Fakta, teori & skepsisvoksene er gær'ne når det gjelder religon

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

RedFox
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2006 18:20
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: det kalde nord

voksene er gær'ne når det gjelder religon

Innlegg av RedFox »

eg ser når det dukker opp et spørsmål om gud finnes eller ei er voksne (oftest damer)
som reagerer sterkst... hvorfor det tro ? vi er en rase som velger å tro på noe som ikke finnes og som er uoppnålig fromfor å se sannheten. eg velger å tro at gud ikke vokter på oss alltid (det kan til og med være at han er dikktet opp) , men går det ikke ant å la folk tro på det de vil, uten at andre skal misjonære oss til å tro på noe vi ikke tror på.

ok hvis du skal legge inn et innlegg :
1#ikke noen homofile, hetrofile eller agrofile komentarer
2# ingen desperate sinte pms utrop (eller lingnende)
3# vær grei å respeter relgionene til andre personer (= ikke kom med komentarer som kan virke sårende for den person som er i den rgionen)
Antall ord: 146
en sjaman er ikke farlig bare hvis du trer varlig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: voksene er gær'ne når det gjelder religon

Innlegg av Svartepus »

RedFox skrev:eg ser når det dukker opp et spørsmål om gud finnes eller ei er voksne (oftest damer)
som reagerer sterkst... hvorfor det tro ? vi er en rase som velger å tro på noe som ikke finnes og som er uoppnålig fromfor å se sannheten. eg velger å tro at gud ikke vokter på oss alltid (det kan til og med være at han er dikktet opp) , men går det ikke ant å la folk tro på det de vil, uten at andre skal misjonære oss til å tro på noe vi ikke tror på.

3# vær grei å respeter relgionene til andre personer (= ikke kom med komentarer som kan virke sårende for den person som er i den rgionen)
Så vanskelige regler du kommer med da... Jeg som hadde gledet meg til å skrive et skikkelig PMS-sinna innlegg om "teite kristne skaphomser som driver og homser i smug på bakrommet mens bikkja ser på"... *skuffa*

Men seriøst: jeg er helt enig i at man skal respektere andres tro eller mangel på tro.
Er ikke det ganske utrolig siden jeg er en sånn gæren voksen dame? :mozilla_innocent:
Antall ord: 217
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: voksene er gær'ne når det gjelder religon

Innlegg av Konto avsluttet »

RedFox skrev:eg ser når det dukker opp et spørsmål om gud finnes eller ei er voksne (oftest damer)

La for gudskyld ingen ta hverandre hardt i rashølet!!!!!!!!!!!!!!
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RedFox
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2006 18:20
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: det kalde nord

Innlegg av RedFox »

Kode: Velg alle

InnleggSkrevet: 22.07.07    Tittel: Re: voksene er gær'ne når det gjelder religon
RedFox skrev:
eg ser når det dukker opp et spørsmål om gud finnes eller ei er voksne (oftest damer)

La for gudskyld ingen ta hverandre hardt i rashølet!!!!!!!!!!!!!!

e du på helvete?? så klart skal vi det
Antall ord: 188
en sjaman er ikke farlig bare hvis du trer varlig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links