Hehe. Tror ikke du bør undervurdere bøndenes kompetanse.norfra skrev:Men hva med den kornsirkelen hvor vi lærte noe med en ring rundt en kvadrat for å finne ett eller annet, tror du noen bønder kan komme opp med noe sånt?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
Hehe. Tror ikke du bør undervurdere bøndenes kompetanse.norfra skrev:Men hva med den kornsirkelen hvor vi lærte noe med en ring rundt en kvadrat for å finne ett eller annet, tror du noen bønder kan komme opp med noe sånt?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Kanskje du kan oversette dette til norsk? Vi har to norske språk, Vær så snill å velg ett av disse.montypija skrev:Du ser inne i sirklane ligge korna i et mønster, et veldi detaljert mønster, vist det er noke feil me de mønstere er den menneske lagd.
de er og stor mellom rom mellom blada elle noke san huska ikkje helt.
leste det en plass.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Oooog han tok oppfordringen på strak arm ...Dan skrev:Da er du et år for sent ute.
Med mindre han som lagde den forrige lager en til da ...
Mvh Dan
Hide post links |
Den er animert. Det ble vist på National Graphic at den var fake. Når de 2 lyskulene beveger seg, hvorfor følger ikke kameramannen med på kulene? Og han sier et eller annet, tror det var "woooow" eller noe. Det er litt for teit å si.xzax skrev:hei. eg har sett en dokumentar på nation kanal vet ikke navne skikkelig. en mann hadde filmet to lys kuller over korn jorda . da de to lys kullene flyr over korn jorda i ulikeretninger lager de blr det plutselig sirkler med forskjellige tegn i midten. samtidigi som de flyre blir det lagt korn sirkler. eg skal snart legge ut videoen
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Noen er nok laget av mennesker, enn så vakre og avanserte de er.Aida skrev:Det finnest så mange nydelige kornsirkler!!Tviler på at det er mennesker som har laga dei.
Hide post links |
det overbeviser ikke meg. at de skulle være så dårlig forberedt som at det liksom ble for mørkt... hallo! hva forventet de, at det skulle være lyst på natten?? herregud, kunne de ikke ihvertfall brukt den med at elektronisk utstyr bare blir ødelagt? en gang til: det ble mørkt på natten? 'ånei! dette var vi ikke forberedt på!' etter hva du sier tror jeg du har blitt lurtAndreasE skrev:ja, pensjonistene Doug og Dave tok i 1991 kreditt for å ha lagd alle kornsirkler gjennom tidene i england. det de ikke viste var omfanget av dette fenomenet. det kommer nemlig rundt 60-70 sirkler årlig i england, spredt over hele landet. en anna ting er at fenomenet har fantes siden før middelalderen. ikke kunne disse pensjoneistene ha dekket et så stort område (det hender at det kommer flere i løpet av samme natt på vidt forskjellige steder i england) og ikke hadde de levd i flere hundre år. så disse argumentene gjorde at doug og dave bestemte seg for kun å ta æren for sirklene i ett visst område og over en viss tidslinje. så skulle de demonstrere, og lagde en liten sirkel i dagslys. den var rufsete og i det hele tatt en geometrisk katastrofe.... alle som VET endel om kornsirkler (da mener jeg ikke de som SYNES noe om kornsirkler), vet at de oftest oppstår i regnvær, i den mørkeste delen av natta. så hvis disse pensjonistene skulle fulgt nevnte møsnter, kan man skjønne at "sirklene deres" ville sett helt horible ut. Ergo: Doug og Daves mediaoppslag var en bløff.
nå som jeg er inne på fake-sirkler, så er denne http://www.cropcircleconnector.com/2007 ... e2007.html lagd av et helt team for national geographic. det tok dem to dager i fullt dagslys å lage den.
for to uker siden var jeg ei uke i england, næremere bestemt Avebury og omegn i Wilshire, for nettop å se på kornsirkler. timinga var god, for jeg var der da det ble holdt en pressekonferanse angående en kornsirkelformasjon som oppstod natt til den 07.07.20007. den spesielle datoen hadde nemlig fått tre folk til å sitte "nightwatch" på en høyde over et jorde som svært ofte blir "oppsøkt" av kornsirkler: east fielt. de overvåkte jordet med tre kameraer. men midt på natta var det så bekkmørkt at værken de eller kameraene kunne oppdage noe. rundt en og en halv time senere, da det begynte å lysne igjen, lå det en kornsirkel foran dem som definitivt ikke var der en og en halv time tidligere. dette finnes det svært god videodokumentasjon på. (bilder av formasjoen kan ses her: http://www.cropcircleconnector.com/2007 ... 007aa.html
arealet av kornet i formasjonen som ligger, er 2 mål. jeg har gått i en kornsirkel da det var så bløtt som da denne opstod: det blir dype spor i den typen gjord (gjørme) som finnes der, og alt korn man trokker på blir møkkete. selv med "planke og tau" eller med vilket som helst annet menneskelagd redskap, er det avgjort umulig å lage en slik formasjon i gitte rammer (tid, vær, sikt osv). gjordet der er ikke flatt, men bølget. dvs at man ikke kan se den ene enden av kornsirkelen fra den andre enden. det var heller ikke værken stolpehull i eller utenfor formasjonen og for at ikke noe blir usakt: legden på kornet var PERFEKT. noe annet som kan nevnes er at de større sirklene i formasjoen er opptil 20% ovale på bakken så de skal se perfekt runde ut fra lufta (rett over).
Det amerikanske forsvaret har dokumentert at flere utenomjordiske sivilisasjoner gjevnlig er innom planeten vår. en annen ting er hvor mange UFO-observasjoner som observeres årlig: utrolig mange. det er ikke sagt at det er "marsboere" som lager kornsirkler, men det er en teori blant mange andre teorier. det som ihvertfall er sikkert, er at ikke alle kornsirkler er menneskelagde som menge her "synes". det er nok heller få!
jeg har vært i england og fått det bekreftet med egne øyne, og hvis det er flere som fatter interesse for emnet, anbefales det på det sterkeste å dra på kornsirkelsafari i england.
mvh andreas
Hide post links |
Det de sa var at de hadde laget kornsirkler siden 1978. De sa ikke at de hadde laget alle.AndreasE skrev:ja, pensjonistene Doug og Dave tok i 1991 kreditt for å ha lagd alle kornsirkler gjennom tidene i england.
Da Doug Bower og Dave Chorley holdt på fikk dette såpass stor oppmerksomhet, at også andre begynte å lage kornsirkler. Nå har du bl.a. Circlemakers som lager kornsirkler, samt mange andre rundt omkring.det de ikke viste var omfanget av dette fenomenet. det kommer nemlig rundt 60-70 sirkler årlig i england, spredt over hele landet. en anna ting er at fenomenet har fantes siden før middelalderen. ikke kunne disse pensjoneistene ha dekket et så stort område (det hender at det kommer flere i løpet av samme natt på vidt forskjellige steder i england) og ikke hadde de levd i flere hundre år. så disse argumentene gjorde at doug og dave bestemte seg for kun å ta æren for sirklene i ett visst område og over en viss tidslinje. så skulle de demonstrere, og lagde en liten sirkel i dagslys. den var rufsete og i det hele tatt en geometrisk katastrofe.... alle som VET endel om kornsirkler (da mener jeg ikke de som SYNES noe om kornsirkler), vet at de oftest oppstår i regnvær, i den mørkeste delen av natta. så hvis disse pensjonistene skulle fulgt nevnte møsnter, kan man skjønne at "sirklene deres" ville sett helt horible ut. Ergo: Doug og Daves mediaoppslag var en bløff.
Det er som med så mye annet. Amatører kan klare det meste, men de bruker ofte en del lenger tid, og/eller så blir ikke resultatet så veldig bra. Med trening så blir de både raskere og mer nøyaktige i sine produksjoner.nå som jeg er inne på fake-sirkler, så er denne http://www.cropcircleconnector.com/2007 ... e2007.html lagd av et helt team for national geographic. det tok dem to dager i fullt dagslys å lage den.
Hehe. Reiser de ut for å dokumentere et nattfenomen med utstyr som ikke takler mørke? Det er amatørmessig det.for to uker siden var jeg ei uke i england, næremere bestemt Avebury og omegn i Wilshire, for nettop å se på kornsirkler. timinga var god, for jeg var der da det ble holdt en pressekonferanse angående en kornsirkelformasjon som oppstod natt til den 07.07.20007. den spesielle datoen hadde nemlig fått tre folk til å sitte "nightwatch" på en høyde over et jorde som svært ofte blir "oppsøkt" av kornsirkler: east fielt. de overvåkte jordet med tre kameraer. men midt på natta var det så bekkmørkt at værken de eller kameraene kunne oppdage noe. rundt en og en halv time senere, da det begynte å lysne igjen, lå det en kornsirkel foran dem som definitivt ikke var der en og en halv time tidligere. dette finnes det svært god videodokumentasjon på. (bilder av formasjoen kan ses her: http://www.cropcircleconnector.com/2007 ... 007aa.html
arealet av kornet i formasjonen som ligger, er 2 mål. jeg har gått i en kornsirkel da det var så bløtt som da denne opstod: det blir dype spor i den typen gjord (gjørme) som finnes der, og alt korn man trokker på blir møkkete. selv med "planke og tau" eller med vilket som helst annet menneskelagd redskap, er det avgjort umulig å lage en slik formasjon i gitte rammer (tid, vær, sikt osv). gjordet der er ikke flatt, men bølget. dvs at man ikke kan se den ene enden av kornsirkelen fra den andre enden. det var heller ikke værken stolpehull i eller utenfor formasjonen og for at ikke noe blir usakt: legden på kornet var PERFEKT. noe annet som kan nevnes er at de større sirklene i formasjoen er opptil 20% ovale på bakken så de skal se perfekt runde ut fra lufta (rett over).
Vis meg denne dokumentasjonen. Dette er jo oppsiktsvekkende nyheter, hvis det stemmer.Det amerikanske forsvaret har dokumentert at flere utenomjordiske sivilisasjoner gjevnlig er innom planeten vår. en annen ting er hvor mange UFO-observasjoner som observeres årlig: utrolig mange. det er ikke sagt at det er "marsboere" som lager kornsirkler, men det er en teori blant mange andre teorier. det som ihvertfall er sikkert, er at ikke alle kornsirkler er menneskelagde som menge her "synes". det er nok heller få!
Det du har fått bekreftet er det ingen som sier noe imot. Det finnes kornsirkler, det det er uenighet om, er hvem som laget dem.jeg har vært i england og fått det bekreftet med egne øyne, og hvis det er flere som fatter interesse for emnet, anbefales det på det sterkeste å dra på kornsirkelsafari i england.
Hide post links |