Fakta, teori & skepsisEn samling snutter fra Bullshit med Penn & Teller

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

En samling snutter fra Bullshit med Penn & Teller

Innlegg av skeptikeren »

Antall ord: 80
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Den filmen som du synes er så morsom med den "proben", lider av samme troverdighetsproblem som mange av spøkelsesfilmene og UFO-filmene i forumet her... Den damen som sitter å gliser og beundrer proben/sexleketøyet er nok en skuespiller. Det er ingenting ved denne damen som gir grunn for å tro at hun ikke spiller. Ansiktsuttrykket/mimikken, måten hun prater på, kroppsspråk osv, er ikke mer ekte enn monsteret under senga til barna...

Å bruke en skuespiller som "bevis" for at alle historier om UFO-bortføringer er tull, er som å bruke skuespillere som bevis for at alle UFO-bortføringer er 100% ekte...

Utrolig at du som er så skeptisk lar deg lure av en skuespiller... :)
Antall ord: 118
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av skeptikeren »

Den scenen var tatt fra ett lenrge program om "alien abduction", jeg prøvde og finne hele programmet så kunne dere sett hva slags mennesker som var der.

Men ok
Antall ord: 30
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Svartepus skrev:Den filmen som du synes er så morsom med den "proben", lider av samme troverdighetsproblem som mange av spøkelsesfilmene og UFO-filmene i forumet her... Den damen som sitter å gliser og beundrer proben/sexleketøyet er nok en skuespiller. Det er ingenting ved denne damen som gir grunn for å tro at hun ikke spiller. Ansiktsuttrykket/mimikken, måten hun prater på, kroppsspråk osv, er ikke mer ekte enn monsteret under senga til barna...

Å bruke en skuespiller som "bevis" for at alle historier om UFO-bortføringer er tull, er som å bruke skuespillere som bevis for at alle UFO-bortføringer er 100% ekte...

Utrolig at du som er så skeptisk lar deg lure av en skuespiller... :)
Penn & Tellers Bullshit er et veldig kontroversielt program i USA. Dersom de blir tatt i å levere faktafeil i sine programmer så vil jeg tro dette hadde blitt kjent ganske raskt.

De kryssklipper, og deres intervjuobjekter får vite at de vil bli kryssklippet og forsøkt latterliggjort, men intervjuobjektene mener likevel at deres argumenter og saklighet er såpass gode at de neppe vil bli latterliggjort på TV. :)

Det finnes "nuts" av alle slag, og Penn & Teller behøver neppe ty til skuespillere for å finne slike i USA. Likevel, hvis du kan vise meg et annet klipp eller bilde av denne damen, som viser at hun er skuespller, så skal jeg bite i meg alle disse ordene. :)

Hjemme har jeg fire sesonger med Bullshit, så jeg skal etterhvert undersøke om jeg kan finne mer om denne kvinnen dersom ikke du kommer meg i forkjøpet.
Antall ord: 266

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av skeptikeren »

BA, har du klippet med den Ouija seansen, hvor de fikk bind for øynene og snudde brettet.
Kunne tenkt meg og sett igjen det, leitet på nett men fant ikke noe
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

skeptikeren skrev:BA, har du klippet med den Ouija seansen, hvor de fikk bind for øynene og snudde brettet.
Kunne tenkt meg og sett igjen det, leitet på nett men fant ikke noe
Ja, har episoden, men har ikke fått sett den enda.

Den er vel i første sesong, og jeg skal kikke på den når jeg får tid (og husker på det. :) ) Skal gjøre det samme med episoden med kvinnen med sonden. Er det episode 3 i første sesong?
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av skeptikeren »

Flott, jeg aner desverre ikke vilken sesong eller episode det var. (sonden)
Hvis jeg får litt lenger tid foran pc´n ikveld så kan jeg prøve og sjekke litt
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

BA. skrev:Penn & Tellers Bullshit er et veldig kontroversielt program i USA. Dersom de blir tatt i å levere faktafeil i sine programmer så vil jeg tro dette hadde blitt kjent ganske raskt.

De kryssklipper, og deres intervjuobjekter får vite at de vil bli kryssklippet og forsøkt latterliggjort, men intervjuobjektene mener likevel at deres argumenter og saklighet er såpass gode at de neppe vil bli latterliggjort på TV. :)

Det finnes "nuts" av alle slag, og Penn & Teller behøver neppe ty til skuespillere for å finne slike i USA. Likevel, hvis du kan vise meg et annet klipp eller bilde av denne damen, som viser at hun er skuespller, så skal jeg bite i meg alle disse ordene. :)

Hjemme har jeg fire sesonger med Bullshit, så jeg skal etterhvert undersøke om jeg kan finne mer om denne kvinnen dersom ikke du kommer meg i forkjøpet.
Kan jo prøve å finne noe om damen, men det er ikke sikkert hun har gjort så mange jobber at det finnes info om henne på nettet. Dessuten kan hun også være en i omgangskretsen til folkene i Bullshit, som har et lite snev av skuespilleregenskaper.

Men selvfølgelig; hun kan jo være bare en gal dame som faktisk synes et sexleketøy ligner på en probe... Sånn som hun gliste og fniste når hun fikk den i hånda var hun enten klar over at det var et sexleketøy, eller så tror jeg hun har et ekstra spesielt forhold til aliens og deres prober... :)

Vi får lete rundt begge to og se hva vi finner :mozilla_smile:
Antall ord: 272
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Nå har jeg sett igjennom episoden med denne damen, men jeg fikk ikke sett navnet hennes noe sted. Det er derfor vanskelig å lete opp mer informasjon om henne.

Imidlertid viste skiltet hennes at hun var på Bay [urlhttp://www.thebayareaufoexpo.com/]Area UFO Expo[/url].

Den episoden om uoijaboard skuffet litt. Joda, de lurte noen ved å snu brettet (ikke ouijabrett, men Cryptique, som også selges som leketøy akkurat som ouijaboard) opp ned, men de hadde produsentene av brettet med på showet, og det hadde jo vært utrolig morsomt om disse hadde blitt lurt. :)

Ellers var det i samme episode intervju med Raymond Moody, som var heller på viddene i sin bortforklaring når han prøvde å gjøre de troende og de skeptiske til det samme.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links