Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Bilulykke forårsaket av gjenferd...helt utrolig! SE FILMEN!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
ok
det der var vel litt rart vel?????????hmmm jeg trur helt og holdent på sånne ting så jeg trur at det der var sant
Antall ord: 25
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Selv om det mer eller mindre er dokumentert at det ikke er det?
Mvh Dan
Mvh Dan
Antall ord: 15
Google er din venn
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Nå er det bare slik at noen "vet" at det paranormale ikke finnes, og dermed er det vanskelig for dem å forstå at ikke andre har fått dette med seg... Derfor har de et ønske om å spre sin kunnskap på nettopp forum som dette. Er man overbevist om at man har rett, er man som oftest påståelig uansett om man er troende eller skeptiker.Diablesse skrev:
Mm. Jeg skjønner greia, men jeg syns bare ikke at vi burde bli ALTFOR skeptiske. Det er tross alt et forum for overnaturlige saker og ting, og min mening er at hvis en skal stille seg tvilende til absolutt alt, så har en ikke så mye her å gjøre. Jeg forstår jo at vi ikke skal sitte og sluke alt og ta det for god fisk heller, men syns det er greit å holde øyne og ører åpne, for ikke å snakke om å "have an open mind". Spesielt når det er så mye delte meninger rundt en sak.
Nå gikk jo jeg foran med et ekstremt dårlig eksempel i akkurat denne tråden her, i og med at jeg selv tror klippet er faket... Men I've made my point, så..
Jeg synes noen av skeptikerne som er innom her har en tendens til å svare nedlatende til dem som forteller om egne opplevelser og erfaringer, men det finnes også "troende" som kan være nedlatende fordi de (tror de) har funnet sin sannhet. Jeg mener uansett at så lenge vi prøver å respektere hverandres tro og overbevisning og ikke lar det skli over i personhets og sure oppgulp, er friske diskusjoner en fin ting på forumet. Faktisk hadde det ikke vært mye til diskusjonsforum uten alle personlighetene og de sterke meningene...
I tillegg må man være litt tykkhudet på et forum som dette. Selv jeg som har opplevd en del og tror på mangt og meget, kan bli rimelig forbauset over alle historiene på forumet og deres til tider utrolige innhold. Når "troende" har problemer med å svelge det de ser/leser er det slett ikke rart at skeptikerne mistenker både sinnsykdom og "digt og forbandet løgn". Mange historier er jo helt utrolige, så å bedømme hvilke som er ekte og hvilke som er løgn/fantasi er vanskelig. Det man har å bedømme ut ifra er enten egen eller andres erfaring og/eller forskningresultater/teorier/statistikk. Siden ingen sitter med all viten må man forske på eget vis for å finne svarene, og da er diskusjon og meningsutveksling viktig på et forum.
Tåler man ikke å høre at andre er uenige, må man heller ikke delta i et forum der ting diskuteres. Føler man at noen er usaklige, så la vær å diskutere med dem. Men husk; å være uenig er ikke ensbetydende med å være usaklig eller drive hets. Skal man være med på leken her på forumet, må man også tåle "steken"!
(Ikke skjønner jeg at noen nærmest tar det personlig om noen kaller en film på Youtube for fake heller, med mindre den er egenprodusert...).
Vis respekt for andres og deres meninger og vær tolerant ovenfor det faktum at man er forskjellige, tenker forskjellig og har forskjellige meninger. Ofte må man også bare innse at man aldri blir enige om saken, og bli "enige om å være uenige"
(Huff for et langt innlegg, gitt...)
Antall ord: 568
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Mar 2006 09:44
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Blitt takket: 9 ganger
Filmen er defintivt fake. Som filmmaker selv kan jeg lett se det. Og lydeffektene på slutten...... hmmmm, ikke akkurat overbevisende.
Men, kul film uansett da!
Men, kul film uansett da!
Antall ord: 25
Hide post links |
Hvis du hører nøye etter,hører du at skålen rører seg før han retter kameraet mot det...Svartepus skrev: Den ser kanskje ikke så veldig redigert ut, men den ser temmelig planlagt ut... Hvordan klarer fotografen å "tilfeldigvis" rette kamera mot askebegeret akkurat rett før det rører på seg og flyr i luften?
Antall ord: 60
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
Og det er vanskelig å få til...? Rasle litt med et askebeger/en skål i bakgrunnen? Jaja...dannys skrev:Hvis du hører nøye etter,hører du at skålen rører seg før han retter kameraet mot det...Svartepus skrev: Den ser kanskje ikke så veldig redigert ut, men den ser temmelig planlagt ut... Hvordan klarer fotografen å "tilfeldigvis" rette kamera mot askebegeret akkurat rett før det rører på seg og flyr i luften?
Antall ord: 79
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
Ja hva får denne skålen til å sveve da tror du? Data-animasjon? Fisketråder? Jeg ser ingen skygger som tilsier det,tenk også at takvifta blåser- derfor lite trolig at det er en fiskestang e.l. over kamerabildet . Det er enkelt å si at denne filmen er uekte, og tro at de som har laget den er så fordømt smarte, men jeg kjøper det kun hvis du kommer med klare motbevis.
Antall ord: 75
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
Ja, det er enkelt å si at filmen er fake. Fordi folk virkelig er så "smarte" at de kan lage sånne filmer. Fordi fiskesnører ikke lager skygge og heller ikke vises særlig godt på en film med dårlig oppløsning (og de fleste sånne filmer har dårlig oppløsning). Fordi selv nybegynnere kan lage en rotete film med blinkende lys og ting som rører på seg. Fordi fordi fordi...dannys skrev:Ja hva får denne skålen til å sveve da tror du? Data-animasjon? Fisketråder? Jeg ser ingen skygger som tilsier det,tenk også at takvifta blåser- derfor lite trolig at det er en fiskestang e.l. over kamerabildet . Det er enkelt å si at denne filmen er uekte, og tro at de som har laget den er så fordømt smarte, men jeg kjøper det kun hvis du kommer med klare motbevis.
Hadde jeg hatt programvare til å saumfare filmen etter fiskesnører, filmtriks o.l., skulle jeg gjerne ha prøvd å gi deg klare motbevis. Kanskje noen andre her har tid og utstyr til å gjøre dette?
På den andre siden er det egentlig ikke så viktig for meg å overbevise deg om at filmen er fake. Du står fritt til å mene hva du vil Jeg synes bare det er interessant å prøve å komme til bunns i saken ved å se på forskjellige muligheter.
Antall ord: 233
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Nov 2006 18:06
- 18
Hmm hva tror du om åndeverden egentlig? tror du på gjenferd? tror du det finns "hjemsøkte" hus, og at folk blir plaget av gjenferd? ville vært interessant å høre hva du tror på... :mozilla_wink:Svartepus skrev: Ja, det er enkelt å si at filmen er fake. Fordi folk virkelig er så "smarte" at de kan lage sånne filmer. Fordi fiskesnører ikke lager skygge og heller ikke vises særlig godt på en film med dårlig oppløsning (og de fleste sånne filmer har dårlig oppløsning). Fordi selv nybegynnere kan lage en rotete film med blinkende lys og ting som rører på seg. Fordi fordi fordi...
Hadde jeg hatt programvare til å saumfare filmen etter fiskesnører, filmtriks o.l., skulle jeg gjerne ha prøvd å gi deg klare motbevis. Kanskje noen andre her har tid og utstyr til å gjøre dette?
På den andre siden er det egentlig ikke så viktig for meg å overbevise deg om at filmen er fake. Du står fritt til å mene hva du vil Jeg synes bare det er interessant å prøve å komme til bunns i saken ved å se på forskjellige muligheter.
Antall ord: 195
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
Ja, jeg tror på gjenferd og ånder. Jeg har opplevd en del ting selv...dannys skrev:Hmm hva tror du om åndeverden egentlig? tror du på gjenferd? tror du det finns "hjemsøkte" hus, og at folk blir plaget av gjenferd? ville vært interessant å høre hva du tror på... :mozilla_wink:Svartepus skrev: Ja, det er enkelt å si at filmen er fake. Fordi folk virkelig er så "smarte" at de kan lage sånne filmer. Fordi fiskesnører ikke lager skygge og heller ikke vises særlig godt på en film med dårlig oppløsning (og de fleste sånne filmer har dårlig oppløsning). Fordi selv nybegynnere kan lage en rotete film med blinkende lys og ting som rører på seg. Fordi fordi fordi...
Jeg tror også litt på poltergeist, men tror da isåfall mest på forklaringen om at poltergeist ikke er gjenferd, men sterk energi som kommer fra en person i huset (mest hormonbefengte og forvirrede tenåringer).
Men når det er sagt, tror jeg overhodet ikke på alle filmer/bilder/historier jeg finner her. Jeg stoler ikke så lett på folk da jeg har nok av livserfaring til å vite at det fins nok av både løgnere og PR-kåte... Derfor prøver jeg alltid å finne en naturlig/ikke-paranormal forklaring før jeg leter innen det paranormale.
Hvilken grunn har du til å "vite" at filmen(e) er ekte da? Du har jo avfeid omtrent alle foklaringer og teorier her, så kanskje du også kan bidra med noen "klare bevis" for ditt syn på filmene?
Antall ord: 348
Hide post links |
Jeg er helt enig - vi kan finne hjemmesnekrede videoer på nettet overalt,og bør av ulike grunner være skeptisk til mange av dem. MEN - du skal vite at jeg tror faktisk det finns videoer som er ekte også - jeg ville tro at hvis man klarte å fange opp paranormal aktivitet på film - særlig av denne typen - så hadde man naturligvis forsøkt å spre det til så mange som mulig på nettet,gjerne via slike video-nettsteder osv. Og hvis man har den holdningen at "alt er fake" uansett - hvordan vet du da at noe er ekte? Hva skal til for å overbevise deg? Jeg mener mange av videoklippene er bevis nok i seg selv,men så klart-man må kanskje tenke seg om to ganger før man stoler på at opptaket holder mål...... Hvis du kommer over noe du faktisk tror på, la oss få vite det daSvartepus skrev:Hvilken grunn har du til å "vite" at filmen(e) er ekte da? Du har jo avfeid omtrent alle foklaringer og teorier her, så kanskje du også kan bidra med noen "klare bevis" for ditt syn på filmene?
Antall ord: 190
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
Ja, jeg skal si ifra hvis jeg ser noe jeg finner troverdig... Men selv om jeg ikke har holdningen "alt er fake" er jeg veldig skeptisk, så det kan ta tid, altså!dannys skrev:Jeg er helt enig - vi kan finne hjemmesnekrede videoer på nettet overalt,og bør av ulike grunner være skeptisk til mange av dem. MEN - du skal vite at jeg tror faktisk det finns videoer som er ekte også - jeg ville tro at hvis man klarte å fange opp paranormal aktivitet på film - særlig av denne typen - så hadde man naturligvis forsøkt å spre det til så mange som mulig på nettet,gjerne via slike video-nettsteder osv. Og hvis man har den holdningen at "alt er fake" uansett - hvordan vet du da at noe er ekte? Hva skal til for å overbevise deg? Jeg mener mange av videoklippene er bevis nok i seg selv,men så klart-man må kanskje tenke seg om to ganger før man stoler på at opptaket holder mål...... Hvis du kommer over noe du faktisk tror på, la oss få vite det daSvartepus skrev:Hvilken grunn har du til å "vite" at filmen(e) er ekte da? Du har jo avfeid omtrent alle foklaringer og teorier her, så kanskje du også kan bidra med noen "klare bevis" for ditt syn på filmene?
Antall ord: 224
Hide post links |
Synes det er litt merkelig at pupillene til "spøkelses" jenta trekker seg sammen i lyset jeg da og speilbildet i vinduet......Nå har jeg aldri vært ett spøkelse, men tror liksom det er noe man slutter med når man spøker, på samme måte som man ikke går på do lenger.....
Antall ord: 57
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Mai 2006 15:21
- 18
Går da ikke an å tro på det der.... Minner om en skikkelig dårlig fjortisfilm.....
Antall ord: 16
Den som ler sist er treig......
Hide post links |