Fakta, teori & skepsisSjelen finnes ikke folkens!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Borte..

Innlegg av Borte.. »

Så hvis man ikke har sjel.....hva er det med UKO greiene da???
Der sier jo man at sjelen svever ut av kroppen. Ok litt teit skrevet....men dere skjønner.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

UKO er nok desverre søvnparalyse kjipt nok.....

Tror ikke helt på sjel jeg heller tror jeg...... Synes det ene etter det andre blir motbevist innen parapsykologien.... Selv om jeg er "skeptiker" ville det vært helt himmelsk å bli overasket i mine "skeptiker røtter" og vite at mine mistanker er feil.
Selv om jeg naturlig nok ville ha dette vitenskapelig bevist av godkjente forskere.
Jeg tror verden ville gjennomgått en stor forandring hvis ikke parapsykologien hadde vært ankret i tro på samme måte som all religion, men i vitenskapen. Mange skeptikere ville skiftet mening og jeg tror mennesker kanskje hadde tenkt litt mere før de handlet hvis en hadde en sjel å ta hensyn til.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FireSpirit
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jun 2007 15:19
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Sjelen finnes ikke folkens!

Innlegg av FireSpirit »

kjekay skrev:Dere er bare en stor klump med kjøtt og blod, og når dere dør så råtner dere og ingenting vil være igjen av dere. Hard to believe?

Da er paranormal-psykosene noe å leve seg inn i vettu!! Tenk og visualiser 1000 ganger i ditt hode om at du er udødelig og lever igjen etter døden, så vil du til slutt være så sikker i din sak at ingen kan forandre på det. Men forandre på faktum om at du er en stor klump av kjøtt og blod som råtner etter endt liv, kan ingen! Selv ikke gud, for han finnes ikke!

Kjærlighet er en følelse som er instinktivt i oss for at organismen skal finne en partner å parre med og føre arten videre. Noe mer er det ikke! Hjernen vår fungerer slik.
Hjernen vår fungerer slik? Hvordan fungerer din? HAr du ikke noe annet og tro på at du kan rekke frokost før jobb eller noe? Tenk etter.... Det finnes ingen motbevis for at sjelen finnes men det finnes (ikke konkrete) bevis!
Antall ord: 190
Mister du alt Er det likevell langt til du ikke har noe.
Mister du troen er alt tapt
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Is that guy with the scythe a friend of you?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

FireSpirit skrev:
kjekay skrev:Dere er bare en stor klump med kjøtt og blod, og når dere dør så råtner dere og ingenting vil være igjen av dere. Hard to believe?

Da er paranormal-psykosene noe å leve seg inn i vettu!! Tenk og visualiser 1000 ganger i ditt hode om at du er udødelig og lever igjen etter døden, så vil du til slutt være så sikker i din sak at ingen kan forandre på det. Men forandre på faktum om at du er en stor klump av kjøtt og blod som råtner etter endt liv, kan ingen! Selv ikke gud, for han finnes ikke!

Kjærlighet er en følelse som er instinktivt i oss for at organismen skal finne en partner å parre med og føre arten videre. Noe mer er det ikke! Hjernen vår fungerer slik.
Hjernen vår fungerer slik? Hvordan fungerer din? HAr du ikke noe annet og tro på at du kan rekke frokost før jobb eller noe? Tenk etter.... Det finnes ingen motbevis for at sjelen finnes men det finnes (ikke konkrete) bevis!

Ja den vil jeg nok bruke litt tid på å knekke!! :-D
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Tom_34 skrev:
FireSpirit skrev: Tenk etter.... Det finnes ingen motbevis for at sjelen finnes men det finnes (ikke konkrete) bevis!

Ja den vil jeg nok bruke litt tid på å knekke!! :-D

Mmm... Jeg og... :-k
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hehe, før eller siden finner vi vel ut av det alle sammen....kan starte klubb i Nirvana om det er der vi havner....
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

suss24 skrev:Hehe, før eller siden finner vi vel ut av det alle sammen....kan starte klubb i Nirvana om det er der vi havner....
Tror ikke vi "havner" noe sted, det er denne tilværelsen vi har "havnet" i...det vi går tilbake til er ikke et sted vi havner, det er et sted vi alltid har vært.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Kommer vel helt ann på hvordan man ser på det det. Skeptiker som jeg har nok ikke noe "Platon syn" på sjelen :mozilla_wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Tom_34 skrev:
suss24 skrev:Hehe, før eller siden finner vi vel ut av det alle sammen....kan starte klubb i Nirvana om det er der vi havner....
Tror ikke vi "havner" noe sted, det er denne tilværelsen vi har "havnet" i...det vi går tilbake til er ikke et sted vi havner, det er et sted vi alltid har vært.
Jess vi er der hele tiden egentlig.. men illusjonen forteller noe annet. når du ser en annen person eller noe annet.. så ser du egentlig bare deg selv... vi er snart tilbake til pepperkakedeigen din igjen Tom hehe :mozilla_tongue:
Antall ord: 104
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

snuppedilla skrev:
Tom_34 skrev:
Jess vi er der hele tiden egentlig.. men illusjonen forteller noe annet. når du ser en annen person eller noe annet.. så ser du egentlig bare deg selv... vi er snart tilbake til pepperkakedeigen din igjen Tom hehe :mozilla_tongue:
Selvfølgelig... ;-)
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Katja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 13:01
17
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Katja »

Han vil jo bare provosere oss, også biter vi på... La han leve i sin egen verden! Han sier det bare for å få oppmerksomhet..!
Ingen kjenner meg bedre enn alle andre ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Hvor ble det av Kjekay egentlig? Jeg savner faktisk alle de bastante uttalelsene hans... De fikk liksom litt fart på oss paranormalere.

Jeg tror forresten Kjekay er ekstranicket til en fast "skribent" her på forumet :mozilla_wink:
Antall ord: 37
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RedFox
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2006 18:20
18
Lokalisering: det kalde nord

Innlegg av RedFox »

når etter at eg har daua vil eg bli en gul,brun,uber-rosa fikenFARGET UGLE (hvis eg dør da, lol)
Antall ord: 23
en sjaman er ikke farlig bare hvis du trer varlig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

suss24 skrev:Kommer vel helt ann på hvordan man ser på det det. Skeptiker som jeg har nok ikke noe "Platon syn" på sjelen :mozilla_wink:
Hvor vi havner eller kommer hjem til, det kommer nok kanskje ikke an på hvordan vi ser det. Men hvor vi tror at vi havner, eller kommer hjem til. Det kommer an på hvordan vi ser det.

Noen har nok kanskje helt rett, eller muligens det er litt annerledes enn alle tror. Uansett så tror jeg ikke det kommer an på noe som helst. Jeg tror nok at det svaret, når vi finner det, er endelig.
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Globeline skrev:Noen har nok kanskje helt rett, eller muligens det er litt annerledes enn alle tror. Uansett så tror jeg ikke det kommer an på noe som helst. Jeg tror nok at det svaret, når vi finner det, er endelig.
Ja, hvis vi skulle finne noe svar. ;)
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links