Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerhva skjer ???

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

nisse78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 10 Mar 2007 01:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: telemark

hva skjer ???

Innlegg av nisse78 »

hei ;0) jeg lurte på en ting..etter en periode i livet med mye motgang og en følelse av lite lykke,så lurer jeg på hva som styrer sånt noe? har jeg ikke noen hjelpere for tiden? eller går dem i mot meg ? eller er det bare san livet er noen ganger ..når man først blir utsatt for en neggativ ting så bare kommer dem på løpende band???
etter at jeg leste en bok om positiv tankegang .så jikk det en periode jeg følte meg rimlig bra :mozilla_smile:

men så plutslig snudde alt seg og det kom jo den ene negativve etter det andre...
når jeg først tenker etter så har det sjedd mye rart i livet som ikke kan tenkes som positivt....har jeg en vrangforstilt tankegang eller noe???
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

når noe negativt skjer, har man en tendens til å tenke negativt i steden for å tenke positivt. man fokuserer derfor mest på det negative, og derfor vil negative ting skje deg. ting trenger egentlig ikke bli så ille, men når man er på den negative siden drar man kun frem de negative tingene fra hendelser som skjer. man kan ta et fint komplimang og gjøre det om til noe negativt.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
nisse78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 10 Mar 2007 01:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: telemark

Innlegg av nisse78 »

livingdeaddoll skrev:når noe negativt skjer, har man en tendens til å tenke negativt i steden for å tenke positivt. man fokuserer derfor mest på det negative, og derfor vil negative ting skje deg. ting trenger egentlig ikke bli så ille, men når man er på den negative siden drar man kun frem de negative tingene fra hendelser som skjer. man kan ta et fint komplimang og gjøre det om til noe negativt.
takker for svar :mozilla_smile:
har du noen tips til og kunne holde p et godt tankemøster så man ikke faller tilbake til de gamle??
har det ikke noe om hva man føler og da?? ikke nok med hva man tenker men man må også føle det positive???????
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

nisse78 skrev:[

takker for svar :mozilla_smile:
har du noen tips til og kunne holde p et godt tankemøster så man ikke faller tilbake til de gamle??
har det ikke noe om hva man føler og da?? ikke nok med hva man tenker men man må også føle det positive???????
hehe, vet ikke helt om jeg skal uttale meg så mye om dette, er blitt for mye inspirert av the secret.. men en hovedregel er at du skal være takknemlig for det du har.. :)
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Merkelig, Dejavu.. Liker du metaforer? Hvis man ser på livet som e svømmetur over ett hav,og det kommer en bølge som gjør at du blir under vann noen sekunder. klarer du å beholde roen, eller begyner du å kave?
Antall ord: 41
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

har jeg ikke noen hjelpere for tiden? eller går dem i mot meg ?
Du har garantert noen med deg på den andre siden.
De er ikke med oss for å styre oss unna motgang,
de er der for å hjelpe oss igjennom.

Om du bare surfet på medgangsbølgen så ville du ikke
lære noe, du ville bli pysete og få lite innsikt både i deg
selv og andre :mozilla_wink:

Når en står midt inne i en serie vanskelige ting ser en
ikke gavene som ligger i det, men etterpå dukker de opp
og en ender med å være takknemlig for det en har fått
Antall ord: 110
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
nisse78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 10 Mar 2007 01:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: telemark

Innlegg av nisse78 »

Riegrot skrev:Merkelig, Dejavu.. Liker du metaforer? Hvis man ser på livet som e svømmetur over ett hav,og det kommer en bølge som gjør at du blir under vann noen sekunder. klarer du å beholde roen, eller begyner du å kave?
hmmm.da har jeg nok kavet i bølgene en stund....jeg tror det er best og svømme til land....
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
nisse78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 10 Mar 2007 01:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: telemark

Innlegg av nisse78 »

kaja43 skrev:
har jeg ikke noen hjelpere for tiden? eller går dem i mot meg ?
Du har garantert noen med deg på den andre siden.
De er ikke med oss for å styre oss unna motgang,
de er der for å hjelpe oss igjennom.

Om du bare surfet på medgangsbølgen så ville du ikke
lære noe, du ville bli pysete og få lite innsikt både i deg
selv og andre :mozilla_wink:

Når en står midt inne i en serie vanskelige ting ser en
ikke gavene som ligger i det, men etterpå dukker de opp
og en ender med å være takknemlig for det en har fått
takk for svare :mozilla_smile:

ja noe motgang er jo sunt,det er jo det man få erfaring av i livet,men når det føles ut som at det ikke har noe ende så begynner man og lure...men det går seg til som jeg pleier og si :mozilla_wink:

men er det en måte og få bedre kontakt med hjelperne sine??
jeg veit ikke hva hvem det er osv...
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: hva skjer ???

Innlegg av zind »

Hei nisse78 :)

Du både spør og svarer jo selv her på en måte. For du er jo inne på at det er du selv som styrer skuta. Og det er bra, for da tror jeg du er inne på noe viktig... og riktig :D
Jeg tror du har hjelpere også, og en hjelper vil aldri gå mot deg. Jeg tror likevel det er grenser for hva de blander seg inn, for det er du som lever det livet her og det er du som har alle verdens muligheter til å skape deg akkurat det du vil. Du kan jo prøve å kommunisere med hjelperne dine og
be dem om hjelp, ... eller hjelp til selvhjelp... eh.. jeg mener, f.eks "Hjelp meg å være sterk nok til å klare dette" eller "hjelp meg å forstå den høyere meningen med dette" eller "hjelp meg til å finne tilbake til min livsoppgave". Denne måten syntes jeg fungerer veldig bra, men foruten litt englehjelp så må du nok ta ansvaret selv.

Positivitet... ja! Du har jo tydeligvis merket hvor fantastisk bra det er når ballen har begynt å rulle. Og jeg er helt enig med deg jeg, det er kjempevanskelig når alt går til helvete og man på en måte må starte på nytt. Men, i bunn og grunn er det veldig enkelt, effektivt og fungerer temmelig kjapt. De positive tankene har mye høyere vibrasjoner enn de negative, så en god tanke kan utligne mange av de negative. Thank god!
Dette er noe som heter "The law of attraction" og er en av de universelle lovene som sier at likt tiltrekker likt. Vi er jo en sum av det vi tenker, føler,sier og gjør. Og det blir helt klart litt mer vrient når man ikke bare skal tenke positivt, men virkelig må føle det også. Skal du tiltrekke deg noe spesifikt så skal du se på det som om det allerede har skjedd, føle med hele deg at dette blir ditt.

Du sier det har skjedd mye i livet som ikke som kan tenkes på som positive. Det skjer mye dritt i livet, og jeg syntes det er helt feil å bagatelisere fortiden og lyve til seg selv om at alt er positivt, men man kan som Kaja sier se det positive i at alle de opplevelsene har gitt deg erfaringer, lærdom og visdom. Og har de ikke det så syntes jeg man skal gå gjennom det en gang til, for det er aldri for sent å lære av fortiden... det er noe forbanna tull når vi begynner å gjøre samme feil om og om igjen. Men, vi gjør det alle sammen og da virker det til at vi går på en større og større smell for hver gang, helt til vi får opp øynene. Først da kan vi avslutte det kapittelet, så gå tilbake og avslutt alle kapittler slik du ikke har gamle, kjipe ting som lager blokkeringer liggende og ulme...
Og gjør ting som gjør deg glad, og hold den høyeste tanke om deg selv hele tiden. Du er unik og spesiell, og du er gull verdt bare ved å være deg selv!
Jøss, var visst i humør til å skrive en hel bok i dag :oops:


Ps: Hilser til alle kjente
(Colagork-guden ba meg gjøre det)
Antall ord: 567
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av elm »

forresten vil aldri hjelperne deg noe vondt, selv om de er der så har du din karma å gå gjennom, dine problemer du skal lære av og bli sterkere av. Å ha hjelpere er ingen forsikring mot fysisk og psykisk smerte. Smerte gjør vondt fordi det vonde kommer ut og forlanger og bli ordnet, be om noe bedre, skriv en positiv setning du gjentar, kom deg ut av det, kom deg gjennom det, men forstå at ingen er dømt til et helvete i livet.

Jeg veit det høres for lett å bare 'velge bort vonde situasjoner' men til en viss grad, kan man faktisk det. Tankekraften er helt enorm..

Lykke til videre! Om du er heldig får du tak i en god synsk person som kan hjelpe deg med hjelperne dine, hjelperne dine har nok allerede oppfattet at du vil:)
Sist redigert av elm på 21 Feb 2008 06:49, redigert 3 ganger totalt. Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
nisse78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 10 Mar 2007 01:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: telemark

Innlegg av nisse78 »

:D
Takker så mye for kjempefinesvar.jeg må si at dere virklig har skrivekløe :mozilla_wink:
jeg skal prøve på noe av tipsene,kansje jeg skal beynne og lese lit bøker om og styre tanker og tenke positivt,jeg har lest ei bok om det før,og etter det jeg forsto så kunne man møte mye motgang en tid pga renselses proses eller hva det nå kalles..
men tsen takk for at dere svarte på innlegge :mozilla_smile:
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !