Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ reinkarnasjon
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
reinkarnasjon
Har lest at dfet er mange som tror at man blir reinkarnert for at man skal kunne lære av de livene man får, hvordan har det seg da at noen kommer igjen til samme familie de døde fra? Er det fordi de ikke klarer å løsrive seg fra familien sin? Har man noe mer å lære/gi den tidligere familien?
Antall ord: 63
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Re: reinkarnasjon
Meningen med alle livene man lever, er som du sier for å tilegne seg lærdom og innsikt større for hvert liv. Til slutt er man kommet på nivået til en "farao". Da er man ett med Gud som er bl. a. beskrevet som en altomfattende energi/lys.livingdeaddoll skrev:Har lest at dfet er mange som tror at man blir reinkarnert for at man skal kunne lære av de livene man får, hvordan har det seg da at noen kommer igjen til samme familie de døde fra? Er det fordi de ikke klarer å løsrive seg fra familien sin? Har man noe mer å lære/gi den tidligere familien?
Noen sjeler trenger ikke å leve så mange liv, for det er også forskjell på sjeler. Noen er mer utviklet enn andre, slik at noen lever mange, mange liv og andre ikke. Det heter seg også at sjelen selv velger sine menneskeforeldre. Jeg har derfor lurt på hvorfor noen av sjelene velger et foreldrepar og siden må bytte foreldrepar. Det være seg fosterhjem, adoptivforeldre o.l. Men det er sikkert en annen diskusjon.
Antall ord: 187
Hide post links |
Magnolia, hvem i huleste har lært deg det da
Nå må jeg jo si at ikke alle faraoene var helt på nett heller da
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Det er så mange teorier....jeg blir helt svett....jeg leser ikke så mye om sånt mer, men av det jeg har lest står det klarere for meg at vi lever ikke for vår egen del, men for fellesskapet, Gud.
Vi er alltid lik Gud. For vi er Gud.
Gud er kjærlighet, kjærlighet er alt som er.
Vi er aldri separert fra hverandre for vi er forbundet i det samme forankringspunktet.
Meningen med livet er karma, lek med energi og fri vilje. Guds tankeeksperimenter satt ut i livet.
Livingdeaddoll: jeg vil anta at de har fortsatt karma med den familien. Energetiske knutepunkt som ikke er forløst. Så fort karmaen er løst, så er de fri fra hverandre og "sjelefamilien".
Vi er aldri separert fra hverandre for vi er forbundet i det samme forankringspunktet.
Meningen med livet er karma, lek med energi og fri vilje. Guds tankeeksperimenter satt ut i livet.
Livingdeaddoll: jeg vil anta at de har fortsatt karma med den familien. Energetiske knutepunkt som ikke er forløst. Så fort karmaen er løst, så er de fri fra hverandre og "sjelefamilien".
Antall ord: 126
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Jeg har ikke studert alle faraoene så inngående, men det som slår meg at de regjerte over veldig korte tidsrom....hvorfor?Sparrow skrev:Magnolia, hvem i huleste har lært deg det da
Antall ord: 50
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
Ingen som har lært meg det, men jeg har hatt noen underlige drømmer som har gitt meg en enorm visshet om en eksistens utenfor vår tid og dimmensjon.Sparrow skrev:Magnolia, hvem i huleste har lært deg det da
Ordet Farao er et uttrykk som jeg av og til bruker, for i oldtidens Egypt trodde folket at Farao var en gud, solens sønn. Det er slik at for de gamle egypterne var det ingen energi som overgikk deres konge, nemlig Farao. Folket trodde at han var solguden Ra sin sønn. Farao ble dyrket som en guddommelighet.
Så om jeg bruker ordet farao, så er det bare for min egen del. Slipper å beskrive så mye da vet du.
Er du interessert i høre hva jeg drømte?
Antall ord: 148
Hide post links |
Oldtidens Egypt var ganske blodig. Den eldste sønnen til Farao drepte sine yngre brødre for å rydde av veien konkurrenter til tronen. Farao kunne heller ikke føle seg trygg for sine sønner når disse ble voksne, for de kunne like gjerne drepe sin far for å overta makten. Den som evt ble ny Farao kunne tvinge sin søster eller mor til å ekte seg. Alt for å være solens sønn! Dette var internt i gudens slott.Hecate skrev:Jeg har ikke studert alle faraoene så inngående, men det som slår meg at de regjerte over veldig korte tidsrom....hvorfor?Sparrow skrev:Magnolia, hvem i huleste har lært deg det da
Så var det også mye krig i oldtidens Egypt. Massevis av korrupsjon og illojalitet. En Farao kunne aldri stole på noen, ikke engang sin nærmeste rådgiver, og det var jo selvsagt forferdelig, for rådgiveren, prestene og arkitektene sto farao nærmere enn dronningen. Dronningen var et listig vesen, hun kunne få sine sønner til å gjøre det meste, om dette betydde å rydde farao av veien, så ble det slik.
Farao hadde også mange "konkubiner", og man vet jo at kvinner er svært listige og har, opp gjennom alle år, så lenge kvinnen har eksistert, visst å lage intriger, splid og ren og skjer fiendtskap. Tenk all den grådighet sjalusien førte til!
Makt, makt og atter makt. Rikdom over evne. Det er noen av stikkordene. Oldtidens Egypt må ha vært tøft å leve i, men du verden så spennende det hadde vært.
Antall ord: 281
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Feb 2007 15:33
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Det er så mange teorier....jeg blir helt svett....jeg leser ikke så mye om sånt mer, men av det jeg har lest står det klarere for meg at vi lever ikke for vår egen del, men for fellesskapet, Gud.
Kunne ikke vært mer enig.....
Kunne ikke vært mer enig.....
Antall ord: 132
Hvem som helst kan være hvem som helst (Terningmannen)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Nov 2006 18:06
- 18
-
- UGYLDIG Epost
- 20
hva er det nå da?Tom_34 skrev:
Antall ord: 8
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Nei ingenting...så fint å se at du ennå er her Hec!!Hecate skrev:hva er det nå da?Tom_34 skrev:
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Det forbanna forumet er så avhengighetsskapende at jeg kommer nok til å være her til det går av lufta....Tom_34 skrev:Nei ingenting...så fint å se at du ennå er her Hec!!Hecate skrev:hva er det nå da?Tom_34 skrev:
Men jeg trapper ned!
Antall ord: 48
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
I know...og uansett hvor irritert man blir så havner man til slutt her igjen. :-DHecate skrev:Det forbanna forumet er så avhengighetsskapende at jeg kommer nok til å være her til det går av lufta....Tom_34 skrev:Nei ingenting...så fint å se at du ennå er her Hec!!Hecate skrev:hva er det nå da?Tom_34 skrev:
Men jeg trapper ned!
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Re: reinkarnasjon
I følge undersøkelsene til Newton, som hypnotiserer mennesker tilbake til liv mellom liv, så blir man sjelden eller nesten aldri født inn i samme familie to ganger. Hovedgrunnen er at man ikke trenger å leve med de samme genetiske betingelsene i flere liv, da det vil være lite å lære av å tråkke i samme spor mange ganger.livingdeaddoll skrev:Har lest at dfet er mange som tror at man blir reinkarnert for at man skal kunne lære av de livene man får, hvordan har det seg da at noen kommer igjen til samme familie de døde fra? Er det fordi de ikke klarer å løsrive seg fra familien sin? Har man noe mer å lære/gi den tidligere familien?
Det å bli født inn i en familie sammen med medlemmer av din sjelefamilie mange ganger blir noe litt annet.. Dette er sjeler du har karmisk forbindelse med, og ikke minst noen du vil kjenne igjen og føle deg trygg på i mange tilfeller. Dere har utviklet dere sammen i hundrevis av år.
Antall ord: 180
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |