Universet & dets hemmeligheterDet som skjer i 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Borte..

Innlegg av Borte.. »

PlantSpirit skrev:
Vermilion Oriol skrev:
PlantSpirit skrev:
Vermilion Oriol skrev:Hmm.....jeg som trodde at 2012-maset hadde tatt slutt :roll:
:D Du må vente når det blir 2013 så vil maset ta slutt. :mozilla_cool:
Nja....er du sikker på det. Jeg ville ikke ha blitt overrasket (tatt i ettertraktning) om vi kom til 2012, for å så oppleve masing om det temaet ti år til. Da ville det vel dreie seg om hvorfor det ikke skjedde noe. Eller om det ville skje noe, så ville man lage hundre tråder om det. Jaja mensan :)
Jeg spår her og nå at flere vil merke hva som skjer på den datoen og i ettertid - kraftig oppjustering av jordas bevissthet. Nærmere hvem vi egentlig er og våre kosmiske venner. :mozilla_cool: Time will show.

Vel som du sier; time WILL show :)
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

Hva regner dere som drivkraften eller hensikten med alt dere snakker om ang globale oppvåkninger osv?? Hvor leder det hen, hva er vitsen og hvem leder oss i såfall dit??
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Tom_34 skrev:Hva regner dere som drivkraften eller hensikten med alt dere snakker om ang globale oppvåkninger osv?? Hvor leder det hen, hva er vitsen og hvem leder oss i såfall dit??
Overgang fra fiskenes tidsalder til vannmannens tidsalder som er nevnt blant annet i Maya-kalenderen.Også i hopi-profetier ang ny solsyklus som den kaller det for.
Astrologisk hendelse av stor betydning for Jorden med tanke på nærmere kontakt med våre kosmiske venner og utvidet tilgang til hva åndeverdenen kan by på. Det er sånn jeg ser på det nå. Det er jo mange som har "våknet" fra sin åndelige dvale de siste 8-10 årene her på vår planet - så denne prosessen har jo vært i gang i noen tiår.
Antall ord: 133
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Men vi har vel vært i vannmannens tidsalder noen år nå?

Uansett. Jeg aner ikke om 2012. Har hørt at mayakalenderen stopper der, men har ikke egentlig hørt at de sier noe om hvorfor. Annet enn at verden skal slutte å være som den er.... Det kan jo bety så mangt. Men så kan det jo hende det står noe i mayakalenderen som jeg ikke vet om. Uansett - jeg tror nok selv, at skillet faktisk er mellom bestå og ikke bestå. Ikke i betydning av dommedag, men i betydning av at vi har valg å ta, om vi vil ivareta eller ødelegge - gjelder både oss selv og det vi bor på. Og dersom vi velger å fortsette med krig og helvete så går det rakt den veien. Dersom vi gidder se oss om og slutte å svare med hat og maktovergrep - så har vi en virkelig god mulighet til å være her litt til
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Glem Maya og alt det der.
Det folk flest kjenner dette som er the New World Order.

Planene er klare... innen 2012 er de fleste mål nådd, Illuminati og deres undergrupper har nådd sine mål om dominans verden over. Det vil være et totalitærsamfunn, en politistat, hvor verdens befolkning er betydelig minsket pga. kreft og "naturkatastrofer" og andre iscenesatte situasjoner/hendelser (les: KLIMAFORANDRINGER).
Ikke minst vil reptilene da ha supplert seg med så mye penger de kan,
og hva målet er? Jo, å vise verden at penger er roten til alt ondt, og at det kan bokstavelig talt spores tilbake til disse onde skapningene. De gjenværende skapninger på jorden vil da være en "superrase", nærmest "arisk" som det går an å bli. (les: Bush og co.) og 1984 vil bare være barnemat i forhold. Denne superrasen vil være utstyrt med bioteknologiske forbedringer, mye vil bli gjemt i mat og vaksiner og vil lanseres som påbudte tiltak (les: det dem kaller "sikkerhetstiltak") og det vil også finnes et knippe antall "undermennesker" som delvis vil være hybrider (henviser til Blade Runner), robotmennesker som ikke bør utvikle personmessige trekk eller for mye følelser. De vil være ansatt for å jobbe for "overmenneskene", altså superrasen.

Mmmmnæh.......
Tror ikke det...
Antall ord: 221
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Behold; RoboCop will inherit the eart!!!
Antall ord: 6
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Liana
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Apr 2007 14:53
17
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Liana »

Hmmmf... En grunn til å utsette selvmordsforsøket for denne gang :mozilla_undecided: men spøk til side: tror det forskes altfor mye på slike ting, noe som fører til at det rett og slett sporer av og folk begynner å tro på alt mulig rart... Og finne opp ting de mener er helt sant, de mener de ser tegn som er sendt til dem personlig fra tv, radio og aviser, slike mennesker har en lidelse som heter psykose. Så jeg vet ikke hvor friske de som har laget disse sidene, faktisk er, men må si jeg er spent på hva som faktisk skjer om 5 år, selv om jeg ikke tror noe stort på dette... :mozilla_tongue:
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

guttebass
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Apr 2007 19:28
17
Lokalisering: Nøtterøy

Innlegg av guttebass »

Hmm... Hva med litt forklaring?

2012...20 + 12 = 32. 3 + 2 = 5 (den 5 tidsalder?) man kan finne "beviser" og spor i alt, bare man leter lenge nok, noe som kan bli litt latterlig noen ganger:)...

Jeg har også lest mye om disse tingene, 2012 også. Når jeg var 17 - 18 år, fortalte jeg blant annet vennene mine, at ting vill skje i 2010-2014. Hadde ikke peil på polskifte teorien, men "følte" at vi får besøk utenifra rundt denne tiden. Vet ikke, kan ikke forklare det, men rart er det.

I de senere år, har jeg, som mange her, interessert meg for livets gåter. Jeg tror, at for å forstå en sånn hendelse HVIS det hender i 2012, må forklares i et større perspektiv... Så jeg prøver med min oppfattning av ting:

Troverdige "bevis" jeg har lest så langt... :

* Forskere HAR funnet bevis på polskiftet, og at det kun er et spørsmål om "tid" før neste gang.

* Global oppvarming... ett forsøk på å føre oppmerksomheten vekk fra sannheten fra våre "ledere”? Hva hadde skjedd med økonomien og frykt i verden, hvis regjeringene flere år før det skjer, hadde gått offentlig ut og fortalt hva de vet? Så langt må jeg si at så mye bullshit som har blitt dratt frem som fakta ang global oppvarming, har jeg aldri sett før. Det som bygger opp under 2012 i denne sammenhengen er at mange solforskere kan fortelle om en høyere solaktivitet, og at global oppvarming er veldig godt samkjørt med solaktivitetene.

* + Mye av det som har blitt nevnt i dette forumet.

Forklaringer på de "rare" hendelsene som skjer:

Vi får "katteøyne" og andre nye egenskaper?...

Jeg tror vel ikke at vi får det over natta, men er villig til å se at EVOLUSJONEN vil forandre oss relativt raskt når vi lever under nye omgivelser og frekvenser. Ikke glem forandringene vi går igjennom i løpet av ett liv... - De helbredende evnene kroppen vår allerede har, og at siden vi er bygget opp av masse celler, noe som betyr at vi egentlig er flytende puddinger som er LETT påvirkelig av andre kjemiske stoffer og frekvensendringer. Hele vår interne kommunikasjon mellom celler, nervevev og organer, foregår kjemisk og "elektrisk". Så ja, over tid er jeg troende at det kan skje. Vi lever jo i en verden hvor millioner tror på mirakler og gamle fortellinger i bibelen og andre bøker. Hvordan klarte ett menneske som Jesus å gjøre de tingene han kunne??? Han kunne manipulere energier. Healing, mirakler, alt blir mulig ved manipulering av energien som skaper materie.

Vil vi overleve?

En annen ting er at jorda ikke er rund, men "presset" litt sammen mellom Polene. Ved et polskifte, så vil Jorden skifte form, og jordskjelv, forflyttning av kontinenter, og annen seismisk aktivitet vil skje. Spørsmålet er da hvor fort skiftet skjer. Skjer det sakte, vil vi ha gode sjanser, men hvis det skjer fort, over noen få uker eller så, så er vi ferdige...

Alt som eksisterer, eksisterer kun NÅ. Dette er et begrep som må forstås først. Før materie ble til, var det ren energi. Som forskere også sier når de blir spurt hva ren energi er, så er svaret... de vet ikke, men det har alltid vert, er, og vil alltid eksistere.

Hva med dannelsen av universet? Energien starter å vibrere, og danner seg til fysisk materie. (her må jeg skyte inn at i denne prosessen må det finnes en "vilje", eller blueprint for at energien skal vite hvordan den skal vibrere for å bygge et stabilt fysisk materie, noe som kan blåse liv i om de troende og vitenskapen egentlig snakker om det samme, bare med 2 forskjellige par øyne.>) Uansett... Faktum er at ikke på noen tidspunkt i verdenshistorien har verden vært eksakt lik, fordi alt er i konstant bevegelse. Vårt begrep om tid, er basert på bevegelse av energier.

Ble litt omfattende det her, og lett å spore av. Mye ting å diskutere og ta tak i.

Min konklusjon

Jeg har litt frykt for hva som kan skje, samtidig er jeg nysgjerrig. Skulle det bli verdens undergang, så får vi oppleve noe av verdenshistoriens råeste hendelse med egne øyne. :)Og siden jeg personlig ikke tror på tid, men at vi alle opplever ett uendelig antall versjoner av sitt liv, med ett uendelig antall utfall, fordi vi skaper vår virkelighet selv, så er jeg egentlig ganske rolig, men spent :)

Uansett, tenk positivt og tiltrekk deg mer positivt fordi du tenker det :)

Ha en god dag- Roy.
Antall ord: 781

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

guttebass
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Apr 2007 19:28
17
Lokalisering: Nøtterøy

Innlegg av guttebass »

ps, les om kvantefysikk for mer svar :)
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

guttebass skrev:Hmm... Hva med litt forklaring?

2012...20 + 12 = 32. 3 + 2 = 5 (den 5 tidsalder?) man kan finne "beviser" og spor i alt, bare man leter lenge nok, noe som kan bli litt latterlig noen ganger:)...

Jeg har også lest mye om disse tingene, 2012 også. Når jeg var 17 - 18 år, fortalte jeg blant annet vennene mine, at ting vill skje i 2010-2014. Hadde ikke peil på polskifte teorien, men "følte" at vi får besøk utenifra rundt denne tiden. Vet ikke, kan ikke forklare det, men rart er det.

I de senere år, har jeg, som mange her, interessert meg for livets gåter. Jeg tror, at for å forstå en sånn hendelse HVIS det hender i 2012, må forklares i et større perspektiv... Så jeg prøver med min oppfattning av ting:

Troverdige "bevis" jeg har lest så langt... :

* Forskere HAR funnet bevis på polskiftet, og at det kun er et spørsmål om "tid" før neste gang.
Polskiftet er ikke noe veldig dramatiske saker. Det kan se ut som at polskiftet har begynt, og det vil kunne ta tusenvis av år før det er ferdig.
http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/pol ... _0502.html
Vi snakker altså om et skifte som har begynt, og som vil ta tusenvis av år å gjennomføre. 2012 er uvesentlig i den forbindelse.
* Global oppvarming... ett forsøk på å føre oppmerksomheten vekk fra sannheten fra våre "ledere”? Hva hadde skjedd med økonomien og frykt i verden, hvis regjeringene flere år før det skjer, hadde gått offentlig ut og fortalt hva de vet? Så langt må jeg si at så mye bullshit som har blitt dratt frem som fakta ang global oppvarming, har jeg aldri sett før. Det som bygger opp under 2012 i denne sammenhengen er at mange solforskere kan fortelle om en høyere solaktivitet, og at global oppvarming er veldig godt samkjørt med solaktivitetene.
Du har rett i at det er sagt mye bullshit om global warming, både fra alarmistene og fra klimaskeptikerne.

http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/sol ... _1102.html
Det ser ikke ut til at dette heller har noen sammenheng med 2012.
* + Mye av det som har blitt nevnt i dette forumet.
Som for det meste er BS.

ps. Kvantefysikk er for vanskelig for meg. Kan ikke du skrive noe om hvordan kvantefysikken har sammenheng med 2012, og hvordan denne sammenhengen virker?
Antall ord: 415

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Jeg vil ikke mutere :(
Antall ord: 4
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

guttebass skrev: Jeg tror vel ikke at vi får det over natta, men er villig til å se at EVOLUSJONEN vil forandre oss relativt raskt når vi lever under nye omgivelser og frekvenser. Ikke glem forandringene vi går igjennom i løpet av ett liv... - De helbredende evnene kroppen vår allerede har, og at siden vi er bygget opp av masse celler, noe som betyr at vi egentlig er flytende puddinger som er LETT påvirkelig av andre kjemiske stoffer og frekvensendringer. Hele vår interne kommunikasjon mellom celler, nervevev og organer, foregår kjemisk og "elektrisk". Så ja, over tid er jeg troende at det kan skje. Vi lever jo i en verden hvor millioner tror på mirakler og gamle fortellinger i bibelen og andre bøker. Hvordan klarte ett menneske som Jesus å gjøre de tingene han kunne??? Han kunne manipulere energier. Healing, mirakler, alt blir mulig ved manipulering av energien som skaper materie.

Alt som eksisterer, eksisterer kun NÅ. Dette er et begrep som må forstås først. Før materie ble til, var det ren energi. Som forskere også sier når de blir spurt hva ren energi er, så er svaret... de vet ikke, men det har alltid vert, er, og vil alltid eksistere.

Hva med dannelsen av universet? Energien starter å vibrere, og danner seg til fysisk materie. (her må jeg skyte inn at i denne prosessen må det finnes en "vilje", eller blueprint for at energien skal vite hvordan den skal vibrere for å bygge et stabilt fysisk materie, noe som kan blåse liv i om de troende og vitenskapen egentlig snakker om det samme, bare med 2 forskjellige par øyne.>) Uansett... Faktum er at ikke på noen tidspunkt i verdenshistorien har verden vært eksakt lik, fordi alt er i konstant bevegelse. Vårt begrep om tid, er basert på bevegelse av energier.

Uansett, tenk positivt og tiltrekk deg mer positivt fordi du tenker det :)

Ha en god dag- Roy.
Dette var fabelaktig godt sagt =D>

på en enkel måte fortalte du om noe av det dypeste....
Antall ord: 348
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17

Innlegg av bjørnekvinnen »

2012 er et vendepunkt for all elendighet på jorden. Slik jeg ser det er vi så ute å kjøre allerede idag, det viser moderjord med flom, jordskjelv, ras etc. Vi må snu tankegangen og ta vare på jorden istedenfor å utnytte den, slik vi har gjort de siste 100 årene. De som ikke klarer å omstille seg fra det materialistiske, og ha respekt for jorden, dyrene, etc. forsvinner, resten blir igjen for å ta fatt på oppbyggingen av en ny og bedre verden hvor respekt for alt liv og gammel visdom står i sentrum og ikke egoet. Det er min forklaring. Tenk positivt og ikke la det negativie ta overhånd.
Antall ord: 109
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

bjørnekvinnen skrev:2012 er et vendepunkt for all elendighet på jorden. Slik jeg ser det er vi så ute å kjøre allerede idag, det viser moderjord med flom, jordskjelv, ras etc. Vi må snu tankegangen og ta vare på jorden istedenfor å utnytte den, slik vi har gjort de siste 100 årene. De som ikke klarer å omstille seg fra det materialistiske, og ha respekt for jorden, dyrene, etc. forsvinner, resten blir igjen for å ta fatt på oppbyggingen av en ny og bedre verden hvor respekt for alt liv og gammel visdom står i sentrum og ikke egoet. Det er min forklaring. Tenk positivt og ikke la det negativie ta overhånd.
Flom er et resultat av klimaskiftene som alltid vil endre jorden. Ras er et resultat av klimaskiftet, med mye regn som løser opp bakken og tyngdekraften som gjør resten.
Jordskjelv er ikke resultat av klimaskiftene, men så ser vi heller ikke noen økning i antall eller størrelser på jordskjelvene.

Vi ser altså ikke noen rasjonell grunn til å tro at "Moder Jord" eller "Gaia" har noen som helst bevissthet. At denne skulle ta hevn over alle folk og dyr for det noen av våre forfedre gjorde synes jeg er søkt.

Til tross for at tanken om at jorden tar hevn er veldig pessimistisk, er jeg enig med deg i siste linjen. Tenk positivt, og gjør det som du synes er fornuftig for å hindre unødvendig belastning for miljøet.

2012 er bare et årstall, som vil komme, og som vil passere uten noen voldsomme endringer. :)
Antall ord: 262

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

AQUARIUS

BERMUDA TRIANGLE COMPASS

Innlegg av AQUARIUS »

HE HE JEG TROR KJÆRE BJØRNEKVINNEN GJØR OSS EN STOR "BJØRNE TJENESTE"
MEN POL-SKIFTET VIL FINNE STED UANSETT OM BJØRNEKVINNEN ER FOR ELLER MOT
& MANGLER KUNNSKAP OM ASTROLOGIENS MULIGHET FOR SPÅDOM:
PLANET BEVEGELSER OG ASPEKTER ER VITENSKAPELIG BEVIST I ÅRTUSENER.
SÅ OM NOEN ER FOR ELLER MOT FAKTA ENDRER NOK IKKE PLUS OG MINUS...
NORDPOL OG SØRPOL SKIFTET TAR ANDRE KREFTER SEG AV DENNE DAGEN!
DENNE DAGEN VIL IKKE KOMPASSENE VÅRE VIRKE & VISE OSS DEN RIKTIGE VEIEN !
ELLER ER DET NETTOPP DET KOMPASSENE VIL VISE ? ( NOE HELT NYTT )
( NY INFORMASJON OM KLODENS NORDPOL & SØRPOL, ASTROLOGI, SPÅDOMMER, ÅNDENES & GUDENES NÆRVÆR MED MERE VIL UTSPILLE SEG )
GLOBALT SETT ER VI PÅ HELT FEIL KURS OG TRENGER Å VEKKES DENNE MAYA DAGEN
NOEN VIL NOK SØKE DET ÅNDELIGE OG ENDRE SIN KURS 180 GRADER.
DET BLIR DEN RENESTE KURSVIRKSOMHETEN FOR KLODEN 21.12.2012.

( Dette er tema som angår sult, fattigdom, atomvåpen, forurensing, osv )
Menneskeheten har vist manglende evne til å løse slike oppgaver innen tidsfrist.
Vil vi måtte ha forurensing, global oppvarming, atomvåpen, Kkatastrofer. fattigdom i rikelige mengder?
De fire elementene brukes dessverre allerede til å gi global hodepine (jord luft ild vann)

Globalt sett står partene i kraftig opposisjon til hverandre og det utkjempes skruppel løst makt-arroganse. NEI TIL ATOM-VÅPEN
MEN 2 MOT-POLER BLIR =1, DECEMBER 2012
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links