Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Liv etter døden?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Blitt takket: 2 ganger
Liv etter døden?
Noen tror ikke på liv etter døden, men hva får folk til å endre livsstil til ett mer medmenneskelig og kjærlighetsfylt liv etter en slik opplevelse? Hvordan kan en som har vert blind hele sitt liv plutselig kunne se seg selv og sykehuspersonalet utenifra under en ndo? Se denne filmen: http://youtube.com/watch?v=RsV2oWL0bK0
Antall ord: 58
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Det er jo litt oppsiktsvekkende at hun som har vert blind i hele sitt liv kunne se seg selv for første gang. Det er eneste gangen hun har "sett" noe som helst. Videre forteller hun at hun aldri har hatt tanker i bilder, heller ikke drømmer i bilder. Hun har aldri sett farger, heller ikke svart, bortsett fra den ene ganngen hun hadde en NDO. Noen som har en "rasjonell" forklaring på hennes opplevelser?
Antall ord: 76
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Des 2006 17:17
- 17
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Jo, sånne oppleveler har det blitt fortallt til alle tider.
Jeg mener allerede Platon fortallte om en soldat på hans tid som våknet til på en likhaug og fortallte lignende som det du viser til her.
Skeptikere vil kansje forklare det med ulike tilstander. Til og med søvnparalyse blir brukt.
Du kan jo spørre BA & co hva de tror. Hallusinasjoner ? Oksygenmangel til hjernen ?
De av oss som har lest en del om NDOèr, eller enda bedre, de som skulle hatt en selv, vet att det er allt for mange faktorer og talløse tråder som ikke er i nærheten av og kunne forklares klinisk slik.
Men her er det alltså ulike oppfatninger. Hvilket i seg er greit.
Du trenger ikke gå lenger en til forumet her for å se lignende.
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... highlight=
Jeg mener allerede Platon fortallte om en soldat på hans tid som våknet til på en likhaug og fortallte lignende som det du viser til her.
Skeptikere vil kansje forklare det med ulike tilstander. Til og med søvnparalyse blir brukt.
Du kan jo spørre BA & co hva de tror. Hallusinasjoner ? Oksygenmangel til hjernen ?
De av oss som har lest en del om NDOèr, eller enda bedre, de som skulle hatt en selv, vet att det er allt for mange faktorer og talløse tråder som ikke er i nærheten av og kunne forklares klinisk slik.
Men her er det alltså ulike oppfatninger. Hvilket i seg er greit.
Du trenger ikke gå lenger en til forumet her for å se lignende.
Sist redigert av Metodisten på 29 Jul 2007 15:25, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 152
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
jeg tror at en NDO trigger en UKO. en teori på hvorfor man går ut av kroppen ved operasjoner og andre nær døden opplevelser er fordi kroppen skal samle krefter. man forlater den fysiske kroppen og man befinner seg så på et stadie hvor man har muligheten til å samle mer krefter (mer krefter enn man ville klart å samle ved vanlig søvn). den åndelige kroppen/sjelen man da befinner seg har ingen fysiske skader, fordi det er ingen fysisk kropp, og derfor vil en blind plutselig kunne klare å se igjen.
Antall ord: 93
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Blitt takket: 1 gang
Den teorien var ny for meg, og det spørs om ikke livindeaddoll har laget den helt alene.livingdeaddoll skrev:jeg tror at en NDO trigger en UKO. en teori på hvorfor man går ut av kroppen ved operasjoner og andre nær døden opplevelser er fordi kroppen skal samle krefter. man forlater den fysiske kroppen og man befinner seg så på et stadie hvor man har muligheten til å samle mer krefter .
Disse opplevelsene blir berettet fra folk som får ekstreme belastninger på kroppen som ved ulykker og operasjoner. Soldater som er skutt har også fortalt om sånne i alle nyere kriger.
F.eks den kjente forfatteren Ernest Hemingway foralte om hvordan han svevde over slagmarken allerede i den 1. verdenskrigen og kunne fortelle om hvordan det så ut nede i Tyskerenes skyttergraver. Hemingway fikk en eikesville (jernbanesville) hardt i hodet der han lå i skyttergraven etter en Tysk kule traff den, og han havnet på sykehuset.
Antall ord: 169
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
hva? det har jeg vel ikke! jeg LESER BØKER jeg tenk! hva var det som var galt med den teorien da, siden det måtte være en jeg selv hadde funnet opp?Metodisten skrev: Den teorien var ny for meg, og det spørs om ikke livindeaddoll har laget den helt alene.
=
Antall ord: 54
Hide post links |
Uten å gå for mye inn i diskusjonen her; jeg har selv lest om den teorien. Men kan desverre ikke huske hvor. Da hadde jeg sendt info på det. Men om den er verdt å støtte...det er en annen tinglivingdeaddoll skrev:hva? det har jeg vel ikke! jeg LESER BØKER jeg tenk! hva var det som var galt med den teorien da, siden det måtte være en jeg selv hadde funnet opp?Metodisten skrev: Den teorien var ny for meg, og det spørs om ikke livindeaddoll har laget den helt alene.
=
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
har ikke lest om andre grunner hvorfor man går ut av kroppen ved NDO. det er bare å komme med forslag..!!
Antall ord: 21
Hide post links |
hvis hu har vært blind hele sitt liv hvordan vet hu at hu så seg selv i et sykehus? eller at det var henne? hu har jo aldri sett seg selv,sykehus, en seng eller noe, hu kan umulig ha skjønt det så kjapt.
det jeg tror er at personen er bevistløs,men kan forsatt høre og føle. hjernen prøver å lage et slags bilde av realititen utifra hva den hører, hva du selv tror og hva som er mest logisk. en slags lucid dream lol. anyway, ja da vil du se deg selv i et sykehus , helt naturlig.hjernen vil bare ha kontroll igjen.. hører den leger så ser du kanskje leger der også.
eks: den observerer : lege snakk, krise/panikk,at du er bevistløs,hva som skjedde,og hvor du sannsynligvis er osv osv så setter den sammen alt og lager et bilde av det for å vite hva som skjer, og dette vil jo personen også se siden er jo han sin hjene. = han tror han ser seg selv død
og det med hvitt lys osv, tror også har noe med hjernen å gjøre, øya er koblet ut og kobles på igjen. vet ikke helt, men tviler på at det er tunnelen til himmelen lol.
det jeg tror er at personen er bevistløs,men kan forsatt høre og føle. hjernen prøver å lage et slags bilde av realititen utifra hva den hører, hva du selv tror og hva som er mest logisk. en slags lucid dream lol. anyway, ja da vil du se deg selv i et sykehus , helt naturlig.hjernen vil bare ha kontroll igjen.. hører den leger så ser du kanskje leger der også.
eks: den observerer : lege snakk, krise/panikk,at du er bevistløs,hva som skjedde,og hvor du sannsynligvis er osv osv så setter den sammen alt og lager et bilde av det for å vite hva som skjer, og dette vil jo personen også se siden er jo han sin hjene. = han tror han ser seg selv død
og det med hvitt lys osv, tror også har noe med hjernen å gjøre, øya er koblet ut og kobles på igjen. vet ikke helt, men tviler på at det er tunnelen til himmelen lol.
Sist redigert av Professor på 29 Jul 2007 18:56, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 216
Hide post links |
Professor skrev:hvis hu har vært blind hele sitt liv hvordan vet hu at hu så seg selv i et sykehus? eller at det var henne? hu har jo aldri sett seg selv,sykehus, en seng eller noe, hu kan umulig ha skjønt det så kjapt.
Hmmm....Dette ga litt mening professor. Faktisk så er jeg vel enig i det. Selv om...jo er nok det
Jeg har vel aldri trodd på det, men liker mer naturlige forklaringer. Og det var dette!
Antall ord: 195
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Jeg så ikke filmen, for visse personer i rommet klikker hvis jeg tar på youtubelyd,
Under en nær døden opplevelse er man jo utenfor kroppen. Og dermed er man fri fra de begrensningene den måtte føre med seg, brutte nerver, øyne som ikke fungerer osv.
Da blir man åpen på en annen måte, slik at man kan få inn de signalene og sansene man ellers ikke ville ha fått, i dette tilfellet var det synet.
Ikke vet jeg hvorfor dette er, men det virker som om hele mennesket kommer frem under en slik opplevelse, slik at man som sagt ikke blir hindret av en dårlig fungerende kropp lenger.
Det at hun skjønte at hun var på et sykehus er jo ikke så rart, i og med hun sikkert har blitt fortalt ett og annet om det hun ikke er i stand til å se. Hun var vel ikke mindre innteligent enn at hun klarte legge to og to sammen (som da blir fire).
Under en nær døden opplevelse er man jo utenfor kroppen. Og dermed er man fri fra de begrensningene den måtte føre med seg, brutte nerver, øyne som ikke fungerer osv.
Da blir man åpen på en annen måte, slik at man kan få inn de signalene og sansene man ellers ikke ville ha fått, i dette tilfellet var det synet.
Ikke vet jeg hvorfor dette er, men det virker som om hele mennesket kommer frem under en slik opplevelse, slik at man som sagt ikke blir hindret av en dårlig fungerende kropp lenger.
Det at hun skjønte at hun var på et sykehus er jo ikke så rart, i og med hun sikkert har blitt fortalt ett og annet om det hun ikke er i stand til å se. Hun var vel ikke mindre innteligent enn at hun klarte legge to og to sammen (som da blir fire).
Antall ord: 170
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |
Jeg innrømmer å ikke helt tro på dette med uko. Sier ikke det ikke er mulig. for all del. Det er det nok. Jeg har bare aldri kunnet, prøvd, eller villet selv.
Men når det kommer til dette, hun blinde på sykehuset. Da er det mer naturlig for meg å søke en naturligere forklaring. Merkelig nok tatt i betraktning andre ting jeg interesserer meg for. Men like fullt; her vil jeg heller gå mot en naturlig forklaring.
Den professoren kom med virker som en sannsynlig naturlig forklaring på meg.
Men når det kommer til dette, hun blinde på sykehuset. Da er det mer naturlig for meg å søke en naturligere forklaring. Merkelig nok tatt i betraktning andre ting jeg interesserer meg for. Men like fullt; her vil jeg heller gå mot en naturlig forklaring.
Den professoren kom med virker som en sannsynlig naturlig forklaring på meg.
Antall ord: 91
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Men hvorfor skulle hun klare å forestille seg hvordan legene og sykehuset så ut da, når hun aldri hadde kunnet forestille seg farger eller bilder før, og heller ikke drømt i bilder?
Så akkurat i dette tilfeller skal det være annerledes en andre tilfeller da? Enten er det noe som er ndo, eller så er det ikke. Enten tror man på det, eller så gjør man det ikke. Ikke kan jeg forstå hvorfor denne skal sees på som noe annet. Når hun tilogmed var blind, skulle det heller styrke teorien om en ndo, mer en andre tilfleller der pasienten faktisk kan se, og har et grunnlag for å kunne dikte opp noe i detalj.
Dette høres iallefall ut som en klassisk ndo for meg.
Så akkurat i dette tilfeller skal det være annerledes en andre tilfeller da? Enten er det noe som er ndo, eller så er det ikke. Enten tror man på det, eller så gjør man det ikke. Ikke kan jeg forstå hvorfor denne skal sees på som noe annet. Når hun tilogmed var blind, skulle det heller styrke teorien om en ndo, mer en andre tilfleller der pasienten faktisk kan se, og har et grunnlag for å kunne dikte opp noe i detalj.
Dette høres iallefall ut som en klassisk ndo for meg.
Antall ord: 129
I'm in that awkward stage between birth and death.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Lokalisering: Follo
- Blitt takket: 5 ganger
....
En blind person vil kjenne igjen en seng hvis h*n skulle få synet tilbake.Den blinde vet hvordan alt høres ut, kjennes og er formet i mye større grad enn det vi seende tenker over, fordi det er sånn de ser.
Hvis en blind person som aldri har sett en farge i hele sitt liv, våkner og sier at h*n har sett bilder, da tror jeg på det.
Hvis en blind person som aldri har sett en farge i hele sitt liv, våkner og sier at h*n har sett bilder, da tror jeg på det.
Antall ord: 74
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Hide post links |