Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Bilulykke forårsaket av gjenferd...helt utrolig! SE FILMEN!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bilulykke forårsaket av gjenferd...helt utrolig! SE FILMEN!
Denne hendelsen fant sted i Portugal i fjor. Det starter med bilturen hvor en haiker oppfører seg noe merkelig:
http://www.youtube.com/watch?v=C05guW19ddY
http://www.youtube.com/watch?v=C05guW19ddY
Sist redigert av dannys på 18 Jan 2008 15:38, redigert 7 ganger totalt. Antall ord: 27
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Nov 2005 11:24
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: kristiansand
Isjj.... :S
Det der var ekkelt....
Kamera blir jo forstyrret hver gang hun ser i det osv...
Huff det var ekkelt!
Virker ikke som en fake film :/
Skulle likt å visst mer om det!
Det der var ekkelt....
Kamera blir jo forstyrret hver gang hun ser i det osv...
Huff det var ekkelt!
Virker ikke som en fake film :/
Skulle likt å visst mer om det!
Antall ord: 33
. . . . .
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Nov 2005 11:24
- 19
- Lokalisering: kristiansand
http://blog.s0ulless.sg/?p=176
Her står det litt mer om det !
Er visst en sann historie, men usikkert om det klippet er originalen
Her står det litt mer om det !
Er visst en sann historie, men usikkert om det klippet er originalen
Antall ord: 26
. . . . .
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Lokalisering: Oppe på loftet...
- Blitt takket: 1 gang
Har sett denne før, den er skikkelig ekkel, og jeg føler meg temmelig sikker på at denne er ekte... Spennende sak, Dannys!
Amfelia
Amfelia
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
Fake!
Hvis du leser litt på den siden Ingrid viser til er det alt for mye som taler i mot at denne er ekte.
Blant annet er det ikke registrert noen trafikkulykker av en slik alvorlig karakter på det aktuelle stedet i det aktuelle tidsrommet, og hvis det hadde vært det, ville det være en smal sak for politiet å sjekke ut om kvinnen som setter seg inn i bilen virkelig er Teresa. Med tanke på bilder etc.
Men godt laget er den - det skal de ha ...
Mvh Dan
Hvis du leser litt på den siden Ingrid viser til er det alt for mye som taler i mot at denne er ekte.
Blant annet er det ikke registrert noen trafikkulykker av en slik alvorlig karakter på det aktuelle stedet i det aktuelle tidsrommet, og hvis det hadde vært det, ville det være en smal sak for politiet å sjekke ut om kvinnen som setter seg inn i bilen virkelig er Teresa. Med tanke på bilder etc.
Men godt laget er den - det skal de ha ...
Mvh Dan
Antall ord: 90
Google er din venn
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Mai 2007 17:02
- 17
My good...dere skjønner vell at dette er tull?
En dårlig filmatisering av en urban legend....
En dårlig filmatisering av en urban legend....
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Sep 2006 15:25
- 18
- Lokalisering: Oppland
Teit spør du meg.. Men morsomt laget
Antall ord: 8
... ... Oh sure, pointless.
Hide post links |
Bombe at dere tror dette er fake da...... si meg, tror dere på gjenferd i det hele tatt?
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Kanskje noen av oss har levd med disse fenomenene så tett på kroppen over så lang tid at vi lettere enn andre forstår hva som kan være realistisk og hva som ikke kan være det?
Mvh Dan
Mvh Dan
Antall ord: 40
Google er din venn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Jeg syns alle er så skeptiske! det er en GRUNN til at vi henger her på PARANORMAL.no...!Dan skrev:Kanskje noen av oss har levd med disse fenomenene så tett på kroppen over så lang tid at vi lettere enn andre forstår hva som kan være realistisk og hva som ikke kan være det?
Mvh Dan
Når det er sagt, så tror jeg dette videoklippet var en fake, en spøk. Eller en god gjenskapning av hendelsen. Men det med at kameraet skurret kunne man lett se at var lagd.
Antall ord: 95
☮
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Alle har vel sin egen grunn til å henge her. Noen for å sluke alt rått, noen for å vurdere hva som er ekte og ikke, noen for å prøve å finne vitenskapelige bevis på at noe ikke finnes, og noen for å drite ut de som tror på det paranormale. Og så har man alle personlige nyansene i mellom.Diablesse skrev:Jeg syns alle er så skeptiske! det er en GRUNN til at vi henger her på PARANORMAL.no...!Dan skrev:Kanskje noen av oss har levd med disse fenomenene så tett på kroppen over så lang tid at vi lettere enn andre forstår hva som kan være realistisk og hva som ikke kan være det?
Mvh Dan
Jeg tror på noe og er skeptisk til noe av det som presenteres her, og jeg synes det må være lov å være ærlig. Så lenge man kommer med grunner for hvorfor man ikke tror på filmen/bildet/historien og holder seg mest mulig unna sarkasme og personhets, skjønner jeg ikke helt hva problemet er.
Som sagt før er dette et diskusjonsforum der man skal diskutere meninger rundt forskjellige temaer. Legges noe ut her må man bare tåle at andre ikke er like imponert.
Og Dan; på samme måte som at noen vurderer filmen som ekte utifra egne erfaringer, kan andre igjen vurdere filmen som fake på grunnlag av erfaring med redigering, filmtriks, skuespillerprestasjoner o.l.
Det er vel sjeldent at noen av oss vet noe helt sikkert, men nettopp derfor må man få lov til å komme med sine ærlige meninger.
Antall ord: 264
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
Enig med du! Filmen er ekkel, og gjenferdet av jenta ser ikke ut som de gjenferdene vi kanskje forestiller oss, men helt greitt. Filmen er ok den. Hver og en av oss får synes og mene hva man vil.Svartepus skrev:Alle har vel sin egen grunn til å henge her. Noen for å sluke alt rått, noen for å vurdere hva som er ekte og ikke, noen for å prøve å finne vitenskapelige bevis på at noe ikke finnes, og noen for å drite ut de som tror på det paranormale. Og så har man alle personlige nyansene i mellom.Diablesse skrev:Jeg syns alle er så skeptiske! det er en GRUNN til at vi henger her på PARANORMAL.no...!Dan skrev:Kanskje noen av oss har levd med disse fenomenene så tett på kroppen over så lang tid at vi lettere enn andre forstår hva som kan være realistisk og hva som ikke kan være det?
Mvh Dan
Jeg tror på noe og er skeptisk til noe av det som presenteres her, og jeg synes det må være lov å være ærlig. Så lenge man kommer med grunner for hvorfor man ikke tror på filmen/bildet/historien og holder seg mest mulig unna sarkasme og personhets, skjønner jeg ikke helt hva problemet er.
Som sagt før er dette et diskusjonsforum der man skal diskutere meninger rundt forskjellige temaer. Legges noe ut her må man bare tåle at andre ikke er like imponert.
Og Dan; på samme måte som at noen vurderer filmen som ekte utifra egne erfaringer, kan andre igjen vurdere filmen som fake på grunnlag av erfaring med redigering, filmtriks, skuespillerprestasjoner o.l.
Det er vel sjeldent at noen av oss vet noe helt sikkert, men nettopp derfor må man få lov til å komme med sine ærlige meninger.
Antall ord: 306
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg tror filmen er fake av flere grunner;
1) Det er ikke dokumentert at noen "Teresa" omkom på den aktuelle strekningen i 1983
2) Det er ikke dokumentert noen trafikkulykke rundt det tidspunktet denne hendelsen skal ha funnet sted.
3) Det er lite trolig at et videokamera vil klare seg gjennom en slik ulykke uten å gå i stykker
4) Dersom dette var et ekte tilfelle, hvorfor er ikke filmen kommet frem før?
5) Å lage en slik film er ingen heksekunst. Til og med jeg kan klare det.
Hvis man googler dette litt finner man at det finnes flere diskusjonfora som tar for seg denne hendelsen hvor flere av debatantene bor i området det skal ha skjedd, og de kjenner ikke til historien. Dessuten finnes denne historien i utallige varianter over hele kloden.
Jeg sier ikke at den ikke er sann, men jeg tror ikke på den...
Mvh Dan
1) Det er ikke dokumentert at noen "Teresa" omkom på den aktuelle strekningen i 1983
2) Det er ikke dokumentert noen trafikkulykke rundt det tidspunktet denne hendelsen skal ha funnet sted.
3) Det er lite trolig at et videokamera vil klare seg gjennom en slik ulykke uten å gå i stykker
4) Dersom dette var et ekte tilfelle, hvorfor er ikke filmen kommet frem før?
5) Å lage en slik film er ingen heksekunst. Til og med jeg kan klare det.
Hvis man googler dette litt finner man at det finnes flere diskusjonfora som tar for seg denne hendelsen hvor flere av debatantene bor i området det skal ha skjedd, og de kjenner ikke til historien. Dessuten finnes denne historien i utallige varianter over hele kloden.
Jeg sier ikke at den ikke er sann, men jeg tror ikke på den...
Mvh Dan
Antall ord: 150
Google er din venn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Lokalisering: Vestfold
Og hva var motivet for filming i det hele tatt?
Antall ord: 10
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |