Drømmer, NDO & ut av kroppenFeberfantasier i voksen alder

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

a_maren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2007 17:13
17

Feberfantasier i voksen alder

Innlegg av a_maren »

Hei, når jeg var liten hadde jeg ofte feberfantasier og det samme skjedde hver gang.

Vanskelig å beskrive men det var noe som det her: Føler at "noe" rart og ubehagelig kommer over meg, jeg begynner å stresse inni meg -øynene flakker fra side til side og jeg spenner meg i kroppen. Når jeg rører på meg virker det som om alt går i fort film og det hjelper ikke hvor sakte jeg beveger meg. Der pleide det å stoppe og gi seg etter ca 5-10 min. Men der er så ubehagelig at jeg begynte å gråte. Og noen ganger ville jeg få stemmer i hodet også, en slags gjentagende durende innestengt stemme som virkelig var plagende.

Men grunnen til at jeg skriver om dette er at det skjedde igjen i natt, og det skjer sånn ca et par ganger i året. Jeg er nå 23 år. Men det skjer ikke når jeg er syk, men heller når jeg er trist og har mye negative tanker i hodet.

Er det noen som kan ha noen tips til meg om hva dette kan være og evt hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det?
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

Så du vil bli kvitt det?
jeg vet ikke hvordan du føler det, om du føler frykt o.s.v.
men når du sier at det kommer når du er trist og lei. Assosierer jeg det med noen som vil deg godt..
Antall ord: 46
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
a_maren
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av a_maren »

der tar du feil, beklager. ja, det er ubehagelig
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

a_maren skrev:der tar du feil, beklager. ja, det er ubehagelig
leste jo det du skrev, men tenkte at det kanskje bare var fordi det var uvanlig..
Jeg skal tenke litt på det..
Håper noen kan hjelpe deg da:)
Antall ord: 41
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
a_maren
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av a_maren »

jo takk.
jeg tror ikke noe særlig på at noen som vil meg godt liksom ville gjort dette med meg, alt skjer nok inni hjernen min. men det er jo derfor det går ann å gjøre noe med det, jeg trenger bare å komme i kontakt med noen som har hørt om dette før
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Lokalisering: Bergen

Re: Feberfantasier i voksen alder

Innlegg av nattlyset »

a_maren skrev:Hei, når jeg var liten hadde jeg ofte feberfantasier og det samme skjedde hver gang.

Vanskelig å beskrive men det var noe som det her: Føler at "noe" rart og ubehagelig kommer over meg, jeg begynner å stresse inni meg -øynene flakker fra side til side og jeg spenner meg i kroppen. Når jeg rører på meg virker det som om alt går i fort film og det hjelper ikke hvor sakte jeg beveger meg. Der pleide det å stoppe og gi seg etter ca 5-10 min. Men der er så ubehagelig at jeg begynte å gråte. Og noen ganger ville jeg få stemmer i hodet også, en slags gjentagende durende innestengt stemme som virkelig var plagende.

Men grunnen til at jeg skriver om dette er at det skjedde igjen i natt, og det skjer sånn ca et par ganger i året. Jeg er nå 23 år. Men det skjer ikke når jeg er syk, men heller når jeg er trist og har mye negative tanker i hodet.

Er det noen som kan ha noen tips til meg om hva dette kan være og evt hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det?
Hjernen vår er en stor harddisk. Den lagrer ufattelig mye rart, og kroppen vår husker ting som hjernen har glemt! Eller, man husker noe ubevisst med kroppen for å si det sånn. Eeeh, dette føler jeg ble litt knotete, men drit i det. Jeg tror essensen i det er forståelig.

Iallefall, det som slo meg er at det ligner på et angstanfall. Kanskje du var veldig redd når du var liten når dette skjedde, og når du er lei og sliten så kommer det opp igjen?

Har du prøvd å legge merke til hva som skjer når du føler dette? Prøv å legg merke til et spesielt mønster. Hva skjer når du føler det? Hva utløser det? Er det en spesiell hendelse eller kommer det som julekvelden på kjerringa? Er det noe du kan gjøre annerledes for å unngå å komme opp i en lignende situasjon senere? Prøv å huske i ettertid og skriv gjerne ned det du føler er viktig. Det tenger ikke være det store, men det du husker. Hva tenkte du, hva følte du. Sånne ting. Men det viktigste er at du prøver å slappe av og si til deg selv at det går snart over!

Aner ikke om du føler det hjelper da, men det er nå bare ett forslag fra min side! :mozilla_smile: Lykke til!
Antall ord: 443
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links