Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder"Trygge" hjemsøkte steder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

"Trygge" hjemsøkte steder

Innlegg av Diablesse »

Nå har det seg sånn at jeg gang på gang har blitt frarådet (ikke bare på forumet her, men i real life også) å dra til f.eks. Lier og disse andre spennende, hjemsøkte stedene. Det eneste stedet i nærheten, er et gammalt, gult hus - eller, det var ihvertfall gult en gang i tiden - som er rimelig forfalt, og hvor ingen har bodd siden 50-tallet. Har funnet gamle brev der og sånn, og visst er huset skummelt, men det er ikke noe spennende! Og jeg hadde jo tenkt meg opp til Dikemark med et par andre, men jeg vil at dere adre her på para, som har noenlunde "erfaringer med spøkelsesjakter" kan peke ut noen plasser som det er rimelig trygt å besøke uten voksne - men som allikevel er litt spennende. Helst noe som er i nærheten av Asker-området, eller Borre/Horten/Åsgårstrand. Tønsberg og Oslo funker også:) Håper noen har noen tips å komme med! ;)
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
suss24

Innlegg av suss24 »

Hvorfor ikke heller prøve å få med seg noen som kan rense på Lier og Dikemark i stede for å bruke disse stedene som en fornøyelsespark?? Tenk litt på disse "sjelenes" tragiske endelik og hva de må ha opplevd, og ha litt medfølelse! Kan ikke fatte hvordan mennesker kan være så fryktelige å nekte disse "sjelene" hvile slik at de skal ha ett sted å dra på zoo!
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diablesse »

suss24 skrev:Hvorfor ikke heller prøve å få med seg noen som kan rense på Lier og Dikemark i stede for å bruke disse stedene som en fornøyelsespark?? Tenk litt på disse "sjelenes" tragiske endelik og hva de må ha opplevd, og ha litt medfølelse! Kan ikke fatte hvordan mennesker kan være så fryktelige å nekte disse "sjelene" hvile slik at de skal ha ett sted å dra på zoo!
Joa, men kan ikke jeg dra et sted og se på ånder i bur bare én gang...? :mozilla_innocent:

EDIT: eller, helst flere, da... :mozilla_tongue:
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Så hvis du eller noen av dine kjære( barn, søsken,foreldre osv) blir torturert på en grusom måte til døde en gang og hjemsøker steder. Så er det helt greit for deg at folk valfarer dit som pilgrimmer for å nyte følgene av deres død og hvine i begeistring?
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

suss24 skrev:Så hvis du eller noen av dine kjære( barn, søsken,foreldre osv) blir torturert på en grusom måte til døde en gang og hjemsøker steder. Så er det helt greit for deg at folk valfarer dit som pilgrimmer for å nyte følgene av deres død og hvine i begeistring?
Hvem har blitt torturert til døde på DIkemark og Lier da?
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diablesse »

suss24 skrev:Så hvis du eller noen av dine kjære( barn, søsken,foreldre osv) blir torturert på en grusom måte til døde en gang og hjemsøker steder. Så er det helt greit for deg at folk valfarer dit som pilgrimmer for å nyte følgene av deres død og hvine i begeistring?
Greit, jeg skjønner poenget... Men likevel! :mozilla_innocent:
Tom34 skrev:Hvem har blitt torturert til døde på DIkemark og Lier da?
Pasientene? Var det ikke de som ble "helbredet" på grusomme vis?
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Diablesse skrev:
Greit, jeg skjønner poenget... Men likevel! :mozilla_innocent:
Tom34 skrev:Hvem har blitt torturert til døde på DIkemark og Lier da?
Pasientene? Var det ikke de som ble "helbredet" på grusomme vis?
Ikke vet jeg...er det noen annen som VET dette??
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hensikten med grusomheten er vel ikke relevant. Uannsett om det var for å helbrede eller å skade var det nok like jævelig for dem det gikk utover.......

Kjenner jeg får klump i magen av tanken på å bruke slike steder som MENNESKER har lidd noe jævlig som en "Fornøyelsespark", synes det er en helt grusomt handling og jeg kan virkelig ikke forstå at noen mennesker kan vise slik mangel på respekt og empati....Det er jo nesten det samme som å stå ved siden av dem som mishandlet disse menneskene da det skjedde og le.

Er det virkelig ikke noen som kunne tenkt seg å rense disse stedene slik at de endelig for hvile?
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Lier var ett psykriatisk sykehus. Så regner med at de prøvde å "helbrede" pasientene, iallefall disse pasientene som fikk besøk. Men siden psykisk syke (noen ganger friske, men brysomme for familier) ikke ble regnet som mennesker ble de også brukt i medisinske forsøk.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

suss24 skrev:Hensikten med grusomheten er vel ikke relevant. Uannsett om det var for å helbrede eller å skade var det nok like jævelig for dem det gikk utover.......

Kjenner jeg får klump i magen av tanken på å bruke slike steder som MENNESKER har lidd noe jævlig som en "Fornøyelsespark", synes det er en helt grusomt handling og jeg kan virkelig ikke forstå at noen mennesker kan vise slik mangel på respekt og empati....Det er jo nesten det samme som å stå ved siden av dem som mishandlet disse menneskene da det skjedde og le.

Er det virkelig ikke noen som kunne tenkt seg å rense disse stedene slik at de endelig for hvile?
Men er det NOEN SON VET at folk ble pint til døde der?? Selvfølgelig døde mennesker der som på alle andre sykehus. Men jeg vil ennå gjerne høre fra noen pålitelige kilder at det er blitt begått "grusomheter" til den grad at mennesker strøk med.
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Enira
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2006 04:39
18

Innlegg av Enira »

i følge boken "23 salen" ble det gjort doptester, elektrosjokk og div greier på pasientene på lier.
er nok noen av pasientene man kan si at ble pint til døde, på en måte. ble utsatt for så mye at kroppen ikke klarte mer.
Antall ord: 46
What what WHAT?????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diablesse »

Men nå har vi plutselig fått en Lier tråd til, enda vi har så mange fra før av... xD Det er ingen som har noen tips, altså..? :mozilla_innocent:
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Myndighetene har innrømmet mye av det skrekkelige som skjedde på dette og andre psykriatiske sykehus på denne tiden. Jeg har lest en artikkel om det en eler annen gang. Men jeg klarer ikke å finne den. Skal ligge ett sted her inne på en Lier tråd.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Enira skrev:i følge boken "23 salen" ble det gjort doptester, elektrosjokk og div greier på pasientene på lier.
er nok noen av pasientene man kan si at ble pint til døde, på en måte. ble utsatt for så mye at kroppen ikke klarte mer.
Vel...dette blir jo forsåvidt ennå brukt til en viss grad. Og det skjer daglig på alle norske sykehus (kanskje med "motsatt" fortegn dog). Tenk på alle som blir pint for å holde liv i dem fordi legene ikke vil miste pasienter og pårørende ikke vil miste "sine". Tragedier skjer overalt til enhver tid, hadde dette vært grunnlag for hjemsøking så tenk på Hiroshima, Thailand etter tsunamien, World Trade. Litt usammenhengende igjen, men jeg tror dere tar poenget..
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Snart drar vel folk på Zoo turer dit å....
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links