Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKraftdyr ?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

mashuu

Innlegg av mashuu »

Kan man ha en amøbe som kraftdyr?

:mozilla_tongue:


Fant denne testen:
http://www.allthetests.com/quiz10/quizp ... 1095198776

er sikkert ikke så seriøst... men moro likevel :P
Jeg fikk uuulv :D
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

wicced skrev:Kan man ha en amøbe som kraftdyr?

:mozilla_tongue:


Fant denne testen:
http://www.allthetests.com/quiz10/quizp ... 1095198776

er sikkert ikke så seriøst... men moro likevel :P
Jeg fikk uuulv :D
Hvorfor ikke?? No brain noe pain vettu.. må være deilig i disse dager :mozilla_tongue:

Jeg stusser alltid sånn over at folk alltid ramser opp ulv, ørn, tiger, bjørn osv.. som kraftdyr, slike faboules dyr vettu... når jeg er sikker på at en rotte eller maur har flotte nok egenskaper å ta i bruk?

Hallo jeg mener: hver art er dyktig på sitt vis ute i naturen og det er deres naturlig egenskaper som er fokus i kraftdyrvisdom eller hva jeg ska kalle det!!!

Men hey.. mennesket er en fin dyreart.. liker å lage hiearki av stilige, ekle, smarte, dumme osv dyr... Jah endatil at dyr er naturmaskiner uten sjel og bevissthet i heftig Rossau deterministisk stil :mozilla_tongue: Fysj.... :mozilla_tongue:
Antall ord: 150
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
alexander
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 06 Apr 2006 21:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tjøme

Innlegg av alexander »

altsa jeg fant akkurat mitt kraftdyr. jeg satt meg ned i en behagelig stilling tenkte meg bort til en gress fylt eng, folte vinden mot kroppen sa opp mot solen over enga og spurte hva er mitt kraftdyr og vips sa viste jeg det ps kan ikke skrive alle bokstaver na
Antall ord: 51
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
alexander
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 06 Apr 2006 21:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tjøme

Innlegg av alexander »

altsa jeg fant akkurat mitt kraftdyr. jeg satt meg ned i en behagelig stilling tenkte meg bort til en gress fylt eng, folte vinden mot kroppen sa opp mot solen over enga og spurte hva er mitt kraftdyr og vips sa viste jeg det ps kan ikke skrive alle bokstaver na
Antall ord: 51
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

snuppedilla skrev:
wicced skrev:Kan man ha en amøbe som kraftdyr?

:mozilla_tongue:


Fant denne testen:
http://www.allthetests.com/quiz10/quizp ... 1095198776

er sikkert ikke så seriøst... men moro likevel :P
Jeg fikk uuulv :D
Hvorfor ikke?? No brain noe pain vettu.. må være deilig i disse dager :mozilla_tongue:

Jeg stusser alltid sånn over at folk alltid ramser opp ulv, ørn, tiger, bjørn osv.. som kraftdyr, slike faboules dyr vettu... når jeg er sikker på at en rotte eller maur har flotte nok egenskaper å ta i bruk?

Hallo jeg mener: hver art er dyktig på sitt vis ute i naturen og det er deres naturlig egenskaper som er fokus i kraftdyrvisdom eller hva jeg ska kalle det!!!

Men hey.. mennesket er en fin dyreart.. liker å lage hiearki av stilige, ekle, smarte, dumme osv dyr... Jah endatil at dyr er naturmaskiner uten sjel og bevissthet i heftig Rossau deterministisk stil :mozilla_tongue: Fysj.... :mozilla_tongue:
Indianere er veldig bevisste på at alle kraftdyr har sine styrker, inkludert frosker og kolibrier. De er kanskje små og virker ubetydelige som kraftdyr, men har egne spesielle styrker og evner og har viktige ting å lære oss mennesker :)
Antall ord: 191
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Jeg har ingen spesielle favorittdyr, men jeg har hatt noen forunderlige opplevelser der dyr er spesielt fremtredende. I disse tilfellene, eller hendelsene, har dyr oppsøkt meg. Da jeg var barn opplevde jeg flere ganger at en stor ørn oppsøkte meg. Den kom ofte fra havet og innover land. Denne fuglen kom helt ned til meg, og svevde i store sirkler rett over meg. Jeg var aldri redd denne fuglen, selv om vingespennet må ha vært over to meter. Et par ganger landet den bare noen meter fra meg, og hele tiden hadde jeg øyekontakt med den. Det hendte også at mine foreldre tilfeldigvis var i nærheten av meg da denne store ørnen kom til meg, og den dag i dag undrer de seg på hvorfor. Husker mamma ble livredd den første gangen hun så denne fuglen. Da satt den ca 4 meter fra meg. Jeg følte aldri redsel for den.
Ellers var jeg et slikt barn som foretrakk å være ute i friluft, og som elsket å løpe til skogs og til fjells. Hadde ofte turer alene i nærheten av hjemmet, og opplevde da mye fin kontakt med dyr. Om senvåren pleide jeg også å leke sammen med hjortekalvene, mens moren deres gresset like ved. Jeg kan aldri huske at jeg noen gang følte meg truet eller skremt.
I voksen alder har jeg opplevd å bli oppsøkt av andre dyr. Dyrene kommer alltid bort til meg, og for et par år siden kom det en stor oter helt bort til meg og satt lenge ved min side. Det var vel en av de første gangene jeg virkelig opplevde å kommunisere med dyret. Det var en veldig underlig og mektig visshet i meg at jeg forsto hva den sa til meg.
Har aldri tenkt på at jeg kan ha kraftdyr, men kanskje...? Jeg har hatt besøk av alt fra småfugler til store dyr. Jeg har hatt mange fine opplevelser sammen med dyrene, og for meg har det på en måte vært helt naturlig. Mitt yngste barn har også denne egenskapen, men han kan i tillegg motta budskap fra dem og fører ofte samtaler med dem. Den store ørnen oppsøkte min sønn da han var ca 1.5 år gammel. Den satte seg tett ved ham, mens min tante ble hysterisk og trodde den ville ta ham. Selv var jeg helt rolig og følte bare en dyp ro. Min sønn var ikke redd, bare lo og snakket med den. Den store hunden vi hadde med oss stakk halen mellom bena og løp hjem. Ørnen har også, etter at jeg ble voksen, kommet til meg flere ganger.
Antall ord: 452

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av elm »

har dere merket hvordan en gravkiste alltid blir besøkt av fugler mens den blir bært på vei til kirken?
Sist redigert av elm på 22 Feb 2008 02:53, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maa22
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 02 Jun 2007 18:16
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: Husdyr

Innlegg av Maa22 »

Tingeling<3 skrev:
kraBat skrev:Kraftdyr er veldig intressangt vell og mene
Hei.

Jeg vet at det du skriver om ikke har noe med husdyr å gjøre ...men jeg håper du vil svare meg uansett... jeg har to katter.... Tror du katter kan se Paranormale ting , ånder , spøkelser , gjernferd, osv? Måtte bare spørre noen... håper det er oki...
jeg mener dyr er mye mer følsomme enn oss på sånne ting... det har vi her hjemme opplevd mange ganger før... katter og dyr har bedre hørsel enn oss.... jeg er i allefall sikker på at den dagen min katt løper med halen gjennom beina og ut av rommet mitt eller huset,,, då er jeg ganske rask på beina også. ut av huset :P
Eller hvis hunden knurrer mot tum luft eller noe sånt-..
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pianisten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 08 Jan 2007 20:19
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang

Innlegg av Pianisten »

På den testen så ble jeg Ørn eller Rådyr..de ble akkurat like mye prosent.
Men jeg er veldig facinert av hund og ulv :)
En ting jeg veldig ofte drømmer om er min døde hund Lady..hun dukker nesten alltid opp i drømmene mine, det er en stund siden vi avlivde henne nå..|:
Antall ord: 57
Det du glemmer i morgen kan være det jeg husker aller best

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 61
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av bjørnekvinnen »

Ved å ta et kurs i trommereise, slik at du vet hva du gjør, vil du lære å se kraftdyrene dine. Når et dyr viser seg fra alle fire sidene på en trommereise er det kraftdyret ditt. Men gå å lær hvordan man gjør det først. Lykke til! Et kjempeflott middel for selvutvikling.
Antall ord: 56
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sahre
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 67
Startet: 30 Jun 2007 22:46
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Her og nå!

Innlegg av sahre »

Sol@ngelica skrev:Trodde kraftdyr hadde noe med indianere å gjøre jeg..
Ja, det er riktig at det har noe med indianerne å gjøre. I den indianske formen for sjamanisme spiller kraftdyrene en stor rolle. Men vi har en type sjamanisme som er mye nærmere, og det er den samiske sjamanismen. Her spiller kraftdyrene en minst like stor rolle. På nordsamisk kalles disse dyrene for sáivu-dyr (sáivu-eallit). Absolutt alle mennesker er forbundet med kraftdyr, men det er forskjellig hvor mange som vil vedkjenne seg det. Moderne ignoranter vil selvsagt avfeie tanken på å hjelpes av et dyr.

Det som er viktig å forstå er at et kraftdyr ikke er et enkeltdyrs sjel, men råderen over sin respektive dyreart. Selve essensen av dyrene.

Kraftdyrene har svært mye å lære oss, og de vil lære oss om vi er åpne for det. De kan lede oss hjem gjennom tidene. De har forbindelse til det rasjonelle og røtter i det instinktive. De kan guide oss over ulendt sjeleterreng og til og med beskytte oss gjennom vanskelige perioder i livet, når vi ikke har noe godt forsvar selv. Da tenker jeg spesielt på vanskeligheter i tidlig barndom.

Når det gjelder mitt kraftdyr, så kan jeg ikke huske mitt første møte med det. Det har alltid vært der. Min bjørn har beskyttet meg så lenge jeg kan huske.
Antall ord: 236
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 125
Startet: 28 Aug 2007 21:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av miss »

ja jeg er noe sent ute men kraft dyr finner du enkelt med en meditasjon
bagynn med å finne ankeret ditt det skal hjelpe deg å puste og deretter går du inn i en annen verden ved hjelp av trapper, du teller ti trapper opp der du kommer til en hage den hagen velger du ut hvordan den skal se ut, der er det dine egne trær og grenser, ikke lag hagen alt for stor anbefaler deg å lage en skulptur du er kjent med som et landesmerke, der du lager stier en til fjellet og en til byen og en til skogen denne gangen skal du gå følge stien til fjellet, og deretter skal du gå ned et stykke i fjellet der er det en hule. der du venter at ditt kraftdyr skal komme. det første dyret som kommer der er ditt eget kraftdyr. lykke til ikke glem å avslutte meditasjonen med å gå ner trappene ti trinn.
helst nå hagen å kjennemerket der trappene er laget i utgangs punktet.

ops: du bør ikke meditere mer en 20 min om gangen og helst la ingen forstyrre deg under meditasjonen. det er bra hvis du har en vennine som kan hjelpe deg å være til stede å fortelle deg hva du skal gjøre. :mozilla_smile:
Antall ord: 214
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eira
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 28 Jan 2007 02:14
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: Husdyr

Innlegg av eira »

Maa22 skrev:
Tingeling<3 skrev:
kraBat skrev:Kraftdyr er veldig intressangt vell og mene
Hei.

Jeg vet at det du skriver om ikke har noe med husdyr å gjøre ...men jeg håper du vil svare meg uansett... jeg har to katter.... Tror du katter kan se Paranormale ting , ånder , spøkelser , gjernferd, osv? Måtte bare spørre noen... håper det er oki...
jeg mener dyr er mye mer følsomme enn oss på sånne ting... det har vi her hjemme opplevd mange ganger før... katter og dyr har bedre hørsel enn oss.... jeg er i allefall sikker på at den dagen min katt løper med halen gjennom beina og ut av rommet mitt eller huset,,, då er jeg ganske rask på beina også. ut av huset :P
Eller hvis hunden knurrer mot tum luft eller noe sånt-..
Min katt merker når det er noe hjemme hos oss..
Det er også en bekreftelse for meg når jeg føler noe, da ser jeg på katten og merker fort om hun er "enig";) Hun SER hva som skjer, jeg bare senser.
Antall ord: 188
Those faiths that hold a belief in angels, also preach that using magic is a sin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links