Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Drøm eller virkelighet?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
Hadde en helt syk drøm her om dagen..Jeg visste ikke at jeg hadde sovnet, så jeg ble litt overasket når jeg kjente at noen dro i dyna mi. Naturlig nok holdt jeg igjen. Trodde det var katten som brukte dyna for å klatre opp i senga igjen. Dette har hun en vane til å gjøre. Plutselig kom det ett hardt napp og dyna ble røska ut av hendene mine og forsvant under senga. Satte meg skikkelig fort opp og vekte som en konsekvens av dette sidemannen. Men dyna var heldigvis på plass der den skulle være. Skikkelig skummelt, hehe....Rart hvordan noen drømmer virker så virkelige
Antall ord: 111
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Jeg har sjekket og får frem et hotell, ingen person. Jeg ringte hotellet og lurte på hvilket romnummer dette telefonnummert tilhørte, men hotellbetjeningen ville ikke oppgi hvem det var som hadde leid det. Så da er jeg like langt. Men det er irriterende at sånt hender uten å få vite noe! Jeg skal snart på ferie, så om det skulle komme noen på døra mi, er jeg ikke hjemme fremover.Vilma skrev:Du sjekk det nummeret da, det er da litt ekkelt at en fremmed mann ringer slik. Kanskje han skulle sjekke om du var hjemme, og hvis ikke skulle han kanskje bryte seg inn.magnolia skrev:For noen netter siden drømte jeg at en telefon ringte. Den ringte og ringte, og til slutt tok jeg den. Det var en som ville snakke med meg, og jeg husker jeg sa til ham at jeg ikke kunne snakke med ham akkurat da. Han spurte etter adressen, og jeg ga ham den.
Om morningen husket jeg denne drømmen, og jeg syntes det var så merkelig, for jeg forsto ikke hvorfor jeg skulle gi opp min adresse. Jeg sjekket derfor telefonen, og det viser seg at min mobil faktisk har ringt den natten. Klokken viste 03:44. Og jeg hadde besvart den.
Jeg er sikker på at fyren i den andre enden har fått adressen min, og jeg aner ikke hvem han er!
Merker vel det om jeg skulle få noe i posten.
Eller kanskje ikke. Håper ikke det da. Nei sikkert ikke. Helomvending, det er vel litt "Karlson på taket".
Nei kan jo ha vært flere grunner da. Men sjekk nummeret om du kan da:)
Antall ord: 281
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Merkelig. Kanskje en gammel venn som var på besøk i byen og ville stikke innom. En dag kommer svaret :mozilla_cool:
Antall ord: 22
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |
Hvem vet? Skal se at det er en frier jeg ikke vet om:). Jeg er jo singel, he,he...Vilma skrev:Merkelig. Kanskje en gammel venn som var på besøk i byen og ville stikke innom. En dag kommer svaret :mozilla_cool:
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 18
Kommer nok et dusin røde roser på døren din snart skal du se! Hvis det til og med var et dyrt hotel skal du ikke se bort i fra at en rik kakse har valgt deg ut til å dele sin rikdom med ham.
Antall ord: 45
Hide post links |
Da får han komme fort! Har ikke tolmodighet til å vente, men han kan vel sende sjekken i forveien, eller?Vilma skrev:Kommer nok et dusin røde roser på døren din snart skal du se! Hvis det til og med var et dyrt hotel skal du ikke se bort i fra at en rik kakse har valgt deg ut til å dele sin rikdom med ham.
Antall ord: 67
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 18
Eksisterer sjekker fortsatt da, hehe! Husker jeg fikk det av oldemoren min. Han setter det nok inn på kontoen din, adressen ville han nok ha for å forsikre seg om at du forvalter formuen hans på riktig vis. Kanskje ringer han på døren en dag og krever noe i gjengjeld
Antall ord: 50
Hide post links |
Tja, må vel regne med at han vil ha noe tilbake ja. Vel, jeg synes det er ok å være singel for tida. Fra spøk til alvor:Vilma skrev:Eksisterer sjekker fortsatt da, hehe! Husker jeg fikk det av oldemoren min. Han setter det nok inn på kontoen din, adressen ville han nok ha for å forsikre seg om at du forvalter formuen hans på riktig vis. Kanskje ringer han på døren en dag og krever noe i gjengjeld
Har to veninner av meg som var samboere, dvs at den ene var gift. Begge forholdene røk, og begge jentene fant seg nye typer med det samme. Den ene veninnen min har vært heldig, for hennes type er både omsorgsfull og gavmid. Han er dessuten veldig flink med ungene hennes, og de sier de digger ham og håper mor blir gift med ham.
Den andre veninnen min har funnet seg en fyr som har god stilling og er stinn i penger. Jeg kjenner ham kun via forretningssammenheng, men jeg oppdaget svært raskt at han er en helt annen person privat. Han har sterke psykopatiske trekk. Er forferdelig sjalu, usikker på seg selv og terroriserer min veninne. Han sitter og driter henne ut på den værste måten til hennes venner og andre. Jeg sier jo ting rett frem, så han vet hvor han har meg. Han gjør det han kan for å holde henne borte fra sine venner. Helt utrolig utspekulert! Ekskona hans kan fortelle om en fryktelig psykotisk mann som i privatlivet terroriserte både henne og ungene. Hun klarte å flytte ut av huset en gang han var på reise. På jobb er han høffligheten selv, tenk deg for et sjokk det var for meg å oppleve denne syke siden hans. Min veninne ha ikke hatt et enkelt liv, og nå klarer hun ikke å komme seg bort fra ham. Hun går dessuten rundt og innbiller seg at hun ikke klarer seg alene. Barna hennes hater fyren, og er livredd for at moren skal forsøke å ta livet igjen, ja du forstår at hun har allerede forsøkt det en gang. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Han er med henne alle steder. Han sier selv at han ikke stoler på henne, han overvåker henne. Han vet hvert minste ting hun gjør. Når han må på forretningsreiser, sørger han for at andre overvåker henne. I det siste har det også vært voldlige tendenser. Han har dessuten okkupert huset hennes, og nekter å flytte på seg. Veldig få kjenner hans syke side, for han er en anerkjent mann i vårt samfunn, ikke bare lokalt men over store deler av landet. Han vet dette så alfor godt og nærer seg av hennes svakhet! Jeg blør innvendig for henne, for hun er nå så deprimert at hun bruker lykkepiller i fleng. Hennes personlighet har forandret seg, og hun er blitt svært ustabil, og jeg kan ikke stole på henne lengre. Det er bare forferdelig trist. Det neste jeg kan gjøre er å være der for henne.
Litt pussig kanskje, men hun forteller meg at han er redd meg fordi han påstår at jeg har et sterkt og strålende energifelt rundt meg. Hun føler at det gjør godt på henne, men han føler seg truet og liker ikke at jeg besøker henne. Han viker unna meg og blikket mitt når jeg dukker opp. Jeg forsøker åfortelle henne at de ikke har friskt forhold. Han elsker henne ikke slik to skal elske hverandre, men han "eier" henne og kontrollerer henne fullstendig. Trist, trist, og atter trist. rett og slett tragisk!
Antall ord: 625
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 18
Huff, det høres jo helt fryktelig ut! Jeg har også vært borti slike typer, ikke på den måten, men at jeg vet om folk med den siden. Det er overraskende å oppdage at personen du har gått rundt og trodd måtte være drømmemannen i virkelig er en psykotisk drittsekk.
Har du fått venninden din til å snakke med mannens ekskone? Har barna hennes prøvd å snakke med henne? Det har de vel sikkert. Nei jeg vet ikke hva man gjør i slike situasjoner desverre, kunne ønske jeg gjorde det.
Men hvis du har den effekten på ham, kanskje du skulle trenge deg på rett som det er? Stikke ham litt?
Har du fått venninden din til å snakke med mannens ekskone? Har barna hennes prøvd å snakke med henne? Det har de vel sikkert. Nei jeg vet ikke hva man gjør i slike situasjoner desverre, kunne ønske jeg gjorde det.
Men hvis du har den effekten på ham, kanskje du skulle trenge deg på rett som det er? Stikke ham litt?
Antall ord: 117
Hide post links |
Jeg er ofte hos henne. Har forsøkt å få henne til å besøke meg, men det er vanskelig for henne, for han passer slik på. Men jeg dukker rett som det er opp hjemme hos henne. Hva han sier til henne om meg, aner jeg ikke. Det betyr ingenting heller. I flg henne selv snakker han dritt om alle, og særlig vennene hennes. Han er en arrogant og mener åpenbart at han er så mye bedre enn alle andre. Han er pengesterk, og det er ikke min veninne. Hadde det ikkevært for henne, hadde hun sannsynligvis måttet selge huset. Kunne aldri tenkt meg å være økonomisk avhengig av partneren. Det må være forferdelig! Jeg er så glaaaaad for at jeg bestemmer over mitt eget liv og har den friheten jeg har.Vilma skrev:Huff, det høres jo helt fryktelig ut! Jeg har også vært borti slike typer, ikke på den måten, men at jeg vet om folk med den siden. Det er overraskende å oppdage at personen du har gått rundt og trodd måtte være drømmemannen i virkelig er en psykotisk drittsekk.
Antall ord: 254
Hide post links |