Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBilulykke forårsaket av gjenferd...helt utrolig! SE FILMEN!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Enira
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2006 04:39
18

Innlegg av Enira »

snakket vel om at han som filmet akkurat hadde kjøpt seg kameraet, at det var derfor de filmet
Antall ord: 19
What what WHAT?????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Enira skrev:snakket vel om at han som filmet akkurat hadde kjøpt seg kameraet, at det var derfor de filmet
Akkurat den kjenner jeg igjen.

Kjøpte selv kamera og filmet vel nesten døgnet rundt de første dagene ...

Mvh Dan
Antall ord: 43
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
pops
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jul 2007 03:52
17

Innlegg av pops »

Filmen var bra lagd, men jeg tror ikke på det.
Antall ord: 10
Lise

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2006 12:59
18

Innlegg av Tjohei »

Filmen er fake ja. Jobber sammen med en fra Portugal, og fikk han til å sjekke rundt dette her, og han fant på nettet at det er en fyr som bestemte seg for å lage en filmsnutt, kun for å få oppmerksomhet. Det er visstnok den mest sette kortfilmen i Portugal, og fyren er veldig stolt hehe. Han fikk ideen fra en historie som tar utgangspunkt i en sving utenfor Lisboa et sted. Der er det en gutt som skal gå igjen, kommer inn i bilene til folk, peker og sier "der døde jeg" og så er han borte. Det er ingen ulykker som skjer i forbindelse den historien da. Fint å ha kontakter ja :mozilla_wink:
Antall ord: 114
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Det skal du ikke være så sikker på.. dette er typisk mat for skeptikere, de liker nemlig tanken på at alt er fake, så jeg tror neppe noen ville konstruert denne filmen for så å avsløre seg etterpå. Jeg tror noen med velvilje har utgitt seg for å være "mesteren bak verket" som avslører seg selv og sier at alt var bare tull...

Det som ,av skeptikerne, beskrives som "effekter lagt på i redigeringsprogram" tror jeg neppe er tilfelle. Enhver amatør ville brukt mer effekter eller andre virkemidler enn dette hvis han ville skremt vettet av noen.

For å si det helt kort: Hele filmen hadde vært mye mer amatørmessig hvis den hadde vært uekte.

Denne filmen er veldig bra for den viser et typisk tilfelle hvor et gjenferd hevner seg på verden. Fake eller ikke - som alt annet blir det hypoteser uansett og dessverre går det ikke alltid hånd i hånd med vitenskapen. Skulle ønske flere var enige, men som kjent lever skeptikerne av kritikk for kritikkens skyld og sånn er det bare...
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Det var bra lagd i alle fall. Men den virket ikke så veldig troverdig.
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Dan »

dannys skrev:Det skal du ikke være så sikker på.. dette er typisk mat for skeptikere, de liker nemlig tanken på at alt er fake, så jeg tror neppe noen ville konstruert denne filmen for så å avsløre seg etterpå. Jeg tror noen med velvilje har utgitt seg for å være "mesteren bak verket" som avslører seg selv og sier at alt var bare tull...
Tja, nå er jo folkene i filmen godt synlige, så man burde vel lett kunne kjenne igjen vedkommende som innrømmer å ha laget filmen.
dannys skrev:Det som ,av skeptikerne, beskrives som "effekter lagt på i redigeringsprogram" tror jeg neppe er tilfelle. Enhver amatør ville brukt mer effekter eller andre virkemidler enn dette hvis han ville skremt vettet av noen.
Ikke nødvendigvis. Enhver oppegående videoamatør vet at "less is more", og noe så enkelt som valg av vinkling, justering av lys eller klipping kan gjøre om et videoklipp fullstendig - helt uten at seeren oppdager det.
dannys skrev:For å si det helt kort: Hele filmen hadde vært mye mer amatørmessig hvis den hadde vært uekte.
På hvilket grunnlag sier du dette? Selv kjenner jeg både amatører og profesjonelle filmfotografer, og det er ikke ofte du kan skjelne på kvaliteten av det de leverer. Husk også at en amatør i dag ofte besitter minst like godt utstyr som de profesjonelle, og den eneste forskjellen på dem er at amatøren gjør ting for moro skyld - den profesjonelle for penger. Dessuten er dette klippet tatt i natt-modus som ikke sier en dritt om den tekniske kvaliteten generelt.
dannys skrev:Denne filmen er veldig bra for den viser et typisk tilfelle hvor et gjenferd hevner seg på verden.
Jaha? Finnes det noe som er "typisk" i så henseende?
dannys skrev:Fake eller ikke - som alt annet blir det hypoteser uansett og dessverre går det ikke alltid hånd i hånd med vitenskapen. Skulle ønske flere var enige, men som kjent lever skeptikerne av kritikk for kritikkens skyld og sånn er det bare...
Jeg for min del er skeptisk til det meste som fremkommer på dette forumet. Kanskje mest fordi jeg har mine egne erfaringer og bruker dem som referansepunkt. Men det at jeg er skeptisk behøver ikke å bety at jeg er kritisk, det betyr bare at jeg ikke tror på dem.

Mvh Dan
Antall ord: 403
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Skuespillerprestasjoner, valg av setting samt en ikke-overdreven bruk av effekter tilsier at dette videoklippet er mer ekte enn uekte. Hvorfor skulle det ikke være ekte?

Gjenferd kan dukke opp i mange former,og de er ikke alltid usynlige. Vanligvis har jeg hørt om engler som dukker opp i menneskeskikkelser for å advare oss og slikt,men jeg tror gjenferd også har den muligheten. Ingen ånder kan skade oss,men enkelte gjenferd er i stand til å skremme vettet av enhver,og det er nok derfor denne ulykken skjedde-de ble rett og slett skremt og kjørte av veien.

Det som forundrer meg,er at paranormale opplevelser ofte er mye mer voldsomme i utlandet enn her i Norge...Noen som har tenkt på det?

Se for eksempel dette klippet.

Si at dette også er planlagt og redigert du.
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Dan »

dannys skrev:Skuespillerprestasjoner, valg av setting samt en ikke-overdreven bruk av effekter tilsier at dette videoklippet er mer ekte enn uekte. Hvorfor skulle det ikke være ekte?
Blair Witch Project var heller ikke ekte selv om mange trodde det. Og de brukte de samme argumentene du bruker.
dannys skrev:Gjenferd kan dukke opp i mange former,og de er ikke alltid usynlige. Vanligvis har jeg hørt om engler som dukker opp i menneskeskikkelser for å advare oss og slikt,men jeg tror gjenferd også har den muligheten. Ingen ånder kan skade oss,men enkelte gjenferd er i stand til å skremme vettet av enhver,og det er nok derfor denne ulykken skjedde-de ble rett og slett skremt og kjørte av veien.
Saken er at flere har gjort undersøkelser i det området disse ulykkene skal ha skjedd, og de har simpelthen ikke funnet sted. Hverken i 1983 eller senere tid. Det er heller ingenting som tyder på at denne "Teresa" virkelig har eksistert.. Derimot viser det seg å være en kjent vandrehistorie, noe vi har flere lignende tilfeller av i Norge også.
dannys skrev:Det som forundrer meg,er at paranormale opplevelser ofte er mye mer voldsomme i utlandet enn her i Norge...Noen som har tenkt på det?
Er de egentlig det? Har du tenkt på det?
dannys skrev:Se for eksempel dette klippet.

Skal se på den når jeg kommer hjem - sitter på jobben og der funker ikke wmv-filene. Og hvem har sagt jeg ikke kommer til å tro det klippet er ekte?

Mvh Dan
Antall ord: 271
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2006 12:59
18

Innlegg av Tjohei »

dannys skrev:Det skal du ikke være så sikker på.. dette er typisk mat for skeptikere, de liker nemlig tanken på at alt er fake, så jeg tror neppe noen ville konstruert denne filmen for så å avsløre seg etterpå. Jeg tror noen med velvilje har utgitt seg for å være "mesteren bak verket" som avslører seg selv og sier at alt var bare tull...

Det som ,av skeptikerne, beskrives som "effekter lagt på i redigeringsprogram" tror jeg neppe er tilfelle. Enhver amatør ville brukt mer effekter eller andre virkemidler enn dette hvis han ville skremt vettet av noen.

For å si det helt kort: Hele filmen hadde vært mye mer amatørmessig hvis den hadde vært uekte.

Denne filmen er veldig bra for den viser et typisk tilfelle hvor et gjenferd hevner seg på verden. Fake eller ikke - som alt annet blir det hypoteser uansett og dessverre går det ikke alltid hånd i hånd med vitenskapen. Skulle ønske flere var enige, men som kjent lever skeptikerne av kritikk for kritikkens skyld og sånn er det bare...

Jeg er ikke skeptiker, jeg ble forbløffet over filmen jeg.
Men jeg viste den altså til kollegaen min fra Portugal, han viste meg masse sider på internett hvor det står om alt dette, jeg kan ikke portugisisk så han oversatte for meg.
Og det gikk klart fram at det var fake. Han hadde brukt samme opplegget som the blairwitch project.
Antall ord: 247
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Dan »

Så klippet. Tror heller ikke det er ekte ...

Mvh Dan
Antall ord: 10
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Skjønner ikke at noen kan tro at det der er ekte.
Ikke spesielt ny den videoen heller.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

dannys skrev:Skuespillerprestasjoner, valg av setting samt en ikke-overdreven bruk av effekter tilsier at dette videoklippet er mer ekte enn uekte. Hvorfor skulle det ikke være ekte?
Jeg synes på ingen måte at skuespillerprestasjonene tilsier at den er mer ekte enn uekte, men kanskje du kan forklare nærmere hva du mener med det?
Jeg tror nok også at Dan har rett i at også amatører vet at less is more, og at amatør ikke nødvendigvis betyr dårligere enn profesjonell.
dannys skrev:Se for eksempel dette klippet.

Den ser kanskje ikke så veldig redigert ut, men den ser temmelig planlagt ut... Hvordan klarer fotografen å "tilfeldigvis" rette kamera mot askebegeret akkurat rett før det rører på seg og flyr i luften?

Men klart; hvis poltergeist kommer av sterke følelser fra en person i huset, klarer fotografen sikkert å lage mye rabalder, så intenst oppgira som han er... (*pust-pes* "Fuck, fuck, fuck")

Nei, beklager dannys... Jeg har sett saker og ting og opplevd mye rart i mitt liv jeg også, men det er ikke mange filmer på nettet som imponerer stort...
Antall ord: 198
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linn123
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jun 2007 15:14
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i dean's Impala '67 ^^,

Innlegg av linn123 »

muli jeg er dum elller overtroisk eller no sånt....
men jeg tror fullt å fast på det klippet der...
dere som sier at dere lett kan lage sånn selv!!! bevis det! lag en sånn snutt å legg den ut her så skal vi se om det er så lett....!!

:mozilla_yell:
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Svartepus skrev:
Diablesse skrev:
Dan skrev:Kanskje noen av oss har levd med disse fenomenene så tett på kroppen over så lang tid at vi lettere enn andre forstår hva som kan være realistisk og hva som ikke kan være det?

Mvh Dan
Jeg syns alle er så skeptiske! det er en GRUNN til at vi henger her på PARANORMAL.no...!
Alle har vel sin egen grunn til å henge her. Noen for å sluke alt rått, noen for å vurdere hva som er ekte og ikke, noen for å prøve å finne vitenskapelige bevis på at noe ikke finnes, og noen for å drite ut de som tror på det paranormale. Og så har man alle personlige nyansene i mellom.

Jeg tror på noe og er skeptisk til noe av det som presenteres her, og jeg synes det må være lov å være ærlig. Så lenge man kommer med grunner for hvorfor man ikke tror på filmen/bildet/historien og holder seg mest mulig unna sarkasme og personhets, skjønner jeg ikke helt hva problemet er.

Som sagt før er dette et diskusjonsforum der man skal diskutere meninger rundt forskjellige temaer. Legges noe ut her må man bare tåle at andre ikke er like imponert.

Og Dan; på samme måte som at noen vurderer filmen som ekte utifra egne erfaringer, kan andre igjen vurdere filmen som fake på grunnlag av erfaring med redigering, filmtriks, skuespillerprestasjoner o.l.

Det er vel sjeldent at noen av oss vet noe helt sikkert, men nettopp derfor må man få lov til å komme med sine ærlige meninger.
Mm. Jeg skjønner greia, men jeg syns bare ikke at vi burde bli ALTFOR skeptiske. Det er tross alt et forum for overnaturlige saker og ting, og min mening er at hvis en skal stille seg tvilende til absolutt alt, så har en ikke så mye her å gjøre. Jeg forstår jo at vi ikke skal sitte og sluke alt og ta det for god fisk heller, men syns det er greit å holde øyne og ører åpne, for ikke å snakke om å "have an open mind". Spesielt når det er så mye delte meninger rundt en sak.

Nå gikk jo jeg foran med et ekstremt dårlig eksempel i akkurat denne tråden her, i og med at jeg selv tror klippet er faket... :oops: Men I've made my point, så..:P
Antall ord: 399

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links