antall ord: 180
☮
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Aug 2006 04:39
- 18
litt off-topic.....
men HAHA! ufattelig kult bilde maza!
men HAHA! ufattelig kult bilde maza!
Antall ord: 9
What what WHAT?????
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Jeg prøvde ikke å være ironiskDiablesse skrev:Ironisk?Petroosha skrev: hahaha.. sykt vittig
synes bare det var en litt vittig historie jeg :mozilla_wink:
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Okei:P:)Petroosha skrev:Jeg prøvde ikke å være ironiskDiablesse skrev:Ironisk?Petroosha skrev: hahaha.. sykt vittig
synes bare det var en litt vittig historie jeg :mozilla_wink:
Antall ord: 30
☮
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jan 2004 15:15
- 20
- Lokalisering: Porsgrunn
Når vi er inne på dette temaet.. Er det virkelig så farlig å vekke noen som går i søvne? Om det er det.. hvorfor? De sover vel bare de også? Selv om jeg er helt enig i at vekkeklokka tar livet av meg i ny og ne, så er det vel ikke noe mer farlig om jeg går enn når jeg ligger?
Antall ord: 66
Karma... spennende...
Hide post links |