Drømmer, NDO & ut av kroppenreinkarnasjon

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Borte..

Re: reinkarnasjon

Innlegg av Borte.. »

zind skrev:
livingdeaddoll skrev:Har lest at dfet er mange som tror at man blir reinkarnert for at man skal kunne lære av de livene man får, hvordan har det seg da at noen kommer igjen til samme familie de døde fra? Er det fordi de ikke klarer å løsrive seg fra familien sin? Har man noe mer å lære/gi den tidligere familien?
I følge undersøkelsene til Newton, som hypnotiserer mennesker tilbake til liv mellom liv, så blir man sjelden eller nesten aldri født inn i samme familie to ganger. Hovedgrunnen er at man ikke trenger å leve med de samme genetiske betingelsene i flere liv, da det vil være lite å lære av å tråkke i samme spor mange ganger.
Det å bli født inn i en familie sammen med medlemmer av din sjelefamilie mange ganger blir noe litt annet.. Dette er sjeler du har karmisk forbindelse med, og ikke minst noen du vil kjenne igjen og føle deg trygg på i mange tilfeller. Dere har utviklet dere sammen i hundrevis av år.

Såg du den dokumentaren om han som hadde minner fra et tidligere liv (gikk på tvnorge). Der var det en annen som hevdet at han var sin egen bestefar, kanskje det havner inn under det du sier.

Synes det er fascinerende, og på en måte hjelper det litt angående det man tenker om hva som skjer etter en dør. Vil heller tro på liv etter døden enn at alt blir svart når vi dør.
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Vermilion Oriol skrev: Såg du den dokumentaren om han som hadde minner fra et tidligere liv (gikk på tvnorge). Der var det en annen som hevdet at han var sin egen bestefar, kanskje det havner inn under det du sier.

Synes det er fascinerende, og på en måte hjelper det litt angående det man tenker om hva som skjer etter en dør. Vil heller tro på liv etter døden enn at alt blir svart når vi dør.
Jeg så deler av en dokumtar om en liten gutt som pratet om sitt tidligere liv, men da reiste familien langt for å finne huset han var vokst opp i, så det var sikkert en annen dokumentar.. Pokker altså, jeg må bli flinkere til å følge med, slik at jeg får med meg disse tingene :)

Det newton sier er i allefall at man i tilfeller blir født inn i samme familie to ganger, og at man da ofte går inn om f.eks et barnebarn slik det blir nevnt her. Da er det de sjelelige forbindelsene mellom familiemedlemmene som spiller inn og karmiske bånd...

Jeg syntes det hjelper veldig å tenke slik. Jeg har prøvd det motsatte også, hvor jeg har hatt perioder med ekstremt mye tvil. Får det liksom ikke til å stemme at alt blir svart heller, ikke etter alle opplevelsene jeg har hatt.. Det blir liksom helt ulogisk. Er fullt klar over at jeg kan ta fullstendig feil, men føler at livet blir mye rikere og at ting kommer lettere til meg når jeg holder meg åpen og har troen med meg i baklomma :) Føler ikke at det er helt tilfeldig at det er slik...
Antall ord: 288
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

zind skrev:
Vermilion Oriol skrev: Såg du den dokumentaren om han som hadde minner fra et tidligere liv (gikk på tvnorge). Der var det en annen som hevdet at han var sin egen bestefar, kanskje det havner inn under det du sier.

Jeg så deler av en dokumtar om en liten gutt som pratet om sitt tidligere liv, men da reiste familien langt for å finne huset han var vokst opp i, så det var sikkert en annen dokumentar.. Pokker altså, jeg må bli flinkere til å følge med, slik at jeg får med meg disse tingene :)

Det newton sier er i allefall at man i tilfeller blir født inn i samme familie to ganger, og at man da ofte går inn om f.eks et barnebarn slik det blir nevnt her. Da er det de sjelelige forbindelsene mellom familiemedlemmene som spiller inn og karmiske bånd...

Jeg syntes det hjelper veldig å tenke slik. Jeg har prøvd det motsatte også, hvor jeg har hatt perioder med ekstremt mye tvil. Får det liksom ikke til å stemme at alt blir svart heller, ikke etter alle opplevelsene jeg har hatt.. Det blir liksom helt ulogisk. Er fullt klar over at jeg kan ta fullstendig feil, men føler at livet blir mye rikere og at ting kommer lettere til meg når jeg holder meg åpen og har troen med meg i baklomma :) Føler ikke at det er helt tilfeldig at det er slik...
Ja det var den. Den dreide seg stort sett om han gutten. Men det ble dratt inn en annen historie om han som da hevdet at han var bestefaren sin. Og det var fascinerende, for han var ikke mange årene men likevel kunne identifisere bl.a. bestefaren på et bilde som ble tatt da han gikk i første(?) og så identifiserte han bestefarens første bil osv.

Ja...jeg har også hørt noe om at de man har rundt seg i livet, har også vært en del av tidligere liv. Ja...du skjønner hva jeg prøver å si. Jeg driver enda å vipper frem og tilbake, men på en måte er det vel kanskje noe der??

Kjenner meg veldig igjen i det du sier. Har alltid trodd på liv etter døden fra jeg kan huske. Og det uten noen form for innflytelse. Det har på en måte vært en del av meg...hvis du skjønner. Og jeg har også prøvd å være "realistisk". Men på slutten av dagen faller det tilbake på det som jeg alltid har trodd. Samtdig som jeg også synes, at det er viktig å ha en slags...tankevekker bak i hodet. Altså i stedet for å tro 100%, holder jeg meg til 80. Slik at skulle det en dag oppstå at noen motbeviser alt jeg tror på, så blir det ikke så forferdelig å skulle "gi etter". Skjønner du hva jeg vil frem til?? Er sååå innmari flink til å skrive på en kronglete måte :)
Antall ord: 546

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Jeg skjønner AKKURAT hva du mener! :D
Det er det samme her nemlig... når alt kommer til alt så har jeg faktisk mange av de samme tankene og ideene som jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Jeg var ikke mer enn ti år når jeg pratet til mamma om reinkarnasjon og disse som var reinkarnert her for å hjelpe oss i utviklingen. Jeg tenker i dag at jeg pratet om det vi nå kaller lysarbeidere...
Men, ligger nok på en 80% jeg også.. alltid litt tvil som ligger å ulmer, men jeg tror nok det er sunt for oss, samtidig som jeg må innrømme at den perioden hvor jeg hadde 100% tillit så skjedde de utroligste ting, og bekreftelsene på at jeg hadde rett kom liksom som perler på snor..

Ja, stemmer. Da er det samme program vi har sett. Jeg havnet bare tilfeldig på den kanalen, så jeg fikk ikke med meg starten.. Det som forbauset meg var måten gutten reagerte når han så huset! Det var jo ikke gamle gutten, men han var helt tydelig satt ut av opplevelsen..
Antall ord: 186
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

zind skrev:Jeg skjønner AKKURAT hva du mener! :D
Det er det samme her nemlig... når alt kommer til alt så har jeg faktisk mange av de samme tankene og ideene som jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Jeg var ikke mer enn ti år når jeg pratet til mamma om reinkarnasjon og disse som var reinkarnert her for å hjelpe oss i utviklingen. Jeg tenker i dag at jeg pratet om det vi nå kaller lysarbeidere...
Men, ligger nok på en 80% jeg også.. alltid litt tvil som ligger å ulmer, men jeg tror nok det er sunt for oss, samtidig som jeg må innrømme at den perioden hvor jeg hadde 100% tillit så skjedde de utroligste ting, og bekreftelsene på at jeg hadde rett kom liksom som perler på snor..

Ja, stemmer. Da er det samme program vi har sett. Jeg havnet bare tilfeldig på den kanalen, så jeg fikk ikke med meg starten.. Det som forbauset meg var måten gutten reagerte når han så huset! Det var jo ikke gamle gutten, men han var helt tydelig satt ut av opplevelsen..
Ja...vi er visst på samme bølgelengde ångående det temaet. Men jeg lurer litt på hva som gjør at man har den oppfatningen man har. Altså det å sitte på rommet å leke mens man sitter å tenker at når vi dør blir vi "født" på ny....i en alder av syv år. At på til ikke ha vært borti noe eller noen som kunne ha påvirket tankegangen. Jeg mener.....et sted må det jo komme fra. Det må jo være en grunn for at man tenker på slikt i så ung alder. Har en søster som snart er i tenårene....men hun har vært litt borti det samme som jeg var. Synes det er litt merkelig.
Men man får vent til man dør, så får man svaret :)

Ja det virket veldig troverdig....og skulle det være fake, fortjener gutten en oscar!!
Syntes det var veldig spesielt, også det at han beskrev plassen uten å ha vært der. Nei det var fascinerende å se på :)
Antall ord: 365

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Vermilion.. var det slik at du er ganske ung, eller blander jeg deg med en annen da? Det virker ikke slik, og det er i grunn akkurat derfor jeg spør.. det var noen som sa de var 15 for ganske lenge siden, noe jeg aldri ville gjettet.. og har liksom fått det for meg at det var deg..? Tar jeg helt feil her?? :mozilla_undecided:

Jeg tror det gjør mye med en person å sitte med slike tanker i så ung alder.. Det gjorde i allefall at jeg følte meg litt annerledes og alene, når disse tankene begynte å være avgjørende for alle avgjørelsene jeg tok og alle de andre barna slapp å bry hodet sitt med slikt. De samme problemene opplevde jeg til min store forbauselse fortsatt når jeg kom på ungdomsskolen, så videregående.. ja, fortsatt den dag i dag. Men, det har noe med å finne likesinnede å gjøre også, og hvor god støtte man har i familie og slikt. For jeg mener nå at når man først har innsett hvordan ting henger sammen (hvis det nå en gang er slik) så følger det med et ansvar og en viss livsstil.
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

zind skrev:Vermilion.. var det slik at du er ganske ung, eller blander jeg deg med en annen da? Det virker ikke slik, og det er i grunn akkurat derfor jeg spør.. det var noen som sa de var 15 for ganske lenge siden, noe jeg aldri ville gjettet.. og har liksom fått det for meg at det var deg..? Tar jeg helt feil her?? :mozilla_undecided:

Jeg tror det gjør mye med en person å sitte med slike tanker i så ung alder.. Det gjorde i allefall at jeg følte meg litt annerledes og alene, når disse tankene begynte å være avgjørende for alle avgjørelsene jeg tok og alle de andre barna slapp å bry hodet sitt med slikt. De samme problemene opplevde jeg til min store forbauselse fortsatt når jeg kom på ungdomsskolen, så videregående.. ja, fortsatt den dag i dag. Men, det har noe med å finne likesinnede å gjøre også, og hvor god støtte man har i familie og slikt. For jeg mener nå at når man først har innsett hvordan ting henger sammen (hvis det nå en gang er slik) så følger det med et ansvar og en viss livsstil.
Grunnen til at det ikke virker slik, er fordi at jeg blir 19 år nå i desember. Var vel rundt 15 da jeg ble medlem. Kan godt være at det var meg du spurte, dersom det var snakk om så langt tilbake. Men det har jo vært en del som har tatt meg for å være eldre enn det jeg er, så det er godt mulig. Jeg er ung men ikke så ung.

Vet du....når du nevner det, kan jeg se at det har vært slik for meg også. Følte alltid at jeg og de andre jevnaldrende var på to forskjellige planeter. Men samtidig hadde jeg evnen til å uttrykke meg på en måte som ikke har vært normalt for alderen der og da.

Du fant likesinnede eller???
Antall ord: 338

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

livingdeaddoll skrev:Har lest at dfet er mange som tror at man blir reinkarnert for at man skal kunne lære av de livene man får, hvordan har det seg da at noen kommer igjen til samme familie de døde fra? Er det fordi de ikke klarer å løsrive seg fra familien sin? Har man noe mer å lære/gi den tidligere familien?
Jeg tror at man kan velge hvor man havner i neste liv. Og jeg tror ikke man trenger å ha en dypere grunn for det annet enn man elsker de man lever med nå, og ikke vil gå til en ny familie pga. dette.
Det kan godt hende det har med at det er vanskelig å løsrive seg fra det man kjenner best, eller så kan det ha noe med at det er slik det skal være, at de som havner i familie med hverandre er skapt til det. Jeg tror ikke det er sikkert at man havner i samme rolle som forrige liv, det kan være mor blir sønn i neste liv, onkel blir mor osv.

Det at man lærer fra hvert liv er jeg faktisk ikke så sikker på lenger når jeg tenker over det. For ville ikke verden vært et mye bedre sted hvis alle hadde lært litt for hvert liv? Det kan isåfall ikke være mye vi lærer fra hvert liv, eller så er det enormt lenge mellom hvert liv, så fremgangen ikke er så veldig merkbar. På meg virker det iallefall ikke som om verden har blitt noe bedre sted iløpet av de mange millioner år, heller verre.
Jeg tror på det jeg skrev i Ludoburgero sin tråd, at denne jorden er en mellomstasjon.
Jeg tror at menneskene er de samme som de har vært i all tid, like uforbedrelige, og egoistiske.
Det tror jeg akkurat nå. Det forandrer seg kanskje i morgen.
Antall ord: 325
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Reinkarnasjon er svært interessant som ide, og en selfølge i store deler av verden.
Hvordan vil det påvirke måten vi tenker på om vi vil forstå att reinkarnasjon faktisk er måten det går til på ?

http://uk.youtube.com/watch?v=S5cGSUBU8-w
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Birna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Des 2007 23:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Lære nye ting for hvert liv

Innlegg av Birna »

Jeg tror at når man får nytt liv så lærer man. Og de som ikke lærer får et dårlig liv. (tenker mest på karma nå)
Før var jo forholdene mye verre. Folk lo av og lemlestet funksjonshemmede, brant hekser og drepte jøder .. Jeg tror at folk lærer av å feile, men ikke drastisk.

:D
Antall ord: 61
Black Angel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meum
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2005 19:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Meum »

zind skrev:
I følge undersøkelsene til Newton, som hypnotiserer mennesker tilbake til liv mellom liv, så blir man sjelden eller nesten aldri født inn i samme familie to ganger. Hovedgrunnen er at man ikke trenger å leve med de samme genetiske betingelsene i flere liv, da det vil være lite å lære av å tråkke i samme spor mange ganger.
Det å bli født inn i en familie sammen med medlemmer av din sjelefamilie mange ganger blir noe litt annet.. Dette er sjeler du har karmisk forbindelse med, og ikke minst noen du vil kjenne igjen og føle deg trygg på i mange tilfeller. Dere har utviklet dere sammen i hundrevis av år.
Her er i hvert fall et eksempel på en som ble gjenfødt i samme familie: http://lifebeforelife.com/casestudy_sam.htm
Ellers er det en teori som går på at de mennesker vi har sterke følelsesmessige bånd til i dette liv får vi også forbindelse med i neste liv. Dessverre gjelder det personer vi både elsker og hater. Det var vel derfor det var så viktig å tilgi sine fiender senest på dødsleiet for en del generasjoner siden.
Antall ord: 266

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links