Jo, vet at det finnes flust med svindlere på dette området også, kan nevne Benny Hinn, han er en slik en. Men disse, selv om deres hjerte ikke er med Herren, så kan faktisk mirakler og underverker skje ved deres virke, selv om mye av det er fake. Jeg tror at det kommer mest av den, de sykes sterke tro. Men hør hva jesus sier om disse:storms skrev:Dette er for det aller meste god gamnmeldags svindel også avslørt brukt i Norge. Personer blir tilsynelatende "friske" og menigheten synger halleluja. Aldri er kollekten større.
Matt 17:22 Mange skal si til mig på den dag: Herre! Herre! har vi ikke talt profetisk ved ditt navn, og utdrevet onde ånder ved ditt navn, og gjort mange kraftige gjerninger ved ditt navn?
23 Og da skal jeg vidne for dem: Jeg har aldri kjent dere; vik bort fra mig, dere som gjorde urett!
Hørte foresten Benny Hinn grøsse nettopp over disse ord, på et tv- program for noen år siden, og håpet at disse ord ikke gjalt ham. Vel, det vil dagen vise, jeg tenker nå mitt om saken.
Har også bedt for syke og de har blitt helbredet, men har aldri, tanken har ikke en gang slått meg, tatt betalt for det. For som skriften sier; for intet har dere fått det, og for intet skal dere gi det. Altså vi får og gir gratis, med andre ord.
Ja, det er kvalmende rett og slett. Slike ting er ofte til hinder for at mennesker ikke finner frem til Gud. Slik var det med meg også, jeg så på de "kristne" istedet for Gud, og hva Bibelen sier, derfor levde jeg vel også mange år som ateist, men så klarte jeg omsider å trenge igjenom alle hinder og fikk møte den Høyeste, ved Jesus min Frelser, og da ble sløret fjernet. Tegn og under, med syn og dåpen i Den Hellige Ånd overøste meg, og da måtte mørkets makter fly, jeg ble FRI.Disse guds menn som står på podiet og healer har tunge gull-lenker og formuer de fleste av oss kunne drømme om. Desverre viser det seg ofte at disse sammen menneskene skjuler forferdelige ting. Alt fra kriminelle handlinger til aktiv utøvelse av pedofili som desverre har jaget kirken i mange år og vil gjøre det så lenge den eksisterer. Uansett religionsform.
Bibelen som før bare var mange ord, ofte intetsigende for meg, ble levende og en del av meg og min hverdag. Ord som dette ble forståelig, ja virkelig. Eks:
Jak 5:15 og troens bønn skal hjelpe den syke, og Herren skal reise ham opp, og har han gjort synder, skal de bli ham forlatt.
Det å være en kristen, er å ha daglig forbindelse med Gud, troen er blitt til full visshet, og en vokser og lærer dag for dag i med og motgang.Jak 4:7 Vær derfor Gud undergitt! Men stå djevelen imot, og han skal fly fra dere
Jeg er imot all form for religion og er ikke engang religiøs. Finner ikke engang ordet "religion" i Bibelen. Mye fanskap gjøres av mennesker under dekke av religionen, men og i Guds navn, desverre.Religion handler om kontroll. Det å kontrollerer massene for det meste gjennom "fordømmelse" om du ikke tror.
Takk for det storms. :mozilla_smile:Jeg synes det er flott at du har funnet din TRO misty-gutt, men du må ikke tro alt du ser eller leser.
Jeg tror på langt nær alt jeg ser og leser, er nok for skeptisk av natur til det.
Tro er en frivillig sak. Faktisk er troen ikke alles sak, det står faktisk skrevet et sted i skriften.Forøvrig kan jeg legge til at jeg er ateist og tror på det gode i mennesket, og menneskets rett til å treffe sine egne beslutninger. Det betyr du er din rett til å ha din tro, og jeg dømmer deg ikke for det. Det er helt og holden din sak.
Alle burde ha rett til å gjøre sine egene valg, men ikke alle er like heldige i så måte. Men de fleste har vel et budskap på hjertet, kristen som ateist, og slik må det være.