UFO, Kornsirkler & fenomenDer røk enda en myte...

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Der røk enda en myte...

Innlegg av Tom_34 »

Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Ja det undret meg hvorfor ufoer skulle besøke det øde landskapet i Hessdalen så ofte, men spennende er det likevel. Merkelig at det oppstår sånne lys som følge av kjemiske reaksjoner. Det i seg selv er jo meget spennende. Tror jeg tar turen dit likevel utpå høsten..
Antall ord: 52
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Av en eller annen grunn synes jeg dette passer inn i mønsteret. :mozilla_cool:

Paranormalt mysterium blir undersøkt og får en naturlig forklaring.

Nå er jo heller ikke denne forklaringen bevist, men den er sannsynlig, og etterprøvbar og adskillig mer troverdig enn andre dimensjoner, aliens, og andre ikke etterprøvbare spekulasjoner.

Kanskje det rett og slett er mer fascinerende fenomen nå, selv om det ikke er romskip man ser etter, men rett og slett små stjerner og sorte hull?
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Syns faktisk det er enda meir spennande det forskerene har funne ut hittil samt det vidare arbeidet med å avdekke korleis dette vert trigga, enn desse alien-teoriane som har rulla att og fram i Hessdalen. :)
Antall ord: 35
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18

Innlegg av Treo »

Jeg har alltid trodd at mysteriet i Hessdalen har en naturlig forklaring. At dette fenomenet har en naturlig forklaring betyr ikke at alle andre UFO-fenomener har tilsvarende forklaringer. Det er såvidt jeg vet tydelig forskjellig fra de fleste andre UFO-observasjoner.
Antall ord: 43
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

BA. skrev:Av en eller annen grunn synes jeg dette passer inn i mønsteret. :mozilla_cool:
...Sa BA litt ironisk med et stort glis om kjeften og slo seg selvtilfreds på brøstet... :D
Antall ord: 34
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

madjava skrev:Syns faktisk det er enda meir spennande det forskerene har funne ut hittil samt det vidare arbeidet med å avdekke korleis dette vert trigga, enn desse alien-teoriane som har rulla att og fram i Hessdalen. :)
Jeg er enig. Jeg syns dette er en mye bedre forklaring.
Spennende var det også!
BA. skrev:Av en eller annen grunn synes jeg dette passer inn i mønsteret.
Hvilke andre mysterier tenker du på?
Siden det var et mønster...
Det eneste mønsteret jeg kommer på er en masse ufullstendige greier...
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

Treo skrev:"Og, nei. Det er ikke vitenskapelig bevist, men som Hyman sier, forsøkene ser lovende ut." - BA om CIA sin forskning på klarsyn.
Men det så vel ikke så veldig lovende ut lenger da, siden de la ned hele PEAR, mener jeg. :)
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Treo »

BA. skrev:
Treo skrev:"Og, nei. Det er ikke vitenskapelig bevist, men som Hyman sier, forsøkene ser lovende ut." - BA om CIA sin forskning på klarsyn.
Men det så vel ikke så veldig lovende ut lenger da, siden de la ned hele PEAR, mener jeg. :)

PEAR hadde vel ingenting med project stargate å gjøre? Dessuten trenger man ikke fortsette å forske på noe i all evighet når man allerede har store mengder med data som tyder på at noe skjer.
Antall ord: 81
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

wicced skrev:
madjava skrev:Syns faktisk det er enda meir spennande det forskerene har funne ut hittil samt det vidare arbeidet med å avdekke korleis dette vert trigga, enn desse alien-teoriane som har rulla att og fram i Hessdalen. :)
Jeg er enig. Jeg syns dette er en mye bedre forklaring.
Spennende var det også!
Ja, ikke sant, naturlig forbrenning av grunnstoffer innenfor vår egen atmosfære. Det er et ganske fantastisk fenomen man kan observere da. :D
BA. skrev:Av en eller annen grunn synes jeg dette passer inn i mønsteret.
Hvilke andre mysterier tenker du på?
Siden det var et mønster...
Det eneste mønsteret jeg kommer på er en masse ufullstendige greier...
Nordlys, torden, Mange andre UFO-historier, (Denne er vel klarlagt at det var snakk om luftspeiling av disse oljebrønnene) osv.
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Så klart! Nordlys og torden...
Bilde
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

Treo skrev:
BA. skrev:

PEAR hadde vel ingenting med project stargate å gjøre? Dessuten trenger man ikke fortsette å forske på noe i all evighet når man allerede har store mengder med data som tyder på at noe skjer.
Var dette noe annet enn PEAR? OK, jeg husker ikke akkurat debatten, men dette prosjektet ble også avsluttet på grunn av manglende positive resultater.
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Dette viser vel det vi alle egentlig visste.

Bare man bruker nok ressurser og forsker lenge nok - finner man til sist svaret.

Mvh Dan
Antall ord: 24
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Treo »

BA. skrev:
Treo skrev:
BA. skrev:

Var dette noe annet enn PEAR? OK, jeg husker ikke akkurat debatten, men dette prosjektet ble også avsluttet på grunn av manglende positive resultater.

Det er nok en sannhet med modifikasjoner. De hadde signifikante positive resulater i både project stargate og PEAR. Om de la ned PEAR pga manglende positive resultater stiller jeg meg litt tvilende til. Jeg tror det heller var at de mente de hadde oppnådd det de kunne med den framgangsmåten de brukte. Hvis du mener de har sagt at de avsluttet prosjektet pga manglende resultater, så kom gjerne med et sitat som støtter opp om det. Dette er forøvrig hentet fra wikipedia:
PEAR's conclusions on human-machine interaction

A quick summary of the PEAR researchers' current evaluations of their human-machine experiments:

* Human minds can affect random physical processes, to a minor but statistically detectable degree.
* The effect seems to disappear when deterministic (pseudo-random) sources are substituted.
* The effect is idiosyncratic (different individuals produce different results).
* The effect is erratic, showing long-term fluctuations which can be partly (but only partly) explained by changes in the operator pool.
* The scaling in response to simple physical variables is not obvious: for example, speeding up sampling by a factor of 10 produced no detectable difference in the effect size per bit, but speeding up sampling by a factor of 10,000 inverted the sign of the effect and reduced the per-bit effect size by a factor of 30.
Altså konkluderer de med at de har vist en tydelig (dog svak) effekt.

Når det gjelder project stargate, så mente de du vil kalle "de troende" at resultatene beviser klarsyn, mens skeptiker Hyman heller ikke mente det var manglende resultater, men tvert imot oppfordret til å fortsette med slike eksperimenter.
Antall ord: 383

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mrs.mystic
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2006 15:21
19

Innlegg av mrs.mystic »

Synes det er bra de kommer med en slik forklaring jeg, så de stakkars folkene som har sett dette endelig kan slutte å bli sett på som tullinger....
Antall ord: 27
Den som ler sist er treig......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links